welke vloer

25-06-2012 20:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
binenkort verhuizen wij naar A'dam, en na een paar dagen witten en behang verwijderen, hebben we vandaag een vrije dag genomen. mooie gelegenheid om op zoek te gaan naar de nieuwe vloer, maar dat is moeilijker dan ik dacht.

houten vloer is (te)duur, laminaat ziet er wel mooi uit, maar geeft vaak een hol geluid in grotere kamers, en vinyl voelt prettig aan, dempt geluid, maar beschadigt snel.

een pvc vloer vind ik mooi, dempt geluid, en is sterk.

maar de meningen van vloerenverkopers lopen erg uiteen, de een is enthousiast, de ander rept over kinderziektes.

heeft iemand misschien ervaring met de nieuwe pvc vloeren?
Nieuwe pvc vloeren ???

Heb zelf 12 jaar geleden in mijn eerste woning pvc vloeren laten leggen en altijd veel plezier van gehad, deze is toen strook voor strook ( net als bij laminaat ) gelegd.

Voordeel van pvc vond ik zelf, 't is warm, makkelijk schoon te houden en geen probleem als het nat wordt / geknoeid wordt.

Ook in mijn 2de huis voor pvc gekozen, je hebt ze ook met van die mooie hout look nerven !

Tja het is net echt goedkoop, maar het is slijtvast en dat kun je van een houten vloer niet zeggen.

Hier dus heel tevreden !
Echt niet dat een grenen vloer duurder is dan te lelijk pvc...
Pvc is ideaal, precies de voordelen die jij beschrijft! En er zijn echt hele mooie structuren, kleuren en soorten, voor ieder wat wils. Tegenwoordig zijn er zelfs die je je niet hoeft te plakken. Je legt de platen zo op de vloer, zonder ondervloer. Hoeft niet eens egaal te zijn, wat bij plak-pvc vloeren wel zo is. Je hoeft niet eens verschrikkelijk handig te zijn om het zelf te keggen. Ik vind het in ieder geval supermakkelijk, onderhoudsvrij.
Heb je ook aan linoleum gedacht?
Er zijn ook click pvc vloeren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Buren hebben het hier over hun hele bovenverdieping incl badkamer laten leggen, bevalt erg goed. Ziet er prachtig uit, doet in niets denken aan het oude plastic "zeil" van vroeger.

Was trouwens ook niet erg goedkoop begreep ik. Daar hoef je het niet voor te doen.
En laminaat met een goede ondervloer, lijkt je dat niks? Laminaat is er in alle soorten en maten, het geeft echt wel een 'houtlook'. Wij wonen zelf in een appartement met een open keuken. De langste muur is 10 meter dus de ruimte is vrij groot. Maar door alle spulletjes en de juiste ondervloer klinkt het niet hol hoor!

Succes met beslissen.
Pvc is hardstikke mooi en erg praktisch. Ik vind het wel duur. Voor de helft leg je een goede vinylvloer van Novilon neer.

ALs je van plan bent om nog lang in je huis te blijven wonen is pvc echt mooi. Let wel goed op de ondervloer, want dit valt voor vve's onder harde vloeren en er moet daarom een geluidswerende ondervloer onder. Vinyl wordt gezien als een zachte vloer en daar hoef je geen geluiddempend iets onder te leggen.
Bij de natte gedeelte's is de PVC vloer een goede oplossing. Vele problemen bij laminaat en houten bij een natte omgeving. De uitstraling eiken vloer vind ik het mooist. elk stuk is uniek. Bij PVC en laminaat zie je wel de terugkomende patroon. Bij gehuurde huis zal ik alles met de vloer met een kliksysteem doen. Bijv. Klik PVC, klik houten vloer of laminaat. dat bespaart je heel veel kosten en gedoe bij de volgende verhuizing. Even googlen dan vind je vast goede aanbieders van de vloeren. een van hen is Lab21 met alle vloertypes met goede prijzen. Bij esco vloeren vind je ook goede houten vloeren. Grenen vind ik niets. heel erg zacht en werkt heel erg veel. binnen no time zie je de naden en kieren. krast ook heel erg. Bij houten vloer zal ik direct de harde eiken vloer gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven