Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Dank je wel Ikbenik!

Ik ga wel even googlen, vind het wel leuk, zo een dakpan naast de deur
Mibb, gefeliciteerd!

Ik heb vandaag een bloem gehaakt met zpagetti. Geen foto, want mijn telefoon doet gek. Raar ding maakt alleen maar bibberfoto's.
@appel, op het werk gebruiken we groene zeep!

@mibb, gefeliciteerd!
quote:appelvink schreef op 06 juli 2012 @ 11:15:

Snjokorn, mooi vest!

Knap als je dat kunt met die ingebreide figuren. Dan heb je toch langs de achterkant allemaal draadjes lopen? Heb het ooit ook geprobeerd, maar dat was geen succes. Al die draadjes aan de achterkant trokken bij mij helemaal strak of zaten juist veel te slap. Of gebruik je een heel andere techniek?Inderdaad allemaal lussen aan de binnenkant (extra warm ). Inbreien vált wel mee qua moeilijkheid (op rondbreipennen; je hoeft de steken niet op elkaar te proppen waardoor het snel te strak wordt aan de achterkant) en die draadspanning is een kwestie van oefening baart kunst (stom maar waar). Ik brei tegenwoordig ook op z'n ijslands : draad in de linkerhand houden, insteken, omslaan/doorhalen (eigenlijk een haakbeweging), aflaten glijden. Gaat een stuk sneller dan de nederlandse manier en ik brei dan ook losser.
Snjókorn falla, á allt og alla
Da's makkelijk, dat dit topic er als eerste staat als ik Viva aanklik.

Nu eerst teruglezen.

En Mibb, van harte gefeliciteerd met je zoontje! Ik wil toch een foto
668, the neighbour of the Beast
quote:bloske schreef op 06 juli 2012 @ 09:25:

[...]

Wat voor lijm gebruik je dan en smeer je je hele object in met lijm? Of alleen waar je de servet plakt?Nog maar eens een link. Hier staat het wel goed beschreven, ook met het aflakken.
SushiToo, dankjewel, dan wordt het dus de groene zeep!

Snjokorn, dat figuren inbreien klinkt toch wel als gepriegel en ik heb niet zoveel geduld voor gepriegel.

En ik moest even goed nadenken bij dat IJslands breien, maar ik geloof dat ik hem snap. Ik ga het ook eens proberen!
Appelvink: 't is eerst een beetje geklooi hoe je de draad vast moet houden in je linkerhand maar als je dat eenmaal doorhebt breit het als een tierelier.

Lus om je pink maken:

de draad over je wijsvinger laten lopen:

ik gebruik m'n ringvinger om wat meer spanning op de draad te houden:

Insteken:

lus ophalen (omslaan hoeft niet echt) en doorhalen:

Miss Marple in eigen persoon :

View My Video
@Bloske; als je 'm echt buiten hangt zul je hem nog wel even goed af moeten lakken in meerdere laagjes om hem goed te beschermen tegen het weer/water. Maar dat staat vlgs mij ook uitgelegd op de link die Snjokorn plaatste!

Goed bezig, Snjo! Linkjes plaatsen, een hele tutorial plaatsen met foto's!

Super!
Thanx Ikbenik

Wanneer plak jij een fotootje van je speksteen?? *kijkt heeeeeel erg lief*
Ik snap die lus om de pink nooit zo. Ik heb heel wat gebreid maar nog nooit een draad om de pink gehad. Met haken ook niet trouwens
quote:maylea schreef op 06 juli 2012 @ 22:21:

Ik snap die lus om de pink nooit zo. Ik heb heel wat gebreid maar nog nooit een draad om de pink gehad. Met haken ook niet trouwens Ik doe het alleen als ik niet op de nederlandse manier brei. Die lus zorgt ervoor dat je draad niet "wegloopt", als extra houvast.
quote:snjokorn schreef op 06 juli 2012 @ 22:33:

[...]

Ik doe het alleen als ik niet op de nederlandse manier brei. Die lus zorgt ervoor dat je draad niet "wegloopt", als extra houvast.En als je op de Nederlandse manier breit dan loopt de draad gewoon weg?
Haha, Snjokorn, geweldig die foto's en het filmpje!

Nu moest ik het natuurlijk wel meteen even proberen. En gelukt! Wel even wennen, maar als je dit een beetje in de vingers hebt zal het inderdaad een stuk sneller gaan dan de Nederlandse manier. Ik zal eens kijken of ik eraan kan wennen.

Dank voor de uitgebreide handleiding!
voor Mibb! Van harte gefeliciteerd met je versgeperste zoon!

Wauw Snjokorn, knap, dat breien! Ik kan heulemaal niet breien, dus heb Diep Respect voor mensen die dat wel kunnen.

En ikbenik, waar zijn de foto's van je speksteen? Of is man-met-fototoestel nog niet terug?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:maylea schreef op 06 juli 2012 @ 22:39:

[...]

En als je op de Nederlandse manier breit dan loopt de draad gewoon weg? Nee, dan heb ik 'm vast met 3 vingers (moest het even uitproberen) .... misschien ligt het er ook aan dat ik rechtshandig ben
quote:appelvink schreef op 06 juli 2012 @ 22:40:

Haha, Snjokorn, geweldig die foto's en het filmpje!

Nu moest ik het natuurlijk wel meteen even proberen. En gelukt! Wel even wennen, maar als je dit een beetje in de vingers hebt zal het inderdaad een stuk sneller gaan dan de Nederlandse manier. Ik zal eens kijken of ik eraan kan wennen.

Dank voor de uitgebreide handleiding!

Graag gedaan.

Op deze manier kán ik in 1 weekend een trui breien (als de wol maar dik genoeg is, niet dit dunne spul wat ik nu gebruik).
Hier nog even een foto uit de oude doos, een kraamcadeautje dat ik ooit maakte voor een vriendin:

Gemaakt van behang, stof, verf, kraaltjes, potlood en pen.
Schattig cadeautje akakia.
quote:snjokorn schreef op 06 juli 2012 @ 22:50:

[...]

Nee, dan heb ik 'm vast met 3 vingers (moest het even uitproberen) .... misschien ligt het er ook aan dat ik rechtshandig ben Ik heb net even droog gebreid en ik doe het ook met 3 vingers, denk ik
quote:Akakia schreef op 06 juli 2012 @ 22:55:

Hier nog even een foto uit de oude doos, een kraamcadeautje dat ik ooit maakte voor een vriendin:

[afbeelding]

Gemaakt van behang, stof, verf, kraaltjes, potlood en pen.Het ziet er hartstikke leuk uit.......maar wat is het precies?
quote:maylea schreef op 06 juli 2012 @ 23:19:

[...]

Ik heb net even droog gebreid en ik doe het ook met 3 vingers, denk ik Ik heb linksom ook nog even uitgeprobeerd met 3 vingers maar de lus om m'n pink wint het daar qua gemak
quote:snjokorn schreef op 06 juli 2012 @ 23:44:

[...]

Ik heb linksom ook nog even uitgeprobeerd met 3 vingers maar de lus om m'n pink wint het daar qua gemak Zit ik hier om kwart over drie 's nachts linksom droog te breien. Dat is niks
quote:maylea schreef op 06 juli 2012 @ 23:21:

Het ziet er hartstikke leuk uit.......maar wat is het precies?

een 'schilderijtje', ik heb het later ingelijst zodat het op de babykamer kon hangen. Ben je ondertussen al naar bed of zit je nog steeds te droogbreien ?

Goedemorgen trouwens allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven