Tips na breuk.

02-07-2012 13:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het uitgemaakt met mijn ex, omdat hij loog en manipuleerde. Ik twijfelde steeds meer aan mezelf omdat hij alles bij mij neerlegde en alles spiegelde. Hij respecteerde me niet.

Iemand tips om te herstellen? Ik heb steun nodig, maar ik wil dit actief aanpakken omdat ik me al heel lang rot heb gevoeld onder deze jongen. Ik twijfel alleen en mis hem zelfs (zo'n leeg gevoel). Terwijl ik wéét dat hij niet goed voor me was, twijfel ik daar toch weer soms aan (lag dat dan niet gewoon aan mij op dat moment?). Ik val snel terug in de twijfel door alle dingen die hij heeft gezegd. Het is gewoon zwaar. Hopelijk heeft iemand tips of iets fijns te zeggen wat me beter laat voelen!
anoniem_130424 wijzigde dit bericht op 02-07-2012 13:18
Reden: -
% gewijzigd
Tijd en volledig negeren, wissen uit al je contacten en morgen weer een nieuwe dag lekker zonder hem..
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja dat zegt iedereen. Maar wat nu als ik zo blijf twijfelen?
Idd tijd. Tijd en afleiding. En verder alles wat Fame ook zegt.
Ik heb hem al gewist op facebook, whatsapp geblokkeerd zodat ik niets van hem ka nzien en hij niet van mij. Bellen/smsen doet ie tot nu toe niet. Maar moet ik dan gewoon niet opnemen? Is zo'n raar idee als je zoveel hebt gedeeld..
quote:butterfly_lila schreef op 02 juli 2012 @ 13:05:

Ja dat zegt iedereen. Maar wat nu als ik zo blijf twijfelen?

Je zegt: Hij loog en manipuleerde, hij legde alles bij me neer en respecteerde me niet.

Waar twijfel je nu nog aan dan?
En kan je niet iets doen om "de tijd" te versnellen. Hoelang duurt het normaal gesproken ongeveer? Of is dat niet te voorspellen? Het stomme is dat ik me soms heel erg opgelucht voel en zin heb in dingen (lekker op de bank kruipen bijv.) maar dati k me daarna snel weer rottig voel.
Het twijfel gevoel negeren is het beste.

Het is niet makkelijk, masr het gast je lukken.

Mijn relatie is toen na 6.5 jaar uitgegaan.

Ik dacht dat ik ter plekke in zou storten en nooit meer verliefd zou worden en wilde niks liever dan.mijn ex terug.

Maar met tijd en afleiding en hem vooral negeren is het goed gekomen.
Kristen_ ik twijfel of ik mezelf dat iet wijsmaak om het makkelijker te maken.. Maar íedereen zegt het, mijn familie mijn vriendinnen (die hem ook kennen)..

En ik voelde het zelf ook zo de dag zelf maar nu paar dagen later benik alsnog ingestort
Zorg dat je je verhaal veel kwijt kan, zodat je ook zelf gaat beseffen dat hij gemeen was. Neem de tijd voor je verdriet, Plan lekker een dagje met chocola . Spreek veel af met vrienden zodat je bezig blijft en je niet zo leeg voelt. Schrift het van je af, nu het nog vers is, dan kan je het nalezen als je op een zwak moment ben.

Helaas er ervaring mee, na een jaar was hij echt gewist. Dus neem je tijd en verwacht niet hem binnen 2 weken vergeten te zijn.
Dankjewel weekend..
Ondanks dat jullie het samen niet fijn hadden hadden jullie toch een (soort van) relatie.

Waar je nu mee kamp is het gevoel van leegte. Het alleen zijn. Daar moet je echt doorheen. En dat kan je helaas voor jou, niet versnellen.

Maar er is geen alternatief. Terug gaan naar hem? Dan krijg je weer leugens en manipulatie. Dat moet je niet willen.

Het enige wat ik kan zeggen is sterkte en doorgaan. De tijd zorgt dat je hem vergeet. En ga in de tussentijd leuke dingen doen. En niet telefoneren sms-en. Geen contact.
Dankje Rob. Ik voel me inderaad leeg, omdat ik alle energie die ik gaf aan hem nu op mezelf moet gaan richten maar dat niet meer zo goed weet hoe.
quote:butterfly_lila schreef op 02 juli 2012 @ 13:03:

Ik heb het uitgemaakt met mijn ex, omdat hij loog en manipuleerde. Ik twijfelde steeds meer aan mezelf omdat hij alles bij mij neerlegde en alles spiegelde. Hij respecteerde me niet. Niet meer twijfelen, hij zat fout

Iemand tips om te herstellen? Ik heb steun nodig, maar ik wil dit actief aanpakken omdat ik me al heel lang rot heb gevoeld onder deze jongen. Ik twijfel alleen en mis hem zelfs (zo'n leeg gevoel). Wat mis je? Hem of het gevoel iemand te hebben?Terwijl ik wéét dat hij niet goed voor me was, twijfel ik daar toch weer soms aan (lag dat dan niet gewoon aan mij op dat moment?). Ik val snel terug in de twijfel door alle dingen die hij heeft gezegd. Het is gewoon zwaar. Hopelijk heeft iemand tips of iets fijns te zeggen wat me beter laat voelen!Tijd heelt alle wonden, ga eens met een psycholoog praten, zodat je gevoel van eigenwaarde weer terugkomt en je niet meer in deze valkuil stapt
ikzelf ben nu net ruim een maand weer alleen en echt, tijd schijnt alle wonden te helen. Het is moeilijk je moet door, maar omdat je de vervelende dingen vergeet blijf je je vasthouden aan de leuke dingen. Probeer de vervelende dingen op te schrijven en bij een zwak moment die te lezen. Dat helpt mij.
En belangrijk... Volhouden! Want elk contact betekent weer opnieuw beginnen met verwerken. En dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, op de moeilijke momenten wil je het zo graag weer terug... en vergeet je alle ellende die die relatie met zich mee bracht. Of je denkt dat jullie daar deze keer wel uit zullen komen.

Dat werkt dus niet zo. Nee, het is juist helemaal onmogelijk om het tij te keren omdat je samen al een problematisch verleden hebt opgebouwd. Je begint dus niet, zoals in een nieuwe relatie, met de teller op 0... maar op -5 (of lager).

Ten minste, als ik voor mezelf spreek. Ik lijk al tijdenlang in deze fase te zitten namelijk...
quote:butterfly_lila schreef op 02 juli 2012 @ 13:07:

En kan je niet iets doen om "de tijd" te versnellen. Hoelang duurt het normaal gesproken ongeveer? Of is dat niet te voorspellen?

Niet te voorspellen, dus het is ook beter om er realistisch in te staan en ervan uit te gaan dat het minstens een jaar gaat duren.

Overigens, je kunt natuurlijk twijfelen, maar je kunt ook "eigenaar van de twijfel" zijn. Bekijk jezelf op zo'n moment van een afstandje en zeg tegen jezelf: "aha, ik ben weer op die toer".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven