ritme 9 weken

25-06-2012 21:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons kindje slaapt de hele dag wordt alleen wakker voor een voeding en slaapt daarna gelijk weer verder. Wat ik ook doe kindje blijft niet wakker. Echter savonds vanaf 19.00 uur tot 23.00 is ze wakker en wil dan alleen maar bij mij zijn. om 23.00 gaan we douchen als we dit niet doen blijft ze wakker. Opzich geeft het niks maar vroeg me af hoe ik er voor zou kunnen gaan zorgen dat ze overdag wat meer wakker is en savonds iets meer slaapt. Of is dit gewoon een baby ritme en gaat het vanzelf over??
Weet niet of je zelf al duidelijk een verschil aangeeft tussen dag en nacht? Overdag dus slapen met de gordijnen open, en gewoon geluid maken, en 's nacht in het donker of met een klein lampje voeden.
Baby ritme, mijn dochter had hetzelfde (sliep wel direct van 23 tot 7, dat was fantastisch) werd beter met 3 maanden en toeging ook de klok nog achteruit en sliep ze opeens van 21 tot 7.
quote:Jorina schreef op 25 juni 2012 @ 21:32:

Weet niet of je zelf al duidelijk een verschil aangeeft tussen dag en nacht? Overdag dus slapen met de gordijnen open, en gewoon geluid maken, en 's nacht in het donker of met een klein lampje voeden.

Overdag verloopt vrij rommelig heel eerlijk gezegd. Meestal slaapt ze maar 1 slaapje in haar bedje en de rest in de wagenbak of in de draagdoek omdat we dan op pad zijn.

wat betreft snachts voeden doe ik in het schemer en dan slaapt ze ook gelijk weer.
heel herkenbaar!! als iemand de tip heeft hoor ik hem (ook) graag
Misschien even wat meer regelmaat dan?
9 weken sliepen ze hier ook nog niet in bed hoor, het klinkt me allemaal niet heel abnormaal eigenlijk. Hier duurde het bij beide minimaal drie maanden voordat er enig ritme te bekennen was.
Vergeet er ook niet van te genieten hoor, mijn tweede krijste voornamelijk overdag, en toen had ik bijna spijt dat ik niet wat meer had genoten van mijn eerste, die vrijwel de hele dag sliep
Meid wat heerlijk dat je ukje zoveel slaap krijgt probeer ervan te genieten, dat 'ritme' komt vanzelf.

Dochter hier was bijna constant wakker en daar werd ik op een gegeven moment gillend gek van. Wat beneidde ik vriendinnen die een baby maar 'saai' vonden omdat ze alleen maar slapen...
Herkenbaar.

Onze A was ook een echt avondkindje. Dan werd ze pas echt actief en regelmatig ging ze tegelijk met ons naar bed. En overdag heel veel slapen. (omdat wij vanuit huis werken, kwam dat wel mooi uit. Overdag lekker doorwerken en 's avonds lekker aandacht aan haar geven).

Inmiddels is ze 8 maanden en heeft ze een heel ander ritme. Met 9 weken is daar nog niks van te zeggen. Komt wel goed.
Wij hebben vrienden met een dochter van 3 en zij gaat om 22.00 naar bed. ben soms best een beetje bang dat dit onze toekomst gaat zijn
Klinkt al alsof je er best al wel wat ritme in hebt zitten!

CB raadde ons aan om overdag tussen de voedingen niet meer dan 3a4uur te laten zitten zodat ze de langere slaapjes tot 's avonds/'s nachts bewaart.

Verder schijnt t niet zo erg te zijn als je kindje wakker is maar verder weinig prikkels krijgt (dus gewoon in bedje ligt) maar ik weet niet of je met 'wakker zijn s avonds' bedoelt of ze dan ook veel huilt. In dat geval; het komt vaak voor dat babies s avonds huileriger zijn dan overdag, verwerken van alle prikkels van de dag..

Succes en geniet van je kleintje!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Onze A gaat om 20:30 in bad en ontbijt rond 8 uur. Dit is voor ons een prima tijd. Ik ben bang dat ze ook eerder komt als we haar eerder op bed leggen.

22:00 vind ik persoonlijk wel weer erg laat voor een 3-jarige.
Bij drie jaar heb je daar veel meer invloed op hoor TO. Dan hebben ze echt al een besef van bedtijd ed. Zou ik me dus niet al teveel zorgen om maken.
Hier ook baby van 9 weken, wij hebben een duidelijk ritueel bij het wakker worden en voor het slapen gaan.

Voor het naar bed gaan, maak ik eerst haar slaapkamer donker, dan krijgt ze daar ook de laatste fles, daarna slaapzak aan en als ze dan in bed ligt is ze vrijwel meteen stil. Als ze snachts wakker wordt hou ik haar kamer ook donker en slaapt ze na de nachtvoeding ook meteen weer.

Als ze sochtends wakker wordt doe ik eerst het gordijn een stukje open en een lampje aan, dan aankleden en fles in de woonkamer, daarna een beetje spelen en als ik merk dat ze moe wordt leg ik haar in het wiegje in de woonkamer. Alle slaapjes overdag zijn in de woonkamer (tenzij ze echt een huildag heeft, dan wordt ze soms pas rustig in haar eigen kamer)

Aan het nachtritme was ze heel snel gewend, het dagritme duurde wat langer, maar komt denk ik ook omdat mijn man ploegendiensten heeft, dus de ene keer wel 'sochtends thuis is en de andere keer niet.

Ik denk dat je zelf gewoon een beetje moet uitproberen wat bij jullie het beste werkt, iedere baby is toch anders lijkt mij.

En misschien moet je maar lekker van de rust genieten nu het nog kan
quote:veron26 schreef op 25 juni 2012 @ 22:01:

Wij hebben vrienden met een dochter van 3 en zij gaat om 22.00 naar bed. ben soms best een beetje bang dat dit onze toekomst gaat zijnIk denk dat je daar nu echt nog niets van kunt zeggen hoor. Onze kinderen hadden dat allebei op die leeftijd, wilden 's avonds niet slapen. Ik hoorde het toen ook van veel andere ouders. Het is bij alle verhalen die ik gehoord heb weer over gegaan. Hier slapen onze kinderen al jaren (inmiddels 4 en 5) van 19.00 tot 07.00 uur en tot ieders tevredenheid. Op deze leeftijd kun je gewoon nog geen 'normaal' ritme van ze verwachten. Maar goed, je kunt misschien wel een beetje sturen in het iets (met de nadruk op iets, denk dan aan een halfuurtje per keer of zo) langer wakker houden na elke voeding overdag. De rest moet zich toch echt vanzelf wijzen.
Onze dochter was ook van 19 tot 23 uur wakker of sliep alleen bij ons op de buik rond die tijd. Geniet ervan, nu met 4,5 maand slaapt ze al lang niet meer lekker bij me op mijn buik

Ik gaf rond half 11 altijd de laatste fles, standaard op onze kamer met nachtlampje aan. Geen tv, geen harde geluiden. Daarna sliep ze zo. Rond week of 12 kwam er meer ritme in en nu slaapt ze van half 9 tot 8 (met soms wat wakker worden rond half 6, maar dan slaapt ze even later weer in). Komt dus helemaal goed! Overigens had onze dochter wel vrij snel dag- en nachtritme door. Ondanks dat ik overdag altijd de gordijnen dicht deed.
Onze zoon sliep in het begin ook overdag heel veel en 's avonds was hij dan ineens wakker. Dan wilde hij vaak drinken en alleen maar bij ons liggen. Is vanzelf over gegaan. Ik denk dat er met ongeveer 2,5 maand wat meer ritme in kwam.

Misschien dat je zelf kunt proberen iets meer regelmaat in de dag te brengen. Wie weet helpt dat. Maar 9 weken is nog erg jong, dus echt een ritme zit er dan waarschijnlijk gewoon nog niet in.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ons zoontje is 6 maanden en slaapt nog elke avond bij ons in de woonkamer beneden. Meestal op schoot maar op het moment in de kinderwagenbak. En heel vaak slaapt hij helemaal niet maar is uren wekker. Hij wil dan ook vaak veel en vaak drinken. Wij zeggen altijd dat hij 's avonds veel wakker is om dan lekker met papa en mama te knuffelen en genieten er maar van. Bij onze oudste was dit ook zo. Hij is nu 19 maanden en gaat altijd rond zeven uur naar bed en slaapt dan rustig in. Dit is al bijna een jaar zo. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het goed komt.
Ik zou me er niet te druk om maken en zeker niet al zo ver vooruit kijken. Hij is pas 9 weken!

Als je het echt heel belangrijk vindt zou je hem na de vroege avondvoeding (19u?) aan kunnen wennen om boven in zijn bedje te leggen. In het begin zal dit even lastig zijn zeker als hij wakker is, maar als je het donker maakt en hem laat liggen (natuurlijk mag je best troosten als hij huilt) dan went het ws snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven