Oude schommelstoel opknappen.

11-07-2012 13:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oude schommelstoel van m'n ouders gekregen, super leuk, want heb er veel goede herinneringen aan. Hij is van mijn oma geweest en toen zij overleed (was ik een jaar of 5), kregen wij hem. Als kind er super veel opgezeten en op geschommeld .

Nou goed, nu wil ik hem dus opknappen (schilderen en nieuwe kussentjes). Maar ik weet niet zo goed wat ik er nou mee wil.

Slaapkamer of woonkamer? In mijn slaapkamer zou hij super mooi staan in het wit met oudroze kussentjes en zo'n wollen dekentje. Heb een beetje een romantische slaapkamer met wit, oudroze en bruin. Maar eigenlijk 'zit' ik nooit in mijn slaapkamer, dus dat vind ik een beetje zonde.

De woonkamer dan, maar welke kleur schilder ik hem dan? Heb een antracieten vloer (laminaat), 1 muur in de tint leem en 2 deuren in forel, andere muren zijn wit. De bank is een soort oudroze/leverkleur (het is een hele oude bank, dus de kleur is een beetje ondefinieerbaar geworden ) met witte kussens en als accentkleur heb ik roze (niet dat felle fuchsia, maar echt roze).

Wie heeft er leuke ideeen voor mijn schommelstoel?
Binnenkort een babykamer nodig? Daar staat ie wel leuk en functioneel.
quote:twitters schreef op 11 juli 2012 @ 13:22:

Binnenkort een babykamer nodig? Daar staat ie wel leuk en functioneel.Nee, het komende jaar niet in ieder geval
Als je hem wit schildert kan ie zowel op de slaapkamer als in de woonkamer, dan kun je het toch met de kussens opfleuren?
Heb je een foto?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee, ik heb geen foto. Het is op zich geen super bijzondere schommelstoel hoor, voor mij wel, omdat ik er zulke leuke herinneringen aan heb.

Het is een beetje zoiets, maar dan ouder . Die van mij ziet er ook iets robuuster uit; iets minder spijlen, maar wel dikker.

Ik denk ook dat het uiteindelijk wit wordt, maar weet niet zo goed wat ik er dan voor kussentjes enzo bij moet doen in de woonkamer. Of laat ik het zo zeggen, ben bang dattie in de woonkamer dan een beetje wegvalt, terwijl ik graag wil dat hij opvalt, maar dan op een gezellige, knusse manier.

In de slaapkamer weet ik perfect hoe ik dat zo krijg, maar zal ik hem nooit gebruiken...

Voor in de woonkamer weet ik het niet :(
Welke kleur was de schommelstoel? toen hij van oma was?

Kun je daar iets mee??

Of een kussenstofje dat je doet denken aan die tijd?
Precies dezelfde als die ik heb gekregen van schoonmoeders . Was ook van haar geweest, heeft op de babykamer van partner gestaan. Ding is dus zeker 40jr oud

Was een beetje licht bruin, ikzelf heb hem heel donkerbruin gelakt (eerst geschuurd, goed schoongemaakt, 1e laklaag, laten drogen, licht opschuren en daarna nog een keer gelakt).

Supermooi geworden.

Heeft op babykamer van zoon gestaan met een limegroen kussentje

Zoonlief had creme/wit meubeltjes met donkerbruine accenten en limegroene spulletjes verder om het op te fleuren

Inmiddels verhuisd en zoon 3jr staat de stoel inmiddels op onze 'kastenkamer'
Misschien met zo'n lekkere bont plaid erop gedrapeerd en dan kussentjes in verschillende tinten (bv een grote en kleintje ervoor)?
Ik zou hem een mooie white wash geven, en dan kun je later nog bedenken waar je hem hebben wil. Als je hem dan op je slaapkamer zet met oudroze kussentjes en je bent hem daar zat, dan kun je hem na een tijdje weer naar de woonkamer verplaatsen met mooie kussentjes erop en idd een mooie plaid of kleed over de rugleuning. Ik weet niet of je er de ruimte voor hebt, maar misschien kun je ergens ook een oud houten voetenbankje op de kop tikken en dat dezelfde white wash geven en dat ervoor zetten, en daar dan misschien een schaal met kaarsen of zo erop...
ik zou ook voor wit gaan. en dan een (donker)grijs wollen plaid erop met een oudroze/forel kussentje. misschien leuk om op het kussentje dan zelf grijze accentjes aan te brengen. denk aan verschillende knopen/sierband/lint/strikje oid.

off topic: ik vind jou huis zo uit de omschrijving heel gezellig:)
@ecornelius: white wash is wel een heel leuk idee, had ik zelf nog niet aan gedacht. Was al wel op zoek gegaan naar een voetenbankje, maar nog niet gevonden

@ lemonlover: dank je, ik ben er ook echt super blij mee. Voelt elke keer weer als thuiskomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven