Ik word gestalkt

08-07-2012 23:08 87 berichten
Hoi meiden,

Enige tijd (vanaf april) word ik lastig gevallen door een jongen. Ik heb hem leren kennen via mijn opleiding, we zaten bij elkaar in de klas en besloten om uiteindelijk vrienden te worden. Al snel bleek dat hij gevoelens voor mij kreeg wat hij later pas heeft opgebiecht. Eerst vond ik dit niet een directe reden om de vriendschap te verbreken- wat achteraf heel dom is geweest- dus ik keek het nog even aan. Ik ben altijd eerlijk naar hem toe geweest, over mijn gevoelens naar jongens toe, ik vertelde altijd over mijn afspraakjes omdat ik dacht dat we vrienden waren. Na meerdere jaloerse reacties van zijn kant had ik besloten om de vriendschap te verbreken, via een gesprek in een cafe heb ik dit gedaan. Hij was er kapot van en zou het niet zomaar opgeven. Dat heb ik geweten, en dat weet ik nu nog steeds. Iedere week ontvang ik kaarten die hij door mijn brievenbus gooit, hij belt aan, bonkt op mijn ramen. Morgen ga ik een melding doen bij de politie, al mijn vrienden zijn verder ook ingelicht.

Soms heb ik alleen het idee dat niet iedereen mij begrijpt, of kan begrijpen hoe ik me voel.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

Groetjes
anoniem_648cb38a713da wijzigde dit bericht op 10-07-2012 11:19
Reden: fragmenten weggehaald
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFS schreef op 09 juli 2012 @ 00:15:

[...]

Nee, dat mag niet. Alleen als je leven duidelijk in gevaar is, en ze moeten geen buitensporig geweld gebruiken. Vorig jaar was iemand voor de rechter omdat hij een inbreker met een knuppel had bewerkt.als ze hier inbreken gebruik ik de knuppel ook, wat voor apenstreken zijn da, een crimineel die aan je spullen zit mag je niet eens een mep verkopen? waar gaat dat naartoe ...
Negeren. Van alle opties die je hebt, is dat de beste. Je hebt hier te maken met een zeer manipulatieve man. Denk alsjeblieft voor geen seconde dat zijn vrienden hieron lachen. Een man zoals deze heeft geen vrienden, waar haalt hij anders de tijd vandaan om jou het leven zuur te maken?

Wat inderdaad al gezegd is; bouw een dossier op van elke mail en elk bezoek en wat hij ook doet. Verander je nummer en wees selectief met het geven van je nummer aan derden. Verder, maak een mapje in je mail account waar alle mailtjes heen worden gestuurd. Lees die mailtjes vervolgens op gezette tijden, met iemand erbij die je vertrouwt. Zo word je er niet steeds mee geconfronteerd. Blijf kalm en zit het uit. En blijf inzien dat het een naar miezerig mannetje is, een triest zielig figuur.

Ik weet hoe moeilijk dit is, ik heb werkelijk alles veranderd, en uiteindelijk ben ik verhuisd...
Dit is een volkomen verknipt figuur, en je moet geen halve maatregelen nemen!

Hier valt niet mee te praten, dus dat moet je ook niet proberen. Iedere reactie die jij geeft (ongeacht wat, kwaad worden, negeren, vriendelijk uitleggen dat je geen interesse hebt, wat dan ook) is olie op het vuur. En ik vrees voor je dat iedere poging om dit rationeel uit de wereld te helpen per definitie zal mislukken

De enige twee opties die ik nog zie is aangifte (waarschijnlijk het verstandigste, al weet ik niet wat het uit zal halen), of iets in de trant van een paar Joegoslaven inhuren die hem even HEEL bang maken (natuurlijk niet echt molesteren, maar wel fysiek stevig bedreigen en op niet mis te verstane wijze duidelijk maken dat dit per direct afgelopen is).
Jeetje meid, sterkte. Laat je weten wat de politie zei?
je hebt wel al een fout gemaakt je moet wil de politie een zaak hebben al veel eerder bellen en meldingen maken bij de politie.

Dan hebben hun ook gedocumenteerd wanneer hij lastig is.

Ik weet hoe het is.. en het is zwaar.

Bij mij is er een rechtszaak geweest die ik heb gewonnen.. het is toen wel gestopt.
oh en mensen negeren is ook een reactie he..

Hij zal het toch opvatten zoals hij het wil en dit geeft hem al plezier. Negeren zie ik weinig uitmaken
Je hebt te maken met een compleet gestoord figuur die uit is op je volledige aandacht, negatief of positief... aandacht is aandacht! Zijn doel is je bang te maken, te domineren, macht over je te hebben en je hele leven te beheersen.

Dit kan je niet alleen, daar heb je hulp bij nodig voordat deze man echt een keer gaat flippen. Je weet maar nooit wat er in zo'n verknipt brein omgaat. Neem contact op met slachtofferhulp http://www.slachtofferhulp.nl/Delicten/Stalking/ zij weten precies wat je wel of niet moet doen.
Ja ook hier iemand die er ooit mee te maken heeft gehad. Lang geleden maar gestopt! De tip van lucie99 is goed, er staan goede tips op die site!

Een tip is inderdaad dat 'gewoon' negeren niet helpt! Het kan ze nog gekker maken en ze gaan misschien nog meer uithalen om maar die aandacht te krijgen.

Net als de tip daar, de stalker wel laten weten dat je er niet van gediend bent,maar geen emoties, heb ik destijds ( na overleg met politie die het wel degelijk serieus namen) slecht één mail teruggestuurd, gortdroog, enkel de feiten en dat ik er niet van gediend ben en geen contact wil, dat alles geregistreerd wordt, er een dossier aangelegd wordt met de feiten ( kunnen ze nog niet veel maar als er meer gebeurde wel ingrijpen) en er een contactpersoon is bij de politie voor mijn meldingen.

Geen emoties, geen gescheld, ook niet wat ik of mijn vrienden wel eens zullen doen, niks van dat alles.

Het hielp! Laten weten op die manier dat hij niet met een bang muisje te maken heeft maar met iemand die er werk van maakt en zich niet laat intimideren.

Och, hij zal je nog eens uitschelden mocht je hem tegenkomen, dreigen zelfs maar dat was meer geldingsdrang, haantjesgedrag. Wederom kort en zonder emotie ( hoewel ik het wel eng vond) gereageerd. Het hield op.

Natuurlijk een andere maar wel soortgelijke situatie. Ik hoop dat je goed advies krijgt, net als ik en dat de politie je serieus neemt en alles registreert. Neem ook indien de politie het niet serieus genoeg zou nemen, contact op met slachtofferhulp, zij kunnen je ook goed helpen!

Met niks doen, stopt hij zeer waarschijnlijk niet!

Sterkte hoor, afschuwelijk is dit.
Inderdaad alles doorbellen, gewoon 0900-8844 bellen en zeggen dat je je bedriegd voelt.

Oh, en overdrijf een beetje...
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort. ;)
quote:pwh21 schreef op 09 juli 2012 @ 11:17:

Inderdaad alles doorbellen, gewoon 0900-8844 bellen en zeggen dat je je bedriegd voelt.

Oh, en overdrijf een beetje...Wat een vreemd advies. Wat valt eraan te overdrijven?
Sterkte TO. Ik hoop dat je inmiddels al bij de politie bent / bent geweest.

De fragmenten in de OP kan je beter a.s.a.p. weghalen.
quote:frizzy schreef op 09 juli 2012 @ 11:19:

[...]

Wat een vreemd advies. Wat valt eraan te overdrijven?Mochten ze het niet zo serieus nemen...
quote:pwh21 schreef op 09 juli 2012 @ 11:30:

[...]

Mochten ze het niet zo serieus nemen...Als je zelf niet serieus bent gaat een ander je wel serieus nemen? Gewoon eerlijk blijven.
quote:pwh21 schreef op 09 juli 2012 @ 11:17:

Oh, en overdrijf een beetje...

Wat een belachelijk advies.

Ten eerste is de situatie al erg genoeg, daar hoeft niks aan overdreven te worden (of heb je de stukjes tekst van de stalker niet gelezen die TO in haar openingspost gezet heeft?).

Ten tweede kun je je maar beter aan de feiten houden voor als er ooit echt actie ondernomen moet worden. Er moet sowieso voorkomen worden dat TO niet meer serieus genomen zal worden door de instanties die de stalker aan moeten pakken.
Ziek dit. Je zal maar zo iemand aan je broek hebben hangen...sterkte.

Ik denk dat jij niet de eerste bent die door hem wordt gestalkt. De politie zou dit soort mensen moeten blijven monitoren, en als ze meerdere malen in de fout gaan een tijdje in de cel en gedwongen behandeling. Aangifte doen is in ieder geval een must, als je niets durft te doen dan wint hij.
@robo

Omdat de politie bij sommige zaken de ernst ervan niet inziet. Ik bedoel overdrijven welke psychische impact het op haar heeft.
quote:pwh21 schreef op 09 juli 2012 @ 11:42:

@robo

Omdat de politie bij sommige zaken de ernst ervan niet inziet. Ik bedoel overdrijven welke psychische impact het op haar heeft.Justitie kijkt naar strafbare feiten, pas bij de veroordeling wordt de impact op het slachtoffer erin meegenomen. Nogmaals, nergens voor nodig dus om niet eerlijk te zijn tegen de politie.
Een vriend van mij heeft zijn ex ook zwaar gestalkt. Was niet voor rede vatbaar die gozer. Hij vond dat ie in zijn recht stond.

Op een gegeven moment had ze in 1 nacht tijd om en nabij de 120 gemiste oproepen. Gestalk hield best lang aan. Zelfs nog even toen hij een nieuwe vriendin had.
quote:pwh21 schreef op 09 juli 2012 @ 11:42:

@robo

Omdat de politie bij sommige zaken de ernst ervan niet inziet. Ik bedoel overdrijven welke psychische impact het op haar heeft.

Tuurlijk wel, ze is echt niet de eerste.

Dat is hun beroep.

Juist als het hele verhaal eerlijk wordt verteld, kan de politie een goed dossier aanleggen en advies geven. Juist zij hebben ervaring.

Mijn tip aan de TO is: neem iemand mee als je aangifte gaat doen. Het is emotioneel en in je emoties kan je dingen vergeten (zowel vertellen als onthouden)
jeetje, wat een verhaal. ik ben ook een poos lang gestalkt door mijn ex, ging naar mijn huis, ging ik rondje fietsen, fietste hij ineens naast me, ging ik werken, stond hij me op te wachten etc..

hij heeft dingen gedaan, filmpjes van mij op YT gezet, dingen die ik onder dwang had gedaan..

Ik kon hem niet stoppen, en politie vond het niet ernstig genoeg om aangifte te mogen doen..

heb hem terug gestuurd dat ik zéér zeker niet onder de indruk was , en dat dit zonde was van energie.

na een tijdje is het gestopt.

helaas staan die filmpjes waarschijnlijk nog wel op YT, maar weet geen link naar dat filmpje, of gebruikersnaam, dus ik kan niks doen.

Maarja...

Het is uiteindelijk wel gestopt, omdat ik me eigen niet heb laten kennen.

Heel veel succes en sterkt, en laat het aub weten wat de politie zei, en wat je volgende stappen zijn!
quote:galadriel schreef op 09 juli 2012 @ 11:52:

[...]

Tuurlijk wel, ze is echt niet de eerste.

Dat is hun beroep.

Juist als het hele verhaal eerlijk wordt verteld, kan de politie een goed dossier aanleggen en advies geven. Juist zij hebben ervaring.

Mijn tip aan de TO is: neem iemand mee als je aangifte gaat doen. Het is emotioneel en in je emoties kan je dingen vergeten (zowel vertellen als onthouden)Nah in mijn geval zou overdrijven misschien wel geholpen hebben...
quote:nikkilovee schreef op 09 juli 2012 @ 12:00:

[...]

Nah in mijn geval zou overdrijven misschien wel geholpen hebben...Wat had je dan willen overdrijven?
quote:galadriel schreef op 09 juli 2012 @ 12:36:

[...]

Wat had je dan willen overdrijven?

of beter gezegd, dingen weglaten die wel gebeurd zijn...

maar omdat ik wél voor mezelf durfde op tekomen ( tot een bepaalde hoogte ) was ik sowieso geen 'hulpeloos slachtoffer'...
Sorry maar als ik zulke mailtjes zou krijgen zou ik ze op FB zetten zodat iedereen kan zien wat een gestoorde gek dat is! En aangifte doen!
Ik moet zeggen dat ik ook totaal de tegenaanval in zou gaan.

Dus wel zijn ouders bellen, het aan iedereen vertellen die het maar wilt horen. Studiegenoten, zijn vrienden (als hij die al heeft), hij probeert je te isoleren, helemaal te bespelen.

En dit mailtje zo ook bij mij op FB komen, is hij nu helemaal.

Laat maar zien dat je niet bang van hem bent. Lulletjerozenwater.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven