Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Deel 3

20-04-2012 11:22 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook al even bezig om zwanger te worden en is het nog niet gelukt? Schrijf je misschien mee op een ander topic waar er inmiddels meerdere dames zwanger zijn en vind je het prettiger om (daarnaast) met vrouwen te schrijven die in dezelfde fase zitten? Sluit je hier dan aan.

Jullie zijn welkom!! Ook om mee te lezen en te reageren als je wilt.

Wij willen graag zwanger worden

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieElmie34juli 20102e IVFFlevolandMaantje0131aug.2010??-??Puregon/1e IUIDrentheDotje8823juli 2011 lange en onregelmatige cyclusDen Haagleentje8730mei 2011??-??intake gynNHtantepollie27april 2010??-??Utrechtlinda01984januari 2012??-??Doorverwezen naar ziekenhuismacaron1132juli 2011 mk Noord Holland

Wij zijn zwanger

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLinde7734jan 2011 sparen voor IVF26gelukkig31dec 2011 18-8 start clomid. PCOS

Wij zijn bevallen!!

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLize3131sept 2011 Erg onregelmatige cyclus. ClomidZHPat8032sept. 2009 Een jongen!!! Clomid 100mgZuid HollandPanda-Jet33juli 2010 2 jongensNoord-BrabantSaartje8428feb 2011 JONGEN!Noord HollandOlmpie1723juli 2011PCOS. Clomid 100mgzwartezwanen33sept 2010 Zwaantje doet het super!Zuid HollandAmber2010aug/sept? 2011 Clomid. PCOgroenteoktober 2011 Chocolate_lover27Jun. 2010 Zoon geboren op 10-5-2012DrentheVida8327mei 2009 ?????????????UD=03-06-2012 4e IUINoord-HollandAnnepann24aug. 2010 Dochter!! 15-8-12Friesland

Veranderingen voor in de tabel? Laat maar weten. Graag zo dan....

Ben je uit de tabel gehaald en wil je graag terug; let me know!

Link naar vorige deel:

Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Hier praten we verder!
Hele dikke knuffel Elmie, wat verdrietig!

Volgens mij heeft Linde gelijk wat betreft het tellen van de ongesteldheid. In de avond is volgende dag.

Leentje sterkte vandaag!

@ Amber, wen je al wat aan het goede nieuws? Wat betreft de vitaminen: ik ga macaron man ook aan de vitaminen zetten. Ook gaan we samen meer sporten en minder snoepen en snacken. Alcohol minderen en uitbannen in de wachtweken deden we al maar gaan we zeker mee door.

Dotje, ik ben ook benieuwd naar je nieuws!
Macaron, ook nog een knuffel voor jou! Balen zeg.

Leentje, ik hoop dat het je is meegevallen en dat alles er goed uitziet.

Maantje, spannend op het wachtbankje! Ik duim voor je. Ik heb geen idee trouwens hoe mijn cyclus er nu uit ziet. Vanochtend naar de gyn geweest: rechts was niets te zien (goed nieuws dus), links zit een follikel van 16 mm. Gyn weet ook niet of dit nog van de vorige cyclus is (al is het follikel dan wel groter geworden in een week) of iets nieuws. Dat zou alleen niet kloppen met mijn cyclusdag, is veel te vroeg (BMS was ook gegroeid, maar was nog maar 7). Dus toch afwachten en pas weer met IUI beginnen als ik ongesteld word.
Elmie, wat ontzettend balen. Hopelijk kun je toch wat van jullie vakantie genieten.

Leentje, hoe is het gegaan vanmorgen? Viel het mee?

Linde, Je lijf is behoorlijk in de war van de injecties. Heeft de gyn gezegd of de volgende ronde de eenheden worden aangepast? Lijkt me heel frustrerend dat je eerst de hormonen niet zag zitten en dat dit nu het resultaat is. Afwachten maar weer.

En dat wachtbankje is zo spannend niet meer. Door de vakantie wel veel fijne sex gehad dus daar kan het niet aan liggen. En verder zie ik het allemaal wel, ben te vaak teleurgesteld.

Goed bezig macaron, hou vol...
@Amber wat een goed nieuws, gefeliciteerd!

@Elmie, balen zeg, hoop ook dat je nog wel even kan genieten van je vakantie.

Heb zelf al eventjes niet meer geschreven hier, erg druk geweest met andere dingen, vandaar. Deze cyclus (als ik uberhaupt een eisprong heb) doe ik even helemaal niks; geen ovulatietest, niet tempen en niet te vroeg een zwangerschapstest als ik niet ongesteld wordt (cyclussen zijn zo verschillend dat je uberhaupt niet weet of/wanneer ik over tijd ben). Het voelde aan alsof ik mezelf te veel aan het pesten was door zo verwachtingsvol bezig te blijven met al die tests. Ik wacht nu eerst de intake bij de gyn op 1 augustus af. Ik heb geen idee of het wat uit maakt, maar ik ben inmiddels ook 8 kilo afgevallen, door gewoon minder en gezonder te eten en meer te bewegen. Ik had een klein beetje overgewicht, heel misschien dat deze gezonde toer ook een gunstig effect heeft op mijn cyclussen, zo niet dan ben ik in elk geval blij dat ik mijn spijkerbroeken weer normaal pas ;)

Voor alle meiden die nog op vakantie gaan of zijn; veel plezier!

en voor iedereen op een wachtbankje; ik zal voor je duimen!
Leentje ik hoop op een positieve uitslag voor jou. Wat een spannende maar ook vervelende ervaring..

Elmie, wat een teleurstelling "( Digitale knuffel!

@maantje spannend op het wachtbankje! Mijn cyclus is echt stukken korter geworden van de Clomid. Dat betekend in ieder geval veel meer kansen!

@Linde mijn gyn heeft altijd gezegd dat een follikel van 10-12 mm door gaat groeien. Dus 16 mm lijkt mij positief. En BMS van 7 is voldoende voor een innesteling.

Zelf geloof ik het nog niet zo goed. De reacties van onze omgeving waren echt heel erg leuk (en soms emotioneel) een aantal mensen wisten van onze situatie dus hebben we nu ook op de hoogte gesteld. Stiekem hoop ik een beetje op kwaaltjes omdat ik dan meer het gevoel heb dat het "echt" is.
@ amber, probeer er van te genieten! ook al heb je (nog) geen kwaaltjes....

Hier alles goed gegaan. Ben amderhalf uur onder narcose geweest, met als gevolg, 1 eileider is 100 procent, 1 nu 80 procent. Baarmoeder was helemaal goed, daar is niks aan gedaan. Uitslag van zaadtest van vriend was ook positief. Dus we moeten spontaan zwanger kunnen worden.

Heb nu alleen erg veel last van schouders. Hoop dat dat snel weg trekt.
Life is a fairytale told by an idiot
Amber gefeliciteerd!!!

Fantastisch nieuws.

Elmie, meid wat jammer dat het deze keer niet gelukt is. Nu nog 1 cryo 'over', toch?

Welkom m1982

Panda, heb jij voor mij nog een keer het emailadres voor tabel bijhouden?

Wij zijn terug van vakantie. Hebben het erg lekker gehad. Wel werd het sportieve wandeldeel van onze vakantie zeer drastisch aangepast, omdat ik in praktijk na 100m lopen al moe ben, ik de heupband van mijn rugzak niet te hard aan durfde trekken en ik met elke stap mijn buik en mijn (gratis en voor niets erbij gekregen) nieuwe cup G borsten voel zitten.

Maw: invulling met klassieke stoomtreintjes, musea, het samplen van elke tearoom die we tegenkwamen en veel zitten tussendoor om uit te puffen was ook ERRUG leuk.

Is het normaal dat ik mijn buik zo voel? Ik kan niet eens te vlug opstaan of ik krijg een steek. Dat vind ik dan toch wel een beetje eng. Verder heb ik geen klagen, goede eetlust, geen enkele keer misselijk (nou ja... 1 x toen ik een eitje pelde heb ik het hele ei maar gauw weggelegd, bah!), slaap goed (ik schijn te snurken?). Overmorgen weer echo, ik heb er heel veel zin in!

Ook leuk: voor we weggingen heb ik -blijkbaar, ik kan het me nl niet herinneren- meegedaan aan een prijsvraag van Knippie. En ik, die nooit iets win, vond dus een leuke envelop bij thuiskomst, met daarin een setje kleding maatje 50/56! ZOOOOO lief! Wat een verrassing.
Oh leentje wat goed. Jullie kansen zijn inderdaad erg goed, wat heerlijk.
SOrry dames, ik ben echt te moe om het bij te houden. Ik lees alles, maar reageren schiet er nogal bij in. De 70%werken vallen me langzaamaan ook zwaar. Helaas. Maar nog 1 1/2 week en dan vakantie. Ole!

Allereerst; een dikke knuffel voor Elmie!!!!

ZZ; fijn dat je een fijne maar aangepaste vakantie hebt gehad. Is ook allemaal niet niks voor je lijf. Ik heb in het begin ook last gehad van steken en pijntjes, maar hoorde erbij zeiden ze toen. En die steken die komen zo af en toe terug. Dus ik denk groeipijntjes....hihi.

Oh en ZZ het email adres staat op de eerste bladzijde van het topic!

Nu 18 1/2 week hier alweer!

En nu ga ik zwemmen. Tot gauw!
Hoi zwarte!

Hoever ben je nu? Fijn dat je vakntie goed was!

Die steken dat zijn je banden en is nergens om je zorgen over te maken hoor!

Leentje fijn dat het goed was! Dat is vast een hele opluchting!

Panda wil je het geslacht weten ??
Hallo dames,

Ik lees al een tijdje mee en ik heb een vraag. Ik zit in hetzelfde schuitje!!

Sinds oktober 2011 ben ik gestopt met de pil. Sinds februari 2012 ben ik via een app op mijn telefoon een beetje in de gaten aan het houden wanneer mijn meest vruchtbare periode is. Tot op heden nog geen (zwangerschaps)resultaat.

Sinds zaterdag weer ongesteld .....

Vandaag bij de Kruidvat ovulatietesten gekocht (voor het eerst). Ik ben benieuwd hoe dit zal uitpakken. Mijn vraag is welke urine is het beste te gebruiken bij deze ovulatietesten. Ik vraag dit ook in verband met mijn werk.. Kan ik avond urine gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reactie
Hallo Groente,

Ik heb ook ovulatietesten gebruikt en die moet je juist gebruiken met middag of avondurine. Wel is het belangrijk om vooraf (ongeveer 2 uur) niet teveel te drinken. Zelf heb ik veel gehad aan deze testen in combinatie met temperaturen (doe je dat ook?). Als je een redelijk stabiele cyclus hebt is je eisprong ongeveer rond dezelfde tijd.
Wat heerlijk de vakantieverhalen. Mooi dat het ondanks de vermoeidheid goed gaat met de zwangere dames.

Leentje, gelukkig dat het mee viel en helemaal met goed nieuws erachteraan. Fijn dat jullie kansen zo goed zijn.

Groente, welkom. Balen dat je ongesteld bent. Heb je de meest vruchtbare dagen met temperaturen gemeten of puur op basis van de app? Zonder temperatuur of ovulatietesten berekend zo'n app het gemiddelde. Dat wil niet zeggen dat het voor jou klopt. Hopelijk krijg je met die testen meer inzicht en is het snel raak. Ik dacht dat je het best tussen 10:00 en 20:00 uur kan testen, maar wel ongeveer op dezelfde tijd. Maar weet het niet zeker.
@amber en maantje

Ik heb de afgelopen maanden alleen naar mijn app gekeken om een in ieder geval te weten wanneer ik ongeveer vruchtbaar zou zijn! Volgens die

App, waarin ik ook bijhoud wanneer we sex hebben, heb ik op de "goede" dagen sex gehad! Ik ga het deze maand dus met de testen proberen om in ieder geval eens te kijken of ik wel een eisprong heb! Ik weet dat de app een gemiddelde berekent en dat ik daar dus niet blindelings op moet/kan vertrouwen! Temperaturen doe ik niet! Daarvan heb ik gelezen dat dit het beste kan zodra je 's ochtends wakker word! Ik heb al moeite met uit bed komen 's ochtends (altijd rennen en vliegen) dus ik ben bang dat dit niet echt iets word! In de afgelopen periode ben ik al een week opgeschoven met mijn cyclus! Inmiddels weer rond de 29 dagen! Langste cyclus was 34 dagen! Toen baalde ik het meeste dat ik weer ongesteld werd!

Eind juli/ begin augustus gaan we op vakantie ! Als het goed maar dus ook niet goed, word ik bij terugkomst in nederland ongesteld! Doordat mijn cyclus is opgeschoven komt dit mooi uit! Had al informatie ingewonnen bij de huisarts om te zorgen dat ik in mijn vakantie niet ongesteld zou worden! Hij had hier wel iets voor maar dat zou wel de hele cyclus weer in de war gooien! Heb nl niet heel veel zin om op vakantie ongesteld te worden!

Nog een klein ander ding! Ben nu bijma van mijn ongesteldheid af maar heb nu een misselijk gevoel in mijn buik! Heb echt het gevoel dat mijn lichaam een spelletje met me aan het spele is! Bah word er een beetje gek van
Groente, ovu testen kunnen je vertellen dat je ovu er binnenkort aankomt. Een app vertelt je -helaas- eigenlijk helemaal niets. Want ieder lichaam is anders.

Wil je zeker weten DAT je ook echt een O gehad hebt (soms blijft hij uit ook na de LH-piek), kun je eigenlijk alleen maar tempen. En aangezien je toch echt elke morgen wakker wordt, zou ik je toch adviseren om dat minsten een paar maanden wel te doen. Dat geeft echt een veel beter zicht in jouw specifieke cyclus (zeker in combi met ovutesten) dan enige andere methode je gaat geven. En daar zou bijv best uit kunnen blijken dat je een lange of juist korte 1e of 2e fase hebt.

Succes!

Hoi ann, ik zit nu op ruim 11 weken. Die banden'pijn' blijft dan natuurlijk nog wel even :-) dus daar moet ik maar aan wennen. Hopelijk wordt de vermoeidheid straks wel minder!
Groente je hebt een vrij regelmatige cyclus en naar alle waarschijnlijkheid wel een eisprong. Temperaturen is de enige methode die je zeker doet laten weten wanneer je eisprong is geweest en wanneer deze plaats vindt.

Elke ochtend als je wakker wordt op t zelfde tijdstip even temp. Opschrijven of opslaan en weer verder slapen of je bed uit. Ik ben ook geen ochtendmens maar dit vond ik niet belastend.

@zwarte oooo bijna op de 12 weken! Joepie! Hihi ja die bandenpijn blijft nog wel ff en als die weer weg is, is er wel weer een ander pijntje wat om de hoek komt believe me haha
morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo morgen echo

I'm excited!
Hee dames, gezellig die vakantie verhalen, ik ben ook mijn koffer aan het pakken!

Welkom groente! Ik vond temperaturen toch wel handig hoor. Ik heb het 2 maanden iedere dag gedaan en daarna rondom de dagen dat ik mijn ovulatie verwachtte zodat je toch kan checken of er een temperatuur stijging er is (bij lange cyclussen is dat toch wel handig).

@ zwangere dames bedankt voor jullie leuke nieuwtjes. Zwarte: stoomtreintjes en tearooms dat klinkt helemaal goed! En al weer bijna 12 weken, wat gaat 't snel! (Edit: ik zie nu je vrolijke smileys hierboven en wordt helemaal vrolijk, veel plezier bij de echo!) Panda voel je al schopjes enzo? Amber wat heerlijk dat jullie dit goede nieuws nu met mensen hebben kunnen delen!!

@ leentje, fijn dat het in het ziekenhuis goed is gegaan en je ook goed nieuws hebt gekregen!!

@ lize wat goed 8 kilo er af! Ben benieuwd of het ook invloed heeft op je cyclus. In ieder geval zal het een goede invloed hebben op je humeur :-) Bij mij is er nog niet veel van gekomen maar in de vakantie beginnen met lekker sportief er op uit te gaan.

@ maantje, hoe is het op de wachtbank, ik kan me voorstellen dat je niet te verwachtingsvol wil zijn als je dat al maanden bent maar ik duim voor je hoor!

@Elmie dikke knuffel, heb je het verdriet wat kunnen verwerken?

Nou verder geen nieuws hier, mega korte ongesteldheid deze keer 4 dagen ipv standaard 8. Geen idee waardoor maar ik ga het eventjes niet analyseren. Nieuwe ronde, nieuwe kansen :-)
Haha zwarte, heb je er zin in? Laat je ons nog effe weten hobbelt was? Have fun iig!

Macaron, wanneer ga je op vakantie en waar naartoe?

@ groente, die testen van de kruidvat gebruik ik ook, in combi met temperaturen. Proberen kan nooit kwaad toch?
Hoi ladies

Is er hier nog ruimte voor mij om mee te schrijven?

Ik ben in januari met de pil gestopt en heb sindsdien steeds langere cyclus: 28-31-33-36-40. Omdat ik met de ovulatietesten en temperaturen geen eisprong kon vinden, ben ik naar de huisarts geweest. Ik ben meteen doorverwezen naar de gynaecoloog (ook omdat mijn moeder vrij jong in de overgang was). Van het het ziekenhuis hoorde ik dat man en ik beide meteen de hele medische molen in gaan. Ik heb geen idee wat ik precies kan verwachten ( heeft ze wel gezegd maar ging een beetje langs me heen). Krijg nu van alles opgestuurd om me er in te verdiepen..maar er is hier iemand die ongeveer hetzelfde heeft gehad?
Allemaal bedankt voor de reacties!!

Ga denk ik dan ook maar tempraturen! Inmiddels weer van mijn ongesteldheid af dus we kunnen de nieuwe ronde in! Toch wel weer spannend!
@linda,doorgaans doen ze eerst de nodige testen bij jou en je man en daarna volgt een behandelplan. Als je echt gen eisprong hebt, zou het heel goed kunnen dat jij een middel gaat slikken om dat op gang te brengen, zoals bijv Clomid. Overigens alleen wanneer de uitslagen van je man wel goed zijn. Maar eerst kijken ze wat er precies is. De rest hangt af van jullie specifieke situatie.
@groente, goed idee. Dat kan je veel duidelijkheid verschaffen.

Vandaag hadden we de 12w echo! Weer een dagje vooruit gezet, spruit meet nu volgens groeicurve exact 12w. Het was ontzettend leuk, het is al echt een compleet minimensje geworden in die paar weken. We konden teentjes en vingertjes zien, een oorschelpje, een heel mooi ruggegraatje en ribbenkastje, helemaal super. De baby kneep met z'n handjes, zwaaide ( !!), kon zijn beentjes kruisen, al met al was het een beweeglijk mensje. Leuk zeg!

Zelfs de gyn was helemaal enthousiast.

Ik ben blij!
@ zz goed te horen, je zal wel helemaal happy zijn :-)

@ Linda ze zullen idd beginnen met een aantal standaard testen. Wanneer heb je afspraak met gyn? Anders gewoon even naar vragen?

Vraag voor de dames die een larproscopie hebben gehad, wanneer zijn jullie weer begonnen met sex? Voel me goed, alleen nog last van de hechtingen. Maar is het niet erg snel na maandag? Ben beetje bang...
@leentje ik kreeg het advies sowieso een weekje te wachten, gewoon uit voorzorg zeg maar. Maar als jou bloedingen en bruinverlies helemaal over zijn (dat moet echt, ivm infectie) zou het in feite mogen.

@zwarte leuk he! :-) wacht maar tot de 20 weken echo! Haha dan ben je helemaal over de top velieft Als je mag kiezen waar je de 20 wkn laat doen ga dan even op onderzoek uit waar het 'leuk' is. Als het niet in het zknhuis hoeft zou ik dat namelijk ook niet doen, dan wordt het allemaal alleen medisch bekeken krijg je 1 foto en klaar. Wij waren bij een onafhankelijk maar erkend bureau, die man deed het heeeeel leuk en wij hebben echt wel 30 fotos gekregen en zelfs even in 3d kunnen spieken. Voor de fotos en dvd hebben we 10 euro betaald, maar zeker de moeite waard. In het zknhuis hadden we dit niet gekregen of gezien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven