Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
ik niet hoor Vandaag Angel
Taylor, jij bent meer fan van sandelhout. Denk ik :-)
Dalida: je hebt gelijk!! Dat is ook zo

Jij meer van iris en amber toch?
Ja, iris en amber spreken mij aan. Amber niet té heftig graag, vroeger vond ik dat wel lekker, nu wordt het me al gauw te zwaar.

Verder: fresia, Bulgaarse roos, bergamot, vanille en patchoeli.

En een poederachtige noot graag!
Ja net wat je zegt: amber is al gauw te zwaar!

Grappig dat jij dat trouwens ook hebt: dat je smaak veranderd in de loop der jaren.

Zo had ik dat met de Allegoria's..nooit aan gedacht dat ik daar nog 's mee zou 'lopen', maar nu ga ik deze geur met de tijd aanschaffen! De Mandarin-Basilic dan...blijf deze geur (elke keer als ik 'm ruik) erg lekker vinden, fris en toch fruitig!

Bergamot in een geur is ook erg lekker, verder vind ik zwarte bessen (jaja) ook erg lekker in een geur. Geeft net een frisse noot aan een geur.

Misschien hebben jullie nog tips voor mij. Ik heb het idee dat parfums bij mij heel snel vervliegen. En dan ben ik naar mijn idee niet heel zuinig met het aanbrengen van de parfum.

Misschien hebben jullie een tip van een geurtje dat wat zwaarder is, maar toch wel beetje zoetig.

Vind Jette van Jette Joop bijv. heel lekker, maar vervliegt snel
Ligt aan de zuurgraad van je huid Leaf.

Als ik jou was, zou ik eea uit gaan testen bij de parfumerie of wat proefjes vragen!

Succes!
quote:Leaf schreef op 19 mei 2008 @ 12:40:

Vind Jette van Jette Joop bijv. heel lekker, maar vervliegt snel

Jette by night? Een vriendin gebruikt deze weleens en bij haar vervliegt ie niet snel.

Ik haal zelf ook meestal eerst een monster. Heb een rare zuurgraad lijkt het. Bij mij ruiken bepaalde geurtjes bitter-achtig, terwijl hij bij anderen zaaalig ruikt.
Known to cause insanity in laboratory mice
Poeder, vanille en houtnoten houd ik ook van... citrus aan de andere kant hoeft van mij niet zo (er zijn uitzonderingen natuurlijk). Maar misschien moet ik ook eens een proefje vragen van een 'groene' geur om hem ook echt een keer op mijn huid uit te proberen. Om erachter te komen waar mijn angst vandaan komt : ) en wie weet die te overwinnen! (of niet natuurlijk)

Bergamot zit volgens mij in heel veel geuren in de topnoten...

Taylor: heb je de Basil van Marc Jacobs al kunnen proberen? Misschien iets voor jou... En wie weet de Grapefruit ook.

Leaf: bij mij heeft Lancome Poeme een onverslaanbare 'lasting power'. Maar probeer inderdaad eerst een proefje te krijgen van een geur die je lekker vindt, om erachter te komen hoe lang die blijft hangen.
Net in de pauze bij Douglas geweest. Heb een proefje Euphoria laten maken. Heb er zo'n lekker geurtje geroken (tenminste ik vond het lekker ), Summer van Burberry. Heerlijk fris.
Vivenda:ja, mss zijn die 2 wel wat voor mij! Grapefruit vind ik sowieso heerlijk, dus wie weet.

Leaf: idd..Poeme blijft lang hangen! (wat dus al gezegd is), mss moet je ook voor een eau de parfum gaan! Doe ik zelf nooit, want vind het al gauw te zwaar dus ik kies meestal voor een EDT.

Euphoria is een zware geur (ik heb deze geur 2 jaar geleden eens gehad) en op de een of andere manier krijg ik er hoofdpijn van. Te zwaar voor moi. Maar ws voor jou een perfecte keus!

Hou ons maar op de hoogte
quote:taylor schreef op 19 mei 2008 @ 17:12:

Leaf: idd..Poeme blijft lang hangen! (wat dus al gezegd is), mss moet je ook voor een eau de parfum gaan! Doe ik zelf nooit, want vind het al gauw te zwaar dus ik kies meestal voor een EDT.

Euphoria is een zware geur (ik heb deze geur 2 jaar geleden eens gehad) en op de een of andere manier krijg ik er hoofdpijn van. Te zwaar voor moi. Maar ws voor jou een perfecte keus!

Hou ons maar op de hoogte

Nou, ik vind hem ook wel behoorlijk zwaar, te zwaar voor mij eigenlijk. Heb hem daarstraks opgedaan, maar word beetje misselijk van mezelf nu Hij ruikt wel lekker, maar denk toch niet dat dit hem gaat worden voor mij. Ik zoek gewoon rustig verder naar de perfecte geur, dat houdt het uitdagend

Die Summer van Burberry was wel errug lekker.
Modeontwerper Yves Saint Laurent overleden.

PARIJS - De Franse modeontwerper Yves Saint Laurent is zondagavond op 71-jarige leeftijd in Parijs overleden. Dat heeft de Pierre-Bergé-Saint Laurent Foundation, de stichting van de modeontwerper, laten weten. Hij was al geruime tijd ziek.

De Fransman wordt gezien als een van de grootste modeontwerpers van de twintigste eeuw. Samen met de couturiers Christian Dior, Coco Chanel en Hubert de Givenchy bepaalde Yves Saint Laurent jarenlang de Franse haute couture.

De zeer getalenteerde Yves Saint Laurent werd op 1 augustus 1936 geboren in Algerije. Hij begon in 1955 als assistent van Christian Dior, die hij twee jaar later - toen Dior overleed - opvolgde als hoofd van het modehuis Dior.

In 1961 richtte hij zijn eigen modehuis op en ging daarvoor samenwerken met Pierre Bergé die hij drie jaar eerder had ontmoet. Vanaf dat moment zette hij een overduidelijk stempel (van vooral elegantie, maar ook durf) op de modetijd die ging komen, met bijvoorbeeld de trapezejurk, de smoking voor vrouwen, het safari-jasje, de doorzichtige blouse, het broekpak en de pantalon.

In zijn latere jaren als modeontwerper had hij steeds meer last van depressies. In 2002 stopte Saint Laurent met zijn werkzaamheden.

Ik zag het op het journaal vanmorgen...jong toch nog! Jammer.
Ooooh, Laurent was een van mijn grote favorieten op parfumgebied.

Rive Gauche is nog altijd mijn "signature geur".

Qua ingredienten val ik vaak op iets met Jasmijn erin. Verder moeten er geen rozen in zitten voor mij.

NU HNTM kijken...
Enkele updates maar weer!

- Van Ferragamo: Incanto Heaven. Een floral-fruity geur met oa. grapefruit, seringa flower, apple, pink peony, apricot, hibiscus flower tea, violet en musk. De geur heeft ook een poederachtige noot.

- Van Juliette has a gun: Citizen Queen. Een geur die valt in de categorie chypre-aldehyde.

- Van Cerruti: de limited edition 1881 En Fleurs.

Een airy-floral geur met oa. mandarin, cranberry, jasmine, violet, geranium, musk, amber en vanilla.

- Van Elizabeth Arden: Green Tea Lotus. Een zomervariant op Green Tea.

- Van Dior: Escale à Portofino. Een frisse, zomerse eau de toilette met oa. citron, bergamot, petitgrain, bitter almonds, orange blossom, juniper berry, cold spices, cypress, cedar, white musk en galbanum.

- Dana komt met een variant op de beroemde geur Tabu: Tabu Forbidden.

- Ook van Dana: Black Lace Sheer Seduction.

- Van Trussardi: de unisex geur Essenza del Tempo. De geur is poederig-houtachtig met oa. bergamot, ginger, coffee, amber, iris en cedar.

- Wie kent nog de bestseller Musk van Jovan? Jovan komt nu met White Silk. Een floral-oriental geur met oa. white peach, mandarin, jasmine, orchid, sandalwood, cedar, white musk en amber.

- Kerry Katona heeft ook een geur uitgebracht: Outrageous.

- Van Lancôme (een limited edition travel retail): de musky-floral geur Cyclades.

Cyclades is de 3e geur in de 'Collection Voyage' serie. Eerdere geuren waren Tropiques (2006) en Benghal (2007).

- Van Prada 3 nieuwe geuren in de 'Prada Exclusive' serie. De nummers 8, 9 en 10: Opoponax, Benjoin en Myrrh.

De eerdere geuren, 1 t/m 7, zijn: Iris, Oeillet, Cuir Ambre, Fleur d'Oranger, Narciso, Tubereuse en Violette.

- Van Escada: Incredible Me. Een exotische, oriëntaalse vanille geur met oa. orchid, sandalwood en vanilla. September 2008.

- Van Fendi een nieuwe herengeur. Herfst 2008 (?).

- Een 13e geur van Gabriela Sabatini: Latin Dance. Een fruity-floral met oa. kiwi, papaya, pomegranate, bamboo, hibiscus, orchid, woods en amber.

- Van Bulgari: Jasmin Noir. Een woody-floral met oa. gardenia, sambac jasmine absolute, satin almond, precious woods, tonka bean en licorice. Augustus 2008.

- Van Calvin Klein een variant op Obsession: Secret Obsession. Een floral-oriental met oa. exotic plum, rose de damas, jasmine, tuberose, orange flower, cashmere woods, amber, vanilla en sandalwood.

September 2008.

- Van Sarah Jessica Parker een variant op Covet: Covet Pure Bloom. Een zomerse geur met oa. purple plum, coconut water, tuberose, Indonesian Pikake flower en amber.

- Van Kate Moss ook een nieuwe geur: Velvet Hour.

- Van Serge Lutens: El Attarine. Een oriëntaalse geur. Augustus 2008.

- Van Montana: de limited edition Montana en Turquoise. Een zomerse, fris-bloemige geur met oa. bergamot, lily, white orchid, vanilla en musk.

In de beroemde gedraaide fles.

- Ook van Lancôme: Magnifique. Een vrouwelijke, houtachtig-kruidige geur, met oa. Bulgarian rose, May rose, saffron, jasmine, sandalwood en vetiver.

- Van Kenzo de herengeur Kenzo Power. Een woody-amber geur met oa. bergamot, coriander en cardamom. Augustus 2008.

- Van Guerlain de herengeur Homme. Een frisse geur met oa. lime, mint, bergamot, cedar en vetiver. Augustus 2008.

- Van Jean Paul Gaultier: Ma Dame. Een frisse, zomerse geur met oa. rose, musk, grenadine en cedar. Augustus 2008.

- Van Lanvin de geur Jeanne Lanvin. Een fruity-gourmand met oa. blackberry, pear, citron, raspberry, freesia, peony, musk, sandalwood en amber.

- Van Lolita Lempicka: Coral Flower. Dit is een variant op L.

Coral Flower is een oriëntaalse geur. Juli 2008.

- Van Christina Aguilera de geur Inspire. Een bloemige geur met oa. mango, citrus, freesia, tuberose, rose, gardenia, orange flower, sandalwood en musk.

Vanaf 1 september 2008 in de USA, later verkrijgbaar in Europa.

- Ook van Lancôme: Peut-Être. Een vrouwelijke, fris-bloemige geur (oorspronkelijk uit 1937) met oa. rose, iris, peach, green notes, lilac, jasmine, seringa flower, musk en amber.

- Van Ferragamo: de unisex geur Tuscan Soul. Een citrus-floral-woody geur met oa. bergamot, lemon, lavender, green olives, iris en fig.

September 2008.

- Van Cartier de herengeur Roadster. Een fougère geur met oa. bergamot, mint, vetiver, patchouli, cashmere wood en vanilla. September 2008.

- Guerlain komt met de nieuwe serie 'Les Quatre Saisons'. Drie bestaande en 1 nieuwe geur; Muguet de Printemps (lentegeur), Quant Vient l'Eté (zomergeur), Brume d'Automne (herfstgeur) en Winter Délice (wintergeur).

Winter Délice komt oorspronkelijk uit de 'Aqua Allegoria' serie (ik heb deze geur nog staan, erg lekker en apart).

- Van Nina Ricci: Le Parfum Bijou. Zomer of najaar 2008.

- Van Ted Lapidus de herengeur Altamir. Een oriëntaalse geur met oa. bergamot, neroli, pineapple leaves, orange blossom, jasmine, cyclamen, vetiver, patchouli, amber, tonka bean en musk.

(Komt wat vrouwelijk op mij over maar is echt een herengeur).

- Van Thierry Mugler de herengeur AngelMen Pure Coffee. Een variant op AngelMen. Zomer 2008.

- Ook Jessica Simpson komt met een geur: Fancy. Vanaf 15 augustus 2008 in de USA.

- Hilary Duff heeft een 2e geur: Wrapped With Love. Een zoete geur met citrus, floral notes, chocolate, raspberries, honey, milk en vanilla.

Wauw Dalida! Dat zijn er weer een hoop. Ben benieuwd naar de variant op L Lolita L. en de variant op Obsession!
Escale à Portofino van Dior.

Taylor, veel geuren he! Ik stond er zelf ook van te kijken.

Ik ben erg benieuwd naar de Escale à Portofino van Dior en de Essenza del Tempo van Trussardi!
Essenza del Tempo van Trussardi.

Tuscan Soul van Ferragamo.

De serie Les Quatre Saisons van Guerlain.

Covet Pure Bloom van Sarah Jessica Parker.

Montana en Turquoise van Montana.

Ma Dame van Jean Paul Gaultier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven