Uitgaan in Parijs
zondag 24 juni 2012 om 15:51
Ik ben wel eerder naar Parijs geweest, maar ben er nog nooit het nachtleven ingegaan. Binnenkort waarschijnlijk wel, maar ik vroeg me af wat de dresscode daar is, wat ik dus mee moet nemen. In Nederland ben je al gauw overdressed met een stel hakken bij wijze van spreke, daar is een simpel shirt en jeans vrij normaal. In andere landen is het normaal om op torenhoge hakken te lopen in een minicocktailjurkje. Moet ik voor Parijs dus een leuk jurkje meenemen of is een leuke top met jeans/rokje en hakken ook goed? Of val ik dan wel een beetje uit de toon?
zondag 24 juni 2012 om 16:05
quote:jo12345 schreef op 24 juni 2012 @ 16:01:
Zelfs als jij je allerchicste outfit aantrekt zul je er in Parijs nog als een lompe boer bijlopen. Dat ligt niet aan jou, maar dat is het verschil tussen Parijs en Nederland. Misschien kun je daar iets leuks kopen?
Ehh, jij weet hoe TO er uit ziet en kent de inhoud van haar garderobe? Lekker bemoedigend is dit!
Trek een mooi jurkje aan waar jij je goed in voelt, haren omhoog hakken aan en gaan. Of koop daar iets moois als je er zin,tijd en geld voor hebt en het nodig acht.
Ps. Het zijn daar ook gewoon mensen hoor.
Zelfs als jij je allerchicste outfit aantrekt zul je er in Parijs nog als een lompe boer bijlopen. Dat ligt niet aan jou, maar dat is het verschil tussen Parijs en Nederland. Misschien kun je daar iets leuks kopen?
Ehh, jij weet hoe TO er uit ziet en kent de inhoud van haar garderobe? Lekker bemoedigend is dit!
Trek een mooi jurkje aan waar jij je goed in voelt, haren omhoog hakken aan en gaan. Of koop daar iets moois als je er zin,tijd en geld voor hebt en het nodig acht.
Ps. Het zijn daar ook gewoon mensen hoor.
This is not kosher!
zondag 24 juni 2012 om 16:16
Daar ben ik niet mee eens, Jo. Niet iedereen in Parijs loopt er strak bij. Hangt er vanaf waar je uit gaat. Ik vond vroeger La locomotive een leuke club, naast moulin rouge. Heet nu La machine du moulin rouge. Zie: http://www.lamachinedumoulinrouge.com/en/.
Zoals je ziet kun je gewoon aan wat je leuk vindt:
Je kunt natuurlijk ook in een sjieke bar gaan hangen, het is maar net wat je leuk vindt.
Zoals je ziet kun je gewoon aan wat je leuk vindt:
Je kunt natuurlijk ook in een sjieke bar gaan hangen, het is maar net wat je leuk vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 24 juni 2012 om 17:27
quote:jo12345 schreef op 24 juni 2012 @ 16:01:
Zelfs als jij je allerchicste outfit aantrekt zul je er in Parijs nog als een lompe boer bijlopen. Dat ligt niet aan jou, maar dat is het verschil tussen Parijs en Nederland. Misschien kun je daar iets leuks kopen?Tja, met mijn buitenlandse achtergrond heb ik het optutten en chic kleden wel meegekregen. In Nederland krijg ik vaak te horen dat ik me zo over the top gekleed heb. In Barcelona en Madrid liep ik er net zo bij als de rest daar, is dat een beetje vergelijkbaar met Parijs?
Zelfs als jij je allerchicste outfit aantrekt zul je er in Parijs nog als een lompe boer bijlopen. Dat ligt niet aan jou, maar dat is het verschil tussen Parijs en Nederland. Misschien kun je daar iets leuks kopen?Tja, met mijn buitenlandse achtergrond heb ik het optutten en chic kleden wel meegekregen. In Nederland krijg ik vaak te horen dat ik me zo over the top gekleed heb. In Barcelona en Madrid liep ik er net zo bij als de rest daar, is dat een beetje vergelijkbaar met Parijs?
maandag 25 juni 2012 om 12:57
In Parijs loopt zeker niet iedere vrouw in een jurkje hoor. Liever niet te kort zelfs zoals bv vrouwen in Engeland doen. Een goede jeans met mooie top kan ook prima. Zou zeker niet in te kort rokje of jurkje uitgaan in Parijs. Kijk voor de Parijse stijl eens naar merken als Maje, Sandro, Claudie Pierlot bijvoorbeeld. Veel plezier in ieder geval!
maandag 25 juni 2012 om 21:40
Hangt er helemaal vanaf naar wat voor een soort uitgaansgelegenheid je gaat.
In een club moet je je toch wel chiquer kleden dan in inderdaad een bar. Maar over het algemeen vind ik wel dat geldt dat je je een beetje 'netjes' aankleedt: dus geen rokje tot net over je kont, een enorm laag decollete en al van dat.
Weet niet of je al wat op het oog hebt, maar als je nog een sfeertip wilt: ik vond Chez Georges erg leuk, daar kan je gewoon met een spijkerbroek/leuke top naar binnen.
In een club moet je je toch wel chiquer kleden dan in inderdaad een bar. Maar over het algemeen vind ik wel dat geldt dat je je een beetje 'netjes' aankleedt: dus geen rokje tot net over je kont, een enorm laag decollete en al van dat.
Weet niet of je al wat op het oog hebt, maar als je nog een sfeertip wilt: ik vond Chez Georges erg leuk, daar kan je gewoon met een spijkerbroek/leuke top naar binnen.
dinsdag 26 juni 2012 om 14:42
Pfoei, toen ik opstap ging in Parijs trok ik toch liever een jurkje dan een spijkerbroek aan. Ik voelde mezelf dan prettiger, ook de mensen waar ik mee omging hadden toch vaker een jurkje, rokje, iets aparts aan, dan een spijkerbroek. En toch vind ik, dat je het gewoon zelf moet weten. Wel oppassen dat je niet met een te grote groep bij de entree aankomt (of flessen drank..), want dan laten ze je niet altijd (eigenlijk niet) naar binnen.
dinsdag 26 juni 2012 om 14:46
Jurkjes zijn naar mijn mening wel iets meer geschikt voor uitgaan dan jeans. Sletterige outfits of dichtgeplamuurde hoofden en matching tasjes (denk op z'n fout-Amerikaans (niet dat alle US dames slenterig zijn)) zijn juist weer niet comme il faut. Als je het elegant en een beetje 'moeiteloos' houdt zit je vast goed. Leuk...uitgaan in Parijs! Veel plezier!
woensdag 27 juni 2012 om 21:25
quote:viva-amber schreef op 24 juni 2012 @ 16:16:
Daar ben ik niet mee eens, Jo. Niet iedereen in Parijs loopt er strak bij. Hangt er vanaf waar je uit gaat. Ik vond vroeger La locomotive een leuke club, naast moulin rouge. Heet nu La machine du moulin rouge. Zie: http://www.lamachinedumoulinrouge.com/en/.
Zoals je ziet kun je gewoon aan wat je leuk vindt: [afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt natuurlijk ook in een sjieke bar gaan hangen, het is maar net wat je leuk vindt.Jaaaaa, la Loco, daar ben ik vroeger ook meerdere malen geweest en was leuk toen. Verder de MGM club ergens bij Moulin Rouge in de buurt. Koop iets moois om aan te trekken in Parijs en maak je goed op. Kijk bijv. Eens bij de grote warenhuizen met allerlei shops in shop, slaag je zeker. Haar mooi doen en hakken aan en dan gaan. Parisiennes zien er wel vaak echt mooi uit hoor, ze hebben iets dat ik alleen daar en in Italie heb gezien, bepaalde elegantie ofzo. En nee, niet allemaal natuurlijk, er lopen ook zat meiden op sneakers.
Zoals je ziet kun je gewoon aan wat je leuk vindt: [afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt natuurlijk ook in een sjieke bar gaan hangen, het is maar net wat je leuk vindt.Jaaaaa, la Loco, daar ben ik vroeger ook meerdere malen geweest en was leuk toen. Verder de MGM club ergens bij Moulin Rouge in de buurt. Koop iets moois om aan te trekken in Parijs en maak je goed op. Kijk bijv. Eens bij de grote warenhuizen met allerlei shops in shop, slaag je zeker. Haar mooi doen en hakken aan en dan gaan. Parisiennes zien er wel vaak echt mooi uit hoor, ze hebben iets dat ik alleen daar en in Italie heb gezien, bepaalde elegantie ofzo. En nee, niet allemaal natuurlijk, er lopen ook zat meiden op sneakers.