Alle mail kwijt - Help!

11-07-2012 10:58 24 berichten
Gisteren was mijn vriend bezig op de computer en volgens hem verscheen er toen een schermpje dat er teveel mail was en of hij die in mappen wilde stoppen.

Hij heeft toen OK geklikt.

Maar nu kan hij de oude mailtjes dus niet meer terug vinden, en is de complete mailbox verdwenen want hij moest alle instelling opnieuw invoeren (gebruikersnaam, ww, etc. alsof je een nieuw email account aan maakt). Heel handig, als je je wachtwoord niet meer weet

Is zijn oude mail nog ergens terug te vinden?

En wat is er nou eigenlijk gebeurd?

Ik snap er niks van, maar weet wel dat er van mij verwacht wordt dat ik het vanavond op ga lossen...

Help!
Oh ja, misschien wel handig om te vermelden dat het om een Windows computer gaat, er draait Vista op
Alle reacties Link kopieren
Externe mail of outlook?

Ik ben bang dat er heeft gestaan dat er teveel mail was en of hij dat wilde verwijderen.

Of het staat in de prullenmand van outlook.
.
Nooit outlook o.i.d. gebruiken maar gewoon gmail, daar blijft al je mail bewaard i.t.t. die vreselijke outlookdinges. Ook kun je met gmail overal aan je mail. Dus gooi outlook van je computer af en ga over op gmail.
Of het was gewoon een auto archive functie en dan heb je die mail nog gewoon, maar inderdaad in een ander mapje. Hoewel dat normaliter niet veroorzaakt dat je je mail account opnieuw moet instellen.

Maar goed, we kunnen idd heel veel gokken, maar er is meer info nodig om hier iets zinnigs over te zeggen, zoals al meerderen aangaven.
Hotmail, kun je terughalen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik weet dat het een pop adres is, het gaat om een email adres van Het Net.

Ik zal vanavond eens kijken, vriend zei dat hij het nergens meer kon vinden maar wie weet is het nog ergens op de computer terug te vinden.

Wel jammer dat ie iets heeft gedaan waardoor het account opnieuw moet worden ingesteld, hij is namelijk zijn wachtwoord vergeten.

Ik zeg al jaren dat ie gewoon een gmail adres moet nemen, maar hij is erg eigenwijs.

Misschien dat ie nu overtuigd is
Het programma dat hij gebruikt is gewoon dat programma dat standaard op de computer zit, geen Outlook.
quote:elninjoo schreef op 11 juli 2012 @ 11:22:

Nooit outlook o.i.d. gebruiken maar gewoon gmail, daar blijft al je mail bewaard i.t.t. die vreselijke outlookdinges. Ook kun je met gmail overal aan je mail. Dus gooi outlook van je computer af en ga over op gmail.Tuurlijk, want je hebt altijd toegang tot de server van google. Want het is per slot van rekening ook jouw server toch? Want het is ook jouw mail?

Nee, dan Outlook, waar je zelf een backup kan maken, waar je zelf bepaalt hoe je die bewaart, waar je zelf bepaalt wie er toegang heeft tot je gegevens. Raar!
.
zoek eens op .pst
quote:nobrains schreef op 11 juli 2012 @ 11:54:

Hotmail is ook prima. Die kan je ook op de server laten staan.

Je bedoelt Outlook Express?

Alle mail staat ook op die plek die ik noemde.

Hij moest het opnieuw doen, maar kon nog niks?

Dan moet alles nog op dat plekje staan. Je kunt ´t alleen uitlezen via Outlook Express.

Maarre heeft je lieve zeer onhandige vriendje niet gewoon alles nar de prullenak gesleept?

Houdt-ie wel echt van je?

Sorry, ik zie wel dat je al lijdt, maar kon ´t niet laten je nog effe te plagen...

Als ie echt van me hield had ie me niet vannacht lastig gevallen met dit probleem en een gmailadres aangemaakt toen ik hem dat adviseerde!

.
outlook is een programma. Gmail is een type account dat heeft niets met elkaar te maken.

Mail zit in Windows meestal ergens in

C:\Users\(youraccount)\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail
.
quote:Courage_ schreef op 11 juli 2012 @ 11:52:

[...]

Tuurlijk, want je hebt altijd toegang tot de server van google. Want het is per slot van rekening ook jouw server toch? Want het is ook jouw mail?

Nee, dan Outlook, waar je zelf een backup kan maken, waar je zelf bepaalt hoe je die bewaart, waar je zelf bepaalt wie er toegang heeft tot je gegevens. Raar! Voordat gmail bestond was ik ook 'n aantal keer m'n mail kwijt van outlook door 'n computerprobleem. SInds 2005 heb ik gmail en nog nooit problemen mee gehad. Ik kan er ook niet tegen dat eens in outlook, je je mail niet meer elders kunt openen. Gmail rocks!
.
quote:elninjoo schreef op 11 juli 2012 @ 12:00:

[...]

Voordat gmail bestond was ik ook 'n aantal keer m'n mail kwijt van outlook door 'n computerprobleem.

Tja, daarvoor zijn backups. Geldt niet alleen voor mail.

Kan je in Gmail een backup maken? Doe je dat wel eens?

quote:SInds 2005 heb ik gmail en nog nooit problemen mee gehad.En je vertrouwt er dus op dat je geen problemen gaat krijgen. quote:Ik kan er ook niet tegen dat eens in outlook, je je mail niet meer elders kunt openen. Gmail rocks!

Kan je ook als een veiligheid-iets zien.

En ik heb geen behoefte om mijn elders te openen. Alleen nieuwe berichten en dat kan ik prima via mijn webmail.

Ja, gmail is een account, outlook een mailprogramma. Maar gmail levert natuurlijk wel een mailprogramma 'erbij'.
quote:cortado schreef op 11 juli 2012 @ 11:59:

outlook is een programma. Gmail is een type account dat heeft niets met elkaar te maken.

Mail zit in Windows meestal ergens in

C:\Users\(youraccount)\AppData\Local\Microsoft\Windows MailHangt er vanaf met welk mail programma ze werkt, als ze vista heeft is het windows live mail, kan je ook terug vinden op de microsoft site. Ook documents and settings, application etc wat hier al vermeld is kan je het terug vinden of via zoeken optie. wab bestanden
.
[quote]nobrains schreef op 11 juli 2012 @ 12:33:

Zo.maar,

Wab moet ze nog maar niet naar kijken, dat is het adresboek.

Klopt, wab is adres boek. :-)
.
http://office.microsoft.c ... -outlook-HA010242061.aspx

http://www.veit.nl/346275 ... ook-bestanden-terugvinden

http://office.microsoft.c ... ?CTT=5&origin=HA010242708

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven