Ja, ik knutsel!
zaterdag 16 juni 2012 om 14:57
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
vrijdag 6 juli 2012 om 16:47
quote:appelvink schreef op 06 juli 2012 @ 11:15:
Snjokorn, mooi vest!
Knap als je dat kunt met die ingebreide figuren. Dan heb je toch langs de achterkant allemaal draadjes lopen? Heb het ooit ook geprobeerd, maar dat was geen succes. Al die draadjes aan de achterkant trokken bij mij helemaal strak of zaten juist veel te slap. Of gebruik je een heel andere techniek?Inderdaad allemaal lussen aan de binnenkant (extra warm ). Inbreien vált wel mee qua moeilijkheid (op rondbreipennen; je hoeft de steken niet op elkaar te proppen waardoor het snel te strak wordt aan de achterkant) en die draadspanning is een kwestie van oefening baart kunst (stom maar waar). Ik brei tegenwoordig ook op z'n ijslands : draad in de linkerhand houden, insteken, omslaan/doorhalen (eigenlijk een haakbeweging), aflaten glijden. Gaat een stuk sneller dan de nederlandse manier en ik brei dan ook losser.
Snjokorn, mooi vest!
Knap als je dat kunt met die ingebreide figuren. Dan heb je toch langs de achterkant allemaal draadjes lopen? Heb het ooit ook geprobeerd, maar dat was geen succes. Al die draadjes aan de achterkant trokken bij mij helemaal strak of zaten juist veel te slap. Of gebruik je een heel andere techniek?Inderdaad allemaal lussen aan de binnenkant (extra warm ). Inbreien vált wel mee qua moeilijkheid (op rondbreipennen; je hoeft de steken niet op elkaar te proppen waardoor het snel te strak wordt aan de achterkant) en die draadspanning is een kwestie van oefening baart kunst (stom maar waar). Ik brei tegenwoordig ook op z'n ijslands : draad in de linkerhand houden, insteken, omslaan/doorhalen (eigenlijk een haakbeweging), aflaten glijden. Gaat een stuk sneller dan de nederlandse manier en ik brei dan ook losser.
Snjókorn falla, á allt og alla
vrijdag 6 juli 2012 om 16:51
vrijdag 6 juli 2012 om 19:51
vrijdag 6 juli 2012 om 20:38
Appelvink: 't is eerst een beetje geklooi hoe je de draad vast moet houden in je linkerhand maar als je dat eenmaal doorhebt breit het als een tierelier.
Lus om je pink maken:
de draad over je wijsvinger laten lopen:
ik gebruik m'n ringvinger om wat meer spanning op de draad te houden:
Lus om je pink maken:
de draad over je wijsvinger laten lopen:
ik gebruik m'n ringvinger om wat meer spanning op de draad te houden:
vrijdag 6 juli 2012 om 21:02
@Bloske; als je 'm echt buiten hangt zul je hem nog wel even goed af moeten lakken in meerdere laagjes om hem goed te beschermen tegen het weer/water. Maar dat staat vlgs mij ook uitgelegd op de link die Snjokorn plaatste!
Goed bezig, Snjo! Linkjes plaatsen, een hele tutorial plaatsen met foto's!
Super!
Goed bezig, Snjo! Linkjes plaatsen, een hele tutorial plaatsen met foto's!
Super!
vrijdag 6 juli 2012 om 22:33
quote:maylea schreef op 06 juli 2012 @ 22:21:
Ik snap die lus om de pink nooit zo. Ik heb heel wat gebreid maar nog nooit een draad om de pink gehad. Met haken ook niet trouwens Ik doe het alleen als ik niet op de nederlandse manier brei. Die lus zorgt ervoor dat je draad niet "wegloopt", als extra houvast.
Ik snap die lus om de pink nooit zo. Ik heb heel wat gebreid maar nog nooit een draad om de pink gehad. Met haken ook niet trouwens Ik doe het alleen als ik niet op de nederlandse manier brei. Die lus zorgt ervoor dat je draad niet "wegloopt", als extra houvast.
vrijdag 6 juli 2012 om 22:39
vrijdag 6 juli 2012 om 22:40
Haha, Snjokorn, geweldig die foto's en het filmpje!
Nu moest ik het natuurlijk wel meteen even proberen. En gelukt! Wel even wennen, maar als je dit een beetje in de vingers hebt zal het inderdaad een stuk sneller gaan dan de Nederlandse manier. Ik zal eens kijken of ik eraan kan wennen.
Dank voor de uitgebreide handleiding!
Nu moest ik het natuurlijk wel meteen even proberen. En gelukt! Wel even wennen, maar als je dit een beetje in de vingers hebt zal het inderdaad een stuk sneller gaan dan de Nederlandse manier. Ik zal eens kijken of ik eraan kan wennen.
vrijdag 6 juli 2012 om 22:46
voor Mibb! Van harte gefeliciteerd met je versgeperste zoon!
Wauw Snjokorn, knap, dat breien! Ik kan heulemaal niet breien, dus heb Diep Respect voor mensen die dat wel kunnen.
En ikbenik, waar zijn de foto's van je speksteen? Of is man-met-fototoestel nog niet terug?
Wauw Snjokorn, knap, dat breien! Ik kan heulemaal niet breien, dus heb Diep Respect voor mensen die dat wel kunnen.
En ikbenik, waar zijn de foto's van je speksteen? Of is man-met-fototoestel nog niet terug?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
vrijdag 6 juli 2012 om 22:50
vrijdag 6 juli 2012 om 22:52
quote:appelvink schreef op 06 juli 2012 @ 22:40:
Graag gedaan.
Op deze manier kán ik in 1 weekend een trui breien (als de wol maar dik genoeg is, niet dit dunne spul wat ik nu gebruik).
Graag gedaan.
Op deze manier kán ik in 1 weekend een trui breien (als de wol maar dik genoeg is, niet dit dunne spul wat ik nu gebruik).
vrijdag 6 juli 2012 om 23:19
vrijdag 6 juli 2012 om 23:21
vrijdag 6 juli 2012 om 23:44
zaterdag 7 juli 2012 om 08:26
quote:maylea schreef op 06 juli 2012 @ 23:21:
Het ziet er hartstikke leuk uit.......maar wat is het precies?
een 'schilderijtje', ik heb het later ingelijst zodat het op de babykamer kon hangen. Ben je ondertussen al naar bed of zit je nog steeds te droogbreien ?
Goedemorgen trouwens allemaal!
Het ziet er hartstikke leuk uit.......maar wat is het precies?
een 'schilderijtje', ik heb het later ingelijst zodat het op de babykamer kon hangen. Ben je ondertussen al naar bed of zit je nog steeds te droogbreien ?
Goedemorgen trouwens allemaal!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde