December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Ehh werkt die ook met sateprikkers bovenop een pan kokend water? - de allerhande had een filmpje over het bamboemandje van de chinees...
Oh, wacht.. Ik snap het denk ik al. Dit gaat echt de pan in... Nou ja, wie weet... Van de week effies?
Nee dit is een soort ijzer. Hangt boven het water in de pan..

Veel plezier vanmiddag met baby kijken, Lelie!

Hmm rommeling slaap dagje hier.. Middagslaapje wil niet echt vlotten.. Ga hem maar weer halen. Of hij ligt weer op zijn buik.. Dat kan ook..

Ik wil eigenlijk dat hij van 13.30 tot 15.00 zou slapen.. Maar ja als je van 19.15 tot 7.00 slaapt, en dan van 10.15 tot 11.15 weer. Hmm...
Ja zoiets als Schaap's plaatje!

Hé Schaap, over 1,5 week zien wij elkaar gewoon!
Wat een activiteit hier! Ik kwam er afgelopen week nauwelijks aan toe om hier wat te schrijven. In het weekend hebben we allerlei sociale verplichtingen gehad en door de week bestaat toch vooral uit werken en zorgen. Ik ben erg benieuwd hoe jij die 4-daagse werkweek gaat ervaren Schaap (leuk trouwens dat je er weer bent! Hoewel echt "weg" was je niet ) Ik vind het combineren van een drukke baan en het zorgen en huishouden nog best lastig. Komt misschien ook omdat Mijnman doordeweeks best laat thuis komt waardoor het hele avondritueel van ophalen van kdv, voeden, badje, bedje, koken (en tussendoor 100 keer op en neer lopen naar Minimijn) op mijn schouders terecht komt. Meestal begint mijn avond pas rond 21.30 en kan ik eigenlijk net zo goed meteen door naar mijn bed. Maar misschien ben ik een enorme zeurpiet en moet ik gewoon nog "even" een nieuwe balans vinden.

Maar goed, hier gaat alles verder z'n gangetje. Vorige week hadden we drie hele goede nachten met maar 1 voeding en afgelopen weekend was het weer helemaal mis (kwam misschien ook door het ietwat te drukke sociale programma). Met andere woorden, er is nog steeds geen pijl op te trekken. Wat wel leuk is is dat Minimijn het buikliggen en rollen heeft ontdekt. Ze vindt het ineens erg leuk om op haar buik te liggen en houdt dat ook behoorlijk lang vol, maar zodra ze het zat is rolt ze ook met een soepele beweging zo op haar rug. Ze houdt daarbij nog niet echt rekening met hoe ver ze van de rand van de box verwijderd is, dus af en toe klinkt er ineens gebrul uit de box omdat ze haar hoofd weer heeft gestoten. Ik denk dat het dus tijd wordt voor een wat grotere speelomgeving. Ik ga maar eens op zoek naar een lekker dik kleed waarmee ik haar op de grond kan leggen. Zo op de houten vloer rolt volgens mij ook niet zo lekker

Verder naderen we hier de 6 maanden. Ik ben al druk aan het lezen in het boek van Stefan Kleintjes. Het idee is nu om volgend weekend te starten met het bijvoeden à la Rapley. Ik ben zo benieuwd hoe ze dat gaat vinden! Begonnen de Rapleybijvoeders onder jullie nou met 1 keer per dag iets aanbieden? We zouden het natuurlijk ook 2 keer per dag kunnen doen. Hoewel het misschien niet helemaal handig is om 's ochtends in de haast van het wegkomen ook nog bananensmurrie uit haar haar te peuteren en haar weer schone kleren aan te moeten trekken. Aan de andere kant, ze moet toch ooit van haar drinkontbijt af

O ja en we hebben vorige week een vakantie geboekt! Dat is helemaal nieuw voor ons! Normaal gaan we gewoon rijden en zien we wel (tenzij we ver weg gingen), maar nu ligt er iets vast in Frankrijk. Hier dus ook geen wilde backpack avonturen. Ik moet ook zeggen dat de behoefte daaraan een beetje weg is. Ik heb nu gewoon heel veel zin in een relaxte vakantie met z'n drietjes. Ik zou er ook helemaal niet aan moeten denken om zonder Minimijn op vakantie te gaan. Ik zie trouwens genoeg mensen om me heen die wel met een 1,5 jaar oud kind op de bonnefooi gaan rondreizen in Vietnam, Zuid-Afrika enz. Het kan dus wel, maar of je er echt van uitrust is de vraag.
Sorry voor dit belachelijk lange bericht. Dat krijg je ervan als je maar een keer per week iets post
Heej Mijn! Goed om weer van je te horen Hier ook zo'n zeurpietje hoor... ik weet het Maar zal mijn best doen om het positief te zien! Wie weet valt het reuze mee, die werkweek.

Is het boek van Stefan wat? Ik heb zitten twijfelen om het aan te schaffen maar heb het tot noch toe nog niet gedaan. Staat er veel nuttigs in, of vooral inkoppers?

Qua voeden; wij hebben nog totaal geen ritme. Soms krijgt schaap 's avonds met het eten wat, soms komt dat niet uit en krijgt schaap smiddags wat, of als we toevallig iets voor handen hebben. Soms slaan we een dag over. Ik weet ook nog echt niet hoe ik het moet doen met de oppasdagen bij oma's. Klinkt vast heel stom, maar ik vind het gewoon lastig. Maar ook dat zal vanzelf wel op zijn pootjes terecht komen weet ik Wel heb ik vandaag een mais-boogie meegegeven! We kregen een proefzak op de beurs mee. Is een soort chips, zo'n pindakaaschip, of hoe heten die dingen? Cheeto? Maar dan dus alleen van mais, biologisch. Verder niets aan toegevoegd. Schaap vindt het wel interessant om op te kauwen. Vanavond maar weer eens sperziebonen als het lukt. Wel lastig hoor, want we kunnen met geen mogelijkheid eten vóór 6 uur, en dan begint schaap vaak wel al moe te worden.

Lelie, idd wat Rouge zegt. Gewoon in de pan zetten, kan in verschillende maten pannen. En met het bovenste staafje haal je het ding zo uit de pan. Eronder een laagje water, deksel erop en stomen maar. Super handig

Rouge, wat snel!!! Had niet door dat het al zo snel is. Gezellig Heb er zin in!

Mijn, klinkt toch heerlijk, zo'n vakantie!

Ik ga maar eens op huis aan...
Nou Schaap, wat bijvoeden betreft ben je in ieder geval al wel heel relaxed bezig Ik kan me daar nu ook al druk over maken: wanneer beginnen we, en met wat dan, en hoe vaak en hoe doen we dat op het kdv? Mijnman zit er ook heel relaxed in en wilde best afgelopen weekend al beginnen. Maar de rest van de week zou het 's avonds heel onhandig uitkomen en het leek mij niet goed om er mee te beginnen en er eigenlijk meteen alweer een week mee te stoppen. Nou ja, je ziet, ik kan dingen ook heel erg ingewikkeld maken

Wat betreft het boek, de eerste hoofdstukken gaan vooral over voeding tijdens zwangerschap en over borstvoeding. Ik kwam zelf niets tegen wat ik nog niet wist (ik weet ook niet waarom ik dat toch helemaal heb zitten lezen, is gezien de situatie rijkelijk te laat). Ik ben nu aanbeland bij het bijvoedingsverhaal. Ik laat nog wel even weten in hoeverre dat de moeite waard is. Ik zag al wel het voedselintroductieschema erin zitten wat ook op borstvoeding.com staat. Die bladzijdes vielen zowat uit het boek, zo vaak is dat gebruikt (heb het boek kunnen lenen van iemand). Maar ja, daarvoor hoef je dat boek dus niet aan te schaffen, want dat kun je zo van de website plukken.
Mijn, goed om van je te horen! Hier geen rapley (oké wel een beetje, met het broodkorstje), maar wij zijn begonnen met 1 moment, hoe het ons uitkwam.

Nu in de ochtend een fruithapje (Rougefils lust peer, banaan, meloen en appel) en aan het einde van de middag een groentehapje (hij lust witlof, courgette, asperge. Wortel en broccolli is niet zijn ding). We hebben nu combi rijst/courgette/kip en dat vindt hij lekker. Morgen krijgt hij een prutje witlof en aardappel. Ben benieuwd!

Je avonden klinken wel heftig. Hier zo goed als altijd meteen slapende Rougefils. Vanavond werd hij toevallig om 20.15 krijsend wakker. Toen ik hem even getroost had ging hij weer verder slapen. Leek wel alsof hij een nare droom had of zo.

Schaap, hoe was je 1e werkdag na je vakantie? Ik heb nog maar 2 lesdagen en dan nog toetsweek, dan is het schooljaar af... En heb ik zomervakantie, heerlijk!
Het viel mee

Avonden hier zijn ook pittig. Ik hoef het niet alleen te doen, zoals Mijn (held!), maar samen hebben we ook nog niet echt een lekker ritme. Ik kom iets voor 6en thuis, MrSchaap iets erna. Dan nog eten maken en uiteindelijk lag schaap er net na half 8 in. Ik heb niet gestressed! Maar schaap is aan tafel al moe dus dan zit ik toch niet heel lekker meer.

Rouge, hoe jullie dat? Eten jullie later dan Rougefils? Of is 1 van jullie altijd eerder thuis om de boel te regelen?

Mijn, houd me op de hoogte of er nog iets nuttigs voorbij komt in dat boek!

Voor nu; trusten dames!
Nou, ik ben op maandag vrij, maar ga om 18.00 om te sporten. Dan heeft Rougefils zijn hapje al gehad. En krijgt nog een fles. Vriend regelt dat.

Dinsdag en donderdag ben ik om 18.00 thuis, vriend en Rougefils ook. Dan ook om 18.00 een hapje, 19.00 fles en naar bed (en wij eten na 19.00). Op woensdag ben ik rond half 4 thuis en eten we op tijd (ik wil op woensdagavond zwemmen). Ik ga om 19.00 zwemmen, vriend geeft fles aan Rougefils.

Op vrijdag is vriend vrij en regelt hij de boel thuis.
Goedemorgen!

Mijn, ik snap precies wat je bedoelt, dat het heftig is. Hier een kerel die minimaal 60 uur per week werkt en veel zorg komt op mijn schouders neer komt. En ik heb lelieman nu eindelijk zo ver dat ie mee helpt met het badritueel. Dat scheelt (heel stom) nu al zoveel.. Ik weet zeker dat het daardoor komende week wel iets makkelijker wordt. We hebben lelieman namelijk weer uitgezwaaid.

Over bijvoeding gesproken. Ik spring hier maar gewoon in het diepe. 's morgens krijgt ze nog niets, maar vaak krijgt ze gewoon wanneer ik ook wat neem. Vaak fruit, als wij eten krijgt ze groente met een pieper. En tussen de middag stop ik haar babyrijstwafeltjes toe. Die zijn glutenvrij en Stefan Kleintjes zegt vanaf 6 maanden. Nou.. Op die paar weken kijk ik toch niet meer... Als ze te vroeg geboren was - met 37 weken, dan was ik vanaf dat moment begonnen met tellen.

En zondag, toen wij tijdens de film een chippie hadden, kreeg ze ook een rijstwafeltje. Glunderen!

En eigenlijk... Eet ze best netjes. Ze krijgt soms ook wel eens een papje, maar dan zit ze meer onder de smurrie dan met groente, fruit of een rijstwafel. Ik laat het kind zelf maar in haar mondje mikken, want ik kan het blijkbaar niet

Ik moet wel even zeggen dat ik met twee benen op de grond ben gezet door de verhalen van bol. Als ik lees wat Bollie al weg tikt, dan denk ik: waar maak ik me zorgen om? We kunnen best wat vaker samen eten. Dmv borstvoeding weet ik toch dat ze genoeg binnen krijgt. Het is namelijk nog totaaaaaaal geen vervanging van een drinkmoment.

Over die nachten gesproken.. Hier zijn we ook weer even vergeten hoe het moet. Ze ligt weer hele nachten bij ons in bed. Ik neem niet eens meer de moeite om 1 voeding op haar kamertje te doen... Dus nu krijgt ze - terwijl ik verder slaap - haar voedingen. Want het blijft er niet bij 1. Nou ja... Dat wilt ze vast niet meer als ze 18 is... Hopelijk ligt ze dan ook niet meer aan tiet
Lelie, het komt allemaal goed hoor meis. Jouw Leliebabybolletje kan, als ze 18 is, gewoon kruipen en rollen en lopen en eten en nog veel meer dingen waarvan je misschien dan wel zou willen dat ze weer een baby was En borsten hebben voor haar dan ook echt een andere functie! Plus dat je mag hopen dat ze af en toe nog haar bed uit komt om iets te ondernemen

Rouge thnx. Jullie eten dus idd appart. Ik heb voor ons in mijn hoofd gezet dat het avondeten gezamenlijk moet. Maar dat levert dus niet echt de gewenste rust op. Ik zou minder 'moeten' denk ik... Misschien moet kan ik toch ook weer eens nadenken om het wellicht te scheiden. Eerst schaapje, en dan later wij... Aan de andere kant wil ik toch ook nog wel proberen om er een ritme in te krijgen zoals het nu is. Ik kijk het nog maar eventjes aan dus...

Wij hadden vannacht een doorslaapnacht!! Voor het eerst sinds weken! Schaapje kwam tegelijk met mijn wekker. Heerlijk! Hopelijk onthoudt hij het nu eens een keer.... en dan zal ik hem opdragen om leliebabybol gelijk even in te fluisteren hoe fijn dat wel niet is!

En nu, hup *schop onder eigen kont* aan het werk!
Wij doen beiden, Schaap. Muppet krijgt als wij eten een boontje, stronkje broccoli of stukje rauwkost om op te knabbelen, en in theorie daarvoor (maar in praktijk meestal daarna, ) krijgt ze een potje. Ze eet dus een beetje met ons mee, en een beetje niet, maar maakt wel deel uit van ons gezin aan de eettafel.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij pas rond zevenen eten, omdat ik op een werkdag (nog maar 1!!!) op zijn vroegst kwart over zes thuiskom... en dat is nog zonder boodschappen te hebben gedaan. Brananas is er vaak pas om half zeven.

Wat wel scheelt is dat Muppet een late midagslaap doet, vaak tussen vijf en zeven. Dan wordt ze weer wakker en gaat er uiteindelijk dus op mediterane tijden weer in. Vaak gaat ze om half negen zo ongeveer naar bed, soms iets later. KOtm ons ook niet evrkeerd uit, want behalve het late eten, kunnen we dan ook nog eerst rustig het bedritueel van de twee oudsten afronden en dan nog alle tijd hebben voor ons benjaminnetje.

Hoe vaak gaat jullie kleintje eigenlijk in bad? En moeten jullie ook nog zo vaak nageltjes knippen? Muppet kan gniepen als een echt grietje, ik heb gewoon een blauwe plek op mijn arm van haar knijpvingertjes vannacht!!!!

Ik maak me wel een beetje zorgen over de borstvoeding/bijvoeding. Muppet wil namelijk echt eten. IJsklontjes voldoen niet, broodkorstjes ook niet. Als lunch krijgt ze een halve boterham dun besmeerd met margarine, vaak als tussendoortjes 's morgens/'s middags een stuk fruit of een rijstwafel, en als avondeten een groot potje (bijna leeg). Champignonrisotto is haar favoriet, maar bruine boon met appel, broccoli met zoete aardappel, en rundvlees met tomaat gaan er ook goed in. De kartonnen kaft van haar kinderwagenboekje ook, maar dat is weer en heel ander verhaal, .

Hoe dan ook, ze eet best veel vind ik. Wil dat ook echt, en ik kan me vorstellen dat ze het nodig heeft met al dat getijger, ze ligt geen halve minuut stil. Maar ja, flesjes, tuitbekers, cupjes.... ze weigert ze nogsteeds, op een enkele keer 10 cc na. Gaat dat wel goedkomen met mijn borstvoeding? Ik vind het maar ingewikkeld.

Vier dagen werken... wauw.

Ik hoef er nog maar 1, dan ga ik met ouderschapsverlof (ik wilde zwangerschapsverlof typen, hahahaha). Sta ik wel dubbel in, het scheelt veel gestress met kind op kantoor en opvang van de twee oudsten... maar thuismoederen, pfff... Ga ik dan ook koffietijd kijken en 's morgens meedoen aan Nederland in Beweging?

Wat leuk, jullie gaan meeten! Maken jullie dan wel foto's?

En Mijn, hier ook een kerel die het wel makkelijk vind ook dat veel op mijn schouders ligt. Als Muppet huilt, kan hij echt radeloos naar mij kijken en vragen wat ze wil. Euhm... ik praat ook geen babies, ga zelf even de opties langs. Het lijkt wel of sommige mannen denken dat moeders stiekem de gebruiksaanwijzing van hun kind hebben verstopt. Neuh, we lezen boeken, vragen advies, luisteren naar tips en adviezen en zoeken informatie. Veel mannen daarentegen... die vragen het aan hun vrouw. Probleem ook opgelost,

Nou, nu mijn kleine snottijger maar eens in nette kleren hijzen. Vandaag zou Hero, mijn vorige Lief, 36 geworden zijn. Straks even naar mijn Schone Ouders om samen herinneringen op te halen, even te proosten, en elkaar even vast te houden. Gelukkig zijn ze dol op Muppet, zien haar echt als hun kleindochter, dus dat zal ook wel wat vreugde geven. Arme mensen, ze zijn zo lief, en ik gun ze zoveel geluk. Maar allemachtig, ze hebben gewoon hun kind verloren, wat een nachtmerrie!
Wat wilde ik nou toch typen?
Oh, Mijntje, wat ik nog wilde zeggen... ik heb zelf een dik picknickkleed in de kamer liggen omdat het speelkleed te klein was, maar echt heel veel helpen doet dat inmiddels niet meer. Ze rolt er toch vanaf, de houten vloer deert haar niets.

Het kleed heb ik gekocht via de webshop van "life's a picknick" .

Eigenlijk wilde ik een speelkleed van Kidzimpulz, die zijn zo geweldig en GROOT, maar het budget liet het niet toe. Toch jammer, ik had mijn winkelwagentje al bomvol zitten, voor binnen én voor buiten (op de tuintegels).

Tja, soms brandt het geld in mijn zak, ik ben echt een gewillig slachtoffer van al die fabrikanten van babymeuk.
Wat wilde ik nou toch typen?
Huh? Meeting? Wie, wat, waar, wanneer? Heb ik er zo vreselijk overheen gelezen? Ik zeg ook: neem de camera's mee!

Mims, ik weet nou niet zo goed wat gepast is om te zeggen. Gefeliciteerd klinkt gek, maar sterkte klinkt in ene ook wel gek. In ieder geval, eh.. Ben gek op taal maar ben nu even zonder juiste woorden.

Maar om even op je baddervragen terug te komen: hier gaat leliebabybolletje iedere dag in bad met al haar vriendjes.

En ook hier een mediteraans kind dat vaak rond 5 uur nog haar ledikantje op zoekt om daarna gezellig samen te eten. Na het eten wilt ze soms nog een tuk doen om daarna pas in bad te gaan. Sinds ze weet hoe ze haar ogen dicht moet doen, maakt ze daar overdag dankbaar gebruik van. En gaat ze pas slapen rond 9 uur.

Oh, en hier dus geen grote mat nodig. Aangezien je al zittend niet ver komt.

Heb net een loungeset besteld voor in ons tuinhuis... Hier brandt het geld ook in mijn zak... Alleen geen babymeuk maar al het andere, dat wel
Oh en mims, hier geen koffietijd en nederland in beweging hoor. Wel een georganiseerd huis, geen gesodemieter in mijn hoofd over de was waar ik mee op achter lig, een huis waarin ik visite durf te ontvangen en een gelukkig babymeisje omdat ze echt aandacht van mama krijgt. (en niet dat mama denkt: oh.. Ik moet dit, dit en dit echt nog doen, vandaag). Ik heb rust (maar misschien komt dat ook omdat ik weet dat ik pas na de vakantie weer hoef te werken).
Lelie, je schrijft precies waarom ik tegen die 4 dagen werken opzie. Heb met 3 dagen al behoorlijk het gevoel achter de feiten aan te lopen, met 4 waarschijnlijk nog veel meer. Niet werken hoeft van mij absoluut niet (al sta ik er veel genuanceerder in dan voor de bevalling), sterker nog, ik denk dat als ik een leuke baan had waar ik ook echt voldoening uit kan halen, dat ik 5 dagen werken ook nog zou doen! Maar realiteit is hier toch iets anders.

Die mediteraanse tijden lijken me heerlijk. Goed om te lezen trouwens, ik zat al steeds in mijn hoofd met dat kindjes vroeg naar bed moeten. Maar dat speelt natuurlijk helemaal nog niet op deze leeftijd... Stom! Nooit bij stil gestaan. Aan de andere kant, als ik schaap pas om 9 uur in bed heb, dan heb ik zelf echt nog maar een half uurtje, uur max voor mezelf. En die tijd gaat dan waarschijnlijk nog op aan klusjes ook. Dus uiteindelijk is ook dat in mijn situatie niet het antwoord.

Oew geld.... ik zou het wel weten als ik een paar ton op de rekening had staan! Dan krijgt de gehele achtertuin een make-over, komt er een stapel draagdoeken in huis, en krijgt schaap wat mooie en vast heul nuttige baby-prullaria En dan vakanties, degelijke auto, wat geld uitdelen aan familie en ik vermoed dat MrSchaap nog wel wat extra's voor zijn game-room kan gebruiken...

Heb maar besloten om het boek "Boeddhisme voor moeders" in mijn kolftas te gooien. Ooit gekregen, maar nooit voorbij hoofdstuk 1 gekomen. Wie weet vind ik nu toch wel de zenheid die ik kan gebruiken En tijdens kolfen op mijn werk is het wel zo fijn om iets te lezen te hebben ter ontspanning.
Mims, dat gaat toch vast goedkomen met bv? Muppet geeft vast zelf nog heel goed aan hoeveel ze wil. Maar toegegeven... ook ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat, bv afbouwen en meer eten. Vast heel geleidelijk en vanzelf! Maar toch

En radeloze blikken zijn hier ook hoor!! Van MrSchaap dan welteverstaan. Ik roep maar steeds dat ik het ook echt niet weet en dat hij gewoon maar wat moet proberen. Volgens mij begint het kwartje langzaam te vallen want ik krijg steeds vaker het antwoord dat het had kunnen zijn dat ik het wel wist, dus dat hij het voor de zekerheid maar gewoon vroeg Maar eerlijk is eerlijk, MrSchaap en ik doen het wel echt samen! Al komt automatisch iets meer op mijn schouders terecht vanwege bv. Maar daar kies ik ook zelf voor.
Schaap, mijn nicht is helemaal fan van boeddhisme voor moeders. Ze kon dingen niet los laten, omdat ze alles 'moest' van zichzelf. En als haar kindje dan huilde, dan werd ze boos en gefrustreerd omdat ze zo minder kon doen.

Dus had ze zichzelf de opdracht te geven om te mediteren op zijn gehuil en het te accepteren. Ik zou zeggen: als het bij je past, past het bij je.

Maar toen ik dat (heel enthousiast) van haar hoorde dacht ik: oh nee... That's not my cup of tea. Maar ik draag (en zij niet.. Nou ja.. Wel met de babybjorn). Dus misschien dat ik daardoor gewoon mijn ding kan doen met een leliebabybol bij me. En het meisje huilt (misschien daardoor?) niet zo veel.

Bovendien heb ik jullie om me met 2 benen op de grond te zetten

Enne.. Dat geld gaat nu dus naar de tuin en niet naar die hele mooie zomerdoek van Hoppediz. Keuzes... Keuzes...

Ik wilde net schrijven dat ze zeker al 1,5 uur ligt te slapen. Alweer... Maar nu hoor ik gezellig geklets. Heb haar box verbouwd, dus ben benieuwd naar haar reactie
Grappig om te lezen Lelie, dat dat hele bijvoeden nog niet terug te zien is in het aantal keren dat je borstvoeding geeft. Bied jij nu na de borstvoeding een stuk wortel/courgette/banaan aan? Of laat je het gewoon afhangen van wanneer het jou goed uitkomt en kijk je wel of ze er iets van opeet? En Schaap en Mimsey, hoe doen jullie dat in combinatie met het borstvoeden?

Ik heb hier ook niet de illusie dat we rustig met het hele gezin aan tafel gaan avondeten. Mijnman probeert volgende week wel een paar dagen vroeger thuis te zijn omdat we dan net starten met het bijvoeden. Maar ja, dat is natuurlijk maar tijdelijk. In de praktijk zal het er daarna wel op neer komen dat ze apart wat eet en dat wij daarna als ze op bed ligt samen eten.

Mims, ik doe Minimijn inderdaad iedere avond in bad. In het begin vond ik dat grote onzin, want hoe vies wordt zo'n kleintje nou? Maar vanaf 3 maanden hebben we er een soort ritueeltje van gemaakt. Ze snapt ook nu al goed dat ze daarna lekker naar bed gaat (wat overigens nog niet betekent dat ze dan ook lekker gaat slapen ). Ze gaat elke avond in de tummy tub, die zet ik dan gewoon in ons grote bad. Daar kan ze zelf zonder steun in zitten (al sinds 3 maanden dus). Meestal zit ze daar zo'n 5 minuutjes in hard met haar handjes op het water te slaan . En die nageltjes...gek word je ervan! Ik vijl ze serieus IEDERE dag. Als ik ook maar 1 dag oversla heeft ze gegarandeerd krasjes op haar gezicht. Vooral in haar ooghoekjes heeft ze vaak van die kleine wondjes zitten door het wrijven in haar ogen als ze moe is.

Over slapen gesproken, Schaap wat goed van je nacht!! Bij Lelie is het dus ook weer mis. Hier ook hoor. Minimijn ligt ook alweer 2 nachten bij ons in bed. Gisteravond hadden we trouwens ook een opeens krijsende Minimijn. Net als Rougefils eng gedroomd leek wel. Ik heb haar opgetild en even in ons bed gelegd terwijl ik daar de was ging opvouwen. Ze was al heel snel weer gekalmeerd. Toen ik even bukte om iets van de grond te pakken, tilde ze mijn hoofdkussen een stukje op om er onderdoor te kunnen kijken waar ik was. En toen ze me zag begon ze toch te lachen!! Echt keihard schaterlachen! Ik moest daar ook weer om lachen, waardoor zij nog harder ging lachen. Hadden we samen de slappe lach

Mimsey, trouwens bedankt voor de links naar de leuke sites! Ik was nog niet eerder op een site een speelkleed tegen gekomen speciaal voor binnen als je een harde vloer hebt. Maar uiteraard bestaat er zoiets. Uiteindelijk bestaat er voor alles wat je maar kan bedenken voor baby's wel iets! Ze zijn inderdaad wel aan de prijs...

Ik ben benieuwd hoe je ouderschapsverlof je gaat bevallen! Ik heb de eerste maand na mijn verlof iedere week een dag opgenomen, maar kreeg dat bij mijn baas niet langer voor elkaar. Nu dus weer 4 dagen aan het werk. En Lelie, ik heb ondanks die 4 dagen werk ook heel erg behoefte aan een georganiseerd huis, niet achterlopen met de was enzo. Misschien omdat ik dat ook allemaal in orde wil hebben, vind ik die 4 dagen werken zwaar. Oh, lees net dat Schaap precies hetzelfde zegt! Nou ja, ik vind mijn werk ook wel heel leuk, dus dat maakt het wel makkelijker. Maar volgens mij werken er best veel van jullie in het onderwijs en als ik dan lees dat jullie binnenkort allemaal vrij zijn, krijg ik daar ook wel veel zin in!
Mijn, volgens mij heb je wettelijk gezien recht op meer ouderschapsverlof hoor... Kan je baas echt niet zomaar omheen.

Wat een gebadder bij jullie! Schaap gaat ongeveer om de dag in bad of douchen met een van ons. Dat komt dus vaak neer op maar 1x per week bad... Wij redden het echt niet om dat er elke avond bij te doen... Bovendien, voor schaaps huid vind ik het ook beter zo. Droogt het minder uit.

Mijn, wat heerlijk! De slappe lach Zo mooi zijn die momenten!

Ik had van t weekend zo'n nacht met schaap. En tegenwoordig wordt hij vaak een uurtje nadat hij is gaan slapen heel overstuur wakker. Ik denk dan ook aan nachtmerries? Zouden die ukkies dat zoveel hebben? Ik weet dat ik als kind meer nachtmerries had dan nu. Misschien hebben babies er nog wel meer?
Oh hier is het ook rennen en vliegen op maandag en dinsdag, de dagen dat we beiden werken. We zijn dan met kids al opgehaald, om zes uur thuis. Dat is vaak net wat te laat voor muba om happy te eten maar gelukkig gaat het er nog best aardig in. Maar ik moet het eten wel al klaar hebben, zodat ik het alleen maar hoef op te warmen. Ondertussen gaat luusman eten koken voor mij, luba en hemzelf. Als muba zijn eten op heeft gaat ie meteen naar bed. Dan slaapt ie tot 9 of 10 uur en krijgt dan nog zijn laatste fles. Na die fles gaat ie meteen weer terug naar bed. Slaapt dan tot 06.00 uur.

Op woensdag, donderdag en vrijdag eet muba wat vroeger. Tussen half vijf en half zes. Dan is ie wat vrolijker nog. Ik schreef geloof ik laatst nog dat het in het begin vaak nog niet lukt om met z'n allen te eten omdat ze nog zo aan hun slaapjes zitten. Maar dat gaat vanzelf beter zodra ze ouder worden.

Respect Mijn, dat je er elke avond alleen voor staat!

Wij zitten trouwens op drie flesvoedingen sinds een week. Om 7 uur, om 13 uur en om 21.00 uur. En tussendoor alle normale wetmomenten. Brood bij ontbijt, fruit om 10.30, brood tussen de middag, cracker of soepstengel smiddags, savonds avondeten. En hij is gek op yoghurt! Dat geven we sinds drie dagen. Verder drinkt ie tussendoor water of diksap uit een bekertje. Dat is nu nog een hoop geknoei, maar ik weet nog van luba dat dat binnen een maand goed ging.
Oh muba gaat op dinsdagavond, vrijdagochtend en zondagavond in bad.
Hier alleen op maandag en vrijdag in bad, ivm de huid van Rougefils.

Ik heb Oei er toch maar weer bij gepakt, want Rougefils is aardig van de rel de afgelopen dagen. We zitten in het grijze gedeelte, Rougefils is zondag 30 weken. Vanavond werd hij weer huilend wakker, vannacht ook (we hebben hem toch maar een flesje gegeven, daarna ging hij weer lekker slapen).

We hebben nu 3 tandjes. Gaat zo hard ineens!

Ik zit er ook over te denken om naar de 3 flessen te gaan. Rougefils heeft weinig interesse voor melk de afgelopen week. Gewoon eten is veel leuker. Broodkorstje, prutje witlof/aardappel vond hij heerlijk. Net de papfles wat dikker gemaakt en dat ging in 1x leeg.

Voor de liefhebber: Over de streep (challenge day) is vanavond weer begonnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven