Egypte
dinsdag 10 juli 2012 om 09:23
Ik was in Januari naar Dahab. Het was te koud om aan het strand te liggen, zo'n 20-25 graden. Het scheelt behoorlijk waar je zit, het ene strand ligt vol in de wind en dus koud, maar als je beschut bent van de wind is het wel lekker. Met een wetsuit aan hebben we leuk gesnorkeld, en we hebben een 2-daagse woestijntrip gemaakt, toen was het wel heel fijn dat het niet stikheet was, lekker gewandeld door de prachtige natuur (Sinai woestijn).
Een aantal jaar geleden was ik in November, toen hebben we vooral gedoken. Het was toen wel wat warmer.
Als je vooral de pyramides wil zien etc. heb je heel ander weer 'nodig' dan voor een strandvakantie...
Een aantal jaar geleden was ik in November, toen hebben we vooral gedoken. Het was toen wel wat warmer.
Als je vooral de pyramides wil zien etc. heb je heel ander weer 'nodig' dan voor een strandvakantie...
dinsdag 10 juli 2012 om 09:32
Ik ben in oktober geweest ( al een aantal jaren geleden ) Luxor een aantal dagen toen over de nijl naar aswan. Die periode hebben we heel vroeg de excursies gedaan om dat de temperatuur over de 40 graden liep. Dan is het wel heel vervelend dat je vanaf een uur of 2 op de boot bij het zwembad lekker kon wegdoezelen. Krijg meteen weer zin
dinsdag 10 juli 2012 om 10:05
Ahaaaaa, zo vlot was ik niet! Stomme iPhone! Maar thanks voor de tip!
Poging 3:
Ik ben met Kerst en oud en nieuw naar Egypte geweest voor een 16-daagse rondreis.
In de grote steden was het zo rond de 18-20 graden, maar om een uur of vier begon het echt af te koelen en moest je echt een vest aan.
Daarnaast twee nachtjes in de open lucht in de woestijn geslapen en dat was 's nachts bizar koud. Net onder het vriespunt. Overdag wel warm.
Ben ook een keer in maart geweest, toen was het rond de 25 graden. Prima strandweer als je beschut zit van de wind.
Poging 3:
Ik ben met Kerst en oud en nieuw naar Egypte geweest voor een 16-daagse rondreis.
In de grote steden was het zo rond de 18-20 graden, maar om een uur of vier begon het echt af te koelen en moest je echt een vest aan.
Daarnaast twee nachtjes in de open lucht in de woestijn geslapen en dat was 's nachts bizar koud. Net onder het vriespunt. Overdag wel warm.
Ben ook een keer in maart geweest, toen was het rond de 25 graden. Prima strandweer als je beschut zit van de wind.
dinsdag 10 juli 2012 om 19:44
Ben november 2011 in Sharm el Sheikh geweest. Het was zo rond de 25 a 30 graden, maar wel met een fris windje.
Aan het strand uit de wind goed te doen. Maar zodra je ging zwemmen in zee had je wel even iets warms nodig als je uit het water kwam. Voor het duiken op de boot (was toen een duikvakantie) heb ik ter plekke een warm vest gekocht, was echt koud als ik uit het water kwam.
Aan het strand uit de wind goed te doen. Maar zodra je ging zwemmen in zee had je wel even iets warms nodig als je uit het water kwam. Voor het duiken op de boot (was toen een duikvakantie) heb ik ter plekke een warm vest gekocht, was echt koud als ik uit het water kwam.