Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Echt mooi snjokorn. Is het uit dik karton gesneden??

Ik ben weer lekker bezig geweest tijdens het tv kijken:

Die zijn ook weer leuk Han. Uit welk boek haal je je voorbeelden?

Voor die raamhanger heb ik stevig papier (120 grams volgens mij) gebruikt.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik haal de figuren van internet. Vooral op engelse sites staan heel veel voorbeelden. Vind het zonde om dan een boek te kopen. Heb bij de bieb wel in een boek staan te bladeren, maar al die figuren kan je ook op internet vinden.
quote:ikbenik schreef op 30 juni 2012 @ 18:10:

Elmervrouw; ben je al uit je auto...? Watskeburt? Benzine op...? Hoe raad je het zo!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat is ie mooi geworden Snjokorn!

Heb zelf niet geknutseld, dus even wat anders...

Mijn zoon (net 9 geworden) tekende voor het eerst een vuist na:

Goed gelukt toch?

Hij vindt het erg leuk om te tekenen:

Not my circus. Not my monkeys.
Artiest in de dop Minas, die vuist is goed gelukt.

Ik moet nog even verzinnen wat ik met die hanger ga doen, hang ik 'm hier voor het raam, dan ben ik bang dat 'ie volgende week niet gaat halen (heb een kat die 'm heel vakkundig gaat slopen)...
Die origami (weet niet meer van wie die is na 5 pagina's bijlezen) is echt super.

Han dus lees ik nu, jij maakt echt leuke dingen.

Jij kunt echt alles heb ik het idee.

Snjokorn, moooooooooooooi. en dat voor kerst.

Minas, goed gemaakt door je zoon.

Noppies, is dat op een vierpunten punnikding?

Gisteren nog een bolletje garen erbij gehaald want anders word mijn sjaal niet lang genoeg. Verder bij de Zeeman lekker goedkoop vier bollen, kan ik lekker vooruit.
Dank je Steph. Wanneer plaats jij hier een fotootje van je vorderingen??? *kijkt heel lief*
*heeft vandaag een popcake-boekje gekocht*

In het verleden fimoklei, poppetjes en origami.

Fimo-cursus gedaan bij Anton Nieuwenhuis, babygezichtjes maken is érg moeilijk, mijn baby's werden vaak volwassen.

Ach, het thema was bosfiguren, dus ze mochten er "trollerig" uitzien.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Akakia schreef op 17 juni 2012 @ 22:30:

Heks is leuk geworden en het muisje is lief.

Wat goed dat er zoveel foto's gepost worden, leuk om te kijken.

Ik ben, geïnspireerd door dit topic, maar eens gestart met het afmaken van de Nijntje-hangers voor de jongste telg. Lag al weken in de kast, en nu zijn ze af. Morgen ophangen, en dan zal-ie helemaal blij zijn met 'Tijttie' boven zijn bed. (het is overigens totaal geen creatief ding, een aantal hangers die ik d.m.v. oude gordijnringen en kleine ringetjes zo heb bewerkt dat ik ze op kan hangen, maar soit, weer een projectje afgerond, door naar de volgende 100).Voor dat woord heb ik ooit een ban gekregen, hiero.......
Zo, het hele topic is doorgespit.

Er staan hier fantastisch mooie dingen ! Heel veel inspiratie opgedaan.

Bedankt, dames !
Off-topic aan Marels:

Hoe is het nu met je hielspoor ? Ik heb eergisteren hielspoorzooltjes gekregen van de steunzolenmeneer en ben nu zoekende naar fatsoenlijke ( LEUKE !!! ) zomerschoenen waar ze in passen.

Verder draag ik sinds een week 's nachts een Strassburg Sock, een soort nachtspalk die je peesplaat op spanning houdt, o.i.d.

Goedemorgen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Steph, ik weet het niet, maar ik denk dat het idd een vierpuntspunnik is. Het is een plaatje van internet, maar als je er op googled kom je ook bij een dame die vanalles maakt met punnikslierten.

Zo'n machine vind ik dan weer niks, beetje draaien en klaar! Als, dan punnik ik handmatig.
@steph, ik kan echt niet alles hoor. Origami is gewoon leuk en ook wel makkelijk als je je erin verdiept. Het ziet er vaak heel moeilijk uit (en soms is het dat ook) maar meestal heel makkelijk te maken.

Verder ben ik vooral bezig met borduren en breien. Alleen raakte mijn borduurdraad gister iedere keer in de knoop, dus ik was er al snel weer klaar mee.

Die sliertensjaal zou ik ook wel willen maken, maar vindt dat met een molentje ook zo raar. Nou ja, nu toch geen geld voor wol.
Jeeeeeeeee; veel geschreven weer!!!

Leuk! Alvast bij voorbaat sorrie dat ik niet op iedereen ga reageren!

Mibbs (geloof ik?) leuke uiltjes!!! Super!!! Bij handwerken is er vaak een grote kans op een hoog truttigheidsgehalte; deze uiltjes bewijzen het tegendeel! Lekker vrolijk en hip.

Sno: hoeveel uur ben je bezig geweest met je snijwerkje..? Ziet er super uit, maar wel heel arbeidsintensief! Petje af!

Snoesje; ik krijg hele rare fantasieën over wat je dan wel niet geschreven zou moeten hebben over zoiets saais als GORDIJNRINGEN om daar een ban op te krijgen....(?!)

Elmervrouw; welkom terug! Of is het even een berichtje via je Iphone terwijl je aan het tanken bent en ga je dadelijk de weg weer lekker op...?

Ik duik dadelijk weer lekker de tuin in met m'n speksteen. Prachtig weer en het waait dus blaast het poeder dat ik eraf vijl vanzelf weg!
@noppies; kun je ook een foto plaatsen van die groene bloemstengeltejs die je gepunnikt had...? Ben ik wel benieuwd naar!
ikbenik: Heb het niet echt bijgehouden maar ik denk dat ik er een uurtje of 5 mee bezig ben geweest.

Hier vandaag een bewolkte dag (als er nou ook eens regen zou vallen zou dat erg mooi zijn).

Heb je je vingers goed ingepleisterd (en zonnebrandcreme gesmeerd)...

Snoesje: gordijnringen en een ban??? Viel dat onder dezelfde categorie als sneerleverworst?
quote:snoesje666 schreef op 01 juli 2012 @ 01:12:

Voor dat woord heb ik ooit een ban gekregen, hiero.......

Echt????

Reageer straks uitgebreider. Ga kinderen badderen en in bed mikken en dan staat op de planning een fotosessie van alle knutsels!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:noppies schreef op 01 juli 2012 @ 10:46:

Steph, ik weet het niet, maar ik denk dat het idd een vierpuntspunnik is..Dit wordt mijn woord van de week!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:snjokorn schreef op 01 juli 2012 @ 00:18:

Dank je Steph. Wanneer plaats jij hier een fotootje van je vorderingen??? *kijkt heel lief*

Dat is goed lieverd, vandaag ga ik toch foto's van gisteren (schoonma's feest) op de computer zetten.

Echter straks was er aan mijn kant stress, koppijn (vriend is heel niet stesserig). Viel er een steek van mijn werk af, ik dacht is gemaakt dus niet. Vriend rustig er wat vanaf gehaald en rustig gekeken waar wat moest. Heeft hij knap gedaan. En alles is weer goed.
quote:noppies schreef op 30 juni 2012 @ 19:10:

Ikbenik, deze kwam toevallig voorbij op Fok, geloof ik. Ik vond het een erg leuk idee, want punniken is verslavend, maar het eindresultaat hopeloos!

[afbeelding]

Ik heb toen voor die actie van Innocent mutsjes gemaakt, waaronder eentje van een groen gepunnikt snoer als bloemstengel om de dop.Noppie, was grappig dat je deze foto plaatst, deze ben ik nu aan het maken. Ik heb nu al zo´n 50 meter punnikslierten in totaal. Ik heb dus wel zo´n punnik molentje, want anders komt die sjaal bij mij nooit af. Het voelt inderdaad iets minder echt als handenarbeid, maar soit. Ik denk dat ik nog een middagje moet draaien en dat ie dan klaar is.
Dit is de versie die Himalaya er van maakte:

Snoeshaarvorigenick zit 24 uur op de naughty chair, tot 22.30 vanavond.

Ze was ein-de-lijk uitgekomen voor haar gordijnringfetish waar ze heel spannende cockringen van maakt en een groot afzetgebied voor heeft, krijgt ze een ban omdat ze aangaf dat ze niet de juiste kleur waren.

De betreffende huilie topicopener had een hele doos vol, dus Snoeshaarvorigenick glibberde al bekant van haar stoel bij een dergelijke aanbieding. Helaas waren ze bruin en beige en niet strak zwart. En die dingen zelf schilderen, dat wordt nooit mooi en geeft af bij gebruik. En dergelijke kwaliteit wil Snoeshaarvorigenick niet leveren.

Dus toen ze aangaf dat ze ze heel graag had willen hebben i.v.m. haar fetish maar ze niet de juiste kleur hadden, is TO stampvoetend naar de modjes gegaan en heeft gezegd dat Snoeshaarvorigenick haar geplaagd heeft en dat moeder mod dat op moet lossen. Wat hij/zij/het heeft gedaan. Terwijl het toch een mooie zakelijke transactie had kunnen worden..

Snoeshaarvorigenick, ik hoop dat er een kussentje op de naughty chair zit, want 24 uur is best wel lang.
mi-jo in "Grote opruiming: Van alles! o.a. kleding..."

Het ging om welgemeende adviezen aan deze verkoopster.
Snoesje: én, lag er een kussentje op de naughty chair (en was 'ie zelfgemaakt???)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven