Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
Ik las net een leuk stukje over de geur 'Rêve' van Chanel; een paar dagen terug is bekend gemaakt dat de geur Rêves Exotiques heet!

Ook zijn enkele ingrediënten bekend gemaakt:

New Chanel Scent Finally Announced: Rêves Exotiques .

According to lexpress.fr, the new Chanel scent, meant to join the brand's regular lineup alongside Chance, Coco, etc., has been finally announced on Friday. The scent, which was rumored to have been planned to be called Rêve, is in fact named Rêves Exotiques. Authored by Jacques Polge and Chris Sheldrake, it is described as a sultry floral-oriental fragrance with notes of mandarin, pimento, rose, carnation, coriander, chocolate, sandalwood, incense and patchouli.
Heel raar, er wordt gezegd dat het een 1 april grap is...terwijl het zeker is dat Chris Sheldrake met deze geur bezig was en model Alexandra Paressant is uitgekozen om deze geur te promoten..
Dus het gaat nog wel even duren voordat hij uitkomt...zucht!
Yes, dit wordt weer wat voor mij, ik voel het : ) Chris Sheldrake, dat belooft wat... en eindelijk weer eens een geheel nieuwe Chanel geur die gewoon normaal verkrijgbaar zal zijn... En de beschrijving klinkt ook al goed.
Ja, klinkt helemaal goed!

Ik ben echt fan van Chanel, dus ben reuzebenieuwd naar deze
Heeft iemand wel eens besteld bij:Parfumania, vind zo goedkoop en vraag me af of het "vetrouwd" is.
quote:woman37 schreef op 04 april 2008 @ 17:29:

Heeft iemand wel eens besteld bij:Parfumania, vind zo goedkoop en vraag me af of het "vetrouwd" is.

Ik heb er geen ervaring mee.

Sowieso bestel ik weinig geuren via internet, ik heb alleen 2 keer iets besteld via Strawberrynet.com en dat is beide keren goed gegaan.
Ik bestel de laatste tijd alleen maar mijn parfums via internet kan echt veel geld schelen!

Maar er word ook veel NEP aangeboden helaas ben er toch een keer ingetrapt je ziet dan de beste geuren voor maar 25,00 of 35,00 dan denk je dat kan niet en dan toch maar een keer proberen het doosje !!

Ik bestel nu de laatste paar keer me geuren bij intenseparfum.nl en moet zeggen snelle service en ook belangrijk zeer goede prijzen!

Ik had paar weken terug b.v. Lolita lempicka 100ml EDP voor maar 45,00 in de winkels kost deze geur meer dan 70,00 !!

Trouwens lolita is echt een aanrader een heerlijk geurtje !

Parfumania ken ik niet de website zit er wel mooi uit maar als ik zo even kijk is intenseparfum toch goedkoper!
Hallo WendyJosh dus bij intenseparfum.nl verkopen ze de echte???

Soms zien ze er hetzelfde uit, zelfde flesje en verpakking maar toch nep, en dat is natuurlijk niet mijn bedoeling!
Ja dat weet ik je ziet ze vaak op markten staan !

ik heb dit adres via een vriendin gehad die al jaren besteld bij Intenseparfum !

Ze verkopen ook van die testerverpakkingen! zelfde flesje alleen staat er dan tester op en zit in een wite doosje!

Ik heb een keer voor me vriend Armani Gio besteld toen vertelde hun mijn dat deze veel word nagemaakt maar bij deze zit er een extra trucje als je daar een ultraviolet lamp(vals geld lampje) ophoud zie je een code lopen dit is ook bij Chanel Mademoiselle en Angel!!
Even een stukje schrijven hier, anders zakt dit leuke topic steeds verder weg!

Ik heb kort geleden van iemand enkele proefjes van Guerlain gekocht, bijna allemaal aparte geuren! Het zijn proefjes van de volgende geuren; Chant d'Arômes, Liu, Vol de Nuit, Mayotte (voorheen Mahora), Plus Que Jamais en Philtre d'Amour.

Ik kende alle geuren wel (behalve Plus Que Jamais) maar het is toch leuk om er proefjes van te hebben.

Plus Que Jamais is een héél bijzondere geur! Echt zalig! Een moderne aldehyde geur die valt in de categorie floral-oriental (soft oriental), maar die ook een tikje groen en poederachtig is.

De ingrediënten zijn: lemon, bergamot, neroli, orange blossom, dewy rose, jasmine petals, ylang-ylang, woody iris, vetiver, toffee syrup, tonka bean, vanilla en amber.

Ik hoop echt dat ik deze herfst in NYC een flesje Plus Que Jamais op de kop kan tikken, maar ik verheug me maar nergens op want volgens mij is het een limited edition.

Als je eens in Parijs bent, ga dan eens langs de Guerlainwinkel aan de Champsee Elysees. Waarschijnlijk jouw idee van hemels
Ik heb net (na het douchen, gewerkt een geur op van Guerlain, Mandarin-Basilic. (proefje), maar wat een heerlijke geur ook! Ik hoop wel dat hij lang blijft hangen dus even uit testen.

Ik hoop dat je de geur vindt Dalida! Mss bij mij in het dorp..daar zit een parfumerie die veel van Guerlain verkoopt.
Pupetta, ik ken de winkel, ik ben er nu 3 keer geweest. De laatste keer was in de herfst van 2002, dus het wordt wel weer eens tijd! Ik vind Parijs sowieso erg mooi in de herfst, maar ik vrees dat het dit jaar niet gaat lukken, hopelijk volgend jaar :-)

Ik ben er ook een keer geweest (1998) en toen was er boven een tentoonstelling (feest vanwege de tweehonderdste geboortedag van de oprichter van Guerlain).

Ik heb mijn ogen uitgekeken! Wat een prachtige spullen stonden daar, veel oude flessen, boeken en materialen.

Ik heb toen ook de geur Guerlinade geroken, maar die was op dat moment nog niet te koop. Enkele maanden later kocht ik hem bij de Guerlain winkel in Den Haag. Die daar volgens mij nu niet meer zit?

Taylor, je mag altijd even voor me kijken als je tijd hebt, maar ik meen dat de geur alleen te koop is in New York, San Francisco en Parijs.

De Mandarine-Basilic is lekker, ik heb hem toen uitgetest in de Bijenkorf, maar hij bleef bij mij niet zo lang hangen.
Oh die Mandarine-Basilic die leek mij ook al zo lekker ! Ik heb trouwens ergens gelezen dat de groene geuren het helemaal gaan worden. Ik vind dat wel lekker, ik ben nooit zo'n fan geweest van bloemenparfums of fruitgeuren die de laatste jaren populair waren. Voor de winter vind ik orientals ook wel lekker. Hermès schijnt ook weer een nieuwe geur te hebben (ook een groentje): jardin de..... Ja, aan mij heb je wat. Ik heb de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Ik heb Chanel Chance van mijn lieverd gekregen, heerlijk! En nog een giftbox met een verfrissende bodyspray van Biotherm, ruikt naar sinaasappeltjes, ook zo heerlijk fris. Lief he.
Zoefie, dat is denk ik Un Jardin Apres La Mousson.

Een unisex geur die valt in de categorie groen-bloemig-kruidig. Met oa. peper, koriander, kardamom, gember en vetiver.
Ja, dat is hem ! Klinkt goed als je hoort wat erin zit. Heb jij hem al geroken ? Ik heb zelf Un jardin en Méditerrannée en ik heb ook al 2 flessen gehad van de Jardin sur le Nile, dus ik ben wel fan van die jardins !
Zoefie: Mandarin-Basilic is fruitig en fris.

Ik had een proefje gekregen en moet je zeggen dat hij lang blijft hangen! Ben geen fan van Guerlain (moet daar toch eerlijk in zijn), maar deze is erg lekker!

Het schijnt dat er 2 nieuwe Allegoria's uitkomen, die ook fris en fruitig zijn, dus ben erg benieuwd. Er is ook een variant met meloen of lemon? (ja, net als jij weet ik niet waar de zogenaamde klepel hangt, ahum), en schijnt ook lekker te zijn.

Die bestaat al, en wordt verkocht bij de parfumerie bij mij in het dorp. Maar goed, de 2 nieuwe komen aan het eind van de maand daar binnen dus ga dan weer 's even kijken!
Zoefie, ik heb hem nog nergens zien staan.

Ik denk ook dat deze geur iets te kruidig voor mij is.

Taylor, die variant met lemon, dat zal de Aqua Allegoria Lemon Fresca zijn? Deze geur werd in 2003 uitgebracht, samen met de Aqua Allegoria Foliflora.

Ik heb ze beide nooit geroken overigens.
Ja, die is het!

Deze geuren worden dus verkocht bij deze parfumerie in het dorp.:)
Hebben jullie dat ook, dat je aangetrokken wordt door geuren met een bepaalde grondstof die je blijkbaar heel lekker vindt ruiken? Ik heb dat met rozen. Toen ik vandaag bodylotion ging kopen bij Douglas (van Princess, Vera Wang) probeerde ik een andere geur van dit merk die ik direct geweldig vond. Op internet las ik dat Bulgaarse roos een van de belangrijkste bestanddelen is. Datzelfde had ik toen ik laatst de nieuwe Chloe geur rook. Ook meteen liefde op het eerste gezicht, ook rozen als ingredient.
Ja, dat heb ik ook steeds. Toch probeer ik ook wel eens hele andere luchtjes met andere ingrediënten, anders ruik je steeds hetzelfde.
Dalida: heb nog nooit gehoord van die geur, Plus Que Jamais, maar je beschrijving klinkt goed dus die mag ook op mijn 'to-smell list'. Mocht ik hem ooit tegenkomen dan : ) Leuk dat je dit topic weer wat leven in hebt geblazen!

Zoefie: waar heb je gelezen dat groene geuren het helemaal gaan worden? Volgens mij zijn de meeste geuren die nu uitkomen nog steeds zoet&fris&fruitig. Persoonlijk kan ik de meeste groene geuren totaal niet uitstaan... zo zal ik nooit kunnen wennen aan bijv. Miss Dior of Chanel no. 19 of Cristalle.

Pupetta: dat heb ik inderdaad ook, dat ik steeds word aangetrokken door geuren met een bepaald ingrediënt: bij mij is dit amber. Dat geldt voor zowel mannengeuren als vrouwelijke geuren.
Zoefie: ik heb ook gelezen dat groene geuren het helemaal gaan worden. Persoonlijk geen straf voor moi

Ik word de zware geuren echt een beetje zat..Angel, Alien en whatever.

Cristalle vind ik een goede geur, zeker weer 's van plan om deze aan te schaffen, zalig!

Pupetta: amber en roos in een geur is not done voor mij! Ik moet dan even denken welke ingredient wel in een geur zit, waardoor ik toch telkens een geur uit dezelfde 'geurfamilie' koop. Interessant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven