Minimalistisch inpakken

02-07-2012 10:08 28 berichten
Het is weer zo ver. Vakantie is in aantocht en weer wil ik veel te veel meenemen.Wie heeft tips voor mij om zo min mogelijk mee te nemen? Met name kleding en schoenen neem ik te veel en daarna gebruik ik niet eens een derde.

1 paar hakken en 1 paar banjerschoenen

En ik neem nooit truien mee, gewoon shirtjes en hemdjes en dan 1 vest om evt. aan te schieten als het koud is.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook 3 weken, ik heb niet eens voor 3 weken zomerkleding....

Goed excuus.

Tja, kan je niet helpen dus, gewoon de helft inpakken van wat je normaal doet, helpt dat?
Wij nemen vaak oude spullen mee (ondergoed + t-shirts vooral). Die kun je dan nog 1-2 keer aantrekken en dan weggooien, heb je op de terugweg weer plek voor souvenirs.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:zusenzoo schreef op 02 juli 2012 @ 10:11:

Wij gaan ook 3 weken, ik heb niet eens voor 3 weken zomerkleding....

Goed excuus.

Tja, kan je niet helpen dus, gewoon de helft inpakken van wat je normaal doet, helpt dat?Ik denk dat dat de truc is. Ik pak ook maar voor 1 week en dan slinger ik het voor de rest van de tijd door een sopje. Zo droog in de zon!
Zolang je geen backpack vakantie doet en niet over het maximale gewicht heen komt wat je mag meenemen in het vliegtuig wat maakt het dan uit dat je te veel mee hebt.

Beter iets te veel mee dan om iets verlegen zitten wat je graag bij je had gehad maar dat helaas thuis ligt.

Neem kleding mee die goed te combineren is dan hoef je ook miner mee te nemen.
Als deze man het kan kun jij het ook:

http://www.droomplekken.nl/nieuws/tips- ... akken.html
quote:MEFS schreef op 02 juli 2012 @ 10:08:

Met name kleding en schoenen neem ik te veel en daarna gebruik ik niet eens een derde.

[afbeelding]

Da's dan makkelijk. Leg alle schoenen en kleren die je mee wilt nemen op een stapel. Deel dan de stapel door de helft en laat een helft thuis. Dan heb je nog ruim voldoende.

Wel even opletten dat je de stapel schoenen niet verdeelt in alleen linkerschoenen en alleen rechterschoenen.
Da's toch niet zo moeilijk?

Kleding voor één week meenemen en dan alles in een sopje gooien, wat hierboven gezegd werd. Ik heb meestal, ook op backpackvakanties drie paar schoenen: wandelschoenen, slippers en leuke schoenen voor onder een jurkje of zo.

Verder nemen we hier ook de oude kleding mee, die wordt door het jaar heen opgespaard en in de vakantie opgebruikt. Laatste week kan je het dan gewoon weggooien, scheelt in de koffer.

Ohja, iemand zei hierboven dat ze geen truien meeneemt; dat doe ik ook niet. Wel een vest dat overal overheen kan.

Succes!
Voor een week meenemen... Dat klinkt logisch. Ik maak de fout dat ik de zomerjurkjes die ik hier niet of nauwelijk kan gebruiken, moeten in de vakantie mee, en dan de leuke schoenen die erbij passen, en de leuke tas die bij de schoenen passen, en de leuke vest die bij de rest past.
Die zomerjurkjes moeten ook mee, maar niet meer dan je in een week kan dragen. Dus bijv. 4 jurkjes en 1 broek met 2/3 shirtjes. Met 1 of 2 paar schoenen die bij elk jurkje/shirtje passen. Mocht je ruimtegebrek hebben: een handwasje kun je ook met shampoo doen, hoef je geen wasmiddel extra mee te nemen :-)
quote:sundream schreef op 02 juli 2012 @ 10:14:

http://www.droomplekken.nl/nieuws/tips- ... akken.html Ik ben benieuwd of het hem met mijn bagage zou lukken. Wat hij in die koffer mikt is voor mij een kort weekend.
quote:sundream schreef op 02 juli 2012 @ 10:14:

http://www.droomplekken.nl/nieuws/tips- ... htmlHahaha, wow!
Ik zal wel heel ijdel zijn hoor maar alleen maar oude kleding meenemen die rijp is voor de vuilnisbak, dat is toch niet leuk voor op de vakantiefoto's?
quote:swirls2012 schreef op 02 juli 2012 @ 10:34:

Ik zal wel heel ijdel zijn hoor maar alleen maar oude kleding meenemen die rijp is voor de vuilnisbak, dat is toch niet leuk voor op de vakantiefoto's?

Dit jaar heb ik het niet gedaan, maar meestal koop ik juist nieuwe kleding voor de vakantie
Waarom niet, swirls?

Oud ondergoed > ziet niemand

Sokken met gaten > ziet niemand

T-shirt met gaatje > vaak niet zichtbaar op de foto

Bovendien gaat het bij mij niet om de mooie foto's, maar om de ervaring, en die wordt er niet minder op met oude kleding.

Ik neem ook niet alléén maar oude kleding mee, maar wel zoveel mogelijk trouwens ivm het weggooigemak.

Ik zal wel heel ijdel zijn hoor maar alleen maar oude kleding meenemen die rijp is voor de vuilnisbak, dat is toch niet leuk voor op de vakantiefoto's?je hoeft ook niet alleen maar oude kleding mee te nemen, maar voor een paar dagen tijdens je vakantie..en oud ondergoed e.d. ziet toch normaalgesproken niemand. (ik weet natuurlijk niet wat voor vakantiefoto's jij maakt )
quote:MEFS schreef op 02 juli 2012 @ 10:36:

[...]

Dit jaar heb ik het niet gedaan, maar meestal koop ik juist nieuwe kleding voor de vakantieIk dus ook. Ik kan me trouwens sowieso niet zoveel voorstellen bij oude kleding die je weggooit. Het meeste van mijn kleding slijt niet of nauwelijks en verkoop ik vaak weer door.
Schoenen vind ik ook lastig. Ik neem altijd slippers mee, wandelschoenen en jurkjesschoenen/ballerina's. Ben dit jaar zwanger en ik zit nu te twijfelen over de kleding, begin nu een buikje te krijgen, maar draag nog geen pos.kleding, maar heb dat over 4 weken misschien wel nodig.
..

Ik snapte em ook niet zo goed. Op vakantie wil ik juist mn leukste zomerkleding mee, kan het hier amper tot niet dragen.

Neem overigens ook altijd te veel mee, maar maak me er nooit druk om eigenlijk. Beter teveel dan te weinig hoor.
quote:schorpioentje28 schreef op 02 juli 2012 @ 10:40:

[...]

je hoeft ook niet alleen maar oude kleding mee te nemen, maar voor een paar dagen tijdens je vakantie..en oud ondergoed e.d. ziet toch normaalgesproken niemand. (ik weet natuurlijk niet wat voor vakantiefoto's jij maakt )

Maar het zijn toch niet die paar strings die zoveel ruimte meenemen? En oud ondergoed aandoen, zeker op vakantie, zou ik sowieso nooit doen. Dat is toch helemaal niet leuk voor je vriend/man
Ik neem nooit oude kleding mee. Vakantie is voor mij een tijd om te relaxen en tijd te hebben voor elkaar, dus dan neem ik mijn leukste kleren en ondergoed mee.
het hangt ook van je vakantie af denk ik..wij zijn begin dit jaar naar Zuid-Afrika geweest en op de safari-dagen (lees: veel zand en stof) hebben we oude meuk aangetrokken, op de andere dagen (met uit eten enzo) uiteraard wel een leuk jurkje/ondergoed.
Het hangt er vanaf hoe je reist denk ik.

Ik geef mijn tips vanuit (vnml) backpackervaring en reizen in het vliegtuig met alleen handbagage.

En oud staat niet per sé gelijk aan lelijk he.
Pak kleding/schoenen/accessoires mee die makkelijk met elkaar te combineren zijn. De truuk bij jou is om te voorkomen dat je voor elke jurk een apart paar schoenen nodig hebt.

Schoenen en tassen in een neutrale kleur zijn dus het beste

Wat kleding betreft, 1 vest, 1 trui, 1 lange broek, en voor de rest zomerkleding voor een week, en dan was je dat ter plaatse.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven