Als Marokkaanse/Moslima

01-07-2012 19:42 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma.. Heb een paar maanden ene relatie met een super lieve Nederlandse niet-moslim man.

Wat niet kan binnen de islamitische/Marokkaanse gemeenschap.

We hebben regelmatig serieuze gesprekken, hij accepteerd mijn geloof en hoe ik dit praktiseer houd er ook rekening mee.

Maar het punt is nu dat wij een stap richting het huwelijk willen maken, ik weet mijn god alleen niet hoe ik dit bespreekbaar moet maken.

Ik hoop dat er meerdere meiden zijn die hier ervaring mee hebben

Bedankt voor het lezen
Geen ervaring met cultuurverschillen, maar is een paar maanden niet erg vroeg voor een huwelijk?
Jaja, en dan na een paar maanden al willen trouwen. Tuurlijk!

(En weer een nieuwe forummer.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dus discriminatie en racisme komt nog flink voor ...
Of wil je trouwen om legaal te mogen seksen?

Een moslima die Mijn God zegt ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 01 juli 2012 @ 19:44:

Een moslima die Mijn God zegt ook.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Fijn dat jullie zo serieus reageren ;)
Je zegt gewoon; "Pa en Ma, ik heb een mededeling. Ik ben lesbisch, en ik en Anita hebben al een zaaddonor gevonden. Ik ben degene die geinsemineerd gaat worden, want Anita is al 53".

En dan valt het altijd mee

Succes.
wat heeft mijn god er mee te maken?
Ik zou het uitmaken. Je zal de eerste niet zijn die naar het buitenland wordt ontvoerd of de strot wordt doorgesneden om de eer van de familie te redden.
Oké serieus, waarom wil je al zo snel trouwen?

En met wie wil je het bespreekbaar maken?
Ja, waarom nú al trouwen? Je kent 'm net.
ontopic: deze nederlandse jongen heeft na een een aantal gesprekken al aanstalte om te trouwen?

Dit is ook echt waar? (ik wist niet dat deze nederlandse jongens bestonden)

Daarnaast, vind ik dat als jij vind dat het de liefde van je leven is, je er voor moet gaan en een gesprek aan moet gaan met je ouders, en hem en zijn ouders moet uitnodigen voor een diner. (of anders wat gebruikelijk is)
De snelheid van trouwen heeft te maken met het feit dat je niet ongehuwd een relatie mag hebben toch, TO?
Hoe maak je het bespreekbaar als het een marokaanse moslim is?
Er loopt hier op de relatiepijler al heel lang een topic

Nederlandse vrouwen met moslim mannen

Misschien kun je daar terecht.
quote:ikke_natuurlijk schreef op 01 juli 2012 @ 19:50:

ontopic: deze nederlandse jongen heeft na een een aantal gesprekken al aanstalte om te trouwen?Denk dat TO dat zelf graag wil. Cultuur/geloof en zo.
Ik heb niet gezegd dat ik volgende week al ga trouwen, het is ter sprake gekomen omdat we v beide kanten erg serieus met elkaar omgaan.

@Very_Cherry idd vanwege relaties buiten het huwelijk.

Het is heel tegenstrijdig allemaal, maar helaas kan je nog steeds niet kiezen op wie je verliefd wordt. Het overkomt je gewoon...
maar helaas kan je nog steeds niet kiezen op wie je verliefd wordt. Het overkomt je gewoon..

Vertel dat je ouders, wij weten dat wel
Hoe denken jouw ouders over een huwelijk tussen een moslima en niet moslim.
Was het maar zo'n makkelijk gespreksonderwerp.

Trouwen is niet in de 1e 2 gesprekken ter sprake gekomen, maar wel naar mate we elkaar leerde kennen en wat we van elkaar willen.
quote:soraya-87 schreef op 01 juli 2012 @ 20:13:

Was het maar zo'n makkelijk gespreksonderwerp.

Trouwen is niet in de 1e 2 gesprekken ter sprake gekomen, maar wel naar mate we elkaar leerde kennen en wat we van elkaar willen.Wat willen jullie van elkaar dan?
Zullen jouw ouders in jou ogen een niet moslim man niet accepteren? Hebben zij dit ooit zo uitdrukkelijk benoemt?
Ik ben ook marokkaanse en heb een Nederlandse vriend, ben nu zwanger van ons eerste kindje. Bij mij was het eerst even wennen en toen hebben ze het gewoon geaccepteerd.
quote:soraya-87 schreef op 01 juli 2012 @ 19:42:

Wat niet kan binnen de islamitische/Marokkaanse gemeenschap.

Was 't andersom geweest was de verontwaardiging en 't racisme! gegil niet van de lucht geweest. Bijzonder dat er vaak met twee maten wordt gemeten.

Via een vriendin hoorde ik van een Turkse jongen die een (geheime) relatie had met een Antilliaanse vrouw. Trouwen was echter uitgesloten, want daarvoor kwam volgens zijn familie alleen een Turkse vrouw in aanmerking..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven