December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Schaap, ik heb een beco! Mijn eerste marktplaatsaankoop!

En even jouw ercaring.. ik neem aan dat je de geweven & de ergo mee had op vakantie? Hoe was het dragen met de geweven? Ik heb mijn oog namelijk laten vallen op Calin Bleu. Mooie, dunne en effen doeken. Ook niet te duur... Ik hoor lelieman alleen al zegggen dat ik nu wel genoeg drahers heb. Hij weet ook nog niet van de beco.

K denk alleen noet dat ik nu hetzefde trucje kan doen als vroeger... ("Oh mam... Die schoenen heb ik al heeeeel lang hoor!")
Wat schrijf ik waardeloos op mijn telefoon...

...qua temperaturen had ik het eigenlijk gisteren moeten proberen, bedenk ik me nu!
hier een super vrolijk mannetje vandaag. Man o man, wat was ie blij om me te zien toen ik vanmiddag thuis kwam... Geweldig..

Lelie, je draagdoeken verzwijgen voor Lelieman... Probeer ik wel eens, maar ben 9 van de 10 x te enthousiast en heb het dan al vrij snel verteld...

Goed, tijd voor een borrel, heb ik een goede reden voor (zie privéforum!)..
Rouge, je mag een sterke pakken hoor. Ik heb hier een fles gouden wiskey staan... Je bent uitgenodigd

Het is me overigens wel gelukt om nog even niets tegen lelieman te zeggen over mijn nieuwe drager. Maar ja, wat wil je. Skypen is wel leuk, maar toch...

Ik ben leliebabybolletje haar ritme een beetje kwijt. Ze slaapt overdag zo'n drie slaapjes. En laatst is haar echte bedtijd verschoven naar 9 uur. Maar nu pikt ze dat niet. En ligt ze wakker tot 10 uur. Ik vraag me af of we de boot niet gemist hebben, met het naar bed gaan. Misschien moeten we weer terug naar half 8/8 uur? Ik weet het niet. Denk je verdorie net de gebruiksaanwijzing gevonden te hebben...

...maar verder is het wel echt zo'n leuk kind. Ik vind haar echt steeds leuker worden! Ik wist niet dat dat kon, want ik vond het al zo een onwijs leuk kind. Ze reageert nu echt op wat ik doe. Ze reageert op haar naam, lacht tijdens het stoeien, sloopt de boel (nu vind ik dat nog leuk )

En vandaag kreeg ze GESTOOMDE (jaja..) courgette en aubergine. Ze zat het gewoon echt weg te slobberen... Ze viel het gewoon aan. Maar goed, mijn eerste stoommaaltijd is een succes. Heb zo'n veel te duur mandje gekocht van plastic en siliconen dat ook de vaatwasser in kan (dat was de voorwaarde ).

Overigens... De appie hup heeft nu ook alcoholvrije wijnen in het assortiment. En die ga ik nu wegtikken. Alleen. Op de bank... Helemaal alleen. Verdikkie. Is het al woensdag?
Vanmorgen, tijdens een fijne wandeling bedacht ik me hoe gelukkig ik ben. Tijdens de lunch.. Broodje aardbeien en broodje kaas, tomaat & mayo. Heerlijk! Vooral met dit weer. Gelukkig kind, van vandaag 26 weken!, in de kinderstoel naast me.

Komt het bericht binnen dat de vader van mijn jeugdvriendin geheel onverwacgt is overleden. Van mijn beste jeugdvriendin. Man... Dan hebben we de laatste jaren minder contact, het hakt er best in. Een beste donkere wolk over deze mooie dag.

Mijn moeder boodt al aan om op te passen tijdens de uitvaart - met lelieman in Afrika.

En dit voelt heel krom, om nu zo over te switchen naar een ander onderwerp. Maar om er nou een nieuw bericht voor te maken...

Ik baal van mijn wandelwagen. Als ligbak vond ik 'm zooo fijn. En ook met het hardlopen is ie erg prettig! 3 wielen, wendbaar maar ook flink stabiel. Alleen de rugleuning kan niet in een hoek van 90 graden. Nou is 90graden misschien wat overdreven... Maar niet flink rechtop. Leliebabybolletje gaat er nu iedere keer een beetje in hangen, loungen, chillen... En niet mooi fier rechtop zitten. Beetje dom, dat ik daar niet naar heb gekeken bij het shoppen van de wagen. Ik keek alleen maar naar de bak, terwijl de zitting er het langst op zit

Of hebben meer wagens dat?

Overigens is leliebabybol vandaag alweer 26 weken! En volgende week 6 maanden. Ik wacht nog wel even met dat broodkorstje (ik heb nu toch alleen maar dubbeldonker in huis ).

Rouge, ik ben vanmiddag weer in jouw wijk! Een verjaardag :-)
Zwaai, zwaai naar Lelie! Ik duik zo de tuin in, het is lekker weer!

Rougefils ligt te knorren (hij was zooo moe!)..

Rougefils is donderdag alweer 30 weken, gaat hard he?

Wat een naar bericht, Lelie.. Bah. Laat je moeder maar oppassen en ga je vriendin steunen, dat kan ze wel gebruiken.. Als je minder contact hebt, betekent het niet dat de vriendschap minder is... En da's echt waar!

Hier trouwens ook een storing in het ritme. Rougefils wil pas aan het einde van de middag slapen. Ik ga hem er om 18.00 uit halen, anders slaapt ie vannacht niet meer! Dan ligt ie al 1,5 uur te slapen. Ik heb nog een lekker prutje van gestoomde wortel en kip en aardappel. Aardappel vindt hij trouwens lekkerder dan rijst.

Wij hebben de Mutsy en Rougefils kan wel rechtop zitten, maar ik laat hem altijd chillen...

En nu ga ik de tuin in!!
Lelie, gefeliciteerd met de beco!! Mooie dingen zijn dat... Heb je hem al? Hoe bevalt ie? Hier realiseerde MrSchaap zich vanmiddag dat we aardig wat draagspul in huis hebben: een rekbare en geweven doek, de RS en de Ergo! Ik vind het wel meevallen... We hadden vandaag de Ergo en RS mee op pad. Heerlijk! Kinderwagen is al 2 dagen de kofferbak niet meer uit geweest

Oja, mijn ervaring. Ik had idd de draagdoek mee op vakantie, maar heb hem daar niet gebruikt. Het was gewoon te warm! De Ergo beviel beter, we hebben de performance editie met mesh binnenkant dus dat ademt behoorlijk. Voor de vakantie heb ik heel erg zitten twijfelen om de Calin bleu te kopen! Maar omdat je met een dunne doek erg secuur moet knopen en ik daar nou nog niet bepaald goed in ben, heb ik het niet gedaan. Geen idee dus of het bevalt maar op vakantie had ik stiekem wel spijt dat ik er niet toch een had aangeschaft

Onze kinderwagen kan ook niet 90 graden hoor, en ik heb hem meestal nog in ligstand ook. Tenzij schaapje veel moeite doet om overeind te komen mag hij van mij lekker relaxen. Als hij oud genoeg is voor de buggy (geen idee vanaf wanneer zoiets nou handig is?) kan hij nog heel lang degelijk zitten.

Lelie, wat een naar bericht van je vriendin haar vader Helemaal eens met wat Rouge schrijft! Fijn dat je moeder gelijk aanbood om op te passen.

Geen alcoholvrije wijn gevonden bij de appie hier. Alleen Amé, maar dat is niet eens wijn.

Vandaag overigens een veel betere dag gehad als gisteren, gelukkig Heerlijk de hort op geweest! Had alleen gisteren bedacht dat schaap wel overdag fruit en 'savonds groente kan gaan krijgen, ipv 1x per dag iets. Maar we hadden niets mee en bleven langer weg dan gedacht. Dus dan toch maar weer alleen groente. Eens denken of we hem paprika of witlof gaan voeren....

Hani, hoe is het met jullie? Moet al een tijdje steeds aan je denken, maar vergeet hier elke keer te vragen hoe het gaat. Zijn jullie al iets wijzer over het hartruisje bij minimuk? Ik hoop zo dat het allemaal niets ernstigs is!
Hoi!

Wat lief dat je het vraagt schaap! Gelukkig blijkt het ruisje niks te zijn, gewoon af en toe controleren maar het is geen ernstige afwijking, gelukkig maar. Vond het wel spannend maar twee artsen hebben geluisterd (voor de zekerheid) en beiden kwamen tot deze conclusie.

Verder gaat het goed, minimuk heeft bijna alle voor de hand liggende groenten en fruit wel eens gehad en eet eigenlijk alles. Behalve witlof. Jammer alleen dat ze potjes lekkerder vindt dan mijn zelfgemaakte prutjes

Lelie sterkte ivm je vriendin

Gefeliciteerd voor mopsey de zwemkampioen

& heel fijn weekend allemaal!

Hani

Ps: beetje kort ben ziek dus weinig puf om te schrijven
Grrr.. Heel verhaal, floept ie uit. Weg.. Nou! Dan maar opnieuw.

Hani, wat goed om van je te horen! En dan vooral dat het niets ernstigs is, met het hartje van minimukje! Maar wel beterschap voor jou!

Schaap, fijn dat je me net dat laatste zetje geeft. Je snapt, ik zoek gewoon een reden om 'm te kopen ik trek toch meer naar effen doeken - voor mij niet te veel poespas. En zo'n dunne lijkt me erg fijn in Griekenland (en straks Afrika).

Overigens overweeg ik wel een draagconsult. Ik krijg leliebabybolletje niet perfect op mijn rug, naar mijn idee. En met een beetje hulp moet dat vast goed komen :-)

De beco is trouwens erg fijn en makkelijk. Mijn eerste marktplaatsaankoop. Voor nog geen ¤50,00. Dit smaakt naar meer

Rouge, heb je toevallig nog ons autootje zien staan? Hij stond op de brug, bij gebrek aan parkeerplaatsen.

Mijn lieve leliebabybolletje ging heeeeel onrustig slapen. Maar daarvoor dronk ze al heel onrustig. Veel overstrekken, niet plat willen. Ik zou haast denken aan krampjes, maar ze heeft niets nieuws gehad vandaag... Ik weet het niet. Maar ze slaapt nu wel. Ik heb haar haast verticaal in slaap laten vallen, in mijn armen. Wat kan ik me dan machteloos voelen :(
Hani, beterschap voor jou!! Fijn dat het goed gaat met Minimuk!! (en ik vind het heel fijn om weer even van je te horen )

Lelie, nee niet gezien, wel even aan je gedacht toen ik dacht jouw auto te zien, maar die van jou is groter...

Leliebabybolletje aan het springen misschien? Met 26 weken was er wel een sprong!

Schaap, lekker dat de dag beter was dan gisteren.

Hier een super vrolijke, gezellige en lachende Rougefils. Pakte de schoenenverkoopster helemaal in vanmiddag.. Tja.. kuiltjes in de wangen als hij lacht. Zelfs mannen gaven aandacht aan Rougefils. Hij was uitgeput vanmiddag. Dus vandaar dat hij even een tukkie moest doen aan het einde van de middag...
Ahh... ik vermoedde al dat ik de laatste zet zou geven Als je Lelieman maar niet op me afstuurt als hij het er niet mee eens is! Ik heb naar eer en geweten de waarheid verteld! Zweer ik

Ben heel benieuwd wat je van de Calin bleu vindt! Wie weet schaf ik dan voor volgende zomer ook nog zo'n doek aan. Ik vind de olijf en de witte erg mooi. En ja, MP is best verslavend als je daar goed je slag geslagen hebt...

Ik zit sinds deze week ook aan een draagconsult te denken. Tot nu toe dacht ik dat ik het wel met de vele filmpjes zou moeten redden, maar rugdragen lijkt moeilijker en moeilijker te worden. Had eerst af en toe de BWCC geprobeerd, en daarna de double hammock die de eerste keer perfect zat, maar daarna dus niet meer. En nu... vandeweek heb ik echt lopen stunten en uiteindelijk schaapje maar weer eens voor gedragen. Maar zelfs dat kreeg ik niet heel comfortabel meer. Schiet dus niet op! Aarrgghhh!! Ik wil wel! Maar schaapje is helaas geen knuffelbeer die stil zit en meebeweegt.

Hani, goed om van je te horen! En dan vooral dat het hartruisje niets is. Niets ernstigs iig! Balen dat je ziek bent, dat dan weer wel.

Schaapje heeft vanavond witlof gegeten. Of nou ja... mama was zo slim om eerst een stukje appel te geven. En daarna witlof is uiteraard geen succes. Al vond schaap het erg leuk om ons een douche van witlofsappen aan te bieden Appel was wel heerlijk om op te knagen! Ik had ook een stukje geprakt en op een lepel gedaan om eens te kijken wat hij daarvan vond. Hij wilde elke keer maar wat graag die lepel naar binnen, maar wat er daarna nou eigenlijk met de geprakte appel moest gebeuren? Hij had geen idee en alles kwam er weer uit!! Zo gaat het met rapley wel, maar dus ook met geprakt. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij snapt hoe het doorslikken werkt.

Ik zag bij schaap vandaag weer uitslag op zijn knietjes en ellebogen. Bedacht me dat hij gisteren nectarine had gehad... en ik las bij die voedselintroductielijst van SK dat dat pas met 9 maanden mag...... voelde me gelijk schuldig! Gelukkig reageerde MrSchaap heel laconiek met "dan wachten we de volgende keer toch tot hij 9 maanden is?". Ja, zo is het natuurlijk ook... Had ook kiwi's gekocht, maar las dat je daar zelfs tot een jaar mee moet/kan wachten. Geen idee waarom... maar ik vind het prettig om iets van een leidraad te hebben dus ik houd toch maar even vast aan die lijst. Schaap kan best wachten met kiwi.

Arme lelie! Hopelijk is het van korte duur en is leliebabybol morgen weer de oude!
Waarom is het leuker als mannen aandacht geven aan baby's, dan vrouwen, Rouge? ik had het vandaag ook. Vind ik toch aandoenlijker of zo. Geen idee.. Jij?

Oh, schaap, wat vreselijk herkenbaar. Ruzie dat ik heb met mijn doek! Gisteren een double hammock gedaan, perfect! Vandaag... Vreselijk! Bwcc is de eerste knoop die ik geprobeerd had op mijn rug, maar die vind ik eigenlijk te laag zitten. En met de ruck heb ik ruzie met haar armpjes. Ze wilt ze er graag uit, want dan kan ze aan mijn haren friemelen. Ik wil ze er in. En als ze in slaap valt, dan kantelt haar hoofdje zo naar achter.

Heb net twee draagconsulentes gemaild of ze me kunnen helpen. Degene met de beste mail terug in zee Oh, en hier ook houvast aan het schema van Stefan hoor. Met lelieman ook afgesproken dat dit het schema is dat we volgen. Hij hangt in de keuken en de cadeaukinderen kijken er ook op ("oh... Mag ze pas zo laat pasta? Wat zielig!" zeggen de pastajunkies!).

Rouge, ze is nu 27 weken, na de uitgerekende datum. Ik denk (en hoop) dat het misschien aan de drukke dagen ligt, waarbij ze niet ieder slaapje in haar eigen bedje heeft kunnen doen.

Ik ga lekker naar bed. Slaap lekker!
Lelie, dat is omdat het minder vaak voorkomt. Als een man mijn Rougefils leuk vindt, dan weet ik dat het ECHT zo is. Bij een vrouw twijfel ik daar wel eens aan. Dan denk ik: ja ja.. het zal wel, maar ik geloof niet dat jij het meent...

Schaap, hier is witlof een grote hit! Wortel vindt Rougefils niet lekker, zelfs niet geprakt met aardappel en kip.

Hier een beetje houvast aan het schema. We geven al wel kip en witte rijst. Maar voor de rest eigenlijk wel houvast. Tomaat wil ik pas met een maand of 8, 9 geven, omdat ik het gevoel heb dat Rougefils daar wel eens op kan gaan reageren.

Ik wil volgende week kersen geven, het is nu het seizoen en ze zijn zoooo lekker!!

Maar wat een dag!! Rougefils was druk!! Niet normaal.. Maar tegelijkertijd ook heel moe, maar slapen lukte niet.. Hij werd net weer even wakker, krijsend, het 'papa/mama, ik wil helemaal niet wakker worden huiltje' en geloof me dat huiltje is niet leuk...
Goedemorgen!

Wat is rougefils toch een kereltje! Gewoon snoepen van witlof. Ik vond het als kind niet te eten! Mijn moeder maakte het met kaas en ham in de oven. De kaas & ham waren altijd zo op. Maar daarna kwam de witlof nog....

....ik vind het daarom misschien ook wel een beetje zielig om leliebabybolletje te voorzien van een hap gekookte witlof. Zelf echt jeugdtrauma's aan dat spul. Terwijl ik het nu wel gewoon eet

En gekookte wortel is ook vies. Blegh! Warme wortel (ik eet het dan wel geroerbakt of in de soep. Maar gewoon...). Leliebabybolletje vindt wortel dan weer wel erg lekker.

Gisteravond had ze spinazie. Dat ging er ook errug goed in. + lekker over haar heen, alles groen.

Ik bedenk me net, ik hou gewoon niet van gekookte groente. Bloemkool, broccolie en boerenkool: oke. Maar andijvie, spinazie, witlof, worteltjes... Het idee.. Blegh.

Kersen! Lekker! Ik denk dat ik ze ook maar even ga halen, dan!

Nu eerst mijn boekenkast iets opruimen. Een hoop boeken van de pabo kunnen makkelijk weg. Ik gebruik ze niet meer. Alleen wat boeken over nt2 zal ik houden - mooi naslagwerk. Of die van verhalend ontwerpen, drama en zo. Hoewel... Misschien blijft dan alles staan. En hoe vaak heb ik ze nou ingekeken, de afgelopen 3 jaar? Ehhh...
Je moet spinazie ook wokken. De verse dan he! Geen diepvriesmeuk... Das wel lekker Tenminste.... ook dat eet ik dan eigenlijk nooit los maar door een pastasaus of in een ovenschotel oid. Verder houd ik ook niet zo van gekookt. Wortels zeker niet! Andijvie is rauw lekkerder. En witlof... tsja, dat vind ik met ham en kaas in de oven wel erug lekker!

Schaap kreeg gisteren paksoi. Ook erg leuk om papa en mama mee onder te spetteren! Ben er trouwens achter dat schaap echt nog niet kan eten hoor. Als hij wat binnen krijgt is het per toeval. Maar de geprakte banaan gisteren (wilde het toch eens proberen) ging er even hard uit als in. Hij vond de smaak duidelijk lekker, maar wat hij met zijn tong moet doen snapt hij echt niet! Slimpie...

Lelie, wat goed dat je gelijk gemaild hebt! Goed voorbeeld doet volgen; ik heb ook 2 consulentes gemaild. Gewoon met wat vragen. Weet nog niet zeker of ik ermee doorga. Denk het trouwens wel... had gisteren schaap weer eens op mijn rug en ondanks dat het niet ideaal zat was het wel weer heerlijk. Hij viel ook gelijk in slaap! De schat!

En wat een bekijks hadden we zeg.... eventjes voor een chocolademelk de la place in waar tout bekakt nederland luncht op zondagmiddag. Ik voelde me net een aapie in een kooi! Zo bond had ik het nog niet getroffen... hihi Normaal houd ik daar totaal niet van, maar met schaap bij me kwam er toch wel een soort van trots gevoel over me heen! Ja mensen, ik draag!

Ok, en weer aan de slag!

Laters!
Zooo hier is vandaag RUST....... Rougefils was uit zijn ritme en heeft best wat in te halen. Hij heeft vanmorgen tot 8.00 geslapen, van 10.45 tot 11.30 en slaapt nu sinds 12.30 weer (ik ga hem er zo maar weer uit halen, het is tijd voor zijn broodkorstje...).

Hoewel rust... ik heb Lelie net een filmpje gestuurd en zij zal wel denken.. eh rust? Rougefils heeft de tv-kast ontdekt en hij heeft ontdekt dat die deurtjes open kunnen... Dat heb ik gefilmd... Toen rolde hij weg, en kwam er niet meer bij. Na 2 mislukte pogingen om de deurtjes open te maken, zette hij het op een huilen.. Even kijken of ik dat ook op het privéforum kan zetten...

hahaha Schaap, lekker hoor in de V&D! Je doet lekker wat jij wilt.. Ik ben ook niet zo van de zacht gekookte groente hoor. Vooral niet te lang koken.. haha

Goed, Rougefils heeft zich zojuist gemeld! Hij is wakker!!
Schaap! Speciaal voor jou... Ik ben op de markt en ik kqal eindelijk een mededrager tegen! Ik ben.niet alleen!
Lelie wat goed!!!

Maar ik las net dat er zeker 5 andere dragers bij jou in de buurt hobbelen

Wat knap van Rougefils! Kastjes open maken... de pret gaat beginnen!
Hahha zit je ook op d&v?
Zag net je berichtje aan de overkant ineens Ben daar wel af en toe aan het koekeloeren ja. Tot nu toe nog niets gepost. Al wat gehoord van een van de consulentes?
Ja, van beide. 1 is er hoogzwanger en heeft me via de mail goed geholpen. De ander ook, maar ik denk dat ik het toch nog even op wacht zet tot ik een calin bleu te pakken heb. Bij babybij hoop ik 'm te kunnen lenen. Het liefst nog voor de vakantie. Zodat ik 'm echt kan kopen voor de vakantie. Het lijkt me een fijne doek, maar ik wil 'm ook vasthouden/voelen.
Ha! Schaap! Ik heb je terug gepb't. Misschien dat ik hier dus ook nog wel eens vrouw wordt...

Ik heb even recenties gelezen van die CB, maar die gaat maar tot 12 kg. Da's niet veel. Ik denk dat ik dan toch maar voor een hoppediz ga. Pff... Keuze. Maar dan wel met draagconsult.

Het is even een flinke investering, maar ik voel me eerlijk gezegd prettiger met doek dan met buggy (ja.. ik heb het echt geprobeerd. Eerlijk waar. Maar dan voel ik me dus echt dat meisje achter de poppenwagen )

Ik ben vandaag ook begonnen aan een haakproject. Een muts, met van die berenoortjes, voor leliebabybolletje. Ik dacht, als ik nu begin, is ie tegen de winter vast af

En rouge, rust? Ik kan me er inderdaad weinig van voorstellen na je filmpje! Maar wat een kereltje zeg. Jammer dat je 'm al hebt gekoppeld aan het meisje van het kdv. Ik heb namelijk nog een hele leuke dochter

Zeg... Schaap en Rouge, jullie gaan natuurlijk meeten met jullie andere clubje. Maar wordt het ook niet eens tijd voor een meet van deze maand? Ik ben wel benieuwd naar de andere baby's in het echt...
Hmm wel veel Schaap-Lelie-Rouge.........

HOE IS HET MET DE REST???????????? (ECHO??)

Ach Lelie, wie weet is Rougefils het niet met me eens en gaat hij toch voor Leliebabybolletje.. Kan nog veranderen. Die op het kdv ziet hij vaker, is een paar dagen ouder. Wie weet moet hij niets van oudere dames hebben (dan lijkt hij niet op zijn vader, want die heeft een oudere vriendin...)

Nou.. Lelie.. ik ben altijd wel in voor iets gezelligs, dus dat lijkt me leuk (en ik ben ook heel nieuwsgierig).. Met de meet van het andere clubje heeft het dochtertje van Zephyra keus zat: zij is de enige dame! Ze gaat natuurlijk voor Rougefils...
Ik ben er ook hoor! Ik lees mee, maar kan niet altijd een moment vinden om zelf een bericht te posten. Zit nu ook weer op mijn telefoon te priegelen omdat ik te lui ben om boven de laptop te pakken (hier helaas nog geen i-Pad oid). Ik heb net de chaos opgeruimd na ons Rapley debuut: een stronk broccoli of wat daar nog van over was. Ze trok hele vieze gezichten maar bleef die stronk maar in haar mond stoppen. Het roosje zelf lag inmiddels platgeslagen uitgesmeerd op tafel en in haar wenkbrauwen. Ze kon meteen daara in bad en blijkbaar was het zo indrukwekkend / vermoeiend dat ze nu al heel lief 3 uur ligt te slapen. Ook wel weer eens fijn na een paar avonden flink spoken. Nu snel mijn kolfspullen uitkoken en dan naar bed!
* Zeephman mompelt iets over kloosters, waarop Zeefy inmiddels de deal met mama heeft gesloten over het naar binnen sneaken door het slaapkamerraam *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven