Dochter met onstoken ogen!
zaterdag 7 juli 2012 om 18:59
Hallo allemaal,
Gister ochtend had m'n dochter nog nergens last van maar in de middag twee onstoken oogjes! Ik ben natuurlijk meteen schoon gaan maken met gekookt water,hopen dat het minder zou worden.
Vanmorgen leek het al wat beter maar in de middag begon het een beetje paars te worden en er liep wat pus uit!
Nu heb ik rond 17.30 contact opgenomen met de hap omdat ik het niet helemaal vertrouw.......ik mag even langskomen maar dat kan pas om 21.30 omdat het druk is!
M'n dochter ligt altijd om 18.30 in bed dus dat is geen handige tijd.....de mevr van de hap vond dat maar raar!
Wat zouden jullie doen? Kind wakker maken rond die tijd of afwachten tot morgen?
Gister ochtend had m'n dochter nog nergens last van maar in de middag twee onstoken oogjes! Ik ben natuurlijk meteen schoon gaan maken met gekookt water,hopen dat het minder zou worden.
Vanmorgen leek het al wat beter maar in de middag begon het een beetje paars te worden en er liep wat pus uit!
Nu heb ik rond 17.30 contact opgenomen met de hap omdat ik het niet helemaal vertrouw.......ik mag even langskomen maar dat kan pas om 21.30 omdat het druk is!
M'n dochter ligt altijd om 18.30 in bed dus dat is geen handige tijd.....de mevr van de hap vond dat maar raar!
Wat zouden jullie doen? Kind wakker maken rond die tijd of afwachten tot morgen?
zaterdag 7 juli 2012 om 19:04
zaterdag 7 juli 2012 om 19:08
Mijn moeder legde altijd twee theezakjes kamille thee op mijn oogleden, het hielp echt heel goed... en nog steeds! Heb lenzen en als die mijn ogen irriteren dan doe ik dit altijd, de volgende dag nergens last meer van. Wel eerst lauwwarm laten worden, niet te heet natuurlijk.
En als het dan niet over gaat, naar de dokter.
En als het dan niet over gaat, naar de dokter.
zaterdag 7 juli 2012 om 19:08
zaterdag 7 juli 2012 om 19:09
quote:Jorina schreef op 07 juli 2012 @ 19:04:
Ik zou er niet mee naar de hap gaan en morgen ochtend gaan.
Kinderen hebben wel vaker ontstoken ogen, schoonmaken met lauwwarm water (hoeft niet gekookt hoor ), als het niet overgaat naar de HA. Persoonlijk zou ik er dus helemaal niet mee heen gaan, maar als je twijfelt kan het nooit kwaad.
Dat ben ik sinds gister aan het doen,en meestal werk dat snel! Maar nu het zo paars is vind ik het lastig!
Ik ga ook zeker nu niet heen.....kleintje heeft slaap nodig dus als het morgen nog zo paars is ga ik weer bellen!
En anders maandag naar de HA! Dank je
Ik zou er niet mee naar de hap gaan en morgen ochtend gaan.
Kinderen hebben wel vaker ontstoken ogen, schoonmaken met lauwwarm water (hoeft niet gekookt hoor ), als het niet overgaat naar de HA. Persoonlijk zou ik er dus helemaal niet mee heen gaan, maar als je twijfelt kan het nooit kwaad.
Dat ben ik sinds gister aan het doen,en meestal werk dat snel! Maar nu het zo paars is vind ik het lastig!
Ik ga ook zeker nu niet heen.....kleintje heeft slaap nodig dus als het morgen nog zo paars is ga ik weer bellen!
En anders maandag naar de HA! Dank je
zaterdag 7 juli 2012 om 19:09
Ontstoken oogjes hebben ze hier ook wel eens gehad, ik geloof niet dat ik hiermee in het weekend naar de HAP zou gaan, maar de oogjes gewoon goed schoon houden, kindje regelmatig handjes te laten wassen als ze in haar oogjes wil wrijven (wrijven wel zoveel mogelijk proberen te voorkomen) en afwachten tot maandag. Als het dan nog zo is kan je altijd even contact opnemen met de huisarts.
zaterdag 7 juli 2012 om 19:17
Een kind gaat er niet dood aan om een keer laat uit bed gehaald te worden... (maar misschien ben ik een hele makkelijke moeder dat kan ook). Jij maakt je blijkbaar zorgen er over, dan moet je blij zijn dat je met een redelijk onschuldig iets langs mag komen bij de HAP die vaak in de weekenden stampes volzitten. Ja 21 uur is niet ideaal, maar men maakt een planning op basis van urgentie, en ontstoken oogjes is niet urgent (en kan wat mij betreft prima tot maandag wachten.Klein e kinderen hebben heel vaak pusoogjes)
zaterdag 7 juli 2012 om 19:20
quote:carenza schreef op 07 juli 2012 @ 19:16:
Snap niet dat je dat durft, HAP bellen voor ontstoken ogen? Morgenochtend meteen om 8u bellen naar eigen huisarts en de nacht dan maar paar keer er uit als dat nodig is. HAP is voor spoed, en voor ernstige gevallen!!!!Onzin, daar is de eerste hulp voor. Als mijn huisarts op zondag dicht is dan ga ik ook naar de huisartsen post. Had een keer erge jeuk, allergische reactie, ben er toen ook heen gegaan. Ik ga niet 2 dagen wachten.
Snap niet dat je dat durft, HAP bellen voor ontstoken ogen? Morgenochtend meteen om 8u bellen naar eigen huisarts en de nacht dan maar paar keer er uit als dat nodig is. HAP is voor spoed, en voor ernstige gevallen!!!!Onzin, daar is de eerste hulp voor. Als mijn huisarts op zondag dicht is dan ga ik ook naar de huisartsen post. Had een keer erge jeuk, allergische reactie, ben er toen ook heen gegaan. Ik ga niet 2 dagen wachten.
zaterdag 7 juli 2012 om 19:31
Ik heb gebeld omdat ik me ongerust maak over dat paarse! Ik weet dat de hap voor dringende zaken is en heb daarom ook zo lang gewacht....omdat ik twijfelde of ik wel of niet moest bellen!
Maar goed er zijn op dit moment zoveel dringende zaken bij de hap dat er een wachttijd is van ruim drie en een half uur!
Allemaal bedank voor jullie advies en ik blijf goed schoonmaken met water!
Maar goed er zijn op dit moment zoveel dringende zaken bij de hap dat er een wachttijd is van ruim drie en een half uur!
Allemaal bedank voor jullie advies en ik blijf goed schoonmaken met water!