Deeltijd studeren + werken
zondag 24 juni 2012 om 19:28
Star, als je het antwoord niet weet, houdt dan je mond.
Angelyn, dat ligt er maar net aan wat de studie van je vereist. Soms is het handig, omdat je stage kan lopen op je werk of stage vermindering kan krijgen. Toch zijn er ook studies waarbij mensen expres een makkelijkere baan zoeken, zodat ze meer energie en tijd over houden voor hun studie. Welke opleiding wil je gaan doen?
Angelyn, dat ligt er maar net aan wat de studie van je vereist. Soms is het handig, omdat je stage kan lopen op je werk of stage vermindering kan krijgen. Toch zijn er ook studies waarbij mensen expres een makkelijkere baan zoeken, zodat ze meer energie en tijd over houden voor hun studie. Welke opleiding wil je gaan doen?
zondag 24 juni 2012 om 19:29
Mijn vriendin studeert lerares Engels via de LOI bij het Windesheim in Zwolle, deeltijd. Ze werkt daarnaast 24 uur bij een callcentre, geen relevante baan dus. Groot nadeel aan deeltijd studeren zonder relevante baan ( iig bij de studie van vriendin), is dat je geen werkervaring opdoet in de studie die je uitvoert. Als fulltime student krijg je de kans om werkervaring op te doen tijdens je stage periode, in plaats van de normale lessen die je dan zou volgen. Zij zal dus naast haar baan bij het callcentre een stageplek moeten vinden waar ze haar ervaring in op moet gaan doen, ook als afsluiting van deze studie.
Het hoeft niet per se, maar is denk ik wel verstandig om een relevante baan te hebben. En dan ligt het ook nog aan de instelling waar je de studie volgt. Via de LOI/ Windesheim kan het bij bepaalde studies dus wel.
Het hoeft niet per se, maar is denk ik wel verstandig om een relevante baan te hebben. En dan ligt het ook nog aan de instelling waar je de studie volgt. Via de LOI/ Windesheim kan het bij bepaalde studies dus wel.
zondag 24 juni 2012 om 19:30
zondag 24 juni 2012 om 19:35
maandag 25 juni 2012 om 12:37
Bij mijn studie was het ook verplicht, al stond dat niet in de voorwaarden toen ik aan de studie begon. Pas halverwege kwam ik er achter dat ik voor het 3e en 4e jaar over een relevante werkomgeving moest beschikken. Ik heb hier diverse keren over aan de bel getrokken met de examencommissie en uiteindelijk mocht ik mijn stage en afstuderen in het 4e jaar doen. In dat jaar ben ik minder gaan werken (wat financieel wel een aderlating was) om bij 2 externe organisaties 2 a 3 dagen in de week voor een stagevergoeding (lees, een paar tientjes) werkervaring op te doen. Financieel was dat best zwaar, maar ik heb me bij 2 bedrijven goed weten te profileren en dit heeft geresulteerd in dat een bedrijf mij een baan heeft aangeboden.
Het stagelopen en de relevante werkomgeving moet je dan ook maar zien als een mogelijkheid en een investering om zo ergens binnen te komen en de juist mensen te treffen.
Het stagelopen en de relevante werkomgeving moet je dan ook maar zien als een mogelijkheid en een investering om zo ergens binnen te komen en de juist mensen te treffen.