Geld & Recht alle pijlers

Zwanger zonder toestemming?

30-06-2012 21:39 455 berichten
Vroeger kwamen van seks gewoon kindjes. Dat wist iedereen.

Sinds de pil zijn de bordjes verhangen; vrouwen controleren de conceptie door het naar eigen inzicht kunnen toepassen van onzichtbare, voor hun partner(s) oncontroleerbare anticonceptie. De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan? Zou dat het tij van ongewenste kinderen die zonder significante rol van de verwekker opgroeien, kunnen keren?
quote:groentsoep2 schreef op 30 juni 2012 @ 23:24:

[...]

Das pas een aanname. En nog een hele domme ook, die bewijst dat sommige mannen écht alleen maar met hun lul kunnen denken. Ik bedoel: je wéét dat die pil niet 100% betrouwbaar is en dat de mogelijkheid bestaat dat mevrouw je erin luist, maar tóch doe je het lekker zonder. Hoe oerstom ben je dan?Wanneer je geen baarmoeder hebt, ziet de wereld er anders uit hoor. Dat mag je rustig van me aannemen.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 23:26:

[...]

Wat een nare conclusies trek jij. Ik zou bijna zeggen dat je een hekel aan vrouwen hebt. De pil is nu eenmaal niet onfeilbaar. Dat kun je echt niet alleen de vrouw aanrekenen.Weten wij veel. En daarbij blijft de vraag staan: nemen vrouwen de pil omdat ze geen zwangerschap willen of omdat ze de kans op zwangerschap willen verkleinen? Het verschil is heel groot namelijk (een kind).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat er nog een heleboel mannen bestaan die totaal anders redeneren dan jij dat doet, Amand.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 23:26:

[...]

Wanneer je geen baarmoeder hebt, ziet de wereld er anders uit hoor. Dat mag je rustig van me aannemen.

Zoiets?
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 23:25:

[...]

Mijn stelling is dat toen degene die het kindje kreeg, er nog verantwoordelijk voor was, vrouwen hun partner veel zorgvuldiger kozen.

Eigenlijk zeg je dus dat mannen al sinds mensenheugnis lapzwansen zijn die weglopen voor hun verantwoordelijkheid. Wat die het krijgt, mag het hebben... Vrouwen krijgen al sinds t begin der tijden kinderen. En zijn dus verantwoordelijk. Mannen niet.

Dus alle mannen zijn eikels...
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 23:29:

Ik ben blij dat er nog een heleboel mannen bestaan die totaal anders redeneren dan jij dat doet, Amand.Want? Ik ben niet heel anders dan andere mannen hoor. Want dan zou ik speciaal en bijzonder zijn. Dat valt in de praktijk erg mee hoor, kan ik je in vertrouwen mededelen.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 23:28:

[...]

Weten wij veel. En daarbij blijft de vraag staan: nemen vrouwen de pil omdat ze geen zwangerschap willen of omdat ze de kans op zwangerschap willen verkleinen? Het verschil is heel groot namelijk (een kind).Als die vraag blijft staan na de mededeling 'ik ben aan de pil' dan is het toch tijd om weer na de drogist te lopen voor een pak durex.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 23:05:

[...]

Realistisch gezien? Ééntje met wederzijdse afhankelijkheid. Volgens mij is het op nummer één zetten van persoonlijk geluk de doodssteek voor menige relatie.Aha, je redeneert deze kant op. In dit artikel komen een aantal door jou (en anderen) aangehaalde punten aan de orde.

Diffuse wereld leven we in hè?
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 23:30:

[...]

Als die vraag blijft staan na de mededeling 'ik ben aan de pil' dan is het toch tijd om weer na de drogist te lopen voor een pak durex.Wanneer je iets niet beseft kun je het je ook niet afvragen.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 23:30:

[...]

Want? Ik ben niet heel anders dan andere mannen hoor. Want dan zou ik speciaal en bijzonder zijn. Dat valt in de praktijk erg mee hoor, kan ik je in vertrouwen mededelen.

Ik kom mannen zoals jij gelukkig niet zo vaak tegen in het echt.

Maar ja, ze zitten ook niet op het vivaforum, wat an sich ook al redelijk kansloos is als je een man bent
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 23:31:

[...]

Wanneer je iets niet beseft kun je het je ook niet afvragen.

Wat je zegt is dat mannen dus eigenlijk alleen maar met hun lul denken en verder niet.

Dat klopt wel met het beeld wat ik van je heb.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 23:31:

[...]

Maar ja, ze zitten ook niet op het vivaforum, wat an sich ook al redelijk kansloos is als je een man bent Nee joh, je ziet het alweer verkeerd. Hier zitten alleen maar mannen met een Missie.
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 23:29:

[...]

Eigenlijk zeg je dus dat mannen al sinds mensenheugnis lapzwansen zijn die weglopen voor hun verantwoordelijkheid. Wat die het krijgt, mag het hebben... Vrouwen krijgen al sinds t begin der tijden kinderen. En zijn dus verantwoordelijk. Mannen niet.

Dus alle mannen zijn eikels...

Dat is nu juist dat 'natuurlijke evenwicht' waar ik het op pagina 1 al over heb. Omdat het nog steeds de vrouwen zijn die de kinderen krijgen, ligt de verantwoordelijkheid om de verwekker zorgvuldig uit te kiezen bij hen.

Zogenaamde 'vrije seks' heeft de zaken ernstig vertroebeld.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 23:31:

[...]

Wanneer je iets niet beseft kun je het je ook niet afvragen.

Algemene ontwikkeling heet dat.

En betrokkenheid.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 23:31:

[...]

Maar ja, ze zitten ook niet op het vivaforum, wat an sich ook al redelijk kansloos is als je een man bent De argumenten zijn op, lees ik.
quote:viva-amber schreef op 30 juni 2012 @ 21:44:

Volgens mij doen mannen dat al regelmatig, weglopen.

Een hoesje dragen of er knoopjes in laten leggen, de mannen pil slikken kan ook, het liefst alle 3 tegelijk lekker veilig.Dit dus.
quote:groentsoep2 schreef op 30 juni 2012 @ 23:33:

[...]

Nee joh, je ziet het alweer verkeerd. Hier zitten alleen maar mannen met een Missie.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 23:08:

Ik ken jonkies die verstandiger redeneren dan jij Amand, dus maak je daar maar geen zorgen over.

Verstandig redeneren is één ding, in de slaapkamer na drie wijntjes gaat 't soms anders
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 23:34:

[...]

Algemene ontwikkeling heet dat.

En betrokkenheid.Wist jij dat mannen na hun 20e eigenlijk niets meer voelen zonder condoom en hoe ga jij daar mee om?
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 23:25:

[...]

Mijn stelling is dat toen degene die het kindje kreeg, er nog verantwoordelijk voor was, vrouwen hun partner veel zorgvuldiger kozen.

Vroegah was alles beter toch?

Je maakt een vergelijking die helemaal niet opgaat. De hele samenleving zag er toen anders uit, de verhouding tussen man en vrouw was toen anders. De moraal omtrent ongehuwde zwangere vrouwen was anders. De wetten waren anders, etc, etc.

Je kunt niet één onderwerp uit twee verschillende perioden eruit lichten, om deze vervolgens te gaan bespreken zonder de de overige maatschappelijke omstandigheden hierbij te betrekken. Daarom vind ik dit een non-discussie.

Daarnaast gaat jouw stelling wel degelijk over wetgeving, want je hebt het over verantwoordelijk en die is met oa de alimentatieregeling in de wet vastgelegd.

Tevens moeten niet alleen vrouwen hun partner zorgvuldiger kiezen, maar moeten mannen dat net zo goed. Zonder condoom met een vrouw met kinderwens neuken is ook niet zo slim, maar hé...daar denken de mannen niet aan. En een condoom is kut, dus die gebruiken we niet.

En dan wel zielig zijn als ze het kind wil houden. Gaat er bij mij echt niet in hoor.
quote:amand1969 schreef op 30 juni 2012 @ 23:34:

[...]

De argumenten zijn op, lees ik.Die van jou waren net als een plaat die bleef hangen, dus ik heb het inderdaad opgegeven.
quote:groentsoep2 schreef op 30 juni 2012 @ 23:29:

[...]

[afbeelding]

Zoiets?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2012 @ 23:36:

[...]

Die van jou waren net als een plaat die bleef hangen, dus ik heb het inderdaad opgegeven.Bla. Bla. Bla. Bla.

[...]

Dat is nu juist dat 'natuurlijke evenwicht' waar ik het op pagina 1 al over heb. Omdat het nog steeds de vrouwen zijn die de kinderen krijgen, ligt de verantwoordelijkheid om de verwekker zorgvuldig uit te kiezen bij hen.

Wat een ingewikkelde manier om toe te geven dat jij tot twee keer aan toe bewezen hebt als vader geen knip voor je neus waard te zijn.

[...]

Zogenaamde 'vrije seks' heeft de zaken ernstig vertroebeld.

Nou nou nou. Je praat poep! Regelrechte onzin. En eigenlijk heb ik geen zin meer om tegen je aan te ouwehoeren.

Je bent mi gewoon een trieste onnozele hals. En dat bedoel ik niet eens gemeen.

Jij snapt niet hoe de wereld echt in elkaar steekt geloof ik. Ik denk dat je verblindt bent door je eigen verdriet en onrecht. En hierdoor de binding met realisme uit het oog bent verloren.

Jammer... Echt jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven