Hoe woon jij?

03-07-2012 10:15 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woon jij in een flat, een eensgezinswoning, een studentenkamer of een villa? Wat is daar leuk aan, of minder leuk? Deel het!
Wij wonen in een vrij nieuwe benedenwoning buiten de stad. Het is klein, we kunnen hier niet blijven als we aan kindjes zouden willen beginnen. Maar het is een rustige, nette buurt en ik woon hier op dit moment met heel veel plezier.

Edit: oh, je wilde voordelen en nadelen. Voordeel: buiten de stad, dus niet de stadse drukte. Nadeel: de bovenburen, want die hebben kleinkinderen die we elk weekend tot laat in de avond over ons plafond horen dansen.
Wij wonen in een nieuwe boerderij, huren (een deel van) de bovenverdieping dat is 60m groot met onze eigen ingang

Voordelen:

- alles nieuw, draai-kiepramen (handig met schoonmaken!)

- goed geïsoleerd huis (rieten dak)

- luxe badkamer en keuken (helaas geen vaatwasser)

- mooi huis (er blijven mensen staan om te kijken naar ons huis hahaha)

- geen onderhoud binnen of buiten (bij een tuin van 3000m )

- rustige woonomgeving, net buiten het dorp, voor en achter het huis bos

- wonen inclusief alles (ook tv, internet)

Nadelen:

- we lopen altijd op sokken ivm geluidsoverlast van hakken (houten vloeren)

- we hebben geen 'eigen' tuin, voel me toch altijd wat bekeken in de tuin van de mensen die beneden wonen

- het is niet 'ons' huis, we gaan niet investeren in dit huis ofzo, en met huren bouw je niets op

- slaapkamer 20 m (had kleiner gekunt) en badkamer 15m2 (had ook kleiner gekunt) zodat we een grotere woonkamer zouden hebben

- we hebben overal de auto voor nodig

- als we visite hebben moeten we rekening houden met de onderburen, we willen geen overlast veroorzaken, huis is best nog wel gehorig
Officieel in een studentenkamer van 11m2 Onofficieel bij vriend in een appartement verdeeld over 2 verdiepingen. 3 slaapkamertjes en een zolder. Leuk huisje voor dat geld. Vanaf het balkon uitzicht op weilanden en daarachter het bos en toch in 10min in utrecht centrum. jammer dat we geen tuin hebben alleen.
quote:Hangmat schreef op 03 juli 2012 @ 11:01:

[afbeelding]Aansteller
In een maisonette. Maar ik noem t gewoon een flat. Heb wel 2 verdiepingen. Beneden: keuken, woonkamer (loopt in elkaar over) badkamer, wc, slaapkamer en berging

Boven 2 slaapkamers en berging en dakterras.

Vlak bij centrum stad en centraal station stad.

Leuke wijk, heel divers.
Wij wonen in een 2 onder 1 kap woning met tuin en garage. Het totale woonoppervlak is volgens mij iets van 110m2. Het is een rustige, kindvriendelijke buurt met veel speeltuintjes. Ik vind het met name fijn dat we een afgesloten tuin hebben ivm onze dochter. We wonen op 5 minuten lopen van het centrum, dus ik kan makkelijk lopend of op de fiets met mijn dochter naar de winkel. Aan het einde van onze straat (6 huizen verder) zit een park, dat is ook wel mooi. Vlakbij het centrum, maar ook vlakbij de natuur!

iedereen is welkom.
Klein appartementje van 30m2 in een levendige buurt in een grote stad. Vlakbij verschillende parken, winkels en café's. Zou het liefst een aparte slaapkamer hebben, maar het is dus een studio. Maar omdat ik erg goedkoop woon, vind ik dat ook wel weer prima!

Voordeel: locatie, lage huur, veel licht

Nadeel: lawaai 's nachts (dicht bij drukke weg), slechts één kamer
Vreselijke flat, vreselijk dorp, vreselijke mensen.

-Flat is klein, oud en onhandig ingedeeld. Gehorig ook.

-Dorp is saai, het OV stamt nog van voor de oorlog qua frequentie

-Mensen zijn erg op zichzelf, ze lullen liever over je dan met je

Waarom woon ik hier: na verbroken relatie was dit de enige oplossing.
quote:piecherry schreef op 03 juli 2012 @ 10:36:

@ivetje, geen supermarkt in de buurt is inderdaad niet zo handig. Ik weet niet waar je precies woont, maar hier (Amersfoort) zijn ook niet zoveel eensgezinswoningen dicht bij het centrum. Dan ben je al gauw aangewezen op een flatje.Ik woon in Vianen onze wijk heeft helemaal niks, ook geen basisschool ofzo. Dat is het enkge jammere. De supermarkt en basisschool zit een wijk verderop. Het is wel te lopen, maar het is een winkelcentrum met alleen een supermarkt, snackbar, drogist en boekwinkel. Voor de hema, blokker, zeeman etc moet ik dus wel een stuk verder. Zal blij zijn als dochter op de fiets mee kan haha!
Lucretia: jouw tent is in elk geval een stuk groter dan mijn studio!
*
quote:eleonora schreef op 03 juli 2012 @ 10:24:

[afbeelding]

Home....Gelukkig past je Viking-fornuis er gewoon in!
Wij wonen buiten de bebouwde kom in een vrijstaande bungalow met een grote tuin rondom huis en een paar hectare land. Heerlijk vrij uitzicht, schattige lammetjes, paarden in het weiland, binnen 5 minuten op de snelweg en zelfs het centrum van het naastgelegen grote dorp is op de fiets en ook lopend goed te doen.

Maar een groot nadeel zijn inderdaad de muggen, maar ja dat komt ook door de paarden natuurlijk. Ik zou hier echt voor geen goud weg willen. Heerlijk vrij leven, zonder buren, zonder overlast.
Ik heb het prima voor elkaar. In de zomer zitten wij hier, lekker dichtbij familie:

Ruim, vrij, en fijn uitzicht.

En in de winter hebben wij, heel luxe, ons eigen 'winterhuis' in een fantastisch ski gebied:

Onderschat het niet, want niets is tenslotte wat het lijkt. Dit is nml een foto van de binnenkant. Ja, wij zijn gezegende mensen inderdaad. We beseffen ons maar al te goed dat niet iedereen deze luxe heeft. Daarom doen wij ook veel aan goede doelen enzo. Als pleister op de wonde:

Maar goed, vrienden van ons wonen nog steeds in een tent. Deze foto dateert van een paar jaar geleden, toen we nog samen woonden. Ja je kan zeggen wat je wilt, gezellig was het wél!

Ja, eigenlijk mis ik het nog steeds wel. Het was zo knusjes. Nee dan die caravan, mens we kunnen elkaar uren niet tegenkomen. En dan zeg ik nog niks over onze iglo..

En wat een rotzooi heb je dan ineens. Er kan zoveel in! Niet normaal meer!
Komen muggen door de paarden? Ik dacht altijd stilstaand water. Weer wat geleerd.

(je hoort het ik woon iig niet daar waar paarden zijn)
Ik woon in een appartement in een winkelstraat.

130m2. 3 slaapkamers, grote woonkamer, kleine aparte keuken en badkamer.

Voordelen:

- vrij groot

- binnen hoor je geen geluiden van de stad tenzij er echt muziek op straat is.

- overal dichtbij

nadeel:

geen tuin of balkon.
Wij wonen in een hoekwoning uit de jaren '30. Het is een geweldig huis met vijf slaapkamers, twee badkamers, een relaxte tuin en het is een prettige en kindvriendelijke buurt. Het nadeel is de huiskamer (30m2) en ik mis mijn werkkamer na de komst van de vierde. Maar goed, daar valt mee te leven.

Maar... we gaan verhuizen! We hebben een prachtig opknappertje uit de negentiende eeuw gekocht! Het is een groot, statig hoekherenhuis met sousterrain, veel kamers, een goede woonkamer en ik kan mijn eigen werkkamer realiseren. De straat is prachtig, het huis wordt prachtig, de locatie is super (een van de beste locaties van de stad), maar ik zal mijn huidige straat missen.
Klinkt geweldig muis! Veel klussen?
quote:piecherry schreef op 03 juli 2012 @ 10:36:

Dat klinkt bekend dancingangel! Wat fijn dat je strakjes lekker groter gaat wonen, met een tuin! Ik heb ook mijn eensgezinswoning opgegeven om bij mijn vriend te gaan wonen in een andere stad, maar dan in een flat haha. Precies andersom dus!

@ivetje, geen supermarkt in de buurt is inderdaad niet zo handig. Ik weet niet waar je precies woont, maar hier (Amersfoort) zijn ook niet zoveel eensgezinswoningen dicht bij het centrum. Dan ben je al gauw aangewezen op een flatje.Natuurlijk zijn er zat eengezinswoningen bij het centrum van Amersfoort. Alleen kan jij ze misschien niet betalen?
quote:galadriel schreef op 03 juli 2012 @ 12:00:

Komen muggen door de paarden? Ik dacht altijd stilstaand water. Weer wat geleerd.

(je hoort het ik woon iig niet daar waar paarden zijn)

Ohjeee. Wij hebben hier muggen en neven. En jullie gebruiken vliegen en muggen denk ik?

Dit gaat dus over vliegen, die zwarte beestjes met vleugels. Niet over die prikbeestjes
Oh neefjes, dat is echt het ergste woord aller tijden! Wij hebben ze hier ook, die prikkers. Geen paarden, maar de Finse zomer trekt schijnbaar ook muggen aan. Wij moeten 's avonds eerst op jacht door ons huis, alvorens we met een gerust hart kunnen gaan slapen.
*
quote:flip123456789 schreef op 03 juli 2012 @ 11:50:

[...]

Gelukkig past je Viking-fornuis er gewoon in! Boretti schatje, Boretti

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven