Mode & Beauty alle pijlers

Sprayblond en grijs haar

24-06-2012 20:02 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Werkt niet bij grijze haren, beter verf uit een pakje.
Als je rond de 20%, hooguit 30% grijze haren hebt zou ik voor een semi-permanente kleuring gaan zoals Casting. Als het er meer zijn dan zou ik naar de kapper gaan voor een verfbeurt met een permanente kleuring en voortaan het kapperskleurtje wat jou het beste staat zelf online kopen.

Tenzij je altijd naar de kapper kan, natuurlijk. Zelf met permanente thuiskleuring kleuren kan natuurlijk ook maar het leidt vaak tot teleurstellingen. Vaak pakt de kleur bij de wortels anders dan de rest van je haar en ook de juiste kleur is moeilijk vast te stellen.
it's a big club and you ain't in it
.
Ja, ik neem aan dat als je een heel lichte kleur neemt, je haar een tintje lichter wordt.
Sprayblond kleurt de witte haren niet.
Blonderen heeft geen zin op grijs haar.

Alleen als het er nog niet zoveel zijn, kom je er nog wel een tijdje mee weg als de rest ook wat blonder is, dan vallen de grijze haren niet zo op

Blondspray vind ik wel rotspul. Slecht voor je haar en het geeft meestal een heel raar geel kleurtje.
.
..
Ik vind dit veel fijner en mooier worden van kleur:

Maar je moet het zelf weten natuurlijk
.
Casting wordt gemengd met peroxide als ontwikkelaar dus het heeft altijd een blekende werking, afhankelijk van de toegevoegde kleurstoffen, die overigens geleidelijk minder worden. Meestal verdwijnen ze niet helemaal en dat is misschien genoeg voor de grijze haren.
Je moet natuurlijk altijd een proeflok doen.
.
.
Dat spulletje van Guhl en sprayblond is exact hetzelfde hoor. En het heeft hetzelfde uitdrogende bosje stro effect. Ik heb het zelf beiden gebruikt en je haar gaat er echt kapot van, niet meteen, maar na een tijdje wel. Allemaal gespleten punten en gortdroog.
Als je je haar een beetje heel wilt houden en niet ipv grijs kaal wilt worden adviseer ik:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven