Geld & Recht alle pijlers

Zwanger zonder toestemming?

30-06-2012 21:39 455 berichten
Vroeger kwamen van seks gewoon kindjes. Dat wist iedereen.

Sinds de pil zijn de bordjes verhangen; vrouwen controleren de conceptie door het naar eigen inzicht kunnen toepassen van onzichtbare, voor hun partner(s) oncontroleerbare anticonceptie. De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan? Zou dat het tij van ongewenste kinderen die zonder significante rol van de verwekker opgroeien, kunnen keren?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft Amand daar gister nog bevestigend op geantwoord.

On topic: Ik moet eerlijk zeggen dat ik, als er iemand zwanger van mij kon worden zonder dat ik kon voorkomen dat het kind geboren werd, toch wel tien keer na zou denken voor ik ooit nog sex had.

Wat dat betreft vind ik dat veel mannen sexen met ware doodsverachting veel vertrouwen in hun partner.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ja, dat meende ik nl ook, maar juist daarom begrijp ik de narigheid van hem hier ook niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 21:39:

De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan?

Ja dat is irreëel.

Het feit dat er nu meer alleenstaande moeders zijn dan vóór de pil, heeft niet zozeer met (anti)conceptie te maken, maar met de tijdsgeest.
Baarmoedernijd.

Baarmoedernijd.

Baarmoedernijd.

Amand kan alles beter, maar hij kan geen kindjes baren.
Voor een man ben je trouwens extreem slecht met cijfertjes.

Dat linkje gaat hoofdzakelijk over de toenname van kinderen in gezinnen waarin de ouders niet getrouwd zijn. Het gaat dus niet (!) om stijging van alleenstaande moeders.

Die laatste categorie zijn in het onderzoek wel meegenomen Daarvan steeg het aantal (licht) en bleef bij oudere vrouwen zelfs gelijk:

" Het aandeel alleenstaande moeders is evenals het aandeel moeders in de categorie ‘overig’ toegenomen onder 20–24-jarigen en stabiel gebleven onder 35–39-jarigen."

De cijfers weerleggen dus de stelling in je OP

En tot slot: het onderzoek heeft een toenname bekeken vanaf 2000. Dus daarmee zegt dit artikel ook al helemaal niks over jouw historische argument (wat overigens van een lachwekkende onzinnigheid is, maar goed). Want in 2000 was de rechtsposiite van man / vrouw identiek aan nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven