Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen met bepaalde school

27-06-2012 20:42 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forummers,

Om niet herkend te worden heb ik een nieuwe nick aangemaakt voor een kort vraagje.

Ik denk erover om een opleiding te volgen aan het ID college omdat zij daar specifieke opleidingen hebben voor de wat 'oudere' leerling. Nu heb ik wat rond gezocht op internet of er ergens wat serieuze, onafhankelijke ervaringen te vinden zijn van (oud)-leerlingen van het ID college. Tot op heden nog niets gevonden, dus ik hoop dat hier iemand mij meer informatie kan verschaffen?

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Wat is het ID college?
Waarom een nieuwe Nick voor een vraag over een eventueel te volgen opleiding?
Omdat ik dat wou anthonius. En het ID college is een school. Voor mij niet zo bekend, vandaar dat ik hoop dat er hier meiden zijn die de school wel kennen.
Welke opleiding?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jepp. Ik heb hier een mbo niveau 4 opleiding gevolgd! Wat wil je weten?
Ik denk aan een opleiding in de zorg of in het welzijnswezen.

@ 123: Yes! Blij dat ik je heb gevonden ;)

Ik ben benieuwd hoe de lessen verlopen, of je goede begeleiding krijgt, of het een erkende school is ook bij het IBG en of er wel genoeg serieuze mensen op zitten.

Ik las namelijk van de weinige ervaringen die ik heb gezien, dat er vooral 'kansloze' jongeren op zitten die maar wat aankloten. Het is namelijk wel belangrijk dat je gemotiveerd blijft en het naar je zin hebt.
Heb je het dan over een BBL of een BOL ? Doe zelf nu een BBL in de zorg.
"Ik denk aan een opleiding in de zorg of in het welzijnswezen.

@ 123: Yes! Blij dat ik je heb gevonden ;)

Ik ben benieuwd hoe de lessen verlopen, of je goede begeleiding krijgt, of het een erkende school is ook bij het IBG en of er wel genoeg serieuze mensen op zitten.

Ik las namelijk van de weinige ervaringen die ik heb gezien, dat er vooral 'kansloze' jongeren op zitten die maar wat aankloten. Het is namelijk wel belangrijk dat je gemotiveerd blijft en het naar je zin hebt."

Ik heb wel een totaal andere opleiding gedaan als wat jij wil gaan doen! De lessen waren voor mij duidelijk, gewoon klassikaal les en opdrachten maken. Tjah.. Echt gemotiveerd.. Ik had een meisje in de klas zitten die eerst op het roc had gezeten en daar werd vooral aangekloot! Ik had niet zo moeite met de opleiding zelf, en zat soms als ik eerlijk ben wel veel spelletjes te spelen/msnen/facebooken etc. Maar haalde wel goede cijfers! Laagste op mn diploma was een 8!

Er waren ook mensen die minder hun best deden en die werden van school gestuurd, negatief studieadvies! Maar de meeste waren wel gemotiveerd.

Begeleiding vond ik ook goed, wist bij wie ik terecht kon.. Moesten ook aantal x stage lopen die je zelf moest zoeken maar als je nog niks had werd er wel met je mee gedacht.

Ik weet alleen niet wat het IBG is?

Ik heb gewoon een erkend mbo diploma en volg nu een hbo opleiding maar dat valt niet te vergelijken met het mbo.

Ik forum mobiel dus kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien van je vragen!
@ tickel: ik denk aan een BOL opleiding, ik weet nog niet zeker welke kant ik op wil, maar voor BBL is een werkgever wel lastig te vinden.

@ 123: Super bedankt voor je antwoorden. Ik bedoel of het IBG deze opleidingen van het ID college ook als erkende opleidingen ziet zodat je wel recht hebt op studiefinanciering. En ik kijk op van je stukje over dat je zelf een stageplek moet zoeken, de meeste scholen waar ik bekend mee ben die hebben zelf een stageplek voor je.
Volgens mij hoeft het bij zorg en welzijn niet (zelf een stageplek te zoeken) want een vriendin van mij heeft die opleiding ook gedaan aan het id college. Ik weet dat alleen niet 100% zeker!

Tjah.. Ik vond het niet zo raar eigenlijk, je leert gelijk hoe je moet solliciteren, hoe je brieven schrijft etc. Maar ik deed dus een opleiding in een hele andere sector! Ben er niet dommer van geworden en iedereen had uiteindelikk een stage! en je kan zelf kiezen wat je leuk lijkt!
En jaa je hebt gewoon recht op stufi en ov!
quote:socialperson schreef op 27 juni 2012 @ 23:00:

@ tickel: ik denk aan een BOL opleiding, ik weet nog niet zeker welke kant ik op wil, maar voor BBL is een werkgever wel lastig te vinden.

@ 123: Super bedankt voor je antwoorden. Ik bedoel of het IBG deze opleidingen van het ID college ook als erkende opleidingen ziet zodat je wel recht hebt op studiefinanciering. En ik kijk op van je stukje over dat je zelf een stageplek moet zoeken, de meeste scholen waar ik bekend mee ben die hebben zelf een stageplek voor je.

Wat voor een soort opleiding in de zorg wil je doen, en in welke regio? Bij mijn werkgever start ieder jaar een opleiding met best veel plekken.

Zie net dit staan:

Wij bieden stageplaatsen aan voor studenten die een opleiding volgen voor verschillende opleidingen op het gebied van zorg en welzijn van het VMBO, MBO en HBO.
@ 123: dank je wel voor je informatie!

@ tickel: dank je wel voor je hulp. Ik wil ivm herkenbaarheid niet teveel kwijt over de richting. Kun je me een prive bericht sturen misschien?
To mij is ooit een opleiding aangeboden voor helpende welzijn nivo 2 kwam ik ook op het Id collega uit. IK geloof wel dat ze zitten te springen daar voor mensen bij deze thuisorganisatie.

Ik weet niet of je zoiets bedoelt ??

DaT WAS 2 jaar werken en een aantal maanden naar school. KOn je in de thuiszorg bv mensen wassen.
Ik denk wel dat er een verschil is tussen volwassenonderwijs en het Id op jongere leeftijd.
Bij mij zo een werkgever de opleiding betalen. Nivo 2 bedoel je dat ??
quote:socialperson schreef op 28 juni 2012 @ 14:08:

@ 123: dank je wel voor je informatie!

@ tickel: dank je wel voor je hulp. Ik wil ivm herkenbaarheid niet teveel kwijt over de richting. Kun je me een prive bericht sturen misschien?Ik heb je "bevriend" , weet alleen niet of dit werkt.
@ mara Dank je wel voor je suggestie. Ik wil een opleiding op een wat hoger niveau omdat ik een goede vooropleiding heb waarmee ik ook op een hoger niveau zou kunnen starten. En ik denk dat het ID college inderdaad gericht is op jongeren. Voor volwassenonderwijs zou je dan weer naar andere instellingen moeten kijken.

Dank je wel Tickel. Ik ben er alleen nog niet over uit hoe en waar ik je dan kan accepteren. Ik heb je ook weer een uitnodiging verstuurd.
quote:socialperson schreef op 28 juni 2012 @ 22:18:

@ mara Dank je wel voor je suggestie. Ik wil een opleiding op een wat hoger niveau omdat ik een goede vooropleiding heb waarmee ik ook op een hoger niveau zou kunnen starten. En ik denk dat het ID college inderdaad gericht is op jongeren. Voor volwassenonderwijs zou je dan weer naar andere instellingen moeten kijken.

Dank je wel Tickel. Ik ben er alleen nog niet over uit hoe en waar ik je dan kan accepteren. Ik heb je ook weer een uitnodiging verstuurd. Ik kreeg net een mail met het verzoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven