Abnormale buren

01-07-2012 17:37 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik heb een groot probleem waar ik al heel lang mee zit. Het is een lang verhaal, maar ik zal het zo duidelijk en samenvattend schrijven als kan.

Edit: hij is echt langer dan ik had verwacht, ik hoop dat jullie toch de moeite nemen om hem te lezen!

Ik ben 20 jaar, en woon sinds 2 jaar op mezelf in een klein stadje. Het huis waarin ik woon is als volgt:

Op de begane grond woont een man, die heeft gewoon alles voor zichzelf. Op de eerste verdieping woont een stel. En op de tweede verdieping woon ik samen met een ander meisje. Het is een grote zolderkamer wat in tweeen is verdeeld door middel van een hele dunne wand. De wc en douche staat in de gang en delen wij samen. We hebben beiden een eigen keuken in onze kamer.

Toen ik hier kwam wonen woonde er een oude man onder, waar nu het stel dus woont. Toen is het een jaar leeg gestaan, en sinds 4 maanden woont dat stel er.

Vanaf de eerste dag dat ze hier sliepen kwam ze al om 11 uur vragen of ik wilde stoppen met lopen omdat het hun wakker hield/maakte. Mijn kamer staat pal boven hun slaapkamer. Die van mijn buurmeisje boven hun woonkamer. 's Ochtends, toen ik me voorbereidde voor school, kwam ze weer of ik wilde stoppen met 'stampen' omdat ze daar wakker van waren geworden. Ik heb nog nooit ergens klachten over gehad, en het was altijd heel goed gegaan hier. Een paar dagen later kwamen ze met mijn buurmeisje (M even voor het gemak) afspreken dat het tussen 10 en 7 uur rustig moest zijn. Dat vond ik wel oke. Het stel bespeelt beiden een instrument, en daar zouden ze voor 10 uur mee ophouden.

De weken erop kreeg ik bijna elke ochtend en avond een sms of ik zachter kon lopen omdat ze wakker werden. Ik liep op pantoffels, op schoenen met een dikke ondergrond, wat dan ook, niets hielp. Hun smsjes werden al gauw vreselijk neerbuigend en gemeen. Het voelde elke keer de hele dag naar als ik zo een smsje kreeg, ik kon me niet concenteren op mijn stage. Omdat ik echt niet wist wat ik moest doen.

Toen kwamen ze hierheen en zei die kerel, 'als ik je nog een keer hoor kom ik naar boven en is het niet meer gezellig hier'

Het kwam heel dreigend over, en ik had er een melding van bij de politie gemaakt. Ondertussen reageerde ik niet meer op hun smsjes, omdat het geen nut had. Hoe duidelijk ik ze ook uitlegde dat ik echt heel zachtjes loop en doe, en dat ik echt om kwart voor 7 op moet staan voor mijn stage, niets hielp. Ze wilden ook niet praten of wat dan ook. Ik heb ze heel vaak gevraagd of ze op konden houden met smsen, deden ze niet, op een gegeven moment smste ik dat als ik nog een smsje krijg ik ze in mijn blocklijst zou zetten. Ik werd meteen gebeld door die kerel, dat het niet zo werkt en dat als hij me nog een keer hoort ik het allemaal wel zou zien. Ook hiervan een melding gemaakt.

De huisbaas kreeg het te weten, hij wilde een gesprek met mij. Ik deed mijn kant van het verhaal, en hij stelde voor mijn laminaat te vervangen voor vloerbedekking. Daar heb ik mee ingestemd, en een paar dagen later heb ik mijn hele kamer leeg moeten halen. Er kwam een nieuwe vloerbedekking, en ze hadden geen last zeiden ze. Dus ik ben weer met een gerust in mijn kamer gaan lopen, niet meer alles op mijn tenen enzo. En een maand later kreeg ik een mailtje van ze, dat ze weer sinds 2 weken last hebben en dat ze mij dringend verzoeken op te houden.

Elke paar dagen volgde een mailtje, en de huisbaas kreeg de mailtjes ook. Ik reageerde niet meer. Twee weken later of zo zijn ze gaan bonken. Elke keer als ik na 10 uur een stapte zette in mijn kamer, werd er echt zo hard gebonkt tegen de muur. Dat hebben ze ongeveer 3 weken gedaan, en ik liep op mijn tenen. Twee weken geleden rond 12 uur 's nachts ging ik even naar de wc, en ineenkeer was alle elektriciteit in mijn kamer uitgevallen. De rest van het huis had gewoon elektriciteit. Bleek dat ze mijn stop eruit hadden gedraaid. Goede vriend kwam langs om mij te helpen, want ondertussen durf ik echt niets meer hier. De dag erop meteen weer een mailtje naar mij en de huisbaas, of ik wilde stoppen met tot in de late ochtenduurtjes mannelijk gezelschap te ontvangen. Precies hoe zij het in een lange mailtje heel zielig en opgeblazen weten te zetten.

Ik kreeg een paar dagen later een mailtje van mijn huisbaas dat dit de laatste waarschuwing is, dat wanneer hij nog een klacht zal krijgen, hij mijn huur per direct zal opzeggen, en datzelfde mailtje ook aan zijn advocaat. Ik vroeg hem of ik in een persoonlijk gesprek met hem mijn kant van het verhaal kon doen. Hij schreef terug dat hij geen behoefte heeft aan een gesprek met mij.

Vandaag kreeg ik een mailtje, die ook aan de huisbaas is verstuurd, of ik wilde ophouden met hun post bij het oud papier weg te gooien. Ze verwachtten deze week belangrijke post maar die bleek bij het oud papier doos te zitten, en aangezien mijn buurmeisje op vakantie is ben ik het geweest. Ik was van maandagochtend 8:00 tot donderdagavond bij mijn ouders, dus heb hun post echt niet aangeraakt. En ik heb echt nog nooit een brief van wie dan ook weggegooid.

Ik ben echt helemaal ten einde raad. Weet niet wat ik moet doen.
wat een vervelende manier van communiceren van B en C bah.
quote:kikkie1 schreef op 01 juli 2012 @ 18:19:

[...]

opzich een goeie oplossing en dat zou ik denk ik ook gaan doen uit frustratie maar je hebt dan wel kans dat de huisbaas het met jullie allebei heeft gehad dan, en jullie er allebei uitzet omdat hij het gemier zat is.

Dan hebben zij dan wel lekker geen huis meer, maar jij ook niet...

Dat is wel weer waar, nu kan ik tenminste nog zeggen dat ik altijd overal redelijk en netjes op heb gereageerd. Straks ben ik precies zo.

@Gurly3, sinds ik ze een smsje had gestuurd dat ik ze bij de volgende smsje zal blokkeren kreeg ik geen smsjes meer maar sindsdien mailen ze alles in cc met de huisbaas.
volgende keer als je weggaat een post it bij ze op de deur plakken, ben er niet, dus nee ik ben het niet!

Zit me nogal hoog geloof ik haha. Vind het echt heel vervelend voor je.
quote:kikkie1 schreef op 01 juli 2012 @ 18:19:

[...]

opzich een goeie oplossing en dat zou ik denk ik ook gaan doen uit frustratie maar je hebt dan wel kans dat de huisbaas het met jullie allebei heeft gehad dan, en jullie er allebei uitzet omdat hij het gemier zat is.

Dan hebben zij dan wel lekker geen huis meer, maar jij ook niet...de kans dat zo sowieso eruit gezet wordt is enorm groot. Je hebt niks meer te verliezen.
Zij gaan echt wel reageren, via de mail. Daar kun jij weer op reageren. Dan kun je beginnen met het feit dat je geen zin hebt in een spelletje welles-nietes, maar dat je wil dat er een oplossing komt. Het is geven en nemen. Dat ze je horen, geloof ik. Maar dat is dus normaal. Je houdt er rekening mee, dat ze je horen en je doet je best. Je hebt last van hun instrumenten, maar verwacht toch ook niet van hen, dat ze daar dan maar mee stoppen? Zij kunnen verwachten dat je rekening met ze houdt, maar niet dat je voortaan maar zweeft, ipv loopt. Kom nou.....
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Zo'n onderbuurmeisje heb ik gehad, die bleef maar klagen en zeuren over zogenaamd lawaai. Het meisje naast me ook, maar dat was volgens mij een gevolg van gezeur van onderbuurmeisje. Ik kon bijna geen stap meer verzetten zonder na te denken of het misschien te hard was, terwijl mijn bezoek me elke keer verzekerde dat ik echt geen geluidsoverlast veroorzaakte. Het sloeg ook echt nergens op gewoon. Het gezeik bleef maar doorgaan totdat ik het op een gegeven moment zo zat was dat ik ECHT geluidsoverlast ben gaan veroorzaken, dan had ze tenminste wat te zeiken. Dus ja, ze is maar verhuist na een tijdje, niet alleen daarom maar het zal meegespeelt hebben. Vanaf dat moment zeurde het meisje naast mij ook ineens niet meer en de nieuwe onderbuurvrouw verzekerde me dat ze echt helemaal geen last van me had, toen ik zei dat ze gewoon eerlijk kon zeggen.

Sommige mensen kunnen gewoon nergens tegen, van anderen althans, terwijl ze zelf hartstikke aso zijn. Onderbuurmeisje kon namelijk zelf nogal overlast veroorzaken als het dr zo uitkwam, maar dat telde uiteraard niet....
Weet de huisbaas trouwens dat jij al twee keer aangifte heb gedaan? Daar sta jij namelijk best sterk mee, aangezien dat is gebeurd voordat er gedreigd werd met er uit zetten. Huisbaas kan overigens wel leuk roepen dat ie je eruit zet, maar daar denkt de wet een tikkie anders over.
quote:_minny schreef op 01 juli 2012 @ 18:27:

Zo'n onderbuurmeisje heb ik gehad, die bleef maar klagen en zeuren over zogenaamd lawaai. Het meisje naast me ook, maar dat was volgens mij een gevolg van gezeur van onderbuurmeisje. Ik kon bijna geen stap meer verzetten zonder na te denken of het misschien te hard was, terwijl mijn bezoek me elke keer verzekerde dat ik echt geen geluidsoverlast veroorzaakte. Het sloeg ook echt nergens op gewoon. Het gezeik bleef maar doorgaan totdat ik het op een gegeven moment zo zat was dat ik ECHT geluidsoverlast ben gaan veroorzaken, dan had ze tenminste wat te zeiken. Dus ja, ze is maar verhuist na een tijdje, niet alleen daarom maar het zal meegespeelt hebben. Vanaf dat moment zeurde het meisje naast mij ook ineens niet meer en de nieuwe onderbuurvrouw verzekerde me dat ze echt helemaal geen last van me had, toen ik zei dat ze gewoon eerlijk kon zeggen.

Sommige mensen kunnen gewoon nergens tegen, van anderen althans, terwijl ze zelf hartstikke aso zijn. Onderbuurmeisje kon namelijk zelf nogal overlast veroorzaken als het dr zo uitkwam, maar dat telde uiteraard niet....

Haha, dat vind ik een goede.

Ik ben nog iets vergeten te vertellen. Ze hadden 3 weken bij elke stap die ik nam gebonkt, en soms hard gevloekt, op een gegeven moment werd ik het zat dat ik heel hard terug stampte. Sindsdien bonken ze raar genoeg niet meer. Dus ik denk dat ik beetje bij beetje begin door te krijgen hoe ik ze moet timmen.
Bij dit soort types moet je keihard terug duwen als ze je te na willen komen. Anders hebben ze je precies waar ze je hebben willen, dat zij alles kunnen flikken en jij geen stap meer durft te verzetten. Dat soort mensen moet geen huis delen met anderen, daar zijn ze te asociaal voor. Net als mijn onderbuurmeisje dus, die wilde wel lekker in het centrum in een betaalbaar appartement, maar verder niet merken dat er ook nog andere bewoners waren. Ja, en dat werkt dus niet. De wereld is niet ingericht op jouw persoonlijk comfort, en dat geldt voor iedereen.
Heb je in dat mailtje ook neergezet dat jij in die periode dat hun post weg was, helemaal niet thuis was maar bij je ouders? En dat ze dat kunnen verifiëren bij Dhr. en Mevr. X, tel. xxxxx? Want dat lijkt me ook wel belangrijke informatie voor je huisbaas zodat die kan zien dat jij het niet geweest kan zijn.
quote:_minny schreef op 01 juli 2012 @ 18:27:

Sommige mensen kunnen gewoon nergens tegen, van anderen althans.

Dit doet me aan een rijdende rechter verhaal denken waar over studenten geluidsoverlast zouden maken. Tafel dekken veroorzaakte al teveel geluid.

Maar goed terug naar de situatie van TO.

De mail lijkt me een goede eerste stap. Verder zou je ook meer een oplossing kunnen geven. (Waarom kan jij trouwens bij hun post? )

- Ik zou voorstellen ieder een eigen brievenbus aan te schaffen, bijvoorbeeld:

- Vaker in de bieb studeren/buitenhuis zijn, bijhouden wanneer je weg bent dan kan je kijken in hoeverre klachten kloppen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:_minny schreef op 01 juli 2012 @ 18:32:

Weet de huisbaas trouwens dat jij al twee keer aangifte heb gedaan? Daar sta jij namelijk best sterk mee, aangezien dat is gebeurd voordat er gedreigd werd met er uit zetten. Huisbaas kan overigens wel leuk roepen dat ie je eruit zet, maar daar denkt de wet een tikkie anders over.Goeie!
Ja, tafeldekken is al teveel voor sommigen, of op de trap lopen, of de deur (normaal) dichttrekken. En hoe meer rekening je houdt, hoe hystischer ze worden als je dan toch een keer een teken van leven geeft.

Ik herken het wel een beetje van mijn onderbuurmeisje, ik ergerde me zo aan haar dat ik al pissig werd als ze ging stofzuigen. Want mevrouw kon toch niet tegen geluid?! Heel erg onredelijk eigenlijk, en zo ver was het dus al tussen ons gekomen.
quote:neweve schreef op 01 juli 2012 @ 18:41:

[...]

Dit doet me aan een rijdende rechter verhaal denken waar over studenten geluidsoverlast zouden maken. Tafel dekken veroorzaakte al teveel geluid.

Maar goed terug naar de situatie van TO.

De mail lijkt me een goede eerste stap. Verder zou je ook meer een oplossing kunnen geven. (Waarom kan jij trouwens bij hun post? )

- Ik zou voorstellen ieder een eigen brievenbus aan te schaffen, bijvoorbeeld: [afbeelding]

- Vaker in de bieb studeren/buitenhuis zijn, bijhouden wanneer je weg bent dan kan je kijken in hoeverre klachten kloppen.

Omdat wij de voordeur delen en de trap. Als ze naar boven komen kunnen ze meteen in mijn kamer komen of bij de wc of douche. Ze kunnen ook bij de meterkast, die delen we ook. Daarom konden ze mijn stoppen eruit draaien.

Normaalgesproken laten we alle post voor iedereen gewoon op de trap liggen, en het oud papier en kranten gooien we in een bak die ik elke 2 weken een keer weg gooi. En zij hebben het over het bak waar we dus het oud papier in gooien voordat ik het bij het oud papier aan de kant van de weg zet.
quote:NeverSayNever schreef op 01 juli 2012 @ 18:34:

[...]

Haha, dat vind ik een goede.

Ik ben nog iets vergeten te vertellen. Ze hadden 3 weken bij elke stap die ik nam gebonkt, en soms hard gevloekt, op een gegeven moment werd ik het zat dat ik heel hard terug stampte. Sindsdien bonken ze raar genoeg niet meer. Dus ik denk dat ik beetje bij beetje begin door te krijgen hoe ik ze moet timmen.Zou ik niet doen, dan geef je ze juist een reden om te klagen (ookal is het reactie) en je huisbaas er een om je eruit te zetten.
Wat een vreselijke mensen.

Het ellendige is, je kunt nog zo gelijk hebben, maar niets zal helpen en de lol is er af voor jou.

Ik zou echt heel actief op zoek gaan naar een andere woning.

Een nieuwe omgeving ipv hier tegen vechten is een cadeau wat je jezelf kunt geven.

Krijgen zij een ander slachtoffer als buur.. helaas, maar jij bent het niet meer. (misschien kun je die nog even waarschuwen)

Sterkte!
Misschien komt er dan wel een leuke body builder die bijschnabbelt als uitsmijter boven ze wonen. Gezellig!
Ik ken ook een stelletje dat zo is. Ze wonen alleen (nog) niet écht samen, dus het is vast een ander stel. Maar mensen zoals jouw onderburen hebben echt een gigantisch bord voor hun kop. Ze denken zelf op van alles recht te hebben, maar zien zelf niet eens in dat ze gewoon *(&)^%*%$^ asociaal bezig zijn. Ik word gewoon boos als ik eraan denk.

Ik heb eigenlijk weinig tips voor je, maar je zou je huurbaas er nogmaals op kunnen wijzen dat vorige bewoners totaal geen last van jou hadden. Misschien dat die oude man nog wel te bereiken is? Volgens mij heb ik het vorige topic ook gelezen, dus heel veel dingen heb je natuurlijk wel al geprobeerd. Ik snap heel goed dat je je niet weg wilt laten pesten, maar zo kan het natuurlijk ook niet verder gaan. Probeer jouw huurbaas in te laten zien dat de problemen begonnen met de komst van de buren. Benadruk dat er hiervoor niets aan de hand was, en dat zij de personen waren die hem begonnen lastig te vallen.

Vertel inderdaad van de aangifte die je hebt gedaan. Stap eventueel naar het juridisch loket om meer informatie in te winnen over wat jouw rechten zijn. In ieder geval heel veel succes. Dit soort mensen zullen er nooit zomaar mee ophouden, vrees ik, maar ik zou ook vooral niet zomaar mezelf weg laten jagen!
Ik zit met een bek vol tanden, die zijn echt gek ( die buren)
Zoiets heb ik ook nog ooit gehoord, ongelofelijk!

Ik heb misschien een idee, even een vraagje, ken jij je huisbaas erg goed? Laat hem gewoon een keer een avondje komen, je kletst en je drinkt wat, totdat die buren weer gaan zeiken, en dan heb je ze.
quote:Wageningen1985 schreef op 01 juli 2012 @ 19:08:

Zoiets heb ik ook nog ooit gehoord, ongelofelijk!

Ik heb misschien een idee, even een vraagje, ken jij je huisbaas erg goed? Laat hem gewoon een keer een avondje komen, je kletst en je drinkt wat, totdat die buren weer gaan zeiken, en dan heb je ze.

Ik ken hem niet goed maar heb verder nooit problemen met hem gehad. Maar altijd wel zakelijk geweest.

Er is een grote reden waarom de huisbaas liever mij dan hun eruit wil. De woning hieronder kost te veel en is te gehorig, waardoor het meer dan een jaar leeg heeft gestaan. Deze kamer verhuurt hij in een paar dagen zo weer. Hij vangt van mij 300, maar van hun 800. Hij is totaal niet bereid om te luisteren naar mijn kant van het verhaal, wat ik ook tegen hem zeg.
Waarom geef je je grenzen niet direct aan?

tegen je huisbaas zeggen dat hij dan maar naar de rechter moet stappen.

als hij al wint, wat ik een geringe kans geef zal die ontzettend veel geld kwijt zijn.

De onderburen zeggen dat ze hun asobek moeten houden omdat je anders je broer en zijn vrienden uit het leger voor een feestje uitnodigd en dat die door je verhalen een schijthekel aan ze hebben en dat ze zelf mogen gaan fantaseren wat dronken boze militairen doen voor iemand kleine zusje.

(dat van je broer als militair gewoon verzinnen)
quote:misseef schreef op 01 juli 2012 @ 19:23:

Waarom geef je je grenzen niet direct aan?

tegen je huisbaas zeggen dat hij dan maar naar de rechter moet stappen.

als hij al wint, wat ik een geringe kans geef zal die ontzettend veel geld kwijt zijn.

De onderburen zeggen dat ze hun asobek moeten houden omdat je anders je broer en zijn vrienden uit het leger voor een feestje uitnodigd en dat die door je verhalen een schijthekel aan ze hebben en dat ze zelf mogen gaan fantaseren wat dronken boze militairen doen voor iemand kleine zusje.

(dat van je broer als militair gewoon verzinnen)

Dankjewel van je reactie. En hoe graag ik ook dat wil mailen, ik denk niet dat het verstandig is. Al zou het heerlijk voelen.

Pff, ik voel me zo naar, moet een paar maanden langer met mijn opleiding door, dat komt mede dankzij dit omdat ik constant vanalles kreeg kon ik me niet op school of leerwerk concentreren. En morgen ook een hele belangrijke toets maar kan dit weer niet van me afzetten.
Oei oei je onderburen hadden een slechte aan mij als ik boven hen zou wonen, ik heb een hele lange adem aangaande pesterijen
Laat het nu even los. Je kunt niks, momenteel. Maar laat niet je toekomst afhangen van een stel etters.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven