Structuurverf of toch wat anders?

06-07-2012 09:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik heb even wat advies nodig. Ik ga vandaag een kamer Verven die een beetje Cubaanse uitstraling moet hebben. Er komt een laminaat vloer in die op oud hout lijkt , en de muren zijn nu wit gestuct. Ik denk aan structuurverf maar hoor zeer verschillende verhalen. Toch maar gewone verf dan?

Heb op YT filmpjes gezien over venetiaans verven (dat het marmer achtig lijkt) maar dat is net niet wat ik bedoel, wil het beetje een 'slordige' look geven.

Hoop dat jullie wel snappen wat ik bedoel en met goede tips komen, ik ga straks verf halen!

En alvast bedankt
Ik neem aan dat je een "verweerde" look bedoelt?

Alsof de verf afbladdert en de vorige laag zichtbaar is?

Volgens mij is dat heel lastig en ziet het snel "gemaakt" uit

Wat het natuurlijk ook is...

Zou je eigenlijk een proefstuk moeten maken, eventueel met verf die je al hebt.

Neem doeken, kwasten, douchespons, douchefluff, alle materialen die een structuur bevatten, veeg daarmee, tamponeer, voeg laag toe, meng verf en probeer uit...

Totdat je denkt, en dit is het!
Bedoel zoiets als dit, met verweerd...
Volgens mij kun je dan het beste muurverf gebruiken en die aanbrengen met een vochtige spons...

Zou voor de zekerheid daar even op googlen.
Ik heb nergens verstand van, wilde alleen even kwijt dat ik héél veel spijt heb van mijn structuurverf.
Suus;

Meer het 'vegen' alsof het slordig gestuct is. Niet perse met meerdere kleuren. Ik heb een trompe l'oeuil muur gezien waar de stenen stukjes doorheen kwamen dat was ook super gaaf (maar gaat mij niet lukken in 1 dag)

Frizzy waarom heb je spijt?
quote:frizzy schreef op 06 juli 2012 @ 09:27:

Ik heb nergens verstand van, wilde alleen even kwijt dat ik héél veel spijt heb van mijn structuurverf.

Ik heb er ooit wanden mee gedaan waaraan ik me altijd openhaalde, vooral de bovenkant van mijn vingers. Ook mijn gordijnen gingen kapot; de bovenzijde hing er in rafels bij en de zomen aan de zijkant.

Ik zou een behangetje nemen met een structuurprint en dat verven.
it's a big club and you ain't in it
Wat Riony zegt: ik heb me er zo vaak aan opengehaald. Vooral in de slaapkamer. Verder kun je een vlek amper schoonmaken, echt heel irritant (vooral als je kat een duif gevangen heeft en het bloed alle kanten op spoot).
Hmm moeilijk poetsbaar dus. Blijft vast ook veel stof in hangen dan? Als in, stof deeltjes, die je met een doek niet eraf krijgt want dan hangt je doek ook aan de muur vast?
quote:frizzy schreef op 06 juli 2012 @ 09:27:

Ik ook, en ik kan nu niet meer behangen als ik zou willen en het ziet er niet uit, moet ik eerst de muren stuken en dan pas ziet het er weer normaal uit.

Erg veel spijt dus.
Precies dat dus. En er stond bij mij op de pot wel 'afwasbaar', maar ik vraag me wel af hoe dan.

De enige manier om er weer vanaf te komen is de muren laten stucen of te behangen. Wat een spijt...
njo, vquote:zusenzoo schreef op 06 juli 2012 @ 09:51:

[...]

Ik ook, en ik kan nu niet meer behangen als ik zou willen en het ziet er niet uit, moet ik eerst de muren stuken en dan pas ziet het er weer normaal uit.

Erg veel spijt dus.Kan behangen niet?
Ja precies, je doekje en de huid van je vingers (bloed) blijven achter. Ik had het op behang gesmeerd maar het was zo peperduur dat ik het er maar niet af kon trekken. Dus opnieuw geverfd, wat ook weer een ontiegelijke klus is.
Hmm ik geloof dat het toch maar geen structuurverf wordt, maar 'creatief met gewone muurverf'. Jullie hebben me wel snel overtuigd (na vrienden en familie)
(maar die kwamen niet verder dan 'het is rotzooi' en ik heb toch wel argumenten nodig om me van mijn oorspronkelijke plan af te laten brengen)
quote:frizzy schreef op 06 juli 2012 @ 09:52:

njo, v

[...]

Kan behangen niet?

Dat structuur blijf je dan toch door het behang zie Frizz, de ondermuur moet echt glad zijn, een stofje zie je zelfs.

Nee, echt een stomme actie.
Het lekkerste verft glasvezelbehang. Het aanbrengen moet je wel goed doen met erg veel lijm maar na de eerste verflaag is verven een heerlijk karweitje. Zo kan je telkens in een paar uurtjes je wandkleur veranderen.
Behangen over structuurverf gaat niet.

Je moet dan inderdaad alles, of eraf halen, maar dat is niet te doen. Of je stuct het weer recht, wat vele malen makkelijker is.

Kun je goed zelf doen hoor.

Rotband kopen, stuc-ding, god hoe heet dat nou, plaat met een handvat erop, stuc-ding dus.

En stuc aanmaken. Niet te waterig, niet te droog en beginnen maar! Als de muur recht is, is dit echt wel te doen hoor!

Heb hier zo'n beetje het hele huis gestuct, is vermoeiend en soms frustrerend, maar ik stucte vanaf de steen.

Wat je zou kunnen to, valt me nu in, je koopt een zak gips-stuc. Die maak je aan en breng je op de muur aan met een spons-stuc-ding of een kwast, dan krijg je ook "structuur"

Ik heb dat zo op een slaapkamer gedaan, met een sponsstucding, nu is ht net alsof ik bamboo behang heb.
Oké, 3 muren zijn gestuct en 1 is gipswand. Die laatste ga ik behangen. De andere 3 verven. Dan maar geen 'cuba' look, alhoewel, met de juiste kleuren moet het toch wel ongeveer de uitstraling kunnen krijgen die ik voor ogen heb.

En als ik ooit tijd over heb ga ik op 1 muur een trompe l'oeuil maken alsof er stenen onder zitten
Ik weet niet of ik mosterd ben, maar met structuurverf blijf je met alles er aan haken. Als je er met een trui langs gaat, blijven de pluizen er aan hangen en als je met je blote armen langs de muur komt heb je kans op schaafwonden. Ik zou er nooit aan beginnen.
Suus, je laatste opmerking, hoe bedoel je dat precies, ik ga even goochelen op bamboe behang ondertussen.
Cateautje ik was al overtuigd maar nu helemaal; geen structuurverf hier!
Even een plaatje van een stuc-ding.

Wat deze meneer in zijn hand heeft dus...

En dit een een spons-stuc-ding

Weet ik Suus, maar daar heb ik helemaal geen zin an.

Dus komt ooit nog wel een keertje, ooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven