niks interesseert me :(

28-06-2012 00:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey

Ik voel me de laatste tijd zo moe en ik heb het gevoel dat er niks meer is wat me echt interesseert.

Na heel erg diep te zitten, lijkt het wel wat beter te gaan, maar een gebroken vaas kan je lijmen, maar de barsten blijf je zien... Ik blijf over alles hetzelfde denken enz maar ik ga er nu veel beter mee om waardoor alles makkelijker gaat op het moment.

Het enige waar ik echt mee blijg zitten is dat ik mij zo moe en fitloos voel en dat het lijkt alsof niks mij echt kan schelen.

Heeft iemand tips? of enig idee hoe het komt?

Dankje bij voorbaat!
Was er een aanleiding waardoor je zo slecht bent gaan voelen?

Wat mij heeft geholpen is een lijst maken van dingen die me energie gaven en dingen die energie kosten. Zijn de energiegevers en nemers in evenwicht? En hoe is je eet en beweegpatroon?

Verder; doe dingen waar je blij van wordt. Wees sociaal, ook al heb je er niet altijd zin in. Kom uit je comfortzone, nieuwe dingen uit proberen geeft een energieboost. Hopelijk voel je je snel weer wat beter!
Il voel me nooit goed, dat kan ik niet meer. Maar toch doe ik enorm mijn best het te proberen!

Het is moeilijk om uit te leggen maar het vertrouwen in het leven ben ik al even kwijt. Ik heb toch doorgezet en op dit moment wil ik er het beste van maken, alleen lukt dit niet.

Een rede waarom ik me zo ben gaan voelen is er niet of ken ik niet, maar het begint echt wel moeilijk te worden.

Of ik nu veel doen of niet, moe ben ik toch! Dat is echt heel stom en irritant.

Ik hoop dat als mijn moeheid weg is, ik me wat beter voel enz.
- Maak een lijst van alles wat je leuk vindt. (Niet te groot denken, alles mag op de lijst.)

- Orden die dingen in actief, passief en sociaal.

- Pik er liefst van elke categorie één per dag uit en doe die dingen. (Begin anders met één ding per dag en bouw op naar meer.)

Succes!
Ben je misschien toe aan wat nieuws? Het gevoell dat je in een sleur zit?
Heel herkenbaar.
quote:ihaveadream schreef op 28 juni 2012 @ 00:01:

Hey

Ik voel me de laatste tijd zo moe en ik heb het gevoel dat er niks meer is wat me echt interesseert.

Na heel erg diep te zitten, lijkt het wel wat beter te gaan, maar een gebroken vaas kan je lijmen, maar de barsten blijf je zien... Ik blijf over alles hetzelfde denken enz maar ik ga er nu veel beter mee om waardoor alles makkelijker gaat op het moment.

Het enige waar ik echt mee blijg zitten is dat ik mij zo moe en fitloos voel en dat het lijkt alsof niks mij echt kan schelen.

Heeft iemand tips? of enig idee hoe het komt?

Dankje bij voorbaat!Ik heb het ook. Maar dat komt door bepaalde dingen. Ik wilde de sportschool opzeggen, maar ben gestimuleerd om wel weer mezelf te motiveren. En dat werkt voor mij goed.
Ben je fysiek of psychisch moe?
Heb je al eens bloed laten trekken bij je huisarts ? Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand gehad, ook een moeilijke periode gehad en bleef moe en futloos en toen ben ik bloed gaan laten trekken en toen bleek dat ik toch best wel een serieus tekort aan vitamine B12 had. Sinds ik die vitaminen inneem heb ik meer energie terug en ben ik minder snel moe en futloos.
Ik voel me zowel fysisch als psychisch moe.

Ik heb nog geen bloed laten trekken.

Ik heb wel het gevoel dat ik in een sleur zit, maar toch eigenlijk ook niet. Het gaat zoveel beter dan een paar maanden geleden. Dus of die sleur nog zo groot is weet ik niet.
@handplant: Het lijkt me wel een goed idee, maar toch is het niks voor mij. Mentaal is het niet echt haalbaar voor me.

Maar inderdaad voor iemand die hetzelfde gevoel heeft als mij een echte aanrader!

Bedankt
quote:ihaveadream schreef op 28 juni 2012 @ 22:15:

@handplant: Het lijkt me wel een goed idee, maar toch is het niks voor mij. Mentaal is het niet echt haalbaar voor me.

Maar inderdaad voor iemand die hetzelfde gevoel heeft als mij een echte aanrader!

Bedankt Hoe weet je dat dat mentaal niet haalbaar is? Op welk vlak is het niet haalbaar voor jou?
@mediocriti:Ik heb in een zware depressie gezeten. Nu is het nog steeds het geval, maar iets minder. Ik kan nu al terug lachen met sommige dingen en durf al eens weg te gaan ofz.

Maar dit is nog steeds een struikelpunt voor mij. Ik ben niet mentaal niet klaar om te zeggen dit vind ik leuk en dit niet. Dat kan ik gewoon niet. Ik haat alles. Ik ben nog steeds heel pessimistisch (of hoe moet ik dat zeggen). Ik heb nog tijd nodig voor me dit gaat lukken. Ik wil terug energie en zin in het leven om dit te doen. Ook actief en passief onderscheiden is moeilijk. Het heeft me helemaal leeg gezogen.
Naar de huisarts en bloed laten prikken. Klinkt als een B12 tekort
@pearle: nja misschien, k ga eerst eens opzoeken wat dat net is

Maar bedankt!!
Heb je misschien een depressie? Is ook wellicht iets om met je huisarts te bespreken!
Is er iets gebeurd waardoor je zo in de put bent geraakt? Of is het er geleidelijk ingeslopen?
Nja ik heb er nog niet met een huisarts ofz besproken maar ik ben er bijna zeker van da het een depressie is.

Het is er geleidelijk ingeslopen en het ruïneert men leven nu al langer dan 2 jaar enorm :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven