Indisch in Amsterdam

25-06-2012 21:44 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Morgen mag ik weer! Eerst genieten in de ziggo dome van Pearl Jam en daarna nog twee dagen Amsterdam om vrij te besteden. Nu houd ik erg van Indisch eten en via Iens kom ik een boel tegen hoor. Maar wat is nu een goede en lekkere waar ik niet hip en commercieel kan eten voor een goede prijs?

Of wat is nog erg lekker, meestal ga ik heel saai voor een lunchcafe zoals Helden en neem dan een saté met frietjes.
Lekker maar niet echt heel goedkoop is Sama Sebo!
Sama Sebo idd, kan je ook gewoon een bordje bestellen. Dat is niet duur en ook erg lekker!

Ik ben fan van Djago, zit in de Rivierenbuurt. Heerlijk!
Indo Djaja in de van Woustraat
O en wat ook lekker is: café Kadijk op het Kadijksplein. Wat meer eethuisje dan Sama Sebo, da's meer een restaurant.
Bojo in de Lange Leidsedwarsstraat (bij het Leidseplein). Of is dat Indonesisch?
Djago aan het Scheldeplein. Kun je vanaf station Rai zo met de metro naar Bijlmer-Arena.

Lekker rijstatfel nemen met een extra portie sate kambing erbij.
Goldmember - jij ook fan? :-) Ken je Toko Madjoe toevallig ook?
En Kantjil en de Tijger natuurlijk, zie http://kantjil.nl/. Vlak bij het Spui, aan de Nieuwezijds Voorburgwal.
quote:Supersoulfighter schreef op 25 juni 2012 @ 21:45:

Lekker maar niet echt heel goedkoop is Sama Sebo!Jeetje bestaat die nog, haalde voeger sate met kleefrijst. Die zit tocj bij de pc hooft?
De allerbeste, en betaalbaar, is Yogya op de Johan Huizingalaan. Geen spannende lokatie of inrichting, maar Indo's komen van heinde en verre om dáár Indisch te eten.
Wow! Wat veel tips al straks even kijken of ik sites kan vinden van de plekken die jullie noemen.
quote:Zo.maar schreef op 25 juni 2012 @ 22:13:

[...]

Jeetje bestaat die nog, haalde voeger sate met kleefrijst. Die zit tocj bij de pc hooft?kleefrijst = longtong Als je dat lekker vindt, gewoon de toko binnen lopen en een zakje kopen. Deze 1,5 uur in water laten koken, saté en satésaus erbij en selamat makan.
Hier nog een Djago fan!! Is echt heerlijk en ook de vega rijsttafel is een aanrader.
Indiaas top 5 adam:

1. Memories of India

2. Diya Gandhi (ook goed vegetarisch!)

3. Gandhi

4. Ganesha

5. Balti house
Scheldestraat / plein zit je trouwens sowieso goed . Zit Djago vol, dan door naar Chutima, als die ook vol is, kun je naar Pakistan of evt Oceania (laatste twee wel iets duurder). Doe ze allemaal maar de groeten van me
@ oogappeltje da's zeker ook lekker maar Indiaas, niet Indisch (Indonesisch)

Indo Jaya op de van wouw is lekker. Soenda Kelapa op Utrechtsestraat, en idd Yogya op de Johan Huizingalaan. Er zijn nog meer lekkere indo's hoor, maar weet even niet meer hoe ze heten.

Ik zou zelf nooit meer naar Bojo op /bij Leidseplein gaan. Getverdemme, Smakeloze snel geld binnenhalen toko!

Succes en have fun bij Pearl Jam :-) *jaloers"*
quote:slayer schreef op 25 juni 2012 @ 22:22:

[...]

kleefrijst = longtong Als je dat lekker vindt, gewoon de toko binnen lopen en een zakje kopen. Deze 1,5 uur in water laten koken, saté en satésaus erbij en selamat makan. dank je voor de tip
Mijn Indonesische oma zweert bij Sari Citra, Ferdinand Bolstraat. Je krijgt er geen servies (plastic dus) maar kwaliteit eten is erg goed.
quote:Twinkle1001 schreef op 25 juni 2012 @ 22:01:

Bojo in de Lange Leidsedwarsstraat (bij het Leidseplein). Of is dat Indonesisch?

Ik vind Bojo ook prima. Is wel een jaar of 10 geleden, trouwens, dat ik er voor het laatst was.

Indisch en Indonesisch is (bijna) hetzelfde. Indisch staat officieel voor een combinatie van Indonesisch + ander bloed. In Nederland wonen bijvoorbeeld veel Indische mensen, die vaak geen "volbloed" Indonesische afkomst hebben, maar in hun voorouders ook Europese of Aziatische (anders dan Indonesische) voorouders hebben.
quote:Whympysinger schreef op 25 juni 2012 @ 22:12:

En Kantjil en de Tijger natuurlijk, zie http://kantjil.nl/. Vlak bij het Spui, aan de Nieuwezijds Voorburgwal.

We kwamen Kantjil gisteren tegen en hebben er gelijk maar gegeten, terwijl dat eigenlijk voor vandaag op het programma stond. Het was echt lekker zeker voor herhaling vatbaar.

Dank voor de tips, vanavond gaan we naar de Libanees, lijkt me ook lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven