Vliegangst!
woensdag 4 juli 2012 om 21:00
Volgende week is het zover, voor de 8ste keer stap ik in het vliegtuig om heerlijk op vakantie te gaan. Gezellig samen met gezin een vliegreis van 3 en een half uur.
Maar die angst!! Heb vliegen de vorige keren ook al angstig ervaren maar dit jaar is het een stuk erger. Waarvoor heen de angst om er niet uit te kunnen overheerste is het nu de angst om neer te storten en dood te gaan..
Ik baal hier echt van en neem ook oxazepam tijdens en net voor de reis maar heb niet het idee dat dit iets helpt.
Probeer nu alvast ontspanningsoefeningen te doen..
Maar de angst is echt bleh.. Alleen al de gedachte er aan zorgt ervoor dat ik een snellere hartslag krijg en snel ga ademen.
Ik weet echt met mijn hoofd dat vliegen erg veilig is en dat er niks erg gaat gebeuren.. Maar toch, het is echt vreemd om te merken wat een simpele leuke vakantie met me doet.
En vliegen vermijden lijkt me geen optie al zal ik er niet rouwig om zijn.
Iemand nog tips?
Maar die angst!! Heb vliegen de vorige keren ook al angstig ervaren maar dit jaar is het een stuk erger. Waarvoor heen de angst om er niet uit te kunnen overheerste is het nu de angst om neer te storten en dood te gaan..
Ik baal hier echt van en neem ook oxazepam tijdens en net voor de reis maar heb niet het idee dat dit iets helpt.
Probeer nu alvast ontspanningsoefeningen te doen..
Maar de angst is echt bleh.. Alleen al de gedachte er aan zorgt ervoor dat ik een snellere hartslag krijg en snel ga ademen.
Ik weet echt met mijn hoofd dat vliegen erg veilig is en dat er niks erg gaat gebeuren.. Maar toch, het is echt vreemd om te merken wat een simpele leuke vakantie met me doet.
En vliegen vermijden lijkt me geen optie al zal ik er niet rouwig om zijn.
Iemand nog tips?
zondag 8 juli 2012 om 22:48
Drankje zimaja,
Die app had in inderdaad al. Zitten fijne oefeningen bij. Die doe ik nu ook alvast.
Very cherry ik wil er wel meer dan 1, de vorige keer heeft 1 niet geholpen.. (of was het een 2x een halve verdeeld over een aantal uur)
Morgen eerst een naar de HA misschien dat hij er nog wat zinnigs over weet te zeggen..
Ik weet diep van binnen dat de angst irreëel is maar ben elke zenuw in mijn lijf schreeuwt dat we gaan neer storten..
Die app had in inderdaad al. Zitten fijne oefeningen bij. Die doe ik nu ook alvast.
Very cherry ik wil er wel meer dan 1, de vorige keer heeft 1 niet geholpen.. (of was het een 2x een halve verdeeld over een aantal uur)
Morgen eerst een naar de HA misschien dat hij er nog wat zinnigs over weet te zeggen..
Ik weet diep van binnen dat de angst irreëel is maar ben elke zenuw in mijn lijf schreeuwt dat we gaan neer storten..
maandag 9 juli 2012 om 01:15
quote:meesje2010 schreef op 08 juli 2012 @ 23:05:
Ik denk de angst om dood te gaan en ik wil nog zo lang genieten van mijn kinderen! En gun hun ook nog een lang leven.
De meeste dodelijke ongelukken gebeuren in en om het huis he!
Leven jullie in een tent, of onder een brug?
Ik denk de angst om dood te gaan en ik wil nog zo lang genieten van mijn kinderen! En gun hun ook nog een lang leven.
De meeste dodelijke ongelukken gebeuren in en om het huis he!
Leven jullie in een tent, of onder een brug?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
maandag 9 juli 2012 om 01:48
Chill, de kans dat er iets gebeurt is klein. Je hebt meer kans op dodelijke ongelukken met auto, fiets etc maar daar staat nirmand bij stil. Vliegen doen de mensen meestal niet vaak, misschifn 1 a 2 keer per jaar en dat maakt t ook niet zo gewoon. Je kunt nu eenmaal niet de controle hebben, maar waar heb je dat wel over?! Neem het zoals het is, laat je angst los, geniet van het moment en bij turbulentie denk je: o een hobbel op de weg (net alsof je over n hobbelige weg rijdt). En verdiep je eens in de techniek dat vliegen heer, dat schept ook meer rust als je weet hoe zo'n vliegtuig werkt (globaal). Vlieg ze!