Dochter met onstoken ogen!

07-07-2012 18:59 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gister ochtend had m'n dochter nog nergens last van maar in de middag twee onstoken oogjes! Ik ben natuurlijk meteen schoon gaan maken met gekookt water,hopen dat het minder zou worden.

Vanmorgen leek het al wat beter maar in de middag begon het een beetje paars te worden en er liep wat pus uit!

Nu heb ik rond 17.30 contact opgenomen met de hap omdat ik het niet helemaal vertrouw.......ik mag even langskomen maar dat kan pas om 21.30 omdat het druk is!

M'n dochter ligt altijd om 18.30 in bed dus dat is geen handige tijd.....de mevr van de hap vond dat maar raar!

Wat zouden jullie doen? Kind wakker maken rond die tijd of afwachten tot morgen?
Ik zou er niet mee naar de hap gaan en morgen ochtend gaan.

Kinderen hebben wel vaker ontstoken ogen, schoonmaken met lauwwarm water (hoeft niet gekookt hoor ), als het niet overgaat naar de HA. Persoonlijk zou ik er dus helemaal niet mee heen gaan, maar als je twijfelt kan het nooit kwaad.
Kind wakker maken natuurlijk, als het erg genoeg is om de hap te bellen.
Waarom bel je dan pas om 17.30 uur, een uur voor bedtijd?
Ik snap trouwens wel dat de mevrouw van de hap dat raar vond, zij zijn er voor dringende, niet levensbedreigende zaken. Dan kan je niet aankomen met; ja, maar mijn dochter slaapt dan, zo acuut is het dan blijkbaar niet.
Als je haar niet wakker wilt maken is het niet ernstig genoeg.
Mijn moeder legde altijd twee theezakjes kamille thee op mijn oogleden, het hielp echt heel goed... en nog steeds! Heb lenzen en als die mijn ogen irriteren dan doe ik dit altijd, de volgende dag nergens last meer van. Wel eerst lauwwarm laten worden, niet te heet natuurlijk.

En als het dan niet over gaat, naar de dokter.
Even terugbellen om te vragen of paars en pus normaal zijn? Ik zou niet met ontstoken ogen naar de hap gaan. Mijn kinderen hebben het vaker gehad en het is altijd over gegaan, maar wij kunnen vanaf hier niet zien wat het is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Nou, inderdaad zeg. De HAP is voor dringende gevallen, dan ga je toch niet roepen dat de tijd je niet uitkomt?
Oei, ik lees nu net over pus, dat is wel heel heftig, dan zou ik naar de dokter gaan, en gewoon vandaag, niet wachten.

Als ze nou een beetje rood waren, dan helpen die theezakjes wel.
quote:Jorina schreef op 07 juli 2012 @ 19:04:

Ik zou er niet mee naar de hap gaan en morgen ochtend gaan.

Kinderen hebben wel vaker ontstoken ogen, schoonmaken met lauwwarm water (hoeft niet gekookt hoor ), als het niet overgaat naar de HA. Persoonlijk zou ik er dus helemaal niet mee heen gaan, maar als je twijfelt kan het nooit kwaad.

Dat ben ik sinds gister aan het doen,en meestal werk dat snel! Maar nu het zo paars is vind ik het lastig!

Ik ga ook zeker nu niet heen.....kleintje heeft slaap nodig dus als het morgen nog zo paars is ga ik weer bellen!

En anders maandag naar de HA! Dank je
Ontstoken oogjes hebben ze hier ook wel eens gehad, ik geloof niet dat ik hiermee in het weekend naar de HAP zou gaan, maar de oogjes gewoon goed schoon houden, kindje regelmatig handjes te laten wassen als ze in haar oogjes wil wrijven (wrijven wel zoveel mogelijk proberen te voorkomen) en afwachten tot maandag. Als het dan nog zo is kan je altijd even contact opnemen met de huisarts.
Als je nu niet gaat, snap ik niet dat je hebt gebeld! Denk dat je morgen dan ook niet hoeft te komen van ze. En terecht!
Nogmaals, voordat ik je er nou van weerhoudt om heen te gaan, als je twijfelt moet je op je gevoel af gaan, als het jouw ernstig genoeg lijkt dus wakker maken en naar de HAP gaan.
Snap niet dat je dat durft, HAP bellen voor ontstoken ogen? Morgenochtend meteen om 8u bellen naar eigen huisarts en de nacht dan maar paar keer er uit als dat nodig is. HAP is voor spoed, en voor ernstige gevallen!!!!
Een kind gaat er niet dood aan om een keer laat uit bed gehaald te worden... (maar misschien ben ik een hele makkelijke moeder dat kan ook). Jij maakt je blijkbaar zorgen er over, dan moet je blij zijn dat je met een redelijk onschuldig iets langs mag komen bij de HAP die vaak in de weekenden stampes volzitten. Ja 21 uur is niet ideaal, maar men maakt een planning op basis van urgentie, en ontstoken oogjes is niet urgent (en kan wat mij betreft prima tot maandag wachten.Klein e kinderen hebben heel vaak pusoogjes)
quote:marloezje schreef op 07 juli 2012 @ 19:09:

[...]

Ik ga ook zeker nu niet heen.....kleintje heeft slaap nodig dus als het morgen nog zo paars is ga ik weer bellen!Waarom heb je dan gebeld?
quote:carenza schreef op 07 juli 2012 @ 19:16:

Snap niet dat je dat durft, HAP bellen voor ontstoken ogen? Morgenochtend meteen om 8u bellen naar eigen huisarts en de nacht dan maar paar keer er uit als dat nodig is. HAP is voor spoed, en voor ernstige gevallen!!!!Onzin, daar is de eerste hulp voor. Als mijn huisarts op zondag dicht is dan ga ik ook naar de huisartsen post. Had een keer erge jeuk, allergische reactie, ben er toen ook heen gegaan. Ik ga niet 2 dagen wachten.
Ik heb nog nooit pusogen gehad trouwens, dat klinkt best ranzig en onhygienischl.
Tuurlijk bel je de HAP als je je zorgen maakt en je eigen huisarts is weekend aan het vieren. Maar als je dan vervolgens het schoonheidsslaapje van je kind belangrijker vindt dan een bezoek aan diezelfde HAP begrijp ik het niet helemaal meer.
Hoe oud is je dochter en geef je misschien nog borstvoeding? Als je dat geeft kan dat erin druppelen ook werken. Vraag me niet waarom, maar heb 't al een aantal keer gehoord.
@kuikentje; een HAP is voor spoedeisende, niet levensbedreigende zaken.
tja, de keuze ligt bij jou, maar je kunt moeilijk verwachten dat alles en iedereen aan de kant geschoven wordt en je voorrang krijgt als je om half 6 belt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb gebeld omdat ik me ongerust maak over dat paarse! Ik weet dat de hap voor dringende zaken is en heb daarom ook zo lang gewacht....omdat ik twijfelde of ik wel of niet moest bellen!

Maar goed er zijn op dit moment zoveel dringende zaken bij de hap dat er een wachttijd is van ruim drie en een half uur!

Allemaal bedank voor jullie advies en ik blijf goed schoonmaken met water!
Waarom bel je de hap in godsnaam?!

Hoe oud is je kind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven