Structuurverf of toch wat anders?

06-07-2012 09:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik heb even wat advies nodig. Ik ga vandaag een kamer Verven die een beetje Cubaanse uitstraling moet hebben. Er komt een laminaat vloer in die op oud hout lijkt , en de muren zijn nu wit gestuct. Ik denk aan structuurverf maar hoor zeer verschillende verhalen. Toch maar gewone verf dan?

Heb op YT filmpjes gezien over venetiaans verven (dat het marmer achtig lijkt) maar dat is net niet wat ik bedoel, wil het beetje een 'slordige' look geven.

Hoop dat jullie wel snappen wat ik bedoel en met goede tips komen, ik ga straks verf halen!

En alvast bedankt
Wat je ook kunt doen is een mooi structuurbehang kopen en daar overheen verven. Ik snap dat je niet zit te wachten op zo'n behangetje van de Gamma, maar in de betere behangwinkels hebben ze wat duurder structuurbehang met hele aparte structuren. Ik heb het zelf ook en vind het ideaal. Eén keer in de zoveel jaar gaat er een ander verfje over en het ziet er dan weer uit als nieuw.
Wat had ik gedaan...

Ik had nog een zak Rotband rood staan.

En de kamer moest klaar gemaakt worden.

Dus ik heb de stuc aangemaakt in een emmer, stuc op de muur aangebracht met de gladde spatel, laagje van ongeveer 3 millimeter dik.

Toen stuc nog nat was, ben ik met vochtige sponsspatel, horizontale strepen gaan trekken. Maar met het hoekje van de spons. Dus niet de volledige spons op natte stuc doen, trekt soort van vacuum en zo haal je dus ook weer alle stuc van de muur af.

Dus met de 90graden hoek van de spons.

Doordat rotband(rode zak) kleine korrels bevat, en doordat een spons een poreus en ribbelig oppervlakte heeft, trek je strepen in je stuc.

Ik zelf vind het hardstikke leuk uitzien.

Je stoot het er wel redelijk makkelijk vanaf, als je niet uitkijkt. Maar dat heb je met alles wel zo'n beetje.

Ik heb trouwens overal in huis structuurverf, wel de fijnste korrel. En ik herken alleen het openhalen van de huid. Maar dat is me pas 1 keer gelukt. Over het algemeen blijf ik uit de buurt van muren. ;)
quote:Cateautje schreef op 06 juli 2012 @ 10:10:

Wat je ook kunt doen is een mooi structuurbehang kopen en daar overheen verven. Ik snap dat je niet zit te wachten op zo'n behangetje van de Gamma, maar in de betere behangwinkels hebben ze wat duurder structuurbehang met hele aparte structuren. Ik heb het zelf ook en vind het ideaal. Eén keer in de zoveel jaar gaat er een ander verfje over en het ziet er dan weer uit als nieuw.

Ja joh! En dan als het behang droog is, kun je er stukken uit wegscheuren, dan heb je weer de gladde stuc en kun je "steen verven"

Behang lijkt mij het makkelijkst, maar je wilt het vandaag natuurlijk klaar hebben hé? Als je een beetje op mij lijkt...

Ideeen die goed zijn moeten gelijk diezelde dag!
Er bstaan trouwens ook steenstrips.

Dat is heel lelijk eigenlijk, maar zou wel iets kunnen zijn wat jij zoekt....
Het is nog vroeg. Als ze is zoals ik dan gaat ze nu behang halen en verf en is het tegen 10 uur vanavond helemaal klaar.

Maar ik ben dan ook een beest op dat gebied.
Zie op google dat er ook hele mooie steen strips zijn, maar dat heet dan "decostrips"
Nou, ik hou er niet zo van, maar dit is wel erg mooi.

Nouhou, je vind er niks aan.
quote:zusenzoo schreef op 06 juli 2012 @ 10:06:

Weet ik Suus, maar daar heb ik helemaal geen zin an.

Dus komt ooit nog wel een keertje, ooit.Ik heb het geluk dat beneden nu voor mij gestuct wordt wegens een ander probleem (en niet op mijn kosten), boven wil ik op den duur glasvezel erover gooien. Als dat kan.
Misschien is Marrakech verf iets voor je? Dat heeft geen korrel oid maar heeft wel de slordige look die je zoekt!

http://m.betoncireshop.eu/BETONLOOK-VERF.html

Ik laat momenteel Tadelakt in mijn badkamer plaatsen, dat is waarschijnlijk het marmerachtige spul dat je had gezien. Het lijkt een beetje op de marrakech verf maar dan glanzend en waterafstotend :D
anoniem_155210 wijzigde dit bericht op 06-07-2012 11:55
Reden: link niet goed
% gewijzigd
Heb 2 muren wit getext met de ral 9010 die ook op het plafond zit en later ook op de kozijnen komt, en super gaaf behang gehaald bij kwantum met horizontale strepen soort 'steigerhout' lichte kleuren in poeder kleuren met grijs achtig er door heen. (en een geweldige plafondlamp die in de aanbieding was )

Conclusie; volgens mij ben ik net als jullie. Moet en zal vandaag klaar en krijg helemaal nieuwe energie van dit ! (is al m'n 9e dag op rij klussen in t nieuwe huis)

Thanx voor alle goeie tips ik ga misschien nog ooit iets doen met de muren de ik nu wit laat
Aleah goeie site, zoiets is idd makkelijk (wel dure verf trouwens ) wellicht een goeie om te onthouden voor later. Eerst eens kijken hoe t wordt met de muren zo. Denk heel gaaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven