Geld & Recht alle pijlers

Zwanger zonder toestemming?

30-06-2012 21:39 455 berichten
Vroeger kwamen van seks gewoon kindjes. Dat wist iedereen.

Sinds de pil zijn de bordjes verhangen; vrouwen controleren de conceptie door het naar eigen inzicht kunnen toepassen van onzichtbare, voor hun partner(s) oncontroleerbare anticonceptie. De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan? Zou dat het tij van ongewenste kinderen die zonder significante rol van de verwekker opgroeien, kunnen keren?
quote:spijk-er schreef op 30 juni 2012 @ 22:12:

[...]

Is het je ontgaan dat we sinds de jaren '60 niet enkel meer voor de voortplanting maar ook voor de lol van bil gaan?Met de bijbehorende problemen. De verschuiving van de verantwoordelijkheid voor anticonceptie speelt hier volgens mij een rol in. Het heeft grote sociaal-maatschappelijke gevolgen. Persoonlijk geluk lijkt belangrijker dan een samenleving die het opvoeden van kinderen door vader én moeder belangrijk acht.
quote:spijk-er schreef op 30 juni 2012 @ 22:10:

[...]

Onzin. dat gaat met name over een verschuiving over het aantal kinderen dat buiten een huwelijk geboren wordt. Maar het is tegenwoordig niet meer verplicht om te trouwen om niet alleenstaand moeder te zijn weet je, sommige mensen zijn ongetrouwd maar toch samen ouder.

Bedoel ik.

Dat kinderen buiten een relatie geboren worden waarbij de ouders samenwonen wil trouwens ook niet zeggen dat de ouders niet LAT-ten of zo.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:11:

Volgens mij zijn we met z'n allen niet veel beter geworden van 'vrije seks'. Seks is namelijk niet 'vrij'. Voor jou blijkbaar wel. Voor de mevrouw in kwestie niet, die moet jouw toestemming vragen als ze het kind dat jij haar vrijelijk in haar buik hebt gesplitst omdat je zonder rubbertje 'niks' voelt per ongeluk wil houden. Brrr, wat een altmodische male chauvinist pig ben jij.

En FYI: dat er vroegâh minder alleenstaande moeders waren kwam doordat ze werden gedwongen met die male chauvinist pigs te trouwen of naar een klooster werden gestuurd om daar in het geheim hun kind te baren waarna het wurm naar een weeshuis werd afgevoerd. Maar ik kan me levendig voorstellen dat jij dat een prima oplossing zou vinden voor je 'geen gevoel' probleem.
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 22:14:

[...]

Voor die paar keer dat er gesext wordt, kun je toch gewoon een condoom gebruiken? Hou je t waarschijnlijk ook langer vol... Als t niet zo gevoelig is als zonder.

Aannames, aannames. Je bent geen man (toch?) Je weet niet hoe het is. Waar denk jij dan dat die weerstand van mannen tegen het gebruik van condooms voortkomt?
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:16:

[...]

Met de bijbehorende problemen. De verschuiving van de verantwoordelijkheid voor anticonceptie speelt hier volgens mij een rol in. Het heeft grote sociaal-maatschappelijke gevolgen. Persoonlijk geluk lijkt belangrijker dan een samenleving die het opvoeden van kinderen door vader én moeder belangrijk acht.Nou, dan neuk je toch niet? Die tissues die ik je nu al twee keer heb aangeboden mag je ook voor andere doeleinden aanwenden hoor.
Alle reacties Link kopieren

[...]

Met de bijbehorende problemen. De verschuiving van de verantwoordelijkheid voor anticonceptie speelt hier volgens mij een rol in. Het heeft grote sociaal-maatschappelijke gevolgen. Persoonlijk geluk lijkt belangrijker dan een samenleving die het opvoeden van kinderen door vader én moeder belangrijk acht.

Ik gooi de oplossing er maar weer in. De verschuiving van verantwoordelijkheid komt doordat mannen deze hebben laten varen toen de vrouw het op zich nam. De oplossing is het niet meer laten varen. Iedereen blij.

Wat jij wil is in je witte pantalon schijten en ondertussen boos worden op je vrouw dat ze niet heeft voorkomen dat er vlekken inkomen. Een luier wil je niet, want dat broeit teveel.
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 22:14:

[...]

Och gut oh gut zeg.... Alsof je zo vrolijk wordt van elke dag kunstmatige hormonen slikken. Neem me niet kwalijk zeg.Precies. Of met een Mirena in je buik rondhobbelen.

[...]

Met de bijbehorende problemen. De verschuiving van de verantwoordelijkheid voor anticonceptie speelt hier volgens mij een rol in. Het heeft grote sociaal-maatschappelijke gevolgen. Persoonlijk geluk lijkt belangrijker dan een samenleving die het opvoeden van kinderen door vader én moeder belangrijk acht.Persoonlijk geluk zoals alles goed kunnen voelen omdat je geen condoom gebruikt, dat soort persoonlijk geluk bedoel je?
quote:rozenstruikje schreef op 30 juni 2012 @ 22:13:

[...]

Dan doe je het toch niet meer?

Is dat dan niet de oplossing?

Met vrijheid komt verantwoordelijkheid. Daar kan niet iedereen mee overweg dus worden nog wel eens wat consequenties geboren. De wet bepaald dat je die consequenties wel draagt. Simpel.Volgens mij (correct me if I'm wrong) is die wet aangepast nádat 'vrije seks' een feit geworden was.
Hoewel ik totaal niet eens ben met jouw theorie hoe deze 'verloedering' komt, blijft de oplossing hetzelfde.
Nou maar Amand dan leg je er toch een knoop in? Probleem opgelost.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:17:

[...]

Aannames, aannames. Je bent geen man (toch?) Je weet niet hoe het is. Waar denk jij dan dat die weerstand van mannen tegen het gebruik van condooms voortkomt?Mannen, meervoud. Zoveel mannen, zoveel smaken. Er zijn er ook bij die het geen probleem vinden. Tsja. Iets minder voelen kan ook voordelen hebben namelijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Resultaat blijft hetzelfde Amand. Kan je bokken, op je kop staan, het oneerlijk vinden en boos worden, er veranderd niets aan het gegeven dat je beter of niet kunt neuken, of beter het veilig kan doen als je geen kinderen meer wil. (hoewel jij het volgens mij al had opgelost)
quote:chartreuse schreef op 30 juni 2012 @ 22:18:

[...]

Persoonlijk geluk zoals alles goed kunnen voelen omdat je geen condoom gebruikt, dat soort persoonlijk geluk bedoel je?

[...]

Aannames, aannames. Je bent geen man (toch?) Je weet niet hoe het is. Waar denk jij dan dat die weerstand van mannen tegen het gebruik van condooms voortkomt?

Weet jij hoeveel vrouwen er zijn die seks niet leuk vinden omdat ze er helemaal niks lekkers bij voelen?

Veel hoor.

Jij voelt nog wát met een condoom, en indien jij niet, veel andere mannen wel aangezien ze massaal volgeprutteld in bosjes, prullenbakken en parken liggen.

En dan is het gewoon jammer voor jou.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:05:

Ik schijn mijn stelling niet duidelijk gemaakt te hebben;

toen mannen de scepter zwaaiden over anti-conceptie, waren er minder ongeplande zwangerschappen dan de tegenwoordige tijd, waarin het lijkt dat vrouwen verantwoordelijkheid nemen voor anticonceptie.

Alle faciliteiten die een alleenstaande moeder in NL geboden worden, hebben een aanzuigende werking voor zwangerschappen die zonder toestemming van de verwekker ontstaan.Of: Zodra die zogenaamde mannen de kans zagen om de verantwoordelijkheid volledig van zich af te werpen, deden ze dat ook en gingen ze fijn met het vingertje wijzen zodra het misging.

Als je niks doet om het voorkomen, heb je ook geen poot om op te staan als het dan toch gebeurt. Zoiets als niet over de regering mekkeren als je geen moeite hebt gedaan om te stemmen.
quote:cupcakegirl schreef op 30 juni 2012 @ 22:20:

Nou maar Amand dan leg je er toch een knoop in? Probleem opgelost.Ja maar er kan natuurlijk een dag komen dat Armand een vrouw wél 'toestemming' geeft.

[...]

Nee, en jij weet toch niet hoe het voelt als er leven in je groeit?

Dus wat emmer je nou?

Je neemt je verantwoording als partner, en anders moet je niet zeiken! Klaar! Simpel.

Als ik geen baby wil, slik ik de pil. En als ik een lekker man tegen kom in het wild, mag hij me alleen maar plezieren met een condoom. Anders gaat het gewoon over. Simpel!

Alsof niet alle vrouwen aan de pil last krijgen van die chemicalieën.maar daar lees je voor het gemak maar over heen.

En dan liggen zeiken dat je vrouw zo'n zeikwijf is. En zo dik is geworden, en niet meer die leuke vrolijle vrouw van vroeger is...

Tjonge jonge Amand, je valt me echt gruwelijk vies tegen!
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 22:20:

[...]

Mannen, meervoud. Zoveel mannen, zoveel smaken. Er zijn er ook bij die het geen probleem vinden. Tsja. Iets minder voelen kan ook voordelen hebben namelijk.Je moet als man ook wel de juiste maat nemen natuurlijk. Indien te groot dan zwabbert de boel en dat scheelt een hoop lol.
quote:rozenstruikje schreef op 30 juni 2012 @ 22:18:

[...]

Wat jij wil is in je witte pantalon schijten en ondertussen boos worden op je vrouw dat ze niet heeft voorkomen dat er vlekken inkomen. Een luier wil je niet, want dat broeit teveel.Nee, dat zeg ik niet. Ik beweer dat er vóór de pil zorgvuldiger waren in partnerkeuze.
Ok, geen vrije seks meer. Zou dat een oplossing zijn (voor jou)?

Ik bedoel, dat valt te regelen toch?
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:19:

[...]

Volgens mij (correct me if I'm wrong) is die wet aangepast nádat 'vrije seks' een feit geworden was.En nog steeds kunnen mannen niet weglopen voor hun verantwoordelijkheid want eenmaal bewezen dat ze vader zijn, dan moeten ze betalen. Jammer voor je, maar dat is de wet.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:23:

[...]

Nee, dat zeg ik niet. Ik beweer dat er vóór de pil zorgvuldiger waren in partnerkeuze.Nu niet meer. Maar het staat je vrij dat te zijn. Dan is alles toch opgelost?
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 22:23:

[...]

Nee, dat zeg ik niet. Ik beweer dat er vóór de pil zorgvuldiger waren in partnerkeuze.Tuurlijk. Vandaar dat er zoveel oorlogskinderen rondlopen.
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 22:21:

[...]

Alsof niet alle vrouwen aan de pil last krijgen van die chemicalieën.maar daar lees je voor het gemak maar over heen.

En dan liggen zeiken dat je vrouw zo'n zeikwijf is. En zo dik is geworden, en niet meer die leuke vrolijle vrouw van vroeger is...

Dat de pil niet zaligmakend is, ben ik gewoon met je eens hoor. Het zijn echter vrouwen die dat ding vrijwillig nemen, niet mannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven