De 2005-kippen kakelen rustig verder!!

01-07-2007 12:57 2827 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nu op naar een meeting!
Mida, fijn dat de bloeddruk goed was, misschien even wat rustig aan doen.

Cola veel plezier met geld uitgeven! Dat is altijd een leuke bezigheid!

Dat stukje waar bij M zo boos op mij was, vond ik zelf ook heel moeilijk toen moest ik ook echt mijn tranen wegslikken, ik dacht als ik nu weer ga huilen dan ziet ze dat weer. Het is moeilijk voor het meisje, ze is ook best een super gevoelig kind, hadden ze op school ook al genoemd.
Meld!

Cola, heerlijk dat Kaatje het zo goed naar haar zin heeft op de psz! Dat is alleen maar een teken dat je er goed aan hebt gedaan. Als Daan buiten aan het spelen is als ik hem kom halen op het kdv krijg ik hem ook niet mee naar huis hoor, ik vind het alleen maar een teken dat hij het er goed naar zijn zin heeft. En heb je nog lekker geshopt?

Morgen komt mijn moeder helpen en dan is mijn huis zo ver gepoetst dat ik me niet meer schaam als er een kraamhulp over de vloer zou komen.

Nikki, ik heb vandaag idd lekker rustig gedaan, ben vanmiddag ook lekker 1,5 uur op bed gaan liggen. Ongelofelijk hoe je daar van op kunt knappen.

Ik kan je andere topic niet meer vinden, op welke pijler staat het? Ik wil het graag een beetje volgen.
mida, gelukkig dat je bloeddruk goed was.

Cola wat goed dat Kaatje het zo leuk vond! Geweldig. R. wil ook nooit met me mee. Vorige week zou oma hem halen maar ik ging hem toch zelf halen wordt ik gewoon weggeduwd "NEEEE jij moet mij niet halen"

Nikki, wanneer heb je je gesprek?

Jaimie???

Snico, hoe is het met je meisje? is ze weer beter?

Ik was gister op controle bij de dokter voor mijn bloeddruk. Niet goed. 160/110. Schrok me rot. Ik moet dus weer aan de medicijnen en afvallen. (ja duh), dus heb sonja weer opgepakt. Heb me ook laten doorverwijzen naar een dietiste. Misschien kan die me nog wat tips geven. De huisarts zegt dat mijn gewicht mee kan spelen maar het hoeft niet. Maar het is het enige wat ik zelf kan doen. Dus dat wil ik wel proberen. MIsschien valt nu het kwartje bij me, dat het echt moet!
En meld!

Ik heb vandaag samen met mijn moeder gepoetst, we zijn geweldig opgeschoten (Daan was bij schoonvader). We hebben samen nu net zo veel gedaan als ik anders zelf in 3 dagen gedaan had. Want als iemand komt helpen ga je nét iets langer door als anders.

Daarna zijn we eerst bij Ikea geen lunchen (lekker saté met friet) en daarna shoppen. Ik moest nog wat opbergbakken en andere kleine meuk hebben. Maar man wat was ik kapot toen we thuis kwamen, toen ik mijn laarzen uittrok (die al niet meer tot boventoe dichtgaan) had ik allemaal "deuken" in mijn benen zitten waar de vouwen zitten (hoezo vocht vasthouden?).

Ik ga vanavond lekker helemaal niets doen, misschien kom ik hier nog wel even langs, anders vast tot morgen.

Dan is Daan weer naar het kdv en heb ik het iets rustiger als vandaag.
Kik, balen van je bloeddruk, ik hoop dat het je lukt om af te vallen, misschien is dit wel het extra duwtje in de rug wat je nodig hebt.

Mida lekker gevoel he een schoon huis!

Morgenvroeg gesprek in het UMCG.
dank je nik. Ik weet ook wel dat ik moet afvallen maar zij legt altijd zo de nadruk erop. Alsof ik een tientonner ben zeg maar. Maar goed de realiteit is gewoon dat het gezonder is, dus het moet.

Succes morgen met je gesprek. Hoor je dan je behandelplan?

Mida, zo jij bent flink vandaag! Wat heb je een hoop gedaan. Heeft daan het een beetje door dat er een kindje bijkomt? R wordt de laatste tijd wat meer jaloers. Hij uit dat niet naar T maar als ik met haar bezig ben, doet ie er alles aan, om aandacht te krijgen. Is ook wel weer erg lief hoor.
Hoi, ben ik weer!

Sorry Kikkie dat ik net niet op je bloeddruk heb gereageerd. Balen zeg, dat dat nu weer helemaal verkeerd is. Had je het zelf ook gemerkt of was het puur door de controle dat je er achter kwam? En dat gezeur over je gewicht steeds, alsof je zelf niet weet dat je een beetje te zwaar bent. Hopelijk weet de dietiste nog wat tips om het gemakkelijker te maken.

Ik denk dat Daan het wel snapt dat er een baby bijkomt, maar hoe hij erop gaat reageren weet ik niet. De ene keer vindt hij baby's helemaal leuk en de andere keer is hij best jaloers. Van de week zaten we samen in bad en vroeg hij ineens "mama, mag ik aan jouw borst drinken?" Hoe hij daar nou weer bijkwam? Daarom ben ik best bang dat hij jaloers zal zijn, maar we wachten wel af.

Nikki, heel veel succes morgen, hopelijk kun je snel met de behandelingen beginnen dan ben je er ook weer zo snel mogelijk vanaf.
wat lief zeg. Ze weten meer dan wij soms denken. R keek ook altijd met grote ogen als T aan de borst lag. Een keer had ik al kv in huis en dat stond op tafel. Dus hij vraagt "mama wat is dat" dus ik zeg dat is melk voor T. "oh" "kan je in je borsten doen he"

Op het moment zal ie het allemaal wel even regelen voor zijn zus hoor. Als ze huilt "mama jij fles maken voor T" "mama jij T speentje geven, ze huilt"
ik was gebeld door de dokter hoe het met me ging. Ze had gelezen dat de gyn mij van de medicijnen af had gehaald en wilde het toch in de gaten houden. Ik ben een maand geleden geweest en toen was het al hoog. Maar nu dus nog hoger. Ik voelde me al wel raar, beetje opgefokt gevoel van binnen. Kan het niet goed uitleggen. niet in mijn humeur maar onrustig in mijn lijf, opgejaagd.
Meld!

En ik meld me meteen af voor morgen.

Morgen hebben we een drukke dag en kom ik hier zeker niet langs. Onze beste vrienden trouwen, we moeten al rond 11.15/ 11.30 weg en zijn pas weer laat terug. Ik ben benieuwd hoe Daan het gaat doen, hij is ook de hele dag uitgenodigd, krijgt dan tijdens de receptie frietjes en wordt dan rond 19.00 uur door opa en oma opgehaald. Daarna gaan wij nog uitgebreid eten, het is dus (gelukkig) geen echt dansfeest.

Ik zal blij zijn als het zondag is geweest (dan vieren we Daan zijn verjaardag), ik lig 's nachts iedere keer wakker omdat ik bang ben dat mijn vliezen breken en ik niet naar de bruiloft kan en/of dat Daan zijn feestje niet door kan gaan.

Nikki, hoe was het in het ziekenhuis?

Kikkie, ja ik sta er ook wel eens versteld van wat ze allemaal oppikken en ook nog eens onthouden.Toch wel goed van je huisarts dat ze je bloeddruk in de gaten wilde houden, want volgens mij kan het best gevaarlijk zijn, toch?

Daan kwam vandaag zo moe thuis van het kdv, we moesten hem tijdens het eten gewoon wakker houden. Hij zat gewoon met zijn ogen dicht te eten , eigenlijk best zielig. Na het eten knapte hij gelukkig weer een beetje op en kostte het zelfs weer wat moeite om hem naar bed te krijgen.
nikki, hoe was je gesprek?

Mida, heel veel plezier dit weekend, en alvast gefeliciteerd met Daan!
Mida, ook alvast gefeliciteerd met Daan.

Mijn gesprek ging niet zo als ik had gedacht, ik kom toch niet in aanmerking voor dat onderzoek, omdat mijn tumor ook redelijk dichtbij mijn longen zit. Ik kon kiezen om of in het UMCG te worden behandeld of toch weer hier in het plaatselijk ziekenhuis. Ik heb gekozen voor het plaatselijk ziekenhuis, ik krijg een oproep van hun wanneer ik ga beginnen. Zoals het nu lijkt krijg ik een chemo behandeling van 6 kuren (in totaal 6 maanden) elke kuur bestaat uit 2 behandelingen om de week krijg ik er 1. Na 3 maanden wordt er gekeken hoe de behandeling aanslaat dmv een ct scan en een PET scan. Als dat allemaal goed is dan hoef ik misschien niet die alle 3 de kuren daarna nog te doen. Maar goed daar ga ik wel vanuit dan kan het alleen maar meevallen. En na de chemo's hoef ik geen bestralingen meer te volgen. Dus dat scheelt wel weer.

Ik ga mijn zoon uit bed vissen, we zijn maar met zijn 2en op het moment, Nikkiman is werken en komt vannacht pas thuis en M eet bij opa en oma.
nikki, das jammer dat je niet voor die behandeling in aanmerking komt. Klinkt best nog pittig de behandeling. Maar wel goed nieuws dat je in ieder geval geen bestraling hoeft daarna. Heb je nog last van de operatie van vorige week, of ben je daar goed van herstelt?
Hoi meiden,

Sorry voor mijn afwezigheid, ik heb wel even snel bijgelezen om op de hoogte te blijven maar ik heb een erg drukke week achter de rug. Sje was de hele week een beetje uit zijn hummetje, morgen vieren we zijn verjaardag dus ook daar ben ik druk mee. Boodschapjes doen, huis poetsen, naast de standaard dingen. Mijn kleine man alweer een jaar, wat gaat het hard.... Ook een soort van 'afscheid' van d ebabytijd die waarschijnlijk nooit meer terug zal keren in huize Jaimie... Of draaf ik nu door haha.

Nik klinkt echt heftig allemaal. Ben wel blij dat je geen bestralingen hoeft. Chemo's op zich lijken me al hartstikke heftig. Mag ik vragen wat het precies in houd? Krijg je medicijnen oid? En daar word je dus ziek van?

Ik ga weer verder, moet echt nog veel doen, morgen ochtend komt er toch niks van met de kids erbij, taart halen etc.

Mida jullie ook een fijne verjaardag voor Daan!

Kik, Cola en Snico voor jullie even gauw een knuffel, kom snel bijkletsen!
De chemo die ik krijg, krijg ik binnen via een infuus, ik zal dan ongeveer 3 uur aan zo'n infuus moeten.
Alvast gefeliciteerd met Sje!
Meld!

Ik ben moe en voel me niet zo lekker, dus ik weet niet of ik vanavond nog terug kom.

In de buik alles nog rustig.

groetjes!
Hé, ik kom me keurig melden, maar waar zijn jullie?

Dadelijk Daan zijn verjaardag, nu eerst nog even rustig op de bank. Daan ligt in bed, maar wil nog niet echt slapen.

Jaimie, jullie ook veel plezier met Sje's 1e verjaardag!
quote:MIDA schreef op 06 april 2008 @ 13:10:

Jaimie, jullie ook veel plezier met Sje's 1e verjaardag!

Duh, een beetje laat zie ik nu

Was het leuk gisteren?
Jaa het was erg leuk gisteren! Ik had een tijdsaanduiding gegeven van 15 tot 17 en dat was echt lang zat. Sje was moe om 17 uur, mama was ook moe . Hij heeft veel kleertjes gehad (en allemaal erg mooi!) , auto's, een loopfiets van mijn ouders en een driewieler van ons. In eerste instanties vond hij de slingers en ballonnen helemaal niets en bij het eerste bezoek begon hij al te huilen..dus ik hield mijn hart vast. Maar mijn zus nam hem lekker op schoot en toen ging het best goed! Het werd wonderwel nog even mooi weer en dus konden de kindjes lekker buiten spelen.

Dtje is dus over 5 weken jarig en volgend jaar ga ik dus echt gewoon een feest voor hen samen geven... Dan doen we op de dag zelf wat leuks zodat ze ook een aparte verjaardag hebben. Maar 2 keer binnen 5 weken is iets teveel van het goede denk ik, ook voor de visite. Ach zo heb ik weer wat geleerd!

Vanmorgen mocht ik lekker uitslapen, en ik was opgestaan en de was aan het doen toen ik Jaimieman hoorde roepen, lag hij op de grond, door zijn rug gegaan! Hij ligt nu op de bank en het is maar een zielig hoopje. Nu heb ik dus 3 kids haha!

Mida fijne verjaardag vandaag! Hopelijk is het bij juliie zo mooi als hier zodat de kindjes lekker naar buiten kunnen!

Bedankt allemaal voor de felicitaties zowel hier als op Hyves! Erg leuk!

Nikki dus je moet echt 3 uur aan een infuus liggen.Goh ik heb echt allemaal geen idee wat er allemaal bi komt kijken, ik hoop dat je het niet erg vind als ik er vragen over stel.

Kik moets T nou nog een echo voor d'r heupjes? Dat zal dan binnenkort wel zijn?
hello!

mida gefeliciteerd met je ventje!

jaimie, dat klinkt als een leuke maar vermoeiende dag. 1 jaar alweer ongelooflijk he. T moet woensdag voor een echo, vind het wel spannend. Krijgen dan officieel de uitslag 17e, maar hoorde van de kinderafdeling dat diegene die de echo maakt vaak wel gelijk zegt of er wat te zien is of niet. Beterschap met je derde kind. :-)

Nikki, spannend dat je wordt opgeroepen voor de chemo. Hebben ze er nog bijgezegd wat voor tijd dat duurt?

T is een vreselijk bijdehandje. Ik ben natuurlijk haar moeder, dus een beetje bevooroordeeld maar ze is zo wijs! Ze ligt nu al de hele dag in de box aandacht te trekken, kreetjes te slaan, zodat we komen kijken en worden dan getrakteerd op een grote bigsmile. Als ze maar aandacht krijgt. Heerlijk!

R zit op het moment echt in de peuterpuberteit en het is favoriet om mama uit te proberen, pfff heb het soms echt gehad. Vrijdag kreeg ik een driftbui om mijn oren terwijl mijn schoonmoeder erwas. Vond het wel moeilijk om hem aan te pakken waar ze bij was, maar man o man, hij heeft werkelijk alles om ver gemaaid. Zo ken ik hem totaal niet! Later kwam er wel uit dat er wat op school was gebeurd dus denk dat het daar mee te maken had, dus heb ook gelijk schooltje gebeld. Bleek dat het verhaal waar was en hij werd geslagen door een ander kindje, dan breekt echt je hart. Maar dat ze me dat dan niet even laten weten. grrr.

Ik heb een beetje last van de medicijnen voor mijn bloeddruk, overal kriebel, dat had ik in mijn zwangerschap er ook van.
Jamie, heerlijk dat Sje zo lekker is verwend. Bij M had ik toen ze 1 en 2 werd ook een tijd gezegd, ook iets van 2 tot 5 ofzo. Dan is het gewoon 1 keer heel druk en rond etenstijd gewoon weer normaal en ook gewoon normaal op bed. En dan kreeg ik ook niet dat ze 's middags niet wou slapen omdat het 's morgens zo druk was geweest.

Geeft niks als je veel vragen hebt, is toch ook logisch, ik heb ze ook alemaal gesteld hoor, wist ook niet hoe dat allemaal preceies gaat. Het is nu afwachten wanneer ik een oproep krijg, maar dat zal deze week wel zijn. Dat ik begin met de chemo.

Kik, wat apart dat de psz niet heeft gemeld dat R is geslagen, heb je ook gevraagd waarom ze dat niet hebben gedaan? Ik vind dat je dat hoort te weten als ouder, ook als je kind zelf iets heeft gedaan (alleen is dat volgens mij nog minder om te horen). Wat doe je dan als hij zo driftbui heeft, laat je hem gewoon op de gang rustig worden, M heeft nog nooit een driftbui gehad dus heb geen idee.

Mida, hoe was Daan zijn verjaardag? Heeft hij veel leuke kado's gehad?

Zaterdagavond hadden we visite gehad van vrienden, meestal wordt dat heel laat en aangezien Nikkiman en ik laatste tijd erg moe zijn. En mijn moeder had aangeboden laat ze van het weekend toch een nachtje bij mij logeren. Heb ik toch maar van dat aanbod gebruik gemaakt. Zondag hebben we heerlijk kunnen uitslapen tot half 10 en 's middags zijn we even naar koopzondag geweest. Ik wou alvast kleren hebben voor de bruiloft van vrienden, ze trouwens op 30 mei. Ik wilde alvast wat hebben, omdat ik dan niet weet hoe ik me voel enzo, hoe ik er uitzie en straks ben ik heel bleek (ben ik al wel maar toch) en misschien wel kaal van de chemo en dan moet ik dan kleren passen en dat vind ik toch niet leuk. Misschien is het wel niet zo hoor, maar ik dcht wat ik heb heb ik maar en ben ook nog geslaagd ook nog. Heb een mooie pantelon broek en 1 bloesje en een heel lief vestje. Als het heel warm kan ik het bloesje aan en anders als het wat frisser is het vestje. Nu nog even op zoek naar pumps.
Hé meiden!

Jaimie, fijn dat jullie een leuke verjaardag hebben gehad en dat hij zo verwend is. Heel slim ook om het vrij kort te houden, het is toch al zo'n heftige dag voor zo'n kereltje. Ik denk dat dit ook voor Daan de laatste verjaardag is geweest die hij voor zich alleen heeft, volgend jaar vieren we zijn en zijn broertjes verjaardag waarschijnlijk ook samen.

Hoe is het met Jaimieman zijn rug?

Kik, spannend hoe de echo uitpakt, hopelijk heeft ze nergens last van, zo'n spreidbroekje ziet er altijd zo zielig uit.

Vervelend dat R nu zo'n dwarse periode heeft, Daan heeft er ook last van. Ik denk dat hij heel goed aanvoelt dat er iets gaat veranderen. Hij maakt er vaak een spelletje van om weg te lopen nu, hij weet natuurlijk dat ik hem nu niet achterna kan rennen. Vrijdag ook op die bruiloft, we waren in de kasteeltuin na de plechtigheid voor foto's en ineens liep hij weg. Dan kijkt hij me met een triomfantelijke blik aan, alsof hij wil zeggen "je pakt me toch niet". Maar hij liep dus wel bijna in de gracht, ik dacht dat ik erin bleeft, kreeg natuurlijk meteen een huilbui, gezellig op de bruiloft.

Nikki, fijn hoor zo'n dagje zonder kinderen. Heerlijk uitslapen en dan shoppen, klinkt goed. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat je geen kleren kunt kopen als je je niet op je best voelt.

Spannend hoor wanneer je nu iets hoort van het ziekenhuis.

Daan zijn verjaardag was erg leuk, hij is ook erg verwend heeft veel playmobil gekregen, kid k'nex, een carsstep, gereedschap en een stuur en verrekijker voor in zijn huisje. Hij wilde vanmorgen natuurlijk meteen op zijn step naar het kdv, maar moest wel bijna huilen toen zijn wielen vies werden in de modder. Van ons krijgt hij vrijdag pas een kado, anders gaat die dag zomaar voorbij en dat vinden we jammer.

Het was wel een erg drukke dag (vooral voor mij) er waren 12 kinderen! Gelukkig was het mooi weer, dus hebben ze bijna de hele middag buiten gespeeld. Daan kwam alleen halverwege de middag huilend met een bloedlip binnen, hij was door en vrendje met een hark geslagen! Gelukkig viel het achteraf wel mee, zo'n lip bloed altijd zo erg dat het er meteen heel heftig uitziet.

Vandaag heb ik een heerlijk rustig dagje gehad. Vanmorgen eerst een beetje opgeruimd, toen even bij mijn werk op bezoek en vanmiddag nog wat was opgeruimd. Tussendoor heb ik lekker voor de tv gehangen. Ik heb me voorgenomen dat ik me vanaf vandaag niet meer druk ga maken over het huishouden en dat ik gewoon iedere dag een klein beetje doe en me zeker niet meer moe ga maken. Anders heb ik straks nog niets aan mijn verlof gehad.

Zo ik ga er 1 ophalen op het kdv!
Mida goed dat je lekker rustig aan doet, als je elke dag een beetje doet komt het ook goed, ik vond al met een 2e dat je al minder aan je verlof hebt omdat je altijd wel ergens mee bezig bent.

Daan is goed verwend zeg, leuk hoor!

Vanmorgen om half 12 naar de internist, zal ik dan eindelijk horen wanneer we gaan beginnen. Ik had gister al ongesteld moeten worden en ben het nog niet, volgens mij puur gewoon van spanning.(althans dat hoop ik)
Hoi hoi,

Nog steeds rustig hier.

Nikki, wanneer moet je beginnen? Hopelijk snel, zoveel sneller ben je er weer vanaf.

Ik zou er maar vanuit gaan dat het van de spanning is, ik kan me tenminste goed voorstellen dat ook je lichaam goed van slag is.

Vandaag hebben we (Daan en ik) een fijne dag gehad. Gisteren was hij de hele dag op het kdv, dus weinig tijd om met zijn nieuwe speelgoed te spelen. Dat hebben we vandaag ruim ingehaald. Hij vind alles erg leuk wat hij heeft gekregen. En omdat het zo'n mooi weer was zijn we ook nog even lekker naar buiten geweest.

Tot morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven