op vakantie met collega

09-07-2012 20:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een collega van mij vroeg of ik zin had om met haar op vakantie te gaan. sinds een tijdje doen we ook wel eens gezellig een borrel naast het werk etc. of gezellig een avondje stappen ofzo. Aan de ene kant lijkt het me heel erg leuk, aan de andere kant weet ik niet of het verstandig is, want hoe goed kennen we elkaan nou helemaal. Hebben jullie tips om me uit de twijfel te helpen?

Emma
Ik zou het niet doen! Ik ben ooit met 3 collega's op vakantie geweest waarmee ik het op het werk heel goed kon vinden. Voor de vakantie nog een paar keer samen wezen eten en afgesproken, we hadden er allemaal heel veel zin in. Ik heb nog nooit zo'n rotvakantie gehad. Het was echt niet gezellig, enorme irritaties onderling, andere verwachtingen, mensen gedroegen zich ineens heel anders dan thuis. En tja, dan zit je daar op vakantie met een rotgevoel. En het ergste is dat je dan die maandag daarop gewoon weer met elkaar op kantoor zit. De sfeer is nog lang ongemakkelijk geweest!
Waarom niet? Naast collega's kun je toch ook vriendinnen zijn? Ik ben meerdere keren met een collega op vakantie geweesten natuurlijk zijn er wel eens irritaties, maar dat heb je toch ook wel eens met familie of vrienden? Je zit gewoon dicht op elkaars lip. Ik denk dat je met een groepje ook meer kans op problemen hebt omdat je dan rekening moet houden met meerdere mensen, wat het weer lastiger maakt. Ga gewoon niet te lang, hooguit een weekje. Of probeer eerst eens een weekendje ofzo. Wie weet wordt het wel een hele goeie vriendin van je doordat je haar beter leert kennen en anders blijft het gewoon bij die ene keer.
Ik zou het ook niet doen. De leukste vakanties heb je met mensen die hetzelfde ritme en dezelfde interesses hebben.

Als jij en je collega dat niet hebben, dan heb je kans op een hele vervelende vakantie.
Denk je je collega goed genoeg te kennen na een paar keer een drankje doen?

Je zit dan wel dagen op elkaars lip.
Goed afspraken maken. Ook een keer gedaan. Ik wilde lekker uiteten, zij elke dag pizza van 5 ¤. Nja had ook geen geld genoeg om dan te zeggen ik trakteer dus driemaal raden wat ik een week heb gegeten potver
Ik denk dat het heel leuk kan zijn. Wel is het belangrijk dat je dezelfde verwachtingen hebt. Bespreek dat uitvoerig met elkaar. Als jij museums en opgravingen wilt bezoeken en je collega elke avond tot de kleine uurtjes wil stappen dan wordt het niets. Wees vooral realistisch in je oordeel of je collega voor jou een geschikte reisgenoot is..
I choose happy!
Ligt eraan wat jullie verwachtingen zijn, en welke afspraken je maakt. Ik ben ook weleens met een collega op vakantie geweest, omdat we allebei goedkoop een weekje naar de zon wilden, maar onze partners geen vakantiedagen meer hadden.

Met z'n tweeen is het goedkoper dan als je alleen zou gaan, en gezellig om niet alleen te hoeven eten. Heb veel alleen gereisd, vind ik op zich prima, maar in zo'n resort is het toch anders - tussen de families en stelletjes.

Anyway, we deelden een kamer met 2 grote bedden, zagen elkaar bij het eten en soms gingen we samen uit maar verder trokken we ons eigen plan. Ik ging vaak duiken en stadjes bezoeken, zij lag liever met een boek bij het zwembad. Dit was vooraf duidelijk, en werkte prima.

We hebben allebei een leuke vakantie gehad, zonder ergernissen en het heeft onze band wel versterkt maar we zijn nooit dikke vriendinnen geworden.
Van tevoren inderdaad goed doorspreken.

Ik ben een heel aantal keer op vakantie met collega's geweest en eigenlijk altijd hele leuke vakanties gehad.

Ben wel altijd van tevoren om de tafel gaan zitten om gewoon samen te bespreken hoe je het voor je ziet.

Ik hou bevoorbeeld ook veel van musea en wil graag wat cultuur of natuur van een land zien, alleen maar stappen zou niets voor mij zijn. Ook qua eten van tevoren doorspreken, ik vind het wel leuk om ook lokale gerechten te eten, lekker uit eten te gaan etc.

Hoeveel wil je elk besteden, wil je juist alleen maar boeken lezen of veel aan het strand liggen. Kortom spreek je vakantie door en als jullie enorme verschillende ideeën hebben misschien niet gaan of allebei water bij de wijn, of trek ieder je eigen plan op vakantie.

Ik heb echt hele leuke en verassende vakanties gehad met collega's die ik juist niet zo goed kende. Vaak heeft iemand hele verassende kanten.

Kortom; ik zou in principe wel gaan, maar eerst goed de verwachtingen bespreken en ook vertellen dat je het best spannend vindt omdat jullie elkaar nog niet goed kennen.
anoniem_13280 wijzigde dit bericht op 09-07-2012 21:20
Reden: spelfoutjes
% gewijzigd
Goede afspraken maken en elkaar duidelijk maken wat je van de vakantie verwacht. Afspraken qua eten is ook handig als je geen zin hebt in iedere dag fastfood. Was echt zo blij dat een vriendin en ik daar van te voren afspraken over hadden gemaakt anders had ik waarschijnlijk vaak tegen mijn zin bij de mac/burger king gezeten om maar geen ruzie te krijgen.
Ik ben weleens met een collega op vakantie geweest. Zij had het absoluut niet naar haar zin (miste haar vriendje), maar ik heb me daar weinig van aangetrokken. Ik vergat op een gegeven moment gewoon dat ze er ook nog was. Ik was al onderweg naar het ontbijt, toen ik bij het verlaten van de kamer opeens het geluid van een douche hoorde. Toen realiseerde ik me, dat ik niet alleen was . We hebben geen ruzie of woorden gehad (laat je daartoe niet verleiden) en daarna zijn we gewoon op de oude voet weer verder gegaan; als collega's. Dus ik zou zeggen; doen. Maar (als je het kunt betalen) zou ik wel een eigen kamer nemen.
Ik vind het ook wel uitmaken of je in een team werkt. Het doet dan anmelijk wat met de groepsdynamica. Niet per se slecht, maar wel iets om van tevoren over na te denken.
Ik krijg er een punthoofd van!
Zou nooit op vakantie gaan met collega's, net zo erg als met je buren op vakantie gaan. Collega's ken je zakelijk, vrienden kies je zelf uit
Ik zou geen drie weken gaan, maar 1 weekje?

Ik zie niet in waarom niet.

Zelf ben ik een weekje met twee collega's op stap geweest ( die kende ik een paar maanden) toen ik vrijgezel was. Was een mooie oplossing, aangezien iedereen verder al op vakantie ging.

Met de een ging het wel goed, met de ander niet. Geen ruzie of wat, maar gewoon andere verwachtingen. Dat kan altijd tegenvallen. Maar dat kan ook als je voor het eerst met je beste vriendin op vakantie gaat!

Lekker op vakantie gaan en zien waar het schip strandt. Als het goed is, ben je toch zo weer thuis...

Tenzij je er zelf natuurlijk echt geen behoefte aan hebt...
Dagbudget, dagritme, dagbesteding zijn dingen die ik vooraf zou verkennen. Zit je met deze onderwerpen op een lijn qua verwachtingen, dan zou ik het proberen.
Dagbudget, dagritme, dagbesteding zijn dingen die ik vooraf zou verkennen. Zit je met deze onderwerpen op een lijn qua verwachtingen, dan zou ik het proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven