Vintage & modegeschiedenis
zondag 8 januari 2012 om 19:54
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
maandag 2 juli 2012 om 09:36
dat is het idd ptt. weekend zei ook weer iemand of ik was afgevallen, was al de derde in twee weken. zie het zelf alleen nog op de weegschaal. maar te veel afvallen maakt kleding kopen ook lastiger. want mijn heupen en schouders worden niet veel smaller, dan wat ze nu zijn, door mijn bouw. heb ik straks opeens ruim 2 kledingmaten verschil met mijn taille
maandag 2 juli 2012 om 10:00
Echt de standaard vintage winkels, kringlopen en Marktplaats. Het hangt er vaak wel tussen, maar er word héél vaak overheen gekeken. Dat merkte ik zo vaak in de winkel; dan komen mensen naar me toe met een vraag om een bepaald kledingstuk, waarvan ik nét heb gezien dat ze er langs liepen in het rek. Kleding hangt soms heel erg vertekend op de hanger, en zeker in Amsterdam ook vaak heel erg verpropt in een een vol rek... gekreukt en wel
maandag 2 juli 2012 om 11:36
He dames in dit topic die mijn blog Fifties Darling leuk vinden en graag bezoeken; ik heb een verzoekje!
Zouden jullie een vaste volger/liker/twitteraar. Ik weet dat veel van jullie alleen lezers zijn en dat vind ik heel erg fijn want dat kan ik wel zien! Maar hoe meer zichtbare volgers en reacties; hoe groter mijn kansen voor het volgende...
Ik ben namelijk bezig met het hosten van give-aways (dus van andere vintage websites) en zichtbare volgers vergroot de kansen dat ze mijn blog kiezen. Het lijkt me heel leuk om hier mee te kunnen beginnen, gezien ze hele mooie spullen weg geven (allemaal vintage inspired uiteraard.)
Dit gaat dus om cadeautjes, ik krijg hier niks voor en geef alleen dingen weg... wat ik gewoon heel leuk vind om te doen (om even duidelijk te maken dat dit voor mij 0% commercieel is haha)
Nou ja alvast bedankt!
Zouden jullie een vaste volger/liker/twitteraar. Ik weet dat veel van jullie alleen lezers zijn en dat vind ik heel erg fijn want dat kan ik wel zien! Maar hoe meer zichtbare volgers en reacties; hoe groter mijn kansen voor het volgende...
Ik ben namelijk bezig met het hosten van give-aways (dus van andere vintage websites) en zichtbare volgers vergroot de kansen dat ze mijn blog kiezen. Het lijkt me heel leuk om hier mee te kunnen beginnen, gezien ze hele mooie spullen weg geven (allemaal vintage inspired uiteraard.)
Dit gaat dus om cadeautjes, ik krijg hier niks voor en geef alleen dingen weg... wat ik gewoon heel leuk vind om te doen (om even duidelijk te maken dat dit voor mij 0% commercieel is haha)
Nou ja alvast bedankt!
maandag 2 juli 2012 om 11:45
Jaaa dat weet ik meis, jij draagt zeker steentjes bij! Ik richt me echt op de dames die het ten eerste een leuk blog vinden en er sowieso al regelmatig komen; maar nog geen zichtbare volger zijn (zichbaar kan ook anoniem he... betekent niet dat je je identiteit prijs geeft!)
En die van give-aways houden natuurlijk haha
En die van give-aways houden natuurlijk haha
maandag 2 juli 2012 om 11:47
Nou ja, ik vind hem erg leuk en ik haal er ook inspiratie uit voor eigen outfits, dus ja, ik kijk graag.
Wil an sich ook wel wat meer outfits op mn eigen blog plaatsen, nog even bedenken hoe ik dat precies ga doen met foto's. Ik heb niemand die foto's van me neemt.
En volgers op mijn blog... ik wil er ook meer, haha. De meeste mensen komen er via een zoekmachine.
Wil an sich ook wel wat meer outfits op mn eigen blog plaatsen, nog even bedenken hoe ik dat precies ga doen met foto's. Ik heb niemand die foto's van me neemt.
En volgers op mijn blog... ik wil er ook meer, haha. De meeste mensen komen er via een zoekmachine.
maandag 2 juli 2012 om 12:09