Een computer in de woonkamer

27-06-2012 18:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit graag achter zijn pc, en die staat nog net niet op een altaar midden in de woonkamer. Ik vind het vreselijk en kan die plek natuurlijk veel beter benutten.

Iemand een alternatief? Laptop wilt ie niet en we hebben geen kamertje over waar hij kan computeren.
Stijlvol bureatje in een hoek van de kamer neerzetten?

Maar eerlijk is eerlijk, een desktop in de woonkamer vind ik ook geen kijk, waarom wil hij geen laptop?
Waar type jij dit nu dan?
Je hebt ook van die kasten, deur dicht en weg pc. Maar ja, als hij er zo ongeveer in woont ziet dat er ook niet uit.

Nadeel van pc ergens anders is dat je je vriend niet meer ziet!
Maak een roomdivider/boekenkast en gebruik deze zo dat de desktop uit het zicht verdwijnt...
quote:natonco schreef op 27 juni 2012 @ 18:59:

Waar type jij dit nu dan?haha vanaf de bank, ik heb mijn eigen laptop! Een roomdevider of kast is inderdaad nog wel eens een idee. Waar vind je die, een beetje stijlvol? Als ik aan een kast denk, zie ik zo'n oudbollig ding voor me.
Wij hebben een secretaire. Dus ik zit nu ´in de kast´. Nouja, niet helemaal. Kastje dicht, alles weg. Kastje open, scherm te zien. En de printer, nietmachine, plakband, administratie, pennen, blaadjes papier... Niet echt storend.
@ Piech, ah, handig! Ikea heeft kasten en dividers, die zijn best okee. Op Marktplaats kun je ze ook wel vinden, met een beetje verf en nieuwe knopjes kun je daar iets moois van maken.

Ik heb zelf een antiek bureautje opgeknapt voor in de woonkamer, daar staat nu mijn laptop op en de administratie zit erin. Man en ik internetten hier allebei. Mijn man heeft boven echter ook nog een pc staan; de programma's die hij draait werken niet zo fijn vanaf een laptop. Zijn computer zou theoretisch ook wel in dit bureautje passen: kast achter de deurtjes, monitor op het blad. En dan zou het best decoratief zijn.

Ik heb zoiets, maar dan met twee deurtjes:

Hm zo'n kast lijkt me toch ook wel wat! Of inderdaad een secretaire.

(bron: showhome.nl)

Zoiets als dit lijkt me wel wat, alleen hoe zet je dan daar weer een bureaustoel voor?

Deze vind ik wel leuk. Volgens mij is het de expedit kast van ikea, met daat zelf aangebouwd een bureau. Ik zou alleen zelf de pc aan muurkant zetten, zodat je niet tegen de achterkant en alle kabels aankijkt, en het kastgedeelte niet tegen de muur zodat hij een afgescheiden hoekje maakt.
quote:piecherry schreef op 27 juni 2012 @ 19:36:

Hm zo'n kast lijkt me toch ook wel wat! Of inderdaad een secretaire.

[afbeelding]

(bron: showhome.nl)

Zoiets als dit lijkt me wel wat, alleen hoe zet je dan daar weer een bureaustoel voor?O, die is mooi. Ik zou de bureaustoel gewoon tegen de muur zetten, waar op de foto dat krukje staat. Of anders bij de eettafel schuiven, als je die hebt en in de buurt van die kast hebt staan.
quote:Caro_22 schreef op 27 juni 2012 @ 19:39:

[afbeelding]

Deze vind ik wel leuk. Volgens mij is het de expedit kast van ikea, met daat zelf aangebouwd een bureau. Ik zou alleen zelf de pc aan muurkant zetten, zodat je niet tegen de achterkant en alle kabels aankijkt, en het kastgedeelte niet tegen de muur zodat hij een afgescheiden hoekje maakt.Dat bureau aan de expedit verkopen ze ook zo bij de Ikea, tegenwoordig...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wij hebben een klein tweedehands kastje voor de computer. Kast erin, tv (=computerscherm) er bovenop. Toetsenbord en muis kunnen ook in het kastje maar liggen er eigenlijk altijd bovenop.
Wij hebben laptops, maar dat wil hij niet. We hadden voordat we laptops hadden een iMac op de hoek van onze hele lange eettafel staan. Maar dan vind ik een iMac nog wel mooi, maar zo'n ander lelijk apparaat is natuurlijk nogal lelijk op je eettafel.
Wauw Caro, prachtig, dat minimalistische burootje aan de muur! Zou natuurlijk wel weer vreselijk ontsierd worden door een beeldscherm en computerkast.... Maar heel prachtig!
Check markplaats voor leuke computerkasten.

Kun je daar ook in zoekbakje typen.
.
it's a big club and you ain't in it
Wij hebben een draadloos toetsen bord en lcd scherm. Die zetten we op de eettafel, wanneer de computer gebruikt wordt. De computer zelf is heel klein, een Mac, zo groot als een Wii. Als we het beeldscherm niet gebruiken, gaat het in de kast.
quote:Caro_22 schreef op 27 juni 2012 @ 19:39:

[afbeelding]

Deze vind ik wel leuk. Volgens mij is het de expedit kast van ikea, met daat zelf aangebouwd een bureau. Ik zou alleen zelf de pc aan muurkant zetten, zodat je niet tegen de achterkant en alle kabels aankijkt, en het kastgedeelte niet tegen de muur zodat hij een afgescheiden hoekje maakt.

Dat bureau is er inderdaad ook gewoon bij te krijgen voor een luttele ¤35,-

Zit zelf nu ook aan zo'n ding. Heerlijk!
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:Moosey schreef op 27 juni 2012 @ 19:56:

Wauw Caro, prachtig, dat minimalistische burootje aan de muur! Zou natuurlijk wel weer vreselijk ontsierd worden door een beeldscherm en computerkast.... Maar heel prachtig!Behalve als je er een IMac op zet, dat is stilistisch redelijk verantwoord...
Hier staat een imac met draadloos toesenbord en muis in de woonkamer. Dat vind ik nog wel kunnen. Staat op een soort sidetable, met een mooie stoel erbij die lekker zit (wij hebben een eames, maar das kwestie van smaak). Is dat geen optie?
Wat wil je eigenlijk voor oplossing? Want wrs doet hij dingen op de PC waarvoor een laptop totaal ongeschikt is. Dus dan moet je ook niet gaan doordrammen over een laptop, want dat werkt gewoon niet. Dus wil je dan die PC uit de woonkamer en een oplossing voor de slaapkamer ofzo, of wil je een oplossing voor in de woonkamer maar waardoor hij minder zichtbaar is? Want de ruimte die jij beter kan benutten neemt hij dan nog steeds in. (o.a. door die opmerking kan ik niet zo goed plaatsen wat voor oplossingsrichting je zoekt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven