Samsung Galaxy Ace
donderdag 28 juni 2012 om 20:59
Hoi meiden,
Nu mijn telefoon uit het jaar 1900 het echt niet meer doet heb ik een nieuwe telefoon besteld. De Samsung Glaxy Ace. Er zitten 180 belminuten, 120 smsjes en 300 mb internet op.
Nu heb ik ergens gehoord dat je je internet uit moet zetten omdat je anders al heel snel boven de 300 mb gaat komen en ontzettend veel moet betalen.
Wie weet of dit klopt? Mijn vriend zegt dat als ik op internet druk en het weer op afsluiten druk ik niet mijn internet meer aan heb. Op internet lees ik ook andere verhalen.
Met andere woorden....help?
Nu mijn telefoon uit het jaar 1900 het echt niet meer doet heb ik een nieuwe telefoon besteld. De Samsung Glaxy Ace. Er zitten 180 belminuten, 120 smsjes en 300 mb internet op.
Nu heb ik ergens gehoord dat je je internet uit moet zetten omdat je anders al heel snel boven de 300 mb gaat komen en ontzettend veel moet betalen.
Wie weet of dit klopt? Mijn vriend zegt dat als ik op internet druk en het weer op afsluiten druk ik niet mijn internet meer aan heb. Op internet lees ik ook andere verhalen.
Met andere woorden....help?
donderdag 28 juni 2012 om 21:13
Oh fijn om te horem Bloempje! Wel een geruststelling omdat ik helemaal niet zo duur kwijt wil zijn. Ik deed het nu altijd netjes met 15 euro beltegoed per maand. Gebruik hem eigenlijk ook alleen om te bellen en smsen. Het was nu in de aanbieding via de kampien en het internet zat er bij dus vandaar. Wel leuk op zich, maar wil er geen extra kosten aan kwijt zijn.
En Jorina, bedankt voor de info. Alleen kan je me uitleggen wat 3G is en hoe ik dat uit kan zetten wanneer ik internet dan niet gebruik? Dus als ik even mijn mail check dat ik kan zorgen dat internet daarna weer afgesloten is en ook niks meer berekend.
En hoe zit het als mijn telefoon uit staat? rekent hij dan ook nog steeds 3 G?
Je hoort het, geen verstand van!! Ik werk in de ouderenzorg en sommige bejaarden snappen het nog beter als ik. Shame on me
En Jorina, bedankt voor de info. Alleen kan je me uitleggen wat 3G is en hoe ik dat uit kan zetten wanneer ik internet dan niet gebruik? Dus als ik even mijn mail check dat ik kan zorgen dat internet daarna weer afgesloten is en ook niks meer berekend.
En hoe zit het als mijn telefoon uit staat? rekent hij dan ook nog steeds 3 G?
Je hoort het, geen verstand van!! Ik werk in de ouderenzorg en sommige bejaarden snappen het nog beter als ik. Shame on me
donderdag 28 juni 2012 om 21:30
Saintjeanoniem, je hoeft echt niks uit te zetten hoor!! je kunt straks een app downloaden op mb verbruik.. heb ik in het begin ook gehad erg handig moet ik zeggen!
Ik doe er eigelijk alles mee, facebook, nieuws lezen,mail checken, noem maar op. maar ik zet nooit iets uit en blijf altijd netjes binnen mijn bundel!
Maar ik snap je wel hoor had ik in het begin ook van oe straks ga ik er over heen of hoeveel mb heb ik nog en ga zo maar door!
Straks je nieuwe foon mooi uitproberen hoe alles werkt etc.
Komt allemaal goed;-)
Ik doe er eigelijk alles mee, facebook, nieuws lezen,mail checken, noem maar op. maar ik zet nooit iets uit en blijf altijd netjes binnen mijn bundel!
Maar ik snap je wel hoor had ik in het begin ook van oe straks ga ik er over heen of hoeveel mb heb ik nog en ga zo maar door!
Straks je nieuwe foon mooi uitproberen hoe alles werkt etc.
Komt allemaal goed;-)
donderdag 28 juni 2012 om 21:32
3G is mobiel internet. Als je thuis draadloos internet hebt, is het voordeliger om daar op in te loggen. Buitenshuis internetten doe je via het 3G netwerk. (of een wifi hotspot) maar die vind je niet overal.
In de instellingen van je telefoon kun je er wel voor kiezen dat je telefoon geen gebruik kan maken van 3G, moet je jezelf wel steeds aan herinneren dan. Ik vind het zelf teveel moeite voor die paar extra MB per maand
In de instellingen van je telefoon kun je er wel voor kiezen dat je telefoon geen gebruik kan maken van 3G, moet je jezelf wel steeds aan herinneren dan. Ik vind het zelf teveel moeite voor die paar extra MB per maand
donderdag 28 juni 2012 om 21:35
Ja, gewoon even zoeken in de Play Store (voorheen Android Market) op data of data manager. Zijn genoeg gratis apps voor, ik heb bijvoorbeeld 3G Watchdog, die houdt precies bij hoeveel dataverbruik je hebt via 3G en WiFi. Je kunt ook een limiet instellen en dan krijg je een waarschuwing als je er bijna overheen gaat.
Verder kun je met die app ook een widget op je hoofdscherm plaatsen waarmee je in een klik 3G aan of uit kunt zetten (kan natuurlijk ook via de instellingen op je telefoon maar dan moet je meestal door wat menus heen).
Verder kun je met die app ook een widget op je hoofdscherm plaatsen waarmee je in een klik 3G aan of uit kunt zetten (kan natuurlijk ook via de instellingen op je telefoon maar dan moet je meestal door wat menus heen).