MRSA
woensdag 4 juli 2012 om 21:23
Hallo Allemaal,
Net te horen gekregen dat mijn schoonmoeder MRSA heeft, maak me lichtelijk zorgen dat ik het ook heb. Heb net even wat gegoogled maar ik werd er niet echt wijzer van. Ik heb zelf pfeiffer, zou dan de kans dat ik het heb groter zijn....
Ik neem morgen gelijk contact op met de dokter, maar dacht misschien kunnen jullie me gerust stellen.
Groetjes en bedankt alvast voor jullie reactie
Net te horen gekregen dat mijn schoonmoeder MRSA heeft, maak me lichtelijk zorgen dat ik het ook heb. Heb net even wat gegoogled maar ik werd er niet echt wijzer van. Ik heb zelf pfeiffer, zou dan de kans dat ik het heb groter zijn....
Ik neem morgen gelijk contact op met de dokter, maar dacht misschien kunnen jullie me gerust stellen.
Groetjes en bedankt alvast voor jullie reactie
woensdag 4 juli 2012 om 21:32
In welke omstandigheden heb je te horen gekregen dat je schoonmoeder MRSA heeft? Ligt ze in het ziekenhuis?
http://www.allesovermrsa. ... eest-gestelde-vragen.aspx
Daar wordt je toch wel wijzer van?
http://www.allesovermrsa. ... eest-gestelde-vragen.aspx
Daar wordt je toch wel wijzer van?
woensdag 4 juli 2012 om 21:32
quote:bessiezoveel schreef op 04 juli 2012 @ 21:29:
Naar mijn weten dragen heel veel mensen MRSA bij zich
Voor kwetsbare mensen is het gevaarlijk, vandaar dat ze in ziekenhuizen er ook zo alert voor zijnIn hoeverre is het dan gevaarlijk voor familie van mij met zeer slechte weerstand, zou ik het dan ook kunnen doorgeven...
Naar mijn weten dragen heel veel mensen MRSA bij zich
Voor kwetsbare mensen is het gevaarlijk, vandaar dat ze in ziekenhuizen er ook zo alert voor zijnIn hoeverre is het dan gevaarlijk voor familie van mij met zeer slechte weerstand, zou ik het dan ook kunnen doorgeven...
woensdag 4 juli 2012 om 21:39
woensdag 4 juli 2012 om 22:10
quote:luna30v schreef op 04 juli 2012 @ 21:34:
Er is geen antibiotica tegen deze bacterie. De bacterie is resistent geworden.Dit is gelukkig niet waar. De bacterie is resistent voor veel antibiotica maar er zijn nog wel degelijk medicijnen ter bestrijding van mrsa hoor!
Er is geen antibiotica tegen deze bacterie. De bacterie is resistent geworden.Dit is gelukkig niet waar. De bacterie is resistent voor veel antibiotica maar er zijn nog wel degelijk medicijnen ter bestrijding van mrsa hoor!
Shit happens, but flowers grow on it!
donderdag 5 juli 2012 om 02:48
Als je schoonmoeder mrsa in een open wond heeft, overweeg dan om medicinale honing (Manuka honing) toe te passen. Dat heeft een antibacteriële en helende werking. Het klinkt misschien raar, honing op een wond, maar er zijn echt veel gevallen waarin dit goed helpt, zelfs als antibiotica niet meer werken.