Uitgerekend september 2012

25-01-2012 08:49 1331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het september 2012 topic!

NaamLeeftijdUitgerekende datumBevallingsdatumBijzonderhedenAvive 301 september11 september It's a boy! MissFine276 september10 september heeft 1 dochter, It;s a boy! Nikoo346 september2 september1 dochter, It's a girl! Joopp286 septemberIt's a boy! Tica2286 september12 septemberIt's a boy! Alynn248 september 30 augustusIt's a boy! lonne84277 september9 septemberIt's a boy! Ziza3119 september2e kindje, It's a girl! Speculoosje3123 september23 septemberIt's a boy! Pat803224 september It's a boy! Esther553123 septemberIt's a boy!
Jeetje, wat is het hier rustig/saai! Waar zijn jullie allemaal? Behalve jooppp, die is in italie x
Klinkt goed! Zo'n relaxdagje!

En ben het helemaal met je eens Lonne! Het is hier veel te rustig! Laten we proberen op de eerste pagina te blijven... Ik kijk via mn iphone... Dus dan kan ik niet verder kijken.

Hier heerlijk chill. Vandaag brainstorm gehad over kaartje. Nu een leuk idee waar we allebei enthousiast over zijn. Zo lekker trouwens om hier bij t appartement een zwembadje te hebben. Heerlijk om in het water te zijn. Voel me dan zo licht als een veertje
Hoi meiden,

Ik meld me ook weer. Ik heb het weekend wel meegekeken, maar alleen via mijn telefoon en daar ben ik niet ingelogd. Ik was ook een beetje te moe om de laptop erbij te pakken.

Lonne: dat klinkt als een heerlijk relaxte zondag. Ik hoop dat het voor de rest ook zo lekker is verlopen. Wanneer komt je vriend terug? Ik vind het soms best relaxt om het hele huis even voor mezelf te hebben. Lekker lummele en meiden dingen doen en afspreken. Geniet er van. Wanneer ga je met verlof?

Pat: Wat fijn dat jullie een mooi afscheid hebben gehad. Neem de tijd voor alles en neem niet te veel hooi op je vork, er zijn vast familieleden die je graag willen helpen/bijstaan met alles regelen. Heel veel sterkte.

Joopp: Ik zou niet met je willen ruilen voor die hitte, maar wel voor het zwembad. Ik heb net geprobeerd om een bad te nemen, maar het was me veel te warm. Geniet lekker van je vrije tijd en succes met alle voorbereidingen.

Hier is het redelijk rustig. Op het werk is het ineens rustig geworden (ok 2 collega's zijn weer terug en het is vakantieperiode).Dus ik trek het weer een beetje. Nu rustig alles overdragen en dan hopelijk over 2 a 3 weken met verlof. Deze week gaan we proberen het geboortekaartje te ontwerpen. Ik begin het nu wel spannend te vinden. Het komt nu snel dichterbij. Volgens mij komt dat gevoel puur doordat het verlof er aan komt. Hoe zit dat bij jullie?

Fijne avond!
Goedemorgen!

@tica: vriend komt vrijdagavond weer terug. Ik red me prima. Hem gisteren wel even aan de telefoon gesproken en dat was fijn, maar verder sta ik lekker rustig op, ga ik op gemakje werken en had ik wat eet-afspraken. Vanavond weer naar de zwangerschapsyoga!

Ik heb ook het gevoel dat het al snel gaat, dat verlof is voor mij ook al over ruim 3 weken. Een ontzettend gek idee! Maar ik heb er zin in. We gaan niet echt meer weg, maar zit toch te kijken of we niet nog even lekker naar een bed and breakfast kunnen gaan. Vriend is nog drie weken tegelijk met mij vrij (onderwijs) dus dat is heerlijk.

Een tijdje geleden hebben we het er geloof ik al eens over gehad, maar zijn jullie er al uit over thuis/ziekenhuis/anders bevallen?
@ plek bevalling: Ik heb geen keuze. Je moet hier in het ziekrnhuis bevallen, maar ik had daar in nl waarschijnlijk ook voor gekozen... Toch veiliger gevoel..

Meiden, ik werd gister zo gek van vochtvasthouden. Vond het griezelig worden. Had echt mega dikke enkels... Heb met coldpacks geslapen en voeten heel hoog op kussens. Het is nu weer iets beter.. Maar vind het maar rottig. Hoe is dat bij jullie? Natuurlijk veel minder warm. Dat is nu in italie echt het grote nadeel voor mij.. Maar tsjechie is niet veel kouder, dus dit zal echt nog twee maanden duren vrees is...
@Joopp, ik had met het warme weer ook enorme enkels en voeten. Hoort er helaas allemaal bij! Ze deden ook pijn als ik er op liep. Nu het iets koeler is is het gelukkig weer weg. Mij is verteld dat het niet erg is, tenzij het slechts 1 voet is. Gewoon even doorbijten dus (en stiekem blij zijn als het niet zo'n mooie dag is!)

@plek van bevallen, ik ga voor het ziekenhuis. Ten eerste woon ik vrij ver van het ziekenhuis en rijd ik liever van te voren dan midden in de persweeen, ten tweede vind ik het ook wel een fijn idee dat alle expertise in de buurt is mocht er iets nodig zijn, en dat pijnbestrijding mogelijk is mocht ik het niet trekken.

Ik heb sinds deze week vakantie. Mijn verlof sluit er op aan, dus eigenlijk is het gewoon al begonnen! Raar idee hoor!

Ik voel me de laatste dagen niet zo lekker. Moet veel naar de wc, waar dan vervolgens niets komt, had een avond flinke buikpijn,en voel me gewoon over het algemeen een beetje gammel. Vanochtend urine weggebracht om te checken op blaasontsteking, maar niets aan de hand gelukkig. Ik doe maar een beetje rustig aan (slaap ook lekker een uurtje tussen de middag!) en hoop dat het weer over gaat. Was gister bij de verloskundige, en alles was goed, dus hoop dat het gewoon iets tijdelijks is.

Zijn jullie al uit de namen en geboortekaartjes? Ik merk dat ik wat onrustig word omdat we er nog niet helemaal uit zijn. 1e naam staat wel vast, maar kunnen er geen leuke 2e bij bedenken!
Dit gaat goed meiden, zo blijven we op de eerste pagina staan ;)

thnx speculoos. Ik moet me er maar niet te druk over maken. Nog 8 weken . En het is aan beide voeten en beide handen..

Vervelend dat je je niet lekker voelt! Als je steeds niet naar wc kan: veel vezels: fruit met schil eten etc om darmen aan het werk te zetten. Als dat ontregeld is kan je je daar best naar van voelen! (zo werkt het iig bij mij)

namen zo goed als zeker. Maar lastig is het he!! Heb je al verschillende opties opgeschreven? Dat hielp ons om te zien hoe de namen pasten bij elkaar,

slikken jullie trouwens visolie?

@lonne: goed idee om er nog even tussenuit td gaan met zn tweeen. Zou ik lekker doen als ik jou was!

En hierbij even de buikmeettest:

buikomvang bij je navel.

Bij mij, 107 cm!

Ben benieuwd naar buiken van jullie!
@lonne: Dat klinkt als een heerlijk relaxt weekje. Ook lekker om er nog even met z'n tweeen weg te gaan. Het zal er straks een hele tijd niet van komen :-)

@joopp: Wat vervelend dat je zoveel vocht vast houdt. Ik ben daardoor nog steeds blij dat we zo'n slechte zomer hebben. Dat maakt het voor ons een stuk dragelijk. Het valt hier nu nog steeds mee. Ik hoop dat je er een beetje goed doorkomt met veel koude douches. Hou vol!

@speculoosje: Wat lekker om zover van te voren al verlof/vakantie te hebben. Nu kun je waarschijnlijk ook nog echt iets doen. Gaan jullie nog weg? Mooi dat de controle weer goed is gegaan.

@Bevallen: Ik switch nog heel erg, maar heb begrepen dat ik niet per se een beslissing van te voren hoef te nemen. Je mag pas naar het ziekenhuis bij een paar cm ontsluiting en kan op dat nog iets besluiten. Daarnaast wacht ik ook de volgende groeiecho af. Want misschien wordt de keuze wel voor mij bepaald. Eerst wilde ik graag in het ziekenhuis en daarna thuis en nu ben ik neutraal.

@ego: hier ook weer een goede controle. De kleine lag precies als de vorige keer en ook met het hoofdje naar beneden. Hopelijk blijft dat zo. Mijn baarmoeder is nog steeds te groot, maar niet extremer. We wachten de ego over 2 weken af. Komende vrijdag komt de kraamzorg op inspectie. Ik ben erg benieuwd. Nog 2 a 3 weken voor mijn verlof. Ik heb nog steeds geen beslissing genomen.

@kaartjes en namen stress: Hier ook aanwezig, net als de voorbereidingsstress, krijgen we alles wel af voordat de baby er is... pfff..
@Buikomvang en gewicht: Ik heb ook net gewogen. Ben nu precies 32 weken zwanger, buikomvang: 124,5 cm en 8 kgs aangekomen.

Ik slik trouwens geen visolie.
Buik: morgen 32 weken zwanger, ook 8 kilo aangekomen en buikomvang...*even meten* 97 cm. Ik groei naar voren, maar (nog) niet in de breedte.

Ik slik ook geen visolie. Sowieso niks aan vitamine.. Ik hoop/ga er vanuit dat dat wat ik eet voldoende is, maar ik snoep ook wel beetje meer dan eerst. Mn kindje gaat vast veel van tosti's en stroopwafels houden! ;)

En die geboortekaartjes.. Een beetje rondsurfen geeft je al wel ideeen. Maar besloten hebben we nog zeker niet. Naam gelukkig wel.

Fijne dag!!
Netjes hoor, 8 kg!

Ik zit op veeeel meer :s

maar goed, daar is weinig aan te doen op dit moment... Na de bevalling maar flink gaan sporten!

Mmm stroopwafels!

ik slik wel visolie omdat ik zo weinig vis eet. (helaas in tsjechie geen verse haring... :s

en slik om de dag multivit. en magnesium tegen krampen. Maar idd ik denk ook wel dat ik gezond genoeg eet. Het is bij mij ook voor ijzer aanvulling (in verleden aantal keer bloedarmoede gehad)

ik ben vandaag ook precies 32 weken. Hoe spannend! Nog 8 weken en eigenlijk 'mag' hij al over 6 weken komen. Zo leuk!!

Ik ga me zo maar eens storten op boek over borstvoeding. Wel bij het zwembad, in de schaduw, met lekker drankje naast me en voeten omhoog natuurlijk!

fijne dag!
He joop, wat klinkt dat ontzettend vervelend ;) Toevallig het boek van Mary Broekhuizen en Stefan Kleintjes? Is deze week ook bij mij door de bus gevallen.

Ik moet vandaag thuis werken, een verslag schrijven, maar tot nu toe heb ik me alleen nog beziggehouden met het lezen van blogs, het ontwerpen van geboortekaartjes, het nadenken over geboortedingen. Aiaiai, die concentratie!
Ja joopp dat klinkt als een hele zware periode voor je

Lonne wel fijn dat je soms thuis kunt werken. Ergens wou ik dat ik dat ook weer kon, maar is met mijn huidige baan helaas niet mogelijk.

Lezen jullie veel boeken? Ik weet eigenlijk maar niet waar ik moet beginnen en dus lees ik eigenlijk helemaal niks. Ik heb wel een zwangerschapscursus en borstvoedingscursus gevolgd. Soms vraag ik me af of ik me wel goed genoeg voorbereid.
Tica, don't worry. Ik lees helemaal niet veel boeken. Wel tijdschriften (al die gratis meuk over zwanger zijn/bevallen e.d. waar eigenlijk wel heel veel hetzelfde in staat). Dan een boek van de hypnobirthing en heb op het begin van zwangerschap boek van Susan Smit en Vrije geboorte gelezen.

Nu ben ik vooral wat aan het rondsurfen. Dat boek over borstvoeding schijnt wel echt nuttig te zijn en omdat ik me daar wel op wil richten en ik geen cursus heb gedaan/ga doen, leek dat me wel handig.

Borstvoedingscursus was 40 km verderop en kostte me ook nog 27,50, dus ik dacht, dan maar dit boek. Vond je het nuttig?

M'n verslag is af! Na heel veel werk-ontwijkend gedrag, maar om 19.45. Nu dus even lekker wat eten klaarmaken en nog even op de fiets, zit al de hele dag binnen in vriends joggingbroek en sweater. Zit zo lekker losjes ;)
@lonne: Bedankt voor je geruststellende woorden. Ik heb namelijk ook geen zin om meer te lezen (behalve tijdschriften). Ik ben blij dat er een cursus was. Ik heb het via Icare gedaan en die hadden er 1 bij ons in het dorp, 2 x 2 uur. Ik vond het erg nuttig. Nuttiger dan verwacht.

Heel goed dat je je verslag af hebt gekregen. Ik ga morgen een joggingbroek dag houden. Ik heb lekker een dagje vrij. Ik vond dat ik dat wel had verdiend en ik heb nog geen idee wat ik ga doen (heb vandaag pas vrijgenomen). Heerlijk!

Alvast een fijn weekend allemaal!
Tica: relaxze!!
@lonne: thanks... aan het begin van de dag ging dat erg goed, maar 's middags toch nog even productief geweest. Daarnaast ook een goed gesprek met Kraamzorg gehad. Ik had geen idee wat ik kon verwachten, maar het viel me mee. Gisteren de hele dag visite gehad, maar om 12 uur heb ik de stekker er voor mezelf uitgetrokken. Manlief is doorgegaan tot in de vroege uurtjes en ligt nu nog lekker te slapen.

Vandaag hoop ik een keuze te maken voor het kaartje, want ik vind elk kaartje een week leuk en daarna niet meer. Waarschijnlijk ga ik dus nog 8 keer wisselen van kaartje :-)

Hebben jullie een leuk weekend gehad?
Home sweet home!

Na heel lange autorit veilig thuis gekomen. Ik ga nergens meer heen! Het is tijd om te coconen komende tijd
Oh te snel verstuurd...

Tica hoe was je joggingpak chill dagje?

Oh zie nu dat je net gepost hebt.. Even lezen..

Ja, lastig hè, kaartje kiezen....

Vraagje aan ervaren moeders: voel je het als de baby aan het indalen is/ingedaald is?

Hier ga ik maar eens even tassen uitpakken en wat boodschappen doen.

Ik krijg hier nu echte voorbereidingskriebels!

Fijne zondag allemaal!
Joopp: Fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad. Je hebt het warme weer weer overleefd. Raar is dat het dat coconen. Ik merk dat ik er ook telkens meer last van krijg. Maar alle dingen die eerst nog zouden/moesten gebeuren zijn ondertussen geweest. Dus een van de eerste grote dingen die nu gaat gebeuren is de geboorte van de kleine. Ik vind het heel spannend worden. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord van de ervaren moeders op je vraag.

Fijne week allemaal!
Hoi meiden!

Fijn weekend gehad? Ben een weekendje weggeweest naar zeeland, laatste x met zn 2en!

Was vanochtend bij de verloskundige, heb haar gevraagt of je het indalen kan voelen, ze had het over druk op de blaas en mwnstruatiepijn maar denk dat je

het niet per definitie hoeft te voelen.

Wij zijn zelf een kaartje aan het ontwerpen, zelfde stijl als de kinderkamer. Verder moeten we de laatste dingen nog kopen en alles schoonmaken. Nog geen tijd voor gehad! Nog 6,5 week te gaan...

Groetjes!
Dank voor het vragen Avive. Ben benieuwd. Druk op mn blaas heb ik al twee weken.... We zullen zien. Heb dond afspraak bij gyn.

Ben benieuwd naar je zelf ontworpen kaartje! Leuk dat jullie dat doen!

Hier vandaag op maat gemaakt matrasje opgehaald voor het wiegje en eerste new born pampers gekocht.. Waren in de aanbieding

heerlijk tics, dat je alles geregeld hebt! Hier moet nog heel wat gebeuren, maar ik hoop over twee weken het meeste klaar te hebben... Dan ben ik 34,5/35 weken. Dan zal ik vast nog enveloppen moeten schrijven, kleertjes moeten wassen etc, maar dan zijn de grote zoek en koop acties klaar.

Ik heb vandaag maar bedacht dat het dragen van mn positiespijkerbroek echt niet meer zo lekker is.. Dus nu maar echt over op de jurkjes met slippers eronder.. Ondanks de regen (ja hier in tsjechie regent het ook... :s )

weten jullie hoe het werkt als we elkaar foto's zouden willen laten zien oid. Via een sub of hyves ofzo?? (alleen heb ik geen hyvesaccount meer..)
Avive: Mooi, nu weten we dat ook alvast. Ik heb zelf een beetje het idee dat onze kleine al wel vast ligt, maar ik heb nog niet veel druk op mijn blaas. Wel ligt de kleine al 2 controles (4 weken) op dezelfde plaats. Wel fijn dat jouw controle weer goed was en dat jullie een fijn weekendje weg zijn geweest.

Joopp: Waar heb je dat matrasje besteld? Wij willen toch nog wel graag een nieuw matrasje bestellen voor de wieg, maar het heeft een speciale maat door de ovale vorm. We hebben trouwens alles voor de baby nog niet af hoor... Ik doelde meer op dingen als; operatie van bekende, verjaardagen en anderen die eerder waren uitgerekend.
Oh oke dat stelt me gerust ;)

ik was best stressig over dat matrasje. In nederland kun je ook op de markt het goede schuim halen en dan een hoes zelf maken, maar dat was hier onvindbaar. Heb uiteindelijk in een heel dure matrassenzaak het matrasje precies op maat laten maken, dunner dan hun standaard maat, speciaal mattassenspul voor baby's, met schuine kantjes zodat het het wiegje mooi vulf. Ik had hier een mal gemaakt van binnenkant wiegje en heb ook oud matrasje meegegeven zodat ze een idee hadden... Maar wel heel veel geld kwijt aan iets wat we maar kort kunnen gebruiken...
Hoi meiden,

Hier weer even een teken van leven! Het gaat naar omstandigheden goed met me. Soms denk ik dat ik super women ben maar dan wordt ik toch even flink teruggefloten door mijn lichaam.

Gisteren bij de verloskundige geweest en gelukkig maakt de kleine het goed in mijn buik! Was door de stress afgevallen maar gelukkig zit dat er weer redelijk bij. De kleine ligt met zijn hoofdje al naar beneden!

Alleen kreeg ik te horen dat het beter is om per direct te stoppen met werken. Ik heb het vandaag besproken op het werk en ze begrepen het gelukkig. Moet op mezelf letten en tijd krijgen om alles te verwerken. Heb conimue harde buiken en heb over mijn gehele lichaam flinke spierpijn vd stress!

Ik stop volgende week met werken en kijk er eerlijk gezegd toch wel naar uit....

Ik hoop dat het nu toch wel wat beter weer gaat worden zodat we nog een beetje bruin worden tijdens ons verlof!

@Matrasje, ik heb een standaard ledikant maar het matrasje wel met de hand laten maken. Goede kwaliteit en de kosten vielen mee.

@ Voorbereiding bevallen. Doen jullie nog iets anders dan yoga of hypnobirthing? Ik heb het geen van beiden gedaan ivm drukte enz maar misschien moet ik toch nog even het internet op duiken?? Tips??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven