Geld & Recht alle pijlers

Zwanger zonder toestemming?

30-06-2012 21:39 455 berichten
Vroeger kwamen van seks gewoon kindjes. Dat wist iedereen.

Sinds de pil zijn de bordjes verhangen; vrouwen controleren de conceptie door het naar eigen inzicht kunnen toepassen van onzichtbare, voor hun partner(s) oncontroleerbare anticonceptie. De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan? Zou dat het tij van ongewenste kinderen die zonder significante rol van de verwekker opgroeien, kunnen keren?
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 21:56:

[...]

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Met andere woorden. Gemaakte afspraken kunnen anders worden als er een kindje in wording is. En dat is niet alleen zo voor vrouwen overigens.Dat is nu precies waar ik het over heb; het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja mooi is dat, eerst de helft van het bouwmateriaal leveren, vrijwillig en met plezier, en dan piepen dat het kind ook echt gebouwd wordt. Zorg dan voor een douane in de vorm van een rubbertje, dan is de kans een stuk groter dat het bij de grens wordt tegengehouden.
Je zou niet zeggen dat je zelf vader bent. Het lijkt wel of je het over zakelijke transacties hebt ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
O en waarom willen mannen zo vaak seks?

Zijn het niet die oerdriften, om zijn genen te verspreiden.

Maar ja oei oei oei als het daadwerkelijk gebeurt.

Dus wil je het niet:

Het is een gegeven Amand. Als je daar niet op zit te wachten, neuk dan niet zonder condoom. Ik zeg Comedy Central op zaterdag avond.

Nu is het zaterdag avond en je zit op het forum... dus dat betekent dat je geen condooms bij je had?
Om zwanger te worden is een man onmisbaar (hoewel.. tegenwoordig ook al niet eens meer. )

Maar daarna kunnen vrouwen het ook prima zonder hoor!
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 21:57:

[...]

Dan had ik de implicaties toch goed gelezen...

Meer abortussen dus...Ik denk juist dat er dan minder ongeplande zwangerschappen zijn, met het opvolgende sociale drama.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 21:58:

[...]

Dat is nu precies waar ik het over heb; het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd.

ná de wedstrijd. Er zijn ook mannen die soms een ongewenst kindje willen houden en de vrouw niet.

Dus het is niet alleen maar een mannenprobleem, zoals jij het wel brengt.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:rozenstruikje schreef op 30 juni 2012 @ 21:58:

Het is een gegeven Amand. Als je daar niet op zit te wachten, neuk dan niet zonder condoom. Ik zeg Comedy Central op zaterdag avond.

Nu is het zaterdag avond en je zit op het forum... dus dat betekent dat je geen condooms bij je had?
Vertel eens:

Is het uit met Iris?

[...]

Dat is nu precies waar ik het over heb; het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd.Of: Meedoen aan de wedstrijd en dan ineens het veld aflopen omdat de tussenstand je niet bevalt. Nee dan ben je een vent hoor...
Je hebt het er mee te doen dat het nu eenmaal zo is. Ondertussen wil je niet neuken zonder condoom en dus wel risico's nemen met soa's en zwangerschappen.

Waar is de verantwoordelijkheid van de man in deze?
Als je een kind krijgt moet je ervoor zorgen, volgens mij geldt dat voor iedereen; man of vrouw.
Zeg maar Spijker.
Waarom hang je het slachtoffer uit? Je wordt toch niet gedwongen om sex te hebben hoop ik voor je?

Jij als man hebt net zoveel verantwoordelijkheid als het gaat om anticonceptie. Waarom zou je iemand moeten vertrouwen? Vertrouw op jezelf en neem voorzorgsmaatregelen als je geen kinderen wil. Lijkt me niet zo moelijk.
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 21:57:

[...]

Dan had ik de implicaties toch goed gelezen...

Meer abortussen dus...Erg he, wat 'ie zegt....? Om misselijk van te worden.

[...]

Dat is nu precies waar ik het over heb; het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd.Ja moet ten alle tijden kunnen. Dat is het leven. Leven is geen science.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 21:59:

[...]

Ik denk juist dat er dan minder ongeplande zwangerschappen zijn, met het opvolgende sociale drama.

Ik kan een stukje met je mee. Maar als man heb je dan ook volledig de verantwoording te nemen. En je "mannen-anti-conceptie" te gebruiken. Elke keer weer.

Makkelijkste is dan toch een condoom, maar dan krijg je wat ik net al schreef, van die jenkers, die zeggen dat ze dan minder voelen.

En dan geen Condoom willen gebruiken en de verantwoording dan afschuiven naar de vrouw. Want die is toch aan de pil.

Vind ik iets te gemakkelijk.

Hoeveel van de ongeplande zwangerschappen is daadwerkelijk vooropgezet?
quote:rozenstruikje schreef op 30 juni 2012 @ 22:01:

Je hebt het er mee te doen dat het nu eenmaal zo is. Ondertussen wil je niet neuken zonder condoom en dus wel risico's nemen met soa's en zwangerschappen.

Waar is de verantwoordelijkheid van de man in deze?Nergens, want het is altijd de volledige schuld van de vrouw. Al sinds Adam en Eva. Want het sterkere geslacht is dan, hoe frappant, toch wel weer te zwak om verleidingen te weerstaan. En het zwakkere geslacht, gek zeg, moet dan ook weer sterk genoeg zijn om de gevolgen alleen te dragen. Zeer bijbels allemaal en zo, niet erg wetenschappelijk eigenlijk.
Ik schijn mijn stelling niet duidelijk gemaakt te hebben;

toen mannen de scepter zwaaiden over anti-conceptie, waren er minder ongeplande zwangerschappen dan de tegenwoordige tijd, waarin het lijkt dat vrouwen verantwoordelijkheid nemen voor anticonceptie.

Alle faciliteiten die een alleenstaande moeder in NL geboden worden, hebben een aanzuigende werking voor zwangerschappen die zonder toestemming van de verwekker ontstaan.
Wat een slachtofferig topic weer. Wat brengt je ertoe zoiets op een vrouwenforum te zetten? Aandacht?
Ga in therapie!
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 22:03:

[...]

Makkelijkste is dan toch een condoom, maar dan krijg je wat ik net al schreef, van die jenkers, die zeggen dat ze dan minder voelen.Respectloos dit. Wanneer je een vrouw bent, kun je hier simpelweg niet over oordelen.
quote:dubiootje schreef op 30 juni 2012 @ 22:06:

Wat een slachtofferig topic weer. Wat brengt je ertoe zoiets op een vrouwenforum te zetten? Aandacht?Ik ben van mening dat jouw commentaren de laatste weken van toon en inhoud structureel veranderd zijn.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:05:

toen mannen de scepter zwaaiden over anti-conceptie, waren er minder ongeplande zwangerschappen dan de tegenwoordige tijd, waarin het lijkt dat vrouwen verantwoordelijkheid nemen voor anticonceptie.

Alle faciliteiten die een alleenstaande moeder in NL geboden worden, hebben een aanzuigende werking voor zwangerschappen die zonder toestemming van de verwekker ontstaan.Waar staan de cijfers die je bewering bevestigen?
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:05:

Alle faciliteiten die een alleenstaande moeder in NL geboden worden, hebben een aanzuigende werking voor zwangerschappen die zonder toestemming van de verwekker ontstaan.

Even meegaande in jouw denkwijze heb ik een fantastishe oplossing. Dat mannen weer hun aandeel in de anticonceptie gaan nemen

Het andere is kul.
Baal jij even dat je niet 50 jaar geleden geboren bent he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven