Vertrouwen
zondag 3 juni 2012 om 18:29
best lastig om op internet een verhaal te plaatsen. Ik heb een hele goede vriendin waar ik alles meedeel.Echt alles. Ik zie haar als familie. Ze is zelf van Koerdische afkomst. Dus best emotioneel aangelegd. We hebben afgesproken alles wat we delen voor ons zelf houden. Ik heb dat ook plechtig beloofd aan haar. Dat is ruim 3 jaar goed gegaan. Tot een paar weken geleden. Ze vertelde me dan een vriendin (oud-collega) van haar op vakantie was geweest in Egypte, terwijl ze al een paar maanden ziek was al geweest. Dus ook ziek van haar werk. Dus die vriendin was zonder dat haar eigen baas het wist op vakantie geweest in Egypte. Mijn vriendin heeft dit aan mij verteld, terwijl ze dat eigenlijk niet had mogen vertellen. Ik met mijn stomme kop vroeg gisteren via sms hoe de vakantie was geweest in Egypte aan die oud-collega. Ik was het helemaal vergeten dat ik het er niet had mogen vragen. Dus zij vroeg om opheldering aan mijn beste vriendin en kwam daardoor in de problemen. Ze stond woedend op de voice mail dat ik haar vertrouwen had beschaamd en dat ze helemaal niemand meer kan vertrouwen. Dat had ze ook in een keiharde mail aan me doorgegeven. Ik geprobeerd te bellen, voice mail ingesproken mijn excuses aangeboden, talloze sms'jes verstuurd. Excuusmail verstuurd, aangegeven dat ik niet zonder haar kan, dat ze de belangrijkste persoon uit mijn leven is. Ook dat ik ook maar een mens ben en fouten kan maken. Ik had er totaal niet bij nagedacht toen ik haar vriendin smste, het ging niet expres. Ik heb gevraagd of we het uit kunnen praten, maar ze heeft daar geen behoefte aan en wil met rust gelaten worden. Ik ben er zo verdrietig van joh. Ik kan er echt helemaal niks aan doen. Dat ik een blunder van jewelste heb begaan,maar ik heb het verder aan niemand doorgeluld. Nu is ze mijn vertrouwen in mij kwijt. Komt nog bij dat haar nichtje vorige week is overleden. Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen? Hoe zouden jullie reageren als jullie in de situatie van mijn vriendin zouden verkeren. Hoe kan je iemands vertrouwen terugwinnen. Ik zelf heb het gevoel dat ik haar ook moet mailen dat ik het heel erg vindt dat ik haar zoveel verdriet heb gedaan en haar woede en teleurstelling begrijp, maar aan de andere kant heeft ze het wel verteld over dat haar vriendin op vakantie was gegaan in Egypte terwijl die ziek was. Ik vind het ook niet eerlijk dat ik het niet persoonlijk aan haar kan uitleggen, maar meteen oordeelt dat ze voorlopig niet met me wil praten. Kan ik dat aan haar mailen? Mijn gevoelens uiten? Aangeven dat ze eigenlijk kan oordelen als ze persoonlijk mijn verhaal heeft aangehoord…. Ik heb er zoveel verdriet van, moet constant aan haar denken…Ik haat mezelf
vrijdag 8 juni 2012 om 16:59
aangegeven dat ik niet zonder haar kan, dat ze de belangrijkste persoon uit mijn leven is
Ik zou hier nog eens goed over nadenken TO!
Lijkt mij heel goed als jullie afzonderlijk van elkaar aan jullie eigen problemen werken. Als je zelfs in staat bent om vanwege een verbroken "vriendschap" zelfmoord te plegen dan is die vriendschap relatie ook niet echt gezond.
Ben eigenlijk ook heel benieuwd wat je vriendin hier allemaal van vind?
Ik zou hier nog eens goed over nadenken TO!
Lijkt mij heel goed als jullie afzonderlijk van elkaar aan jullie eigen problemen werken. Als je zelfs in staat bent om vanwege een verbroken "vriendschap" zelfmoord te plegen dan is die vriendschap relatie ook niet echt gezond.
Ben eigenlijk ook heel benieuwd wat je vriendin hier allemaal van vind?
dinsdag 12 juni 2012 om 11:49
Mijn vriendin weet er van. Ze weet ook dat ik me hetzelfde zou voelen als ik haar kwijt zou raken, of bv mijn ouders. Dus dat had ik niet specifiek met die ene vriendin. Dat neemt niet weg dat dit hele foute en rare gedachten zijn, daarvoor ben ik ook in behandeling. Het heeft ook veel te maken met mijn verleden.
maandag 9 juli 2012 om 11:28
Ik heb er nog steeds moeite om dit te verwerken. Lastiger dan ik dacht. Ik denk dat het zelf ook niet gezond is. Ik probeer het van me af te schrijven, niet meer aan haar te denken, dit is heel lastig. Ik had in haar toch een stukje veiligheid. zag haar als een zus. Ik weet niet hoe ik dit moet verwerken. Dit alles ben ik nu kwijt. Tuurlijk heb ik andere vrienden en zelf een hele lieve vriendin waar ik heel veel steun aan heb, maar ik had met haar gewoon een hele dierbare vriendschap
Ik ben nu wel zover dat ik mezelf niet de schuld geef van de breuk van onze vriendschap. Dit kan iedereen overkomen. Door emoties zag ik dit niet eerder. Ik vind het eigenlijk een schande hoe ze met mij is omgegaan, maar ik mis haar verdomme gewoon. Ik weet niet hoe ik met mijn verdriet om moet gaan. Het is in ieder geval niet goed dat ik er nog steeds zoveel verdriet er om heb, maar de situatie is wel zo. Ieder mens is anders, ik ben te gevoelig. Ik heb volgende week maandag een afspraak met de psychiater. Ik moet dit echt aanpakken. Ik bind me blijkbaar veel te snel aan mensen, hoe kan dat? Wellicht dat ze me kan helpen om dit te verwerken.
Als jullie tips/mening hebben hoor ik het ook graag. Het heeft me al wel eerder geholpen, ik kijk iig niet meer zo negatief naar mezelf.
Ik ben nu wel zover dat ik mezelf niet de schuld geef van de breuk van onze vriendschap. Dit kan iedereen overkomen. Door emoties zag ik dit niet eerder. Ik vind het eigenlijk een schande hoe ze met mij is omgegaan, maar ik mis haar verdomme gewoon. Ik weet niet hoe ik met mijn verdriet om moet gaan. Het is in ieder geval niet goed dat ik er nog steeds zoveel verdriet er om heb, maar de situatie is wel zo. Ieder mens is anders, ik ben te gevoelig. Ik heb volgende week maandag een afspraak met de psychiater. Ik moet dit echt aanpakken. Ik bind me blijkbaar veel te snel aan mensen, hoe kan dat? Wellicht dat ze me kan helpen om dit te verwerken.
Als jullie tips/mening hebben hoor ik het ook graag. Het heeft me al wel eerder geholpen, ik kijk iig niet meer zo negatief naar mezelf.