katten op Marktplaats

23-06-2012 22:08 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net even op marktplaats aan het kijken en kwam bij de rubriek "katten aangeboden". Wat verschrikkelijk Het staat helemaal vol met katten die na 11 jaar (of jonger/ouder) worden "afgedankt" omdat er een baby komt, een nieuwe hond, baasje gaat samenwonen en zag er zelfs een staan waarin men schrijft dat de kinderen liever een hond hebben en de poes weg moet. Ik kan mijzelf niet voorstellen dat je zo'n beestje na zo lange tijd wegdoet en dan vaak ook nog gratis (zo van, alsjeblieft weg die kat).

Misschien lijgt het aan mij maar ik vindt het onbegrijpelijk
Ik haat mensen die hun kat wegdoen als er kinderen komen, echt bah.
Mijn kat heb ik ook via marktplaats, maar dat was ook duidelijk een gevalletje 'te vol huis' en 'oh ja, poes steriliseren bedenken we pas als ze al met kittens in de buik loopt'. Nu ben ik dol op het dier, niets te klagen, hij was gezond en gehoorzaam en heeft altijd mijn bank heel gelaten. Maar sommige advertenties die ik voorbij zag komen...

Nu ben ik ook geen heilige. Ik heb veel katten van mijn ex-schoonmoeder via MP verkocht. Ex-schoonmoeder was nogal een kattenvrouwtje die kittens wel heel leuk vond maar moord en brand schreeuwde als ze weer ontdekte dat het geld kostte.

Het dierenasiel bellen was een heus taboe ( ) maar toen ze eenmaal verkocht waren via MP (voor een symbolisch bedrag) deed het haar maar weinig.

Al met al zal het voor de beestjes alleen maar beter hebben gekund op het nieuwe adres. Arme, árme beestjes
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:exces schreef op 23 juni 2012 @ 23:00:

[...]

Dat is een kwestie van zoeken. Lastig, maar het kan wel. Ik heb zelf 3 katten met blaasgruis. Het heeft kapitalen gekost maar ik heb nu voer dat ze allemaal lusten.Gezocht heb ik! De meeste raakte ze niet eens aan, en bij 1 merk rende ze weg , alsof ik gif voorschotelde. 1 merk at ze wel, maar het theelepeltje jus wat ik normaal ook over haar brokjes deed, kreeg ze niet meer omdat ze alleen dieetvoer mocht en ik mij daar streng aan hield. En daar heb ik dus achteraf spijt van. Ze at niet meer omdat het 'zo lekker smaakte' zeg maar. Ze was altijd al een lastige eter.
quote:Eindeloos schreef op 23 juni 2012 @ 23:01:

[...]

Verwijt jezelf niks, je doet toch wat in je vermogen ligt?

Ja inderdaad, maar achteraf denk je soms: what was i thinking? Ik hield mij heel streng aan het nierdieet, ik zou het nu anders doen, puur voor de hond zeg maar. Ze kreeg zelfs nierdieet koekjes .
Ik heb dus echt ooit een advertentie op marktplaats gezet:

Te koop of te ruil: Kind. Wegens allergie van de hond.

Er kwamen leuke reacties op. Maar ook een aangebrande reactie van iemand die graag kinderen wilde maar ze niet kreeg. Ze voelde zich gekwetst. Ik zei dat het mij altijd pijn doet hoe dieren afgedankt worden. Vandaar die advertentie.

Binnen een dag werd de advertentie al verwijderd helaas. Jammer.

quote:brokenhearted78 schreef op 23 juni 2012 @ 23:15:

Ik haat mensen die hun kat wegdoen als er kinderen komen, echt bah.Ik ben blij dat mijn ouders de hond niet weg deden toen ik kwam. Ik ben veel van die hond gaan houden en het is toch een verrijking in je leven.
Bekende van mij (zeker geen vriendin!!!) heeft dr katten ook op marktplaats staan, omdat ze een hond heeft nu (sinds 2 weken). " Ineens" is dr zoontje allergisch....Zo triest!
En straks wil ze weer wat anders en dan moet die hond zeker ook weer wieberen? Het is gvd toch geen wegwerpspul?
Ja iones, triest genoeg.....ik geef het beestje amper een jaar bij haar
Mensen die hun kat afdanken omdat ze liever een hond willen zou ik het volgende willen mailen via een privébericht op Marktplaats....

Beste...

Naar aanleiding van uw advertentie op Marktplaats wil ik u vragen of u openstaat voor de volgende suggestie, daar ik te weinig geld heb om een katje aan te schaffen. U geeft aan uw katje weg te doen omdat u liever een hond heeft. Zou u erover willen nadenken om in ruil voor de kat mijn Hollandse boerenzoon aan te nemen? Ik wil namelijk al jaren een schattig Chineesje adopteren, maar twee kinderen, dat trek(t) ik/mijn uitkering niet. Ik hoop dat u over mijn voorstel na wil denken.

Met vriendelijke groet,

Wishful Thinking.
Ik ben sinds kort moeder maar heb ook twee katten. Allergie zit in de familie. Ik was echt heel erg bang dat pixminie allergisch zou blijken te zijn. En dan zou ik dus mijn katten weg moeten doen Ik ben echt zo ontzettend blij dat pixminie nergens last van heeft!

Ik kan me eerlijkgezegd geen leven voorstellen zonder katten in huis en zou ze nooit zomaar wegdoen. Dat mensen hun dieren zo makkelijk op marktplaats knikkeren snap ik echt totaal niet.

Ik heb wel iemand gekend die vrij impulsief een hond aanschafte die amper anderhalf jaar later bij een collega van haar ging wonen omdat hij "toch wel lastig was". O, en ze had een nieuwe vriend die die hond niet zo kon waarderen. Moet eerlijk bekennen dat dat toch een smet op onze vriendschap was...
Nieuwe DA vertelde ons dat hij mensen over de vloer heeft gehad om hun cavia in te laten slapen met de reden:

"We hebben geen zin meer in de verzorging." Beestje had problemen met zijn anaalzak (is onschuldig kwaaltje bij oudere beertjes) waarbij het ze beestje moeten helpen schoonmaken om de dag. Stinkt enorm maar verder niet erg. Maar nee, ze hadden daar geen zin in. DA heeft gezegd dat hij in plaats van het dier te laten inslapen hem zelf overnam tegen de aankoopprijs van het dier.

Het is compleet van de pot gerukt om een anders gezond dier in te laten slapen gewoon omdat je geen zin hebt erin. Na al die miserie die mijn beertje aan de hand heeft (gehad) wou ik dat het "dat" maar was wat hij had :/
Het is idd verschrikkelijk, dat er zulke harteloze mensen bestaan.

Alhoewel ik mij eerlijk gezegd soms nog wel kan voorstellen dat men een kat wegdoet....veel mensen zijn nou eenmaal allergisch, ze zijn wat onbetrouwbaarder in de omgang (baby's, jonge kinderen) en ze hechten zich niet zo aan hun "personeel".

Maar dat je een hond wegdoet, zo'n lieve trouwe viervoeter, dat is echt onbegrijpelijk.

Ik had een buurvrouw vroeger die een "kitten manie" had. Ze was dol op hele kleine kittens, maar zodra de kitten groot was vond ze er niks meer aan en dumpte ze het beest. Om vervolgens wéér een kitten aan te schaffen! Echt, hoeveel kittens ik daar wel niet heb zien aankomen en katten weer zien verdwijnen...
waarom zou je een kat wegdoen als je een hond wil? Kan makkelijk samen hoor, ik zie het probleem niet. Daarbij een kat zal naar mijn idee eerder weglopen van een baby met al die nieuwe 'enge' geluiden e.d. dan een hond die gewoon wat nieuwsgieriger is. Dus een kat en een baby gaat ook makkelijk samen.

De opmerking dat een kat zich niet zo hecht aan de mensen om zich heen heb ik nooit begrepen, echt niet. Mijn kat (en de hond ook) is absoluut dol op ons en is zielsgelukkig als we alle twee thuis zijn. Dat beestje is echt van slag als 1 van de 2 langere tijd weg is. Dus hoezo niet hechten...
Ik heb ooit een vriendje weggedaan,omdat hij mijn 2 honden en 3 katten niet zo leuk vond,telt dat ook?
Ook wel eens niet vriendjes maar bekenden m/v niet meer thuis ontvangen wegens afkeer voor dieren. Zeven katten wonen hier, als iemand die niet moet, er bang voor is of ze vies vindt, dan houdt het op.
t zelfde hier eleonora. Hond en kat in huis, als je die niet wilt moet je vooral niet langskomen.
Onze kat is niet eens op MP gezet door de vorige eigenaar(s). Nee, ze is gewoon op straat gezet, hoppa.

Gelukkig is ze bij ons aan komen lopen. Kan me echt niet voorstellen dat ik haar weg zou doen want het is echt een schatje.

Veel katten (en andere dieren vast ook) die op MP staan komen van broodfokkers of mensen die hun dieren als wegwerpartikelen zien. Vreselijk. Heb het idee dat als je een dier via MP haalt, de kans groot is dat je dit soort praktijken juist in stand houd. Maar ja, dan heb je er iig wel 1 gered van dit soort barbaren.
quote:eleonora schreef op 24 juni 2012 @ 06:37:

Ook wel eens niet vriendjes maar bekenden m/v niet meer thuis ontvangen wegens afkeer voor dieren. Zeven katten wonen hier, als iemand die niet moet, er bang voor is of ze vies vindt, dan houdt het op.En als ze allergisch zijn? Doe je de katten bij bezoek in een aparte kamer of zet je ze dan in de tuin?
quote:hkgirl schreef op 24 juni 2012 @ 07:56:

[...]

En als ze allergisch zijn? Doe je de katten bij bezoek in een aparte kamer of zet je ze dan in de tuin?

Dan gaan de gasten maar de tuin in.

Die haren,schilfers en bacterieen zitten in het hele huis,daar kan je niet tegenop poetsen hoor.Die allergische reaktie krijgen ze toch,of die beesten nou binnen zitten of niet.

Bij mij gaan trouwens rokers ook de tuin in.

1 van mijn (asiel)katten zat in een huis,waar de bewoners als 2 maanden niet meer woonden.Haar zus was overleden,mijne had zich in leven gehouden door het drinken uit de wc pot,en door het raampje te klimmen en vogeltjes te vangen.Dat geloof je toch niet?Dat mensen gewoon gaan verhuizen en hun huisdieren laten stikken?

In mijn oude huis woonde ook een stel wat elk jaar een andere soort pup had.Vonden pups leuk,maar hielden zich totaal niet bezig met ras eigenschappen,en vonden het dan raar dat bijv een border collie zo druk was,of een newfoundlander na een jaar zo sloom en zoveel haar verloor.Hup ging ie weer marktplaats op.Zo zielig.
Goden, soms kan ik hond & kinderen wel eens achter t behang plakken, of willen althans. Maar ik wil ze geen van allen kwijt.

Toen ik in m'n rolstoel zat, en nauwelijks meer kon lopen door m'n zwangerschap vroegen mensen t ook.

"zou je de hond niet wegdoen? Is zo druk"

Ik antwoorde ook vaak: "Zou je *naamkind* niet wegdoen, ti's zo een druk kind."

Heb voor die tijd n buurmeisje geregeld die, tegen betaling, met de hond naar t losloop gebied ging elke dag.

Snap die mensen niet. Voor bijna alles is wel n oplossing te vinden.

En als er daadwerkelijk n kind met allergie is, dan worden die ouders met n scheve nek aangekekn dankzij de losers die er misbruik van maken. Echt te sneu voor woorden.
Snap het ook niet, vind het sneu voor die beesten. Zelf kat van mn zusje opgevangen nadat er asbest in hun woning zat en ze tijdelijk eruit moesten, en omdat kat niet zo dol op kinderen was. Beestje heeft nog zes jaar bij mij geleefd. Prinses op erwt haha helaas is ze er niet meer.

Als er in de toekomst weer nieuw beestje komt, zal dat eentje uit asiel zijn, of een die echt dringend nieuw tehuis modig heeft.
quote:Cortana85 schreef op 23 juni 2012 @ 22:35:

Bah, walgelijk egoïstisch

Ik heb onze kat net een dikke knuffel gegeven, die gaat echt niet weg als er een kind of een hond komt, die hoort gewoon bij het gezin. Mensen denken dat een huisdier een speeltje is ofzo.Als een van mijn kinderen allergisch blijkt voor katten, gaat de kat toch echt wel weg hoor.
Zo heb ik buren gehad, namen te pas en te onpas dieren. Ik geef twee voorbeelden, hamsters zet je in de volle zon, dus dood. Je hebt even geen tijd, hondje dood, dan laat je die gewoon 2 weken in de kast van de schuur liggen. Ik sla me nog voor de kop dat ik geen maatregelen heb genomen
quote:hkgirl schreef op 24 juni 2012 @ 07:56:

[...]

En als ze allergisch zijn? Doe je de katten bij bezoek in een aparte kamer of zet je ze dan in de tuin?

Allergisch is wat anders dan afkeer hebben voor het dier of de soort dieren.

Maar bij allergie gaat op wat Ladytruckster zegt. Echt allergische mensen (heb ik niet in mijn omgeving, maar hypothetisch) kunnen beter niet bij mij thuis afspreken.
quote:ladytruckster schreef op 24 juni 2012 @ 06:07:

Ik heb ooit een vriendje weggedaan,omdat hij mijn 2 honden en 3 katten niet zo leuk vond,telt dat ook?Heb je hem op marktplaats gezet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven