Sicilie per boot

06-07-2012 13:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer gaan wij op vakantie naar Calabrie, Zuid Italie. Willen graag een dag Sicilie bezoeken. Overvaren met de auto op de boot en dan? Sicilie is vrij groot. Wat is leuk en te doen om 1 dag te bekijken. Ik begrijp dat wij de plaats waar wij aankomen met de boot gauw achter ons moeten laten.

Wat zijn leuke spots om te bezoeken en belangrijker nog wat is aan te rijden.

Er zijn vast een aantal kenners onder jullie!
O ja, misschien handig om te weten. Wij zijn niet met zijn 2en maar met 3 kindertjes in de leeft van 4 tot 10 jaar.
Oeh das nog een flink stuk varen hoor! Heb je al gekeken hoe lang de boot er over doet? Je kunt mss beter per auto Sicilië op bij Messina. Aanrader en enigszins in de buurt: Catania, bij de etna. Maar grote trip voor 1 dag hoor!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Misschien is Stromboli dan beter voor een ééndagstripje...
deedee86, Klopt Messina, had ik doorgekregen als aankomstplaats met de boot. Ik heb ook gehoord dat dit geen leuke plaats is en dat je hier zo snel mogelijk weer moet verdwijnen.

Begrijp dat Sicilie voor 1 dag dus bijna niet te doen is?
Als ik het goed begrijp neem je de auto mee de boot op? Vanaf Calabria duurt de overtocht niet zo lang hoor! Nog geen uurtje. Sicilie is inderdaad redelijk groot, maar bovenal heeft een slecht wegennet! Mooie plaatsen zijn: Palermo, Siracusa, Taormina, Catania. Maar met kleine kinderen dat in 1 dag willen doen is denk ik niet zo'n enorm succes.

En wanneer ga je precies? Het is er nu namelijk bloedheet, meer dan 40 graden. En de verwachtingen blijft dat dit minstens tot eind juli zo blijft ivm met een nieuwe hittegolf die vanuit Afrika komt. Ook in augustus is het er vaak bloedheet, dan is het niet te doen om een stad te bezoeken.
Tx, Italiagirl.

Wij zijn in Calabrie van 21 juli t/m 3 aug.

Waarschijnijk wel leuk om bijvoorbeeld alleen Taormina te doen? En Catania ligt volgens mij ook wel in de buurt. Misschien afwisselen met een strand/zee bezoekje?
Wij zijn ook vanuit Calabrie naar Sicilie overgestoken, wel voor een week. De overtocht duurt niet lang, maar eer je Messina uit bent, ben je makkelijk een dik uur verder. Wij zijn naar een camping vlakbij Catania gegaan, de dag erna de Etna op. Je redt dat niet in één dag, niet op een leuke relaxte manier. Verder zijn we naar Agrigento geweest, maar das voor een dagtocht ook te ver. En in het noorden zijn we vanuit Castellamare naar Palermo en Erice gegaan. Ik denk dat het voor maar één dagje niet echt de moeite is.
Meghan persoonlijk zou ik het met kinderen niet doen. Met name vanwege de tijd die ze in de auto moeten doorbrengen en de hitte. Het is er nu echt bloedheet. Ik hou de temperaturen daar nogal nauwlettend in de gaten omdat ik over een paar weken ook naar Sicilië op vakantie ga, zwanger ben en er nu al tegenop zie eigenlijk.

Zelf ben ik 2 jaar geleden in Taormina geweest. Leuke plaats, zeker in 1 dag te doen, maar overdag zijn we op het strand geweest bij giardini naxos (ligt onder Taormina) en tegen het einde van de middag pas naar Taormina. Anders was het veel te heet. Is het geen optie om 1 nacht te overnachten op Sicilië. Dan kan je het wat makkelijker combineren met een strand bezoek.
Mocht je eventueel de mogelijkheid hebben om 1 nacht te overnachten op Sicilië, kunnen jullie eventueel ook de gola dell'alcantara bezoeken. Een mooi natuurpark op 17 km afstand van Taormina. Mocht je het dan warm hebben, kun je je daar in het ijskoude water gooien.
Dank voor jullie reacties. We gaan er nog eens goed over nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven