Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Verana schreef op 23 juni 2012 @ 22:49:

Wat vervelend dat het slapen weer slecht gaat!

Ging het in het hotel ook niet goed? Vind je het niet lastig dan dat je niet in je eigen huis bent?

Met mij gaat het weer beter na een beetje een dipperig weekje.

Hotel ook slecht slapen. Niet in eigen huis viel mee. Kon in hotel geen raampje open en geen nachtgordijnen. Misschien dat het daar door kwam.

Fijn dat je je beter voelt na dipweek!
@ Moonlight:

Vervelend dat het niet lekker gaat. Zoals ik je ook al had gemaild, kom je al een aantal weken ook op mij wat down over. Ik hoop dat het daarbij blijft en je niet verder in een echte depressie wegzakt. Wanneer ga je weer naar je spv-er? Dan kun je het er misschien ook met haar / hem over hebben.

Zomaar een idee wat bij mij opkomt: misschien even bloedprikken? Straks heb je een ijzertekort, daarvan kan je je heel moe voelen. En ben je weleens getest op een B12-tekort? Naast moeheid kun je hiervan ook depressieve klachten krijgen.

@ Strawberry:

Succes met de laatste loodjes van dit studiejaar!

Ga je in Nederland op vakantie of ga je naar het buitenland?
Leergierig, hoe gaat het slapen nu dan? Nog steeds slecht?

Ik ben even kwijt of je inmiddels alweer werkte, hoe gaat dit?
quote:Verana schreef op 25 juni 2012 @ 20:03:

Leergierig, hoe gaat het slapen nu dan? Nog steeds slecht?

Ik ben even kwijt of je inmiddels alweer werkte, hoe gaat dit?

1 nacht een slaappil ingenomen en vannacht redelijk geslapen. Hopelijk vannacht ook weer.

Begin over paar dagen weer. Dan is vakantie voorbij, nog niet volledig 100 procent. Zie er wel tegenop
Veraan, het ging juist heel goed een aantal weken. Had veel energie en heb veel gedaan. Wel is het zo dat ik in dit topic vaak de mindere dingen schrijf en ook niet heel uitgebreid wat ik IRL gedaan heb.

Alleen sinds een week gaat het zo. Bloedprikken is wel een idee voor als het langer aanhoudt. Maar omdat het eerst zo goed ging lijkt het me niet iets als bloedarmoede. Maar als dit lang duurt kan ik het laten testen.
@leergierig,

gelukkig dat je thuis wat beter slaapt.

Ach, en doe maar lekker rustig aan met werk. Gewoon doen wat je kan,en aan de andere kant is het ook wel goed.

@Veraan

Fijne avond/nnacht toegewenst.

@Moon,

inderdaad bloedprikken is een goed idee. Ik heb vaak bloedarmoede vooral in de winter is gemerkt, en dan heb ik de neiging heel moe te zijn, maar slecht te slapen en vaak ook nog sip tot depressief rond te lopen. En na 1 maandje met extra vitaminen en medicatie ging het weer wat beter..

Hier moe, zo slapen. Morgen in feite 2 vakken afronden...eentje waarvan dan as. woensdag de eindpresentaties zijn..maar dat is kwestie van plekje zoeken en luisteren en map overhandigen aan de docent..
En je vroeg nog over SPV. Daar heb ik pas eind van de zomer een afspraak mee maar wel volgende week met de psych en in juli met maatsch werk (over werk).

Dus met die psychiater kan ik volgende week wel bespreken hoe het gaat.

De SPVer (mijn nieuwe) heeft het heel druk en tot nu toe hebben we het alleen over echt nuttige dingen gehad (kennismaking, behandelplan) dus niet echt dat zij gewoon praatpaal was over van alles en nog wat, zoals mijn oude SPV (waarover ik laatste tijd negatief was maar nu mis ik die praatpaal wel een beetje )

Tuurlijk kan ik er wel terecht als het ff echt niet gaat maar het voelt nog niet zo vertrouwd.
quote:Moonlight82 schreef op 25 juni 2012 @ 23:14:

En je vroeg nog over SPV. Daar heb ik pas eind van de zomer een afspraak mee maar wel volgende week met de psych en in juli met maatsch werk (over werk).

Dus met die psychiater kan ik volgende week wel bespreken hoe het gaat.

De SPVer (mijn nieuwe) heeft het heel druk en tot nu toe hebben we het alleen over echt nuttige dingen gehad (kennismaking, behandelplan) dus niet echt dat zij gewoon praatpaal was over van alles en nog wat, zoals mijn oude SPV (waarover ik laatste tijd negatief was maar nu mis ik die praatpaal wel een beetje )

Tuurlijk kan ik er wel terecht als het ff echt niet gaat maar het voelt nog niet zo vertrouwd.

Tja, je moet altijd weer vertrouwen kweken als je met een nieuw iemand begint.

Een tijd geleden zat ik ook te denken aan overstappen van psycholoog. Omdat ik niet veel verbetering merkte. Maar uiteindelijk besloten het niet te doen, want na nu bijna 2.5 jaar kan ik echt open zijn, en denken weer opnieuw te beginnen word ik enorm moe van. En deze psycholoog kent mijn uitdrukking en reacties en kan al heel veel aflezen. Terwijl ze in het begin vond dat ik een gesloten boek was waar ze niet veel uit kreeg.
Snap ik, dat het tijd kost. Maar in het begin kosten de bezoekjes misschien meer energie dan ze opleveren. En na een tijdje gaat het wat opleveren (bij mij dan). En aangezien de SPV geen tijd heeft om bijv om de twee weken af te spreken weet ik niet of ik er nu veel aan zou hebben.

Maar.... ik zit even te googlen en mijn symptomen lijken op die van een lage bloeddruk.

Ben namelijk ondanks genoeg slaap wéér duizelig. Zal even wat huis-tuin-en-keukentips opvolgen en kijken of dat helpt. (uiteraard wil ik wel naar de dokter indien nodig maar ff kijken of ik iets vind wat me vandaag weer beetje fit maakt)
quote:Moonlight82 schreef op 25 juni 2012 @ 22:39:

Veraan, het ging juist heel goed een aantal weken. Had veel energie en heb veel gedaan. Wel is het zo dat ik in dit topic vaak de mindere dingen schrijf en ook niet heel uitgebreid wat ik IRL gedaan heb.

Alleen sinds een week gaat het zo. Bloedprikken is wel een idee voor als het langer aanhoudt. Maar omdat het eerst zo goed ging lijkt het me niet iets als bloedarmoede. Maar als dit lang duurt kan ik het laten testen.

Ok, dan heb ik dat verkeerd ingeschat! Des te beter

Lage bloeddruk zou je inderdaad ook kunnen hebben. Dit kun je heel makkelijk even laten opmeten.
Met een nieuwe SPV-er of psycholoog moet je inderdaad eerst weer vertrouwen opbouwen, daar gaat toch altijd een tijdje overheen. Kun je na de zomer wel vaker bij je SPV-er terecht, Moon?

Straw, dat is toch wel positief dat je psycholoog nu beter je uitdrukkingen en reacties herkent. Ben je je zelf misschien in de loop der tijd ook opener op gaan stellen, juist doordat je meer vertrouwen in haar kreeg?

Ik merk het in mijn eigen therapie ook. Des te langer ik daar ben, des te meer vertrouwelijke dingen vertel ik.

Ik ben vandaag een dagje weg geweest met nogal vermoeiende mensen. Ik was best wel gespannen daardoor. Ik ben nu erg moe ervan.
quote:Leergierig schreef op 25 juni 2012 @ 20:49:

[...]

1 nacht een slaappil ingenomen en vannacht redelijk geslapen. Hopelijk vannacht ook weer.

Begin over paar dagen weer. Dan is vakantie voorbij, nog niet volledig 100 procent. Zie er wel tegenopIk kan me voorstellen dat je er tegenop ziet! Heb je wel overlegd op je werk dat je zo rustig mogelijk kunt beginnen? Niet alleen wat betreft de uren, maar ook wat betreft de werkzaamheden? Misschien is het dan beter te doen allemaal.
Vind het wel fijn als iemand signaleert dat ik up/down/ anders dan anders ben hoor. Toch bijzonder dat je dat als forummers wel merkt na een lange tijd schrijven. En soms heb ik het zelf echt niet door.

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed welke kant ik op wil met mijn SPV. Of ik het meer wil houden bij structuur in de gaten houden, praten over de medicatie, slaap, werk etc. Dus het 'zakelijke' deel.

Vorige SPV betrok ik meer bij mijn leven, hij 'kende' mijn ouders, ik vertelde over vrienden etc. Maar een SPV is geen psycholoog... hij/zij hoort het wel aan maar analyseert/confronteert niet zozeer.

Ik bedoel dat dat wat ik zoek misschien niet dat is wat de SPV gaat bieden. Dus ik kan ervoor kiezen om de SPV voor de 'randzaken' te houden en voor de diepgang elders te zoeken. Laatste keer belde ik in april en kon ik een afspraak maken 5 weken later (terwijl het niet echt lekker ging) en dat werd daarna nog twee weken verschoven. Kan zij ook niks aan doen, reorganisatie e.d. maar ik heb er niet zo veel aan.

(Heb er wel ideeën over maar zet dat niet hier, evt over de mail)

Jammer dat je zo moe bent van die mensen Veraan. Kan het me wel voorstellen dat zoiets energie vreet. Was het daarna ook nog een beetje leuk?

Ik voel me weer een beetje blij vandaag. Gelukkig. Ben vanavond met een kennis op pad geweest en vond dat wel even gezellig. Ik moest iets bij oma in de berging zetten vervolgens en 'moest' naar oma voor de sleutel.

Oma is niet zo makkelijk en ik kom er bijna nooit meer. Maar toen ik er eenmaal was vond ik het zo stom dat ik nooit heen ga. t Was eigenlijk best gezellig. Voel me voldaan
Moon! Weet je nog dat je laatst zei dat je een help choco doel zou willen maken? Er was gister een topic van Marels (kan niet linken, zit op mobiel). Zij wilde 2 sauna kaartjes weggeven aan iemand die het kon gebruiken.

As you know hebben we NU vakantie. Rotweer, geen cent te makken door al die klote dingen hier, al die onderzoeken voor de suiker erbij. Ik dacht ik reageer gewoon.

EN IK KRIJG ZE! Ik ben zo blij

We mogen de auto van vrienden lenen (geen benzinekosten) en kunnen waarschijnlijk bij vrienden daar in de buurt slapen. Een weekendje weg, gekregen door een 'vreemde'. Wat is het forum toch mooi!

stuitert nog ff blij zo door en geeft Moon ondertussen een dikke kus
@ veraan,

Rust lekker uit vanavond. Lekker ontspannen. Een dagje uit op zich is al vermoeind laat staan met vermoeiende mensen. Maar hopelijk was het toch wel leuk.

@Moon,

Als ik jou zou hoor, zo ik gaan kijken naar de mogelijkheden om een psycholoog naast de SPV'er te hebben. Dat kan heel handig zijn.

En wat fijn dat je toch best goed voelt vandaag!!
Hier voel ik me wel redelijk, en mega-moe. Nu dat er een beetje rust komt merk ik de hele nasleep van Juni.

Eerst bijna 1 week pa op bezoek..wat voor drukte en chaos, maar leuke zorgt. Met soms aardig wat spanning thuis.

Pa niet eens 1 dag weg, en krijgen we te horen dat het slecht gaat met mijn oom. 4 dagen later oom overleden.

En dan moet ik alle verslagen voro school beginnen af te ronden, daarna een labrador in huis voor 8 dagen, waarbij de laatste dagen de beste waren, omdat ik eindelijk begon door te krijgen hoe ik het dier onder controle kreeg.

Tussendoor alle verslagen inleveren in 1 week, en vanavond het laatste verslag afgerond, die ik morgen inlever. En dan eindeljk wat rust...pfff.

En dan t/m 6 juli om het volgende tentamen voor te bereiden, met erg weinig lessen..gelukkig maar.

Ga zo ook slapen denk ik ..want ben moe.
@chocolover, wat super dat je die kaartjes hebt!!

Heel veel plezier ermee!
@ Choc...

Wat fijn!! heerlijk die kaartjes!! Kan je goed gebruiken denk ik :D.

Veel plezier alvast!

Hier voel ik me ok, niet 100% maar beter dan afgelopen dagen.

School is grotendeels afgerond, nog 1 tentamen 6 juli. Maar heb geen lessen meer. Alleen nog wat evaluaties van opdrachten en projecten, wat maar 15 min. per vak is.

En eventueel verbeteringen die aangebracht moeten worden.
Wat leuk Chooc!

Ik weet even niet wanneer/'waar ik een help-choco doel genoemd heb... was ik dat echt??

Anyway... heel erg leuk!

Verder nog steeds geen internet thuis. En ik had me er super op verheugd om weer ff te internetten (nu in bieb) maar nu zit ik er en is er eigenlijk niks aan. Zo spannend is het ook weer niet allemaal
@Moon

Wat is er allemaal aan de hand met je internet? Duurt wel erg lang...en ach zonder internet zitten moet je kunnen overleven, maar zolang is ook niet leuk

Hier gaat het wel redelijk afgelopen dagen, veel bezig met school en heb al 5 studiepunten binnen, dus 3 vakken gehaald. Nu nog even wachten op andere vakken.

Verder vandaag wel moe, en heb zin om te slapen..
Ik weet het niet Straw, het internet doen we met een paar buren samen en het kastje staat niet bij mij. Weet dat de buurman er hard mee bezig is, al een hele tijd. Als het morgen nog niet werkt zal ik wel weer ff gaan informeren bij hem.
@ Moon,

als ze met heleboel onbegrijpelijke taal bij je komen, moet je het maar ff melden...ik studeer hbo IT en heb het mbo(technische gedaan), dus kan je mischien wat op weg helpen.

Als je bij de buren uitzoekt wat volgens hun het probleem is

Hier druk bezig met de studie, heb al 2 hoofdstukken gehad, en moet er nog 6 waarvan ik ongeveer 1,5 al heb gedaan...

maar wacht nog op een lijstje met de belangerijke onderdelen die de docent zou laten doormailen via de klassenvertengenwoordiger en anders ga ik er morgen even zelf achteraan
Thanks. Alleen is mijn buurman ook ICTer dus ik denk dat dát het probleem niet is

Heeft echt te maken met KPN en het overboeken van het abonnement, vrees ik.

Succes met studeren vandaag.
hahaha...dan ligt het probleem denk ik idd bij de kpn.

Hier vandaag goed dagje gehad, overdag beetje studeren en van alles en nog wat doen. Loop 3 paginas achter op schema maar dat komt wel goed.

Verder net de finale van het EK gaan kijken met een groepje spaanse vrienden en ik ben zelf half spaans dus dat was leuk.

En nu lekker op bed klaarmaken voor nieuwe dag studeren thuis
nog 2 dagen te gaan hier...en absoluut geen motivatie meer.

Hoewel het leren wel goed gaat, het is neit echt moeilijke stof, 1x goed intensief doorlezen. En het is voor 90% multiple choice .

Verder liep ik dus niet achter op schema maar voor, omdat de laatste 2 hoofdstukken uit mijn planning niet hoefden.

Dus gisteren studie pauze genomen. Vandaag de dia's doornemen en morgen alles 1x herhalen.

En dan eindelijk vakantie!!.

Verder voel ik me wel goed, ietwat prikkelbaar..maar komt ook door de vermoeidheid en de bijna maar nog net geen vakantie gevoel ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven