Spanje/Portugal, tips?
maandag 9 juli 2012 om 22:10
Hoi allemaal,
Wij zijn van plan om dit jaar naar Spanje en/of Portugal af te reizen. In beide landen nooit echt geweest, dus weet echt niet waar te beginnen. We hebben 3 weken daar en gaan er naartoe rijden (daarvoor nog een week om door Frankrijk te rijden, in totaal 4 weken). We hebben 2 kleine kinderen onder de 5 jaar en we hebben een camper (met airco )
Wat zijn jullie absolute aanraders?
Tips voor supercampings of geweldige plekken die je gezien moet hebben? Ik zou heel graag naar Sevilla gaan, maar goed, dat is wel enorm zuidelijk en weet echt niet of we dat gaan redden qua kilometers. (Wil ook niet alleen maar doorjakkeren ivm de kindjes, ook voor hun moet de vakantie vooral leuk zijn).
Een andere overweging is om juist voor Portugal te kiezen en langs de kust te blijven.
Ben benieuwd naar jullie ideeën/ervaringen.
Wij zijn van plan om dit jaar naar Spanje en/of Portugal af te reizen. In beide landen nooit echt geweest, dus weet echt niet waar te beginnen. We hebben 3 weken daar en gaan er naartoe rijden (daarvoor nog een week om door Frankrijk te rijden, in totaal 4 weken). We hebben 2 kleine kinderen onder de 5 jaar en we hebben een camper (met airco )
Wat zijn jullie absolute aanraders?
Tips voor supercampings of geweldige plekken die je gezien moet hebben? Ik zou heel graag naar Sevilla gaan, maar goed, dat is wel enorm zuidelijk en weet echt niet of we dat gaan redden qua kilometers. (Wil ook niet alleen maar doorjakkeren ivm de kindjes, ook voor hun moet de vakantie vooral leuk zijn).
Een andere overweging is om juist voor Portugal te kiezen en langs de kust te blijven.
Ben benieuwd naar jullie ideeën/ervaringen.
dinsdag 10 juli 2012 om 22:34
Sja.. ik ben in beide geweest en zou niet kunnen kiezen. Wel NU heen willen! Hele mooie landen, of in elk geval veel moois te zien. Veel plezier.
Noord Spanje richting Portugal heeft al veel te bieden, ik weet zo geen namen, maar een nog ommuurde middeleeuwse stad, bijvoorbeeld. St. Sebastian.. eh.. gewoon de omgeving.
De extramedura.. schitterend! (bloedheet!) met gieren..
Noord Spanje richting Portugal heeft al veel te bieden, ik weet zo geen namen, maar een nog ommuurde middeleeuwse stad, bijvoorbeeld. St. Sebastian.. eh.. gewoon de omgeving.
De extramedura.. schitterend! (bloedheet!) met gieren..
Later is nu
dinsdag 10 juli 2012 om 22:38
De camping waar ik vroeger altijd heen ging met m'n ouders was El Delfin Verde in Toroella de Montgri (ongeveer 100 km ten noorden van Barcelona). Een typische mega camping, van alle gemakken voorzien dus als kind vond ik het daar echt geweldig.
Toen ik wat ouder was zijn we van daaruit een aantal keer naar Barcelona geweest, gaan wandelen in de omgeving (veel kasteelruines), mountainbiken etc.
Ik weet niet of dit is wat jullie zoeken, maar misschien kan je er iets mee.
Toen ik wat ouder was zijn we van daaruit een aantal keer naar Barcelona geweest, gaan wandelen in de omgeving (veel kasteelruines), mountainbiken etc.
Ik weet niet of dit is wat jullie zoeken, maar misschien kan je er iets mee.
woensdag 11 juli 2012 om 09:14
Noord-West Spanje is fantastisch! Mooie oude en interessante steden (San Sebastian, Burgos, Salamanca, Santiago de Compostela), het landschap is mooi, het klimaat is er 's zomers niet zo moordend heet als in de rest van Spanje, en het heeft een schitterende kust met o.a. een leuke badplaats als Gijon (Asturië). Een oud middeleeuws centrum, lange boulevard om te slenteren, mooie haven met terrasjes eromheen. Hier word je nog niet overspoeld door toeristen, de enige toeristen die je daar tegenkomt zijn toeristen uit Spanje zelf, bijvoorbeeld uit Madrid.
Ook heb je langs die kust een schitterend strand: Praya de As Catedrais (Galicië): daar zie je geweldige rotsformaties op het strand.
Of een leuk havenstadje als Luarca (Asturië) en als absolute aanrader: Santillana del Mar (Cantabrië): het meest fotogenieke plaatsje wat ik ooit heb gezien.
Portugal is natuurlijk helemaal fantastisch; schitterende steden als Lissabon, Coimbra en Porto, bijzonder vriendelijke mensen en leuke, gezellige badplaatsjes als Espinho en Nazaré.
Ook heb je langs die kust een schitterend strand: Praya de As Catedrais (Galicië): daar zie je geweldige rotsformaties op het strand.
Of een leuk havenstadje als Luarca (Asturië) en als absolute aanrader: Santillana del Mar (Cantabrië): het meest fotogenieke plaatsje wat ik ooit heb gezien.
Portugal is natuurlijk helemaal fantastisch; schitterende steden als Lissabon, Coimbra en Porto, bijzonder vriendelijke mensen en leuke, gezellige badplaatsjes als Espinho en Nazaré.
woensdag 11 juli 2012 om 16:35
Ik ben vorige maand van Nederland naar zuid spanje gereden, ik vond noord spanje echt super mooi!
We zijn een paar dagen in Picos de Europa geweest, wat ik super gaaf vond, kon je ook allerlei activiteiten doen (wandelen, kano etc.). Vond het jammer dat we niet wat meer tijd hadden, anders was ik ook graag naar San Sebastian geweest en Santiago de Compostela en nog tig andere plaatsjes en dagactiviteiten.
Salamanca vond ik ook erg mooi.
Het weer in het noorden van spanje is wel wat minder stabiel.
Ik weet alleen niet zo goed of het ook leuk is met kleine kinderen.
We zijn een paar dagen in Picos de Europa geweest, wat ik super gaaf vond, kon je ook allerlei activiteiten doen (wandelen, kano etc.). Vond het jammer dat we niet wat meer tijd hadden, anders was ik ook graag naar San Sebastian geweest en Santiago de Compostela en nog tig andere plaatsjes en dagactiviteiten.
Salamanca vond ik ook erg mooi.
Het weer in het noorden van spanje is wel wat minder stabiel.
Ik weet alleen niet zo goed of het ook leuk is met kleine kinderen.
woensdag 11 juli 2012 om 17:27