katten op Marktplaats

23-06-2012 22:08 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net even op marktplaats aan het kijken en kwam bij de rubriek "katten aangeboden". Wat verschrikkelijk Het staat helemaal vol met katten die na 11 jaar (of jonger/ouder) worden "afgedankt" omdat er een baby komt, een nieuwe hond, baasje gaat samenwonen en zag er zelfs een staan waarin men schrijft dat de kinderen liever een hond hebben en de poes weg moet. Ik kan mijzelf niet voorstellen dat je zo'n beestje na zo lange tijd wegdoet en dan vaak ook nog gratis (zo van, alsjeblieft weg die kat).

Misschien lijgt het aan mij maar ik vindt het onbegrijpelijk
Ja, en dan mag je nog blij zijn dat die beesten op MP worden gezet en niet zo maar buiten worden gedonderd. Onzelieveheer heeft rare kostgangers zakmazegge.
Ik ben er beduusd van dat je zo'n beestje zomaar afdankt terwijl je hem zolang hebt gehad.
Staan ook vaak honden op. En konijnen. En fretten.

Ik snap mensen soms niet
Mensen die liever een hond hebben en daarom de kat wegdoen had ik graag een mailtje willen sturen. Heb me gelukkig kunnen inhouden.
Dat is inderdaad kansloos. Overburen zijn net zo. Eerst de retriever weg want te groot. Daarna een Jack Russel want te druk. Een aantal poezen heb ik al een tijdje niet meer gezien en ik vraag daar niet meer naar. Ik weet het antwoord al.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ben het helemaal met je eens.

Walgelijk gedoe daar.

En nu weer al die kittens

Om te janken.

Ik heb een diepe haat ten opzichte , van die mensen, die zo onzorgvuldig met hun beesten omgaan.

Bah,Bah, en nog eens BAH.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Djin schreef op 23 juni 2012 @ 22:17:

Dat is inderdaad kansloos. Overburen zijn net zo. Eerst de retriever weg want te groot. Daarna een Jack Russel want te druk. Een aantal poezen heb ik al een tijdje niet meer gezien en ik vraag daar niet meer naar. Ik weet het antwoord al.

Hier ook zo'n buurvrouw.

Grote hond, kleine hond, toen een poes, allergieen staken de kop op.

Poes weg, nu een nieuwe poes, bezwangert, 4 kittens, 1 kitten houden ze zelf.

Walgelijke rotzooi!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zo heb ik inderdaad ooit een afgedankte kat van 10 jaar ivm baby opgevangen. (Van de zwangere directeur waar ik werkte, ik haatte dat mens voor die tijd al.) Het lieve beest is 19 geworden. Ik begrijp het ook niet. Stel, stel nou dat je dit met je kinderen zou kunnen doen, hoe vol zou die rubriek dan staan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik ga er niet naar kijken, de ellendigheid! Heb ook ooit een kat uit het asiel gehaald, was er afgedropt in een boodschappentas. Vind dat net zo erg, ook nog niet eens voor de kosten willen opdraaien...
Zouden die mensen gewoon niet van hun beest houden zoals wij dat doen? Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat ik mijn hond de deur uit zou doen.
Bah, walgelijk egoïstisch

Ik heb onze kat net een dikke knuffel gegeven, die gaat echt niet weg als er een kind of een hond komt, die hoort gewoon bij het gezin. Mensen denken dat een huisdier een speeltje is ofzo.
quote:winkelfanaat schreef op 23 juni 2012 @ 22:34:

Zouden die mensen gewoon niet van hun beest houden zoals wij dat doen? Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat ik mijn hond de deur uit zou doen.

Ik ook niet WF, ik hou van mijn beesten, eerlijk gezegd, heb ik ze zielslief.

Bovendien maak je af waar je aan begint.

Ik ben aan mijn vierde huisdier nu, en ze gaan hier weg, als de DA aangeeft, dat het niet langer meer kan.

En dan komen ze weer terug,

in een potje.
quote:Fame schreef op 23 juni 2012 @ 22:32:

Stel, stel nou dat je dit met je kinderen zou kunnen doen, hoe vol zou die rubriek dan staan?

Stel dat het inderdaad legaal zou zijn in nederland, ik weet zeker dat er kinderen op marktplaats aangeboden zouden worden.

Zouden ze er dan ook bij zetten:

-we zijn allergisch voor het kind

-het babyboek krijg je er gratis bij

-Hij/zij heeft alle inentingen gehad.
Marktplaats heeft tegenwoordig een tekst bovenaan de rubiek staan dat dieren geen dingen zijn en dat mensen geen impulsaankopen moeten doen. Vraag me af of dat helpt?
Ik heb mijn katten van mp. Heerlijke beesten.

Heb nu net 2 maanden een baby en no way dat ik ze de deur uit doe.

Asielen zitten ook vol. Gewoon sneu.

Neem geen beest als je er niet zijn/haar hele leven voor wil zorgen.
Dat ze gratis worden aangeboden snap ik wel. Anders komen ze helemaal niet meer van die dieren af. Wat ik niet snap is dat e en dier zo makkelijk wordt weggedaan omdat ze er geen zin meeer in hebben oom er voor te zorgen.
Mijn katten komen ook uit het asiel. Vorig jaar heb ik bijna een kat van Marktplaats gehaald. Ook iemand die een baby had gekregen en dat kat moest weg, was zelfs al bij haar ouders. Toen ik zou gaan kijken mailde ze een paar uur vantevoren dat hij al was opgehaald Vreemde gang van zaken.....
quote:sugarmiss schreef op 23 juni 2012 @ 22:47:

Dat ze gratis worden aangeboden snap ik wel. Anders komen ze helemaal niet meer van die dieren af. Wat ik niet snap is dat e en dier zo makkelijk wordt weggedaan omdat ze er geen zin meeer in hebben oom er voor te zorgen.Ik heb juist het idee dat mensen hem komen halen omdat hij gratis is en geen idee hebben wat een dier eigenlijk qua "onderhoud" kost en hem daarna makkelijk weer wegdoen.
quote:Eindeloos schreef op 23 juni 2012 @ 22:37:

[...]

Ik ook niet WF, ik hou van mijn beesten, eerlijk gezegd, heb ik ze zielslief.

Bovendien maak je af waar je aan begint.

Ik ben aan mijn vierde huisdier nu, en ze gaan hier weg, als de DA aangeeft, dat het niet langer meer kan.

En dan komen ze weer terug,

in een potje. Grappig, hier ook al een potje, hondje is twaalf geworden, nierfalen, nog een jaartje uitgezongen met dieetvoer (achteraf heb ik daar spijt van, had haar liever korter gehad, en wel eten gegeven wat ze echt lekker vond)
Snap ook helemaal niets van die mensen. Ik snap het nog wel als je een nestje hebt met kittens, dan begrijp ik dat je ze niet allemaal kan houden. Al lijkt het me dan nog steeds moeilijk om ze weg te doen. Wij hebben onze kittens ook via marktplaats gevonden.

Ik denk dat die mensen inderdaad anders tegen beesten aan kijken dan wij. Die hebben daar dan denk ik geen band mee, want anders kun je dat niet doen. Maar ik snap ook niet hoe je geen band met zo'n beestje kan hebben..... :-S
quote:winkelfanaat schreef op 23 juni 2012 @ 22:49:

[...]

Grappig, hier ook al een potje, hondje is twaalf geworden, nierfalen, nog een jaartje uitgezongen met dieetvoer (achteraf heb ik daar spijt van, had haar liever korter gehad, en wel eten gegeven wat ze echt lekker vond) Dat is een kwestie van zoeken. Lastig, maar het kan wel. Ik heb zelf 3 katten met blaasgruis. Het heeft kapitalen gekost maar ik heb nu voer dat ze allemaal lusten.
quote:winkelfanaat schreef op 23 juni 2012 @ 22:49:

[...]

Grappig, hier ook al een potje, hondje is twaalf geworden, nierfalen, nog een jaartje uitgezongen met dieetvoer (achteraf heb ik daar spijt van, had haar liever korter gehad, en wel eten gegeven wat ze echt lekker vond)

Verwijt jezelf niks, je doet toch wat in je vermogen ligt?

toen ik zwanger was heb ik echt meerdere keren de vraag gehad wat er nu met de katjes ging gebeuren..dat katten en een baby prima samen gaan komt niet bij iedereen op geloof ik. ik snap gewoon echt niet waarom veel mensen denken dat een kat een baby aanvalt als hij de kans krijgt.

En ik snap ook die mensen van mp niet, simpel volk waarschijnlijk. Gelukkig houden wij wel van onze beestjes!
quote:winkelfanaat schreef op 23 juni 2012 @ 22:39:

[...]

Stel dat het inderdaad legaal zou zijn in nederland, ik weet zeker dat er kinderen op marktplaats aangeboden zouden worden.

Zouden ze er dan ook bij zetten:

-we zijn allergisch voor het kind de rommel

-het babyboek behang krijg je er gratis bij

-Hij/zij heeft alle inentingen gehad.Iemand interesse .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven