Ik haat Martin

11-07-2012 13:57 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan de kop en de bijbehorende foto zie ik al dat er een nieuwe blog van Martin is. Vast weer zo'n sentimenteel stukje met een brief aan zijn zoon. Bah.

Het is natuurlijk prima dat hij zijn zoon dit soort semi-diepzinnig gevoelige kletspraat wil verkopen, maar waarom moet hij ons er mee lastig vallen? Doe dat gewoon in een schrift dat je later aan hem geeft! En bovendien, een man die over zijn zoontje schrijft op een vrouwenforum, pfff, hoe goedkoop wil je het hebben, de vertedering die dat moet oproepen is zo voorspelbaar, zo opgelegd, dat is gewoon stuitend.

Uit de stukjes zelf krijg ik het beeld dat Martin een ongevoelige botte hork is die puur om lezers te krijgen dus een beetje gevoelig loopt te doen. Nogmaals bah.

Ik haat hem en weet dat ik het beter kan negeren en dat niets me verplicht het te lezen, maar ik weet ook zeker dat ik het toch ga doen.

En ja hoor, weer dat geneuzel over of hij het wel goed doet als vader, met een standaard-kind dat dingen doet die alle kinderen van die leeftijd doen, met zo'n opgelegd sentimenteel ondertoontje. Oh, wat wil ik graag een cynische hatelijke reactie achterlaten, hem op zijn plaats zetten, hem afbranden, keihard.

En dan komt dat stukje dat het kind met de blokjes speelt, ik zie het blije gezichtje voor me en hoe leuk het kind het heeft met een geweldige vader die gewoon meedoet. Het raakt me, ik voel een brok in mijn keel en die krijg ik niet weggeslikt.

En daardoor haat ik Martin nog meer.

Door vals sentiment heenprikken is één ding, maar als het werkt is het nog veel erger.
Spreuken 18:2
quote:keetje_stippel schreef op 11 juli 2012 @ 14:04:

Ik vind het ook niet kunnen. Vind het ook iets zeggen over jezelf. Misschien wel alleen iets over jezelf.

Als je het niet prettig lezen vindt, lees het dan niet.Eens!!
Overigens.... Dan lees ik dat en is het niet mijn stijl en ik hou dus ook niet van zogenaamde brieven aan, maar het onderwerp.... Mijn kind van anderhalf speelt ook met mijn iPad en ik vraag me ook wel eens af of dat wel zo'n goed idee is. Tot ik zie dat ze wild wordt van buitenspelen, heerlijk vindt ze dat. Dus ik snap deze nog wel ook.
Ik dacht even dat de andere Martin weer gespot was hier!

Maak je niet druk. Ik maak mij altjd druk om die blogs waar reclame wordt gemaakt voor de Viva (nu weer over Glennis Grace). Daar is een blog toch niet voor bedoeld? Ik sla de blogs dus altijd fijn over....
Volgens mij ben je niet verplicht het te lezen. Lees het dan niet!!!
Hij roept in ieder geval veel emotie bij je op, da's dan wel weer knap.
quote:satchel schreef op 11 juli 2012 @ 14:05:

[...]

Denk meer aan dit referentiekader:

http://nl.wikipedia.org/wiki/MoppersmurfIk vind haten toch wat verder gaan, dan mopperen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Maar die topictitel vind ik dan weer belachelijk! Doe niet zo overdreven! Iemand haten om een blog?
satchel, waarom wordt je zo boos op een blogger die over zijn zoon schrijft. MIs je zelf iets in je leven.

Haat vind ik een groot woord te groot. Die man heeft je niks aan gedaan.

Net zoiets als mensen zeggen ik ben depressie en dan blijkt het om een dipje te gaan. Een veel te groot wordt voor iets heel kleins gelukkig.

Mensen kunnen zo overdrijven... Het zijn maar woorden maar haat vind ik gewoon dom klinken. Haat staat voor mij aan erge dingen.

To ik vind je niet wijs overkomen. Beetje shockeren misschien.
quote:Eindeloos schreef op 11 juli 2012 @ 14:07:

[...]

Ik vind haten toch wat verder gaan, dan mopperen.

Toch roept moppersmurf vaak dat hij dingen haat. Alhoewel de smurfen wel een stuk politiek correcter zijn geworden, dus tegenwoordig zullen ze daar eerder van maken dat hij niet van dingen houdt. Net als dat de zwarte smurfen paarse smurfen zijn geworden.

Ik ben meer van de oude stempel, dus ik roep gewoon dat ik het haat. En mijn slechte smurfen zijn gewoon zwart

Maar ja, hij roept dus inderdaad emotie op, dat is best wel knap. En ook eens, het zit vooral in mezelf, uiteraard.
Zo..verder alles goed?
Ik dacht gelijk aan M81, mijn eerste reactie was dan ook: 'is hij er weer dan?'

Maar goed, 'haat' gaat wel ver. En ik zou het gewoon niet lezen. Doe ik ook nooit en scheelt een hoop ergernis.
Ik snap het wel hoor, ik roep ook wel eens met een grote grijns tegen mijn man dat ik hem haat. Het jammere is dat je geen smilies kunt gebruiken in je topictitel, dan komt zo'n woord als 'haten' meteen zo cru over.
Nou ik heb eerst het desbetreffende blog maar even gelezen, voordat ik een reactie wilde geven op je topic. Maar het is een heel gewoon blog vind ik. Niks raars opgemerkt of bijzonders. Ik had er zelfs moeite mee om me te blijven concentreren om zijn stukje te lezen zonder af te dwalen. Dus als ik je een advies mag geven, sla het gewoon over. Je mist er weinig aan.
Aaaah, dit vind ik zielig voor Martin
quote:groentsoep2 schreef op 11 juli 2012 @ 14:13:

Ik snap het wel hoor, ik roep ook wel eens met een grote grijns tegen mijn man dat ik hem haat. Het jammere is dat je geen smilies kunt gebruiken in je topictitel, dan komt zo'n woord als 'haten' meteen zo cru over.

Ja, ik had er zo'n plaatje van een stampvoetend kind of die smurf of een smilie met een tong in een mondhoek bij gewild.

Emoties mag je imho best overdrijven, als je ze opschrijft. Wellicht wat zwart-wit, maar wel lekker duidelijk!
Geen idee waar je het over hebt, en ik snap niet waarom je iets niet leuk vind toch door blijft lezen.

Het is geen verplicht literatuur wat op de boekenlijst staat voor examen Nederlands.
Ik heb niet zoveel met mensen, maar zelfs ik haat niemand.

Ik vind het debiel, dat je je zo laat gaan door 1 blogger. Lees het dan niet!
quote:redband schreef op 11 juli 2012 @ 14:15:

Geen idee waar je het over hebt, en ik snap niet waarom je iets niet leuk vind toch door blijft lezen.

Het is geen verplicht literatuur wat op de boekenlijst staat voor examen Nederlands.Eehh, die las ik ook niet hoor, als ik het niet leuk vond.
quote:miladila schreef op 11 juli 2012 @ 14:14:

Aaaah, dit vind ik zielig voor Martin Hmmm, ik had juist bedacht dat Martin het waarschijnlijk alleen maar leuk zou vinden. Te weten dat hij dingen los maakt. En dat het met die schrijfstijl dus toch werkt. Zelfs bij iemand die dat helemaal niet wil!
Spontaan zie ik die blog op komen, tja, ga eens even lezen.
quote:groentsoep2 schreef op 11 juli 2012 @ 14:16:

[...]

Eehh, die las ik ook niet hoor, als ik het niet leuk vond.
quote:groentsoep2 schreef op 11 juli 2012 @ 14:16:

[...]

Eehh, die las ik ook niet hoor, als ik het niet leuk vond.Ik ook niet, ik haat literatuur

Het is geen verplicht literatuur wat op de boekenlijst staat voor examen Nederlands.Dit dus. Niemand verplicht je om zijn blogs te lezen. Je kan er best jouw mening over hebben maar om het nu zo op de man te spelen is ook gewoon niet netjes.
quote:satchel schreef op 11 juli 2012 @ 14:05:

[...]

Denk meer aan dit referentiekader:

http://nl.wikipedia.org/wiki/MoppersmurfGhe, die is wel leuk ja. Met je (toen) drie jarige naar de Smurfen kijken, lief tekenfilmpje toch? Tot zoon ineens alles háát....

Het is geen verplicht literatuur wat op de boekenlijst staat voor examen Nederlands.Dit dus.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven