Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
@Minas, ahhhh die muisjes!! Scheetig hoor!

Hier ook te vaak sokken kwijt, maar man hier gooit ze weg als ze incompleet zijn en zo komen er dus alleen maar meer incomplete paren... *snik*

Voor de knutselaarsters uit het zuiden (omgeving Eindhoven) waar kun je leuke knutselspulletjes kopen?? Vooralsnog alleen de Pipoos ontdekt, maar wil iets anders :-)
Dames! Ik merk wel dat jullie creativiteit niet alleen in knutsels gaat zitten, maar vooral ook in denkkracht. Wat een geweldige theorieën ontstaan hier! Poging tot samenvatting:

- Dingen die op onverklaarbare wijze verdwijnen, zijn in een andere werkelijkheid, óf in the Room of Requirement, óf meegenomen door de búalfars (die overigens niet in te huren zijn voor poetsen).

- Wasmachines moet je vooral belonen, niet straffen, als ze een paar dagen geen sokken hebben gegeten.

- Lonely socks zijn heeeel blij als ze hun maatje terugvinden.

(En vriend maar gek kijken omdat ik zo zit te lachen!).

Ga maar even verder met mijn borduursel, zal straks kijken of ik nog een fotootje kan plaatsen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:minas-tirith schreef op 02 juli 2012 @ 19:46:

[afbeelding]

De creatieve oplossing voor de 1-lingsokken. Had erg leuke op Pinterest gezien, maar die site "is experiencing a mild case of the hiccups".Wat een ontzettend leuk sokpopje!
Ik vind de muisjes ook wel schattig ja.

Geen knutseltijd alleen, van de week, dus ik heb ook niet heel veel te vertellen hier...
Akakia, maar verder zijn we best normaal

Die hartmuisjes zijn ook erg leuk!

Ik ben deze week heel druk bezig met de laatste dingen voor mijn werk en dan heul lang fakansie.
Heel lang vakantie

Ik wil jouw baan!
En ik zit hier weer te lachen om de verbastering van búalfar (dat is namelijk al meervoud , maar dat konden jullie niet weten).

Moet nog 2,5 week werken voordat ik op vakantie kan en mag.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wow, die gordijnringen hebben wat losgemaakt.

De búalfars hebben eindelijk mijn gouden ketting met foetushanger teruggelegd in mijn kistje, ik loop al twee weken te zoeken, en ik weet zeker dat ik een paar keer in het kistje heb gekeken.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Marels schreef op 02 juli 2012 @ 20:58:

Heel lang vakantie

Ik wil jouw baan!Dat kan, jouw baan lijkt me ook interessant. Lijkt het je wat om 25 lesuren je bezig te houden met pubers van 12-16?
Nou sitka, wil Marels niet, dan durf ik het wel aan. Welk vak?
quote:sitka schreef op 02 juli 2012 @ 21:03:

[...]

Dat kan, jouw baan lijkt me ook interessant. Lijkt het je wat om 25 lesuren je bezig te houden met pubers van 12-16?

Yup, dat lijkt me een mooi baantje.

Heb ik wel een altijd als 2e keuze gehad.

Lijkt me een stuk relaxter trouwens, megaveel vakantie enzo.
Van mij mogen de búalfar mijn haaknaald teruggeven. En direct de rest van het huis opruimen.
Marels, die weken vakantie compenseer je wel (of: hoor je te compenseren) voor een deel in de werkweken. Maar dan nog is het Mooi Werk!
Vinden jullie het goed als ik dan over een week of 8 ruil. Ik wil nl eerst genieten van mijn vakantie

Akakia, ivm herkenbaarheid noem ik mijn vakgebied liever niet. Maar geloof mij, het is het leukste vak dat er is (op gym en kunstzinnige vakken na).
25 uur lesgeven? Ik snap dat je voorbereidingstijd hebt enzo, maar die heb ik ook en ik krijg 'm niet betaald. Terwijl je in het onderwijs voor 25 "uren" van 50 minuten een fulltime salaris krijgt.

Ik werk 30 uur en heb ook superveel voorbereidingstijd en ik krijg gewoon maar een part-time salaris hoor.

Eerlijk waar, lesgeven lijkt me serieus een heel relaxed baantje.
Maar dat mag ik van mijn moeder ook nooit zeggen, dat ze eigenlijk een luizenbaan heeft, dus dat commentaar zal ik hier ook wel krijgen
Ik werk per jaar 1659.

Voor wie het interessant is, staat hier uitgelegd hoeveel je werkt op weekbasis: http://www.drs-online.nl/artikel.php?ID=695

Omdat er niks kan in het onderwijs, terwijl je wel de leerlingen moet boeien, betrekken bij, motiveren voor enz, moeten er veel dingen in je 'vrije tijd'. Dat is wel eens lastig vind ik. Aan de ene kant heb je er profijt van, aan de andere kant krijg je niet betaald voor al die werkgroepjes en overlegjes.

En de ouders... die vreten energie. Echt waar. Ik kan wel 40 lesuren per week geven, als ik al die ellende van ouders en die 'bijkomende zaken' niet heb.
Ik klaag niet, Marels
Ik ben van mening dat als je het als 'loeizwaar' ervaart, dat je dan beter wat anders kan gaan zoeken.

Ik ben moe na mijn werk, net zoals een ander. Alleen ben ik wat eerder vrij
@Minas, leuk die muisjes.

Jemig, les geven aan die pubers. Dan heb je wel een lange fakansie verdient hoor Sitka.

Marels, sommige kinderen zou je.....

Ik vind iedereen die hard werkt gewoon lekker 2x2 weken minstens per jaar op vakantie moet gaan. Tenminste als dat financieel kan.

On-topic: ik heb weer wat van de sjaal gemaakt. Ben uit de dip.
Maar dat heb ik ook hoor Sitka...

Werkgroepen en overleg en vergaderingen die allemaal in je eigen tijd mogen. Komen opdraven voor activiteiten in de weekends, na het werk nog blijven hangen om dingen op te ruimen / af te ronden / gesprekken met mensen te voeren / nog even dit overleggen....

Nu woensdag weer een activiteit. Wie zit er dan weer op haar vrije middag.... Juist.

Geeft allemaal niet, maar in het onderwijs is het salaris daar meer naar.

En goed, dat je realistisch ziet dat je een luizenbaan hebt

Ik ken ze die nogal klagen hoe zwaaaar ze het hebben in het onderwijs.

Want dat is zo zwaaaaaaar, een hele klas vol pubers. En dan heb je zo schofterig veel vakantie nodig.

Nee, 25 dementerende bejaarden en dan als enige verantwoordelijke staan, dat is een eitje. En ik heb maar vier weken vakantie per jaar
Ik heb ook een baan gehad, waarbij ik wel betaald kreeg voor al dat geklets en geöverleg. En ik was ook gewoon moe aan het eind van de dag. Zo heeft elk beroep wel een nadeel, toch?

Liever was ik een rijke vent getrouwd en werkte ik een paar uur, gewoon omdat dat leuk is. Maar ja... dat is niet helemaal gelukt
Ja, dat denk ik ook wel eens, dat ik een rijke vent had moeten trouwen....
Ha dames, door drukte en gedoe in de privé sfeer ben ik hier al even niet geweest. Jullie kletsen en knutselen aardig door zo te zien. Ik wil steeds maar een punnik ding gaan kopen, maar tot nu toe is er weinig van gekomen. Ik houd het dus nog maar even bij fröbelen met de dingen die ik nog in huis heb.

En kan je ook verzoekjes doen aan de búalfar? Ik ben nu al weken op zoek naar het hoesje van mijn telefoon. Natuurlijk had ik net een mooie nieuwe gekocht in plaats van die saaie zwarte die ik al tijden heb
Kanon: verzoekjes aan die búalfar?? nou, ik wens je succes. Zat een paar jaar geleden kerstkadootjes in te pakken om te versturen, schrijf het adres op het pakket. Pak een volgend kado in en ...... pen weg!!!! nooit meer gevonden ook
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven