Kindje van minnaar

23-03-2007 15:01 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar mensen die ook zwanger zijn geraakt van hun minnaar.

Zelf ben ik nu alweer een maandje de trotse mama van een heel mooi kindje maar toch valt het me zwaarder dan ik gedacht had... Mede omdat hij niet al te lang voor mijn uitgerekende datum een nieuwe vrouw heeft leren kennen waar hij nu dus een relatie mee heeft terwijl ik juist, na jaren af en aan contacten en liefdesbetuigingen van zijn kant, voor hem wilde kiezen. Ook mijn eigen man (en zijn familie) zien met een kindje dat niet van hem is is lastig.

Ik ben dus niet op zoek naar mensen die me gaan vertellen hoe fout ik ben geweest want dat weet ik zelf prima en daar word ik hard genoeg voor gestraft nu. Erover praten met anderen kan ik niet dus ik hoop via deze weg in contact te komen met "lotgenoten".

Liefs,

R.
quote:

quote: Bronny reageerde

quote: Zamirah reageerde

Ach Bronnie, dat gebeurt hier wel vaker.

Een maand of wat geleden was hier een TO met een topic waarin ze vertelde, zwanger te zijn, van haar man, maar dat ze gewoon bleef vreemdgaan met haar minnaar.

De berg stront die zij toen over haar heen kreeg, ruik ik nou nog...;)

Ik laat de mensen die zo gooien met shit  lullen/schreeuwen en verlaag me niet om met hen in discussie te gaan.

TO liet toen ook niks meer van zich horen na verloop van tijd, maar ze was zeer beslist geen troll. Ik wil hier even op reageren. Dat was ik dus. Inderdaad wat je allemaal over je heen krijgt daar lusten de honden geen brood van. Ik heb veel fouten gemaakt maar we blijven mensen hoor. Ik heb wel geleerd dat je nooit kan zeggen "dat zal mij nooit gebeuren of dat zal ik nooit doen" Ik had van mezelf ook nooit verwacht dat het bij mij zo ver zou gaan.

In ieder geval: ik ben nu gelukkig met mijn man en dochtertje maar de schuldgevoelens naar haar toe blijven. Ik zou TO dan ook willen aanraden echt open kaart te spelen. Leugens t.o.v, je man zijn moeilijk te verteren maar tov van je kindje helemaal!!!!
MamaLR, ik heb dit hele topic doorgeworsteld (kostte me ong. half uur!), en ik reageer bijna nooit, maar wilde nu toch even reageren.

Ten eerste, ik veroordeel je helemaal nergens om, we zijn allemaal mensen, en ik ben van mening dat het leven loopt zoals het loopt, dus als jij een minnaar hebt/hebt gehad, zal dat vast ergens goed voor zijn (geweest).

Wat je probleem betreft, ik denk inderdaad dat opbiechten de beste keuze uit de (niet echt aantrekkelijke) opties is. Zo heeft iedereen in deze een keuze (lees: je man en kind). De loyaliteit naar je minnaar toe is bewonderenswaardig, maar mijns inziens niet helemaal terecht, hij is ook niet echt loyaal naar jou toe, hij zadelt jou met een enorm probleem op door je te vragen niemand de waarheid te vertellen. En je zegt zelf ook dat je graag alles wilt opbiechten thuis, dus als je het mij vraagt: Volg dat gevoel. Zoals iemand al eerder zei, dan is jouw geweten 'schoon', en kun jij verder met je leven en kun je iedereen (jezelf, je kind en je man) recht aan blijven kijken, wat de beslissing van je man ook zal zijn.

Meid, ik wil je in ieder geval verschrikkelijk veel sterkte en wijsheid toewensen.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
ik heb een oom , na 30 jaar huwelijk en heel zijn leven hard gewerkt te hebben voor zijn zoons , kreeg ie te horen dat het zijn zoons niet van hem zijn, nou daar word je blij van.

De moeder heeft die jongens zo onder de plak dat ze hun"vader"ook niet eens meer willen zien, nou bedankt en tot nooit.

Ga jij dat de man van wie je houd en die jouw vertrouwt dat aandoen, sorry, maar daar heb ik geen goed woord voor over.

Ik vind het nogal respectloos en dat voor een man die niet voor je gegaan is, wat treurig zeg, die heeft toch totaal niet het recht op enig reserve bij jou.
quote:

Is dat een makkelijk ja? Als je dan toch probeert in mijn huid te kruipen probeer je dan eens voor te stellen hoe ik me voel bij deze keuze...

Zelf zou ik niets liever willen dan de waarheid vertellen, ongeacht de gevolgen daarvan. Niet meer met een geheim rondlopen waar je elke dag mee geconfronteerd wordt en waar je met niemand over kunt praten. Doe dat dan, hoe moeilijk dat ook is.

En als je een beetje mazzel hebt dan houdt je man misschien wel zo veel van je dat hij het kindje als zn eigen beschouwt en dat hij jou het huis niet uitgooit.

Ik denk dat je het risico maar moet nemen, eerlijkheid duurt het langst zeggen ze toch altijd.

Ik wens jou heel veel succes en toch ook al t goede toe.

En laat nog s weten hoe je t aangepakt hebt.

Groetjes van Lynn

quote:

En als je een beetje mazzel hebt dan houdt je man misschien wel zo veel van je dat hij het kindje als zn eigen beschouwt en dat hij jou het huis niet uitgooit.

En als het tegen zit ?

Wordt ze het huis uitgegooid

Is haar relatie over

Is haar man zijn hele wereldbeeld aan duigen

Krijgt ze de hele buurt, vrienden  en familie over zich heen

Is het huwelijk / de relatie van (ex ? ) minnaar met zijn partner misschien ook over

Groeit kindje op zonder vaderfiguur

Ik denk dat TO die zaken ook allemaal overwogen heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:

quote: Lynn1973 reageerde

En als het tegen zit ?

Is haar relatie over

Is het huwelijk / de relatie van (ex ? ) minnaar met zijn partner misschien ook over

Dat zal ze ongetwijfeld ook allemaal wel overwogen hebben.

Ze heeft besloten om het kindje te houden, met goed recht, begrijp me niet verkeerd, maar daar hangen wel alle consequenties aan vast. Het komt toch ooit wel een keer uit.Voor hetzelfde geld is die minnaar straks op t een en ander uit en gaat hij van alles rondbazuinen, you'll never know.

Ik zeg, alles eerlijk opbiechten en maar zien waar t op uit draait.
MamaLR, jij zegt:

"Ik heb veel nagedacht dit weekend met alle voors en tegens in mijn achterhoofd. Ik heb de biologische vader van mijn kindje beloofd het niet te vertellen en heb nu besloten die belofte te houden. Uiteraard heb ik toen ik met mijn man trouwde ook een belofte gemaakt maar deze is helaas al onomkeerbaar gebroken. Doordat ik deze zwangerschap (combinatie hormonen en situatie) vreselijk instabiel ben geweest (ik huilde mezelf elke nacht zachtjes in slaap en nee daar hoef ik geen medelijden voor) ben ik niet sterk genoeg geweest om de waarheid aan het licht te brengen. Misschien ooit, als de juiste situatie zich voordoet maar nu kan ik het niet. Misschien is de juiste situatie wel een sprookje en deze zal voor mij zeker niet in de nabije toekomst liggen. Ik kan nu gewoon niet anders dan mijn kindje een zo gelukkig mogelijk leven bieden. Erover liegen zal ik niet maar zolang er niet naar gevraagd wordt zal ik zwijgen."

volgens mij had je deze keuze al voor jezelf gemaakt voordat je de topic opende en ons advies vroeg dus, waarom de moeite om het te posten en zoveel rotzooi over je heen krijgen? you made up your mind a long time ago!!!
quote:

quote: Lynn1973 reageerde

En als het tegen zit ?

Is haar relatie over

Allemaal waar maar wat gebeurt er als het na een paar jaar uitkomt? Ik weet niet of dit TO haar eerste kindje is maar wat als haar man meer kinderen wil en hij blijkt onvruchtbaar, om maar eens advokaat van de duivel te spelen.

Hoe langer je een geheim bewaart, hoe erger het wordt.

Ik zou TO willen aanraden om het zo snel mogelijk te vertellen, nu is er nog kans dat haar man het vergeeft maar als hij een paar jaar met deze leugen heeft geleefd is de klap veel groter.

Ik ben voor eerlijkheid in een relatie, niet omdat ik nou zo rechtschapen ben maar het wreekt zich altijd en de waarheid komt altijd uit en meestal op het minst gelegen moment.
quote:volgens mij had je deze keuze al voor jezelf gemaakt voordat je de topic opende en ons advies vroeg dus, waarom de moeite om het te posten en zoveel rotzooi over je heen krijgen? you made up your mind a long time ago!!!

Zelfs al heeft ze dat al bedacht, waarom dan die aggresiviteit in je post?

Ja, ze is zo stom geweest om én vreemd te gaan én nog eens zwanger te worden ook. Dat weet ze zelf maar al te goed.

Probeer je eens een klein beetje in te leven in TO. Kan je je niet voorstellen hoe ontzettend alleen ze zich moet voelen? Hoe verschrikkelijk het moet zijn om met dit geheim rond te lopen?

Ik wil echt niets goedpraten, maar ik denk dat ze zo onderhand wel genoeg gezeik heeft gehoord en ik denk niet dat ze daarop zit te wachten. De situatie is nou eenmaal zoals die is. TO twijfelt over wat ze moet doen. Het is kiezen tussen 2 kwaden. En dat is nou eenmaal een verschrikkelijk moeilijke keuze...
quote:

Ik zou TO willen aanraden om het zo snel mogelijk te vertellen, nu is er nog kans dat haar man het vergeeft maar als hij een paar jaar met deze leugen heeft geleefd is de klap veel groter.

Ik ben voor eerlijkheid in een relatie, niet omdat ik nou zo rechtschapen ben maar het wreekt zich altijd en de waarheid komt altijd uit en meestal op het minst gelegen moment.Hear hear. Een met zoveel stelligheid verkondigde wijsheid komt van een ervaringsdeskundige, toch? ;)
bekijk het eens van de andere kant inderdaad. Wat als je minnaar deze nieuwe vriendin kwijt is, en spijt krijgt. En vader wil zijn voor zijn kindje. Wat gebeurt er dan? Wat als hij ineens aan de deur staat van; ik wil mijn kind zien. Dat kan ook nog!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:

Ik ben voor eerlijkheid in een relatie, niet omdat ik nou zo rechtschapen ben maar het wreekt zich altijd en de waarheid komt altijd uit en meestal op het minst gelegen moment.Hear hear. Een met zoveel stelligheid verkondigde wijsheid komt van een ervaringsdeskundige, toch? ;) Inderdaad.
quote:

Hear hear. Een met zoveel stelligheid verkondigde wijsheid komt van een ervaringsdeskundige, toch? ;)

Inderdaad.Bizar! Ik ben namelijk ook ervaringsdeskundige en ik kom tot heel andere conclusies.  Het zal wel van de persoon zelf afhangen hoe die ermee omgaat, niet? Iemand hel en verdoemenis voorspellen als die niet doet wat in jouw ogen goed is, is niet zo netjes vind ik, vooral niet als het alternatief ook kan leiden tot hel en verdoemenis. Laat TO het lekker zelf uitzoeken, gebaseerd op eigen ervaringen.
quote:

Hear hear. Een met zoveel stelligheid verkondigde wijsheid komt van een ervaringsdeskundige, toch? ;)

Inderdaad.Bizar! Ik ben namelijk ook ervaringsdeskundige en ik kom tot heel andere conclusies.  Het zal wel van de persoon zelf afhangen hoe die ermee omgaat, niet? Iemand hel en verdoemenis voorspellen als die niet doet wat in jouw ogen goed is, is niet zo netjes vind ik, vooral niet als het alternatief ook kan leiden tot hel en verdoemenis. Laat TO het lekker zelf uitzoeken, gebaseerd op eigen ervaringen. Ja, zeg ik ben ent van die kast af, ik ga er niet nog een keer op zitten, hij is van Ikea, dat houdt ie niet hoor!:D
quote:

quote: Lalein reageerde

volgens mij had je deze keuze al voor jezelf gemaakt voordat je de topic opende en ons advies vroeg dus, waarom de moeite om het te posten en zoveel rotzooi over je heen krijgen? you made up your mind a long time ago!!!

Zelfs al heeft ze dat al bedacht, waarom dan die aggresiviteit in je post?

Ja, ze is zo stom geweest om én vreemd te gaan én nog eens zwanger te worden ook. Dat weet ze zelf maar al te goed.

Probeer je eens een klein beetje in te leven in TO. Kan je je niet voorstellen hoe ontzettend alleen ze zich moet voelen? Hoe verschrikkelijk het moet zijn om met dit geheim rond te lopen?

Ik wil echt niets goedpraten, maar ik denk dat ze zo onderhand wel genoeg gezeik heeft gehoord en ik denk niet dat ze daarop zit te wachten. De situatie is nou eenmaal zoals die is. TO twijfelt over wat ze moet doen. Het is kiezen tussen 2 kwaden. En dat is nou eenmaal een verschrikkelijk moeilijke keuze...

Helemaal met je eens Lidewij. Dat gehak altijd op iemand die zich al zo ellendig voelt, ik snap ook nooit waar dat voor nodig is.
sorry van het gehak, maar het komt niet alleen van mij af.

het is zeer frustrerend haar situatie, dat is me hardstikke duidelijk, maar je kan er op rekenen dat je zulke reacties krijgt. misschien hoopte TO op meer steun, maar die is in deze situatie denk ik niet te behalen op een forum vol vrouwen en ervaringsdeskundigen.

kijk, onze mening doet er niet toe blijkt nu en dat is jammer, want al het gehak heeft TO voor noppes over zich afgeroepen.

en dan denk ik, sta open voor de adviezen die je krijgt, ookal zijn het niet de adviezen die je verwacht. misschien hebben we gelijk....er zijn zoveel "maars" en "wat als-en"...daarvoor kun je je niet verstoppen.
Ik zeg ook niet dat het alleen van jou afkomt Lalein. Het valt me gewoon op dat er (in het algemeent bij een topic als dit) zo gehakketakt wordt op iemand die al zo'n dilemma heeft uit te knobbelen. Het nut daarvan ontgaat me daar altijd van. De manier waarop er gereageerd wordt op TO vind ik persoonlijk vervelend, dat is gewoon alleen maar wat ik vind, meer niet.
Ben benieuwd wat er gebeurd was als TO tot een ander besluit was gekomen. sommige postings lijken wel te komen van mensen die het zich persoonlijk aantrekken dat zij voor zichzelf een ander besluit heeft genomen dan anderen misschien in dezelfde situatie zouden doen.

Het leek er bij sommige postings op of TO vooral moest doen wat zij vonden dat het juiste besluit is.

Stel nu dat ze iets anders besloten had, het was enige tijd stil geweest want ze zit dan een tijdje midden in een crisis thuis, komt daarna weer op het forum dat ze helemaal in de put zit omdat ze het gezegd heeft etc.

10 tegen 1 dat ze een stapel postings had gehad in de trant van; ja, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten etc etc.

Jammer dan als een TO een ander besluit neemt dan de meerderheid hier zou beslissen, niemand hier kan exact alle omstandigheden inschatten, TO zelf wel. maar dat is toch niet waarom iemand er een topic over begint? dat is om erover te praten, het lijkt er soms op of het er omgaat vooral iemand te laten doen wat een ander wil. 

En als TO wel gedaan had wat veel mensen hier willen, waren jullie er dan ook voor haar als ze daarom een hele ellendige tijd in zou gaan?

steunt iedereen haar dan, kan ze dan met al haar gevoelens terecht hier, of wordt het dan toch weer een stapel postings van: je wist zelf waar je aan begon....
een aantal van ons geeft haar mening juist om haar te steunen en omdat we uiteindelijk het beste willen voor haar, het kindje en de betrokken mannen.

toch meiden???
Zij heeft een keuze gemaakt die ik niet kan goedkeuren. Punt.
quote:Ik zeg ook niet dat het alleen van jou afkomt Lalein. Het valt me gewoon op dat er (in het algemeent bij een topic als dit) zo gehakketakt wordt op iemand die al zo'n dilemma heeft uit te knobbelen. Het nut daarvan ontgaat me daar altijd van. De manier waarop er gereageerd wordt op TO vind ik persoonlijk vervelend, dat is gewoon alleen maar wat ik vind, meer niet.

Ik heb in het begin van dit topic ook een keer gepost dat ik de reacties nogal hard en vooral grof vond. Ze waren toen nog harder dan wat er nu staat. Daardoor ontstond er een discussie en een aantal is verwijderd omdat de inhoud off-topic was.

En eigenlijk weet ik niet eens wat ik zou doen in haar situatie. Ik kan dat nu wel makkelijk zeggen maar ik sta niet in haar schoenen.

Als ik er weer over nadenk, en dat heb ik gedaan na jouw reaktie Eleonora, vind ik het erg sneu dat TO nu in een situatie zit die als een steen op haar maag ligt. Fouten maakt iedereen en zo lijkt het me ook moeilijk om te genieten van je kraamtijd.

Ik hoop dan ook dat ze een besluit neemt waar zij mee kan leven en mijn excuus aanbieden als ik te hard over ben gekomen.

Ik hoop oprecht dat het je goed gaat MamaLR, wat je ook kiest.
Ik heb jaren geleden ook een kindje gekregen van mijn minnaar, mijn man was onvruchtbaar, maar dat wist ik nog niet op het moment van zwanger worden, ik kon niet leven met dit geheim en heb het aan mijn man verteld, de baby was toen al 6 weken oud. Mijn man heeft ons nooit verlaten was natuurlijk erg gekwetst, het heeft een hele lange tijd geduurd voor we weer een relatie hadden er was toch iets kapot, wat natuurlijk logische is, toen we een 2 kindje wilde bleek dat mijn man onvruchtbaar was, hij ziet ons kind ook echt als ons kind, we praten er nu nooit meer over, en eingelijk denk ik er ook nog weinig aan, het heeft me zeker 10 jaar van mijn leven gekost, zoveel  verdriet heb ik ervan gehad, een ander kan zich dit niet voorstellen, achteraf ben ik blij dat het zo gelopen is anders was ik nooit moeder geworden, en ons kind is nog steeds het beste wat me is overkomen in ons leven! Mijn man staat  achter mij instemmend te knikken, hij is het met mij eens.

Dus mijn advies is wees eerlijk naar je man toe, kijk hoe het verder gaat en neem dan pas een beslissing, heel veel sterkte ermee!
quote:Zij heeft een keuze gemaakt die ik niet kan goedkeuren. Punt.Nou en? Geeft jou dat het recht om TO met de grond gelijk te maken? Lekker makkelijk vanachter je PC-tje.
quote:

een aantal van ons geeft haar mening juist om haar te steunen en omdat we uiteindelijk het beste willen voor haar, het kindje en de betrokken mannen.

toch meiden??? Dat vind ik dus ook.. JUIST omdat ze het al zo moeilijk heeft, probeer ik met mijn reakties feiten neer te zetten en stukje helderheid te bieden in de situatie. Kan wel mee gaan zitten janken en piekeren, schiet TO daar wat mee op!?
Sorry hoor maar jullie weten toch zelf hoop ik wel het verschil tussen iemand advies geven en proberen uit te leggen dat een andere oplossing ook mogelijk is en misschien eerlijker of beter is en iemand affakkelen?

Iemand adviezen geven en met de neus op feiten drukken is niks mis lijkt me. Iemand sarcastische opmerkingen naar het hoofd blijven slingeren omdat je het niet eens bent met gemaakte keuzes is heel iets anders.

Het is wel duidelijk op een gegeven moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven